Ga naar inhoud

Uitgerekend november 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vanmiddag bij de VK geweest. Bloeddruk was heel netjes, ijzer was ook goed. De rest van de bloedwaardes waren ook allemaal prima. De baarmoeder zat goed en we hebben t hartje flink horen kloppen. Over 6 weken moeten we op controle, omdat onze vakantie ertussen valt. Morgen kan ik bellen voor een afspraak te maken voor de 20 weken echo, hopelijk kan dit in de laaste paar dagen dat mijn man en ik samen vrij hebben. Ik kan niet wachten om te weten wat het is, een jongen of een meisje.

Vandaag flink wezen shoppen voor nieuwe kleren, moet toch wat kunnen meenemen op vakantie haha.

@Wilma zit er iets leuks in de doos. Ik heb hem wel aangevraagd, maar nog geen bericht ontvangen dat ik hem kan afhalen.

@Dafke, deze mijlpaal heb je alweer behaald, geeft een goed gevoel he?!

@Bettyboopke wat leuk een meisje, gefeliciteerd. Alleen vervelend dat je nog steeds zo ziek bent. Kan de KNO arts je nog helpen vandaag?

@Gerreber, fijn om te horen dat je een leuke vakantie hebt gehad. Je hebt in ieder geval beter weer gehad als hier, kan bijna niet anders. Leuk dat jullie een echo gekregen hebben. Is t kamertje al bijna klaar?

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo meiden!

Vandaag voor het eerst naar de gyn geweest. Intake gehad en nog een echo. Alles zag er weer goed uit en de kleintjes doen het goed!

Wel was mijn bloeddruk erg laag. 80/34.. Zijn er meer meiden die een erg lage bloeddruk hebben?

Hoop dat mijn bloedwaardes allemaal goed zijn, dat meoten we nog even afwachten.

Linda, wat fijn dat alles weer goed was.. Straks eerst lekker gaan genieten van jullie vakantie!

Ons kamertje is geschilderd en behangen en begin juni komen de meubeltjes. Dan is het kamertje klaar voor mijn man vertrekt..

Geniet allemaal van de zwangerschap, het blijft toch een wonder!!

Geplaatst

Uitgerekend:

31-10-2010 Kyra

01-11-2010 Bettyboopke

03-11-2010 Oena

05-11-2010 Céleste

06-11-2010 Chrissy33

08-11-2010 Henkiepenkie

08-11-2010 Wilma82

12-11-2010 Denise

13-11-2010 Linda J

13-11-2010 Niki

19-11-2010 Saaab

22-11-2010 Chantal

25-11-2010 Gerda

26-11-2010 Josee

27-11-2010 Snoeske

28-11-2010 Sjors en Sjimmie

30-11-2010 Dafke32

Volgende afspraak:

25-05 Wilma: controle huisarts

31-05 Dafke32: controle VK

02-06 Kyra: 2e controle VK

03-06 Chrissy: 2e afspraak verloskundige

09-06 Oena: 18 weken echo (controle hartje)

09-05 Chantal: controle gyn (16wkn)

23-06 Wilma: 20 weken echo

24-06 LindaJ: 20 weken echo

28-06 Bettyboopke: 21 weken echo

29-06 LindaJ: controle VK

30-06 Chrissy33: 20 weken echo

30-6 Saab: 20 weken echo

De datum van de 20 weken echo ertussen gezet.

Celeste hoe was de controle vandaag bij de gyn?

Geplaatst

Uitgerekend:

31-10-2010 Kyra

01-11-2010 Bettyboopke

03-11-2010 Oena

05-11-2010 Céleste

06-11-2010 Chrissy33

08-11-2010 Henkiepenkie

08-11-2010 Wilma82

12-11-2010 Denise

13-11-2010 Linda J

13-11-2010 Niki

19-11-2010 Saaab

22-11-2010 Chantal

25-11-2010 Gerda

26-11-2010 Josee

27-11-2010 Snoeske

30-11-2010 Dafke32

Volgende afspraak:

21-06 Henkie: 20 weken echo

24-06 Henkie: controle gyn

Hey Meiden,

Heb ook even mijn nieuwe controle en 20 weken echo erbij gezet.

Afgelopen dinsdag controle gehad en alles was goed, hoef ook pas weer over ruim 5 weken terug, na de 20 weken echo. Ze heeft heel kort even met de echo gekeken maar eigenlijk niet eens gemeten hoe groot ze nu zijn. Zal wel goed zijn neem ik aan. Spiek zelf nog wel een keer ergens tussendoor. Kijken over we over een paar weekjes zelf het geslacht kunnen bepalen, haha. Ik doe overigens mee aan de protwin studie, hebben jullie die ook Gerreber? Ik heb overigens niet geloot voor de rong om mijn baarmoederhals, wat ik wel een beetje jammer vind. Had ik wel een prettig idee gevonden...

Vanmiddag gaan we een aantal huizen kijken in Den Haag, hoop dat er iets bijzit, want zou het toch wel erg prettig vinden om wat te hebben en ook in ieder geval voor het eind van de zomer te kunnen verhuizen.

Als we een huis hebben kan ik daarna ook los met de babyspulletjes :-)

Celeste, hoe was de controle bij de gyn? Ik duim voor goed nieuws!

Hoe is het met de andere meissies en de buiken? Jeetje, wat wordt mijn buik opeens dik. Echt niet meer in te trekken? Heb het gevoel dat ik al wel 5 maanden zwanger ben ofzo.... Vrees dat het echt een enorme buik gaat worden uiteindelijk, waar ga ik het laten?

Gerreber, jij hebt idd wel een erg lage bloeddruk zeg. Maar zolang je je d'r goed bij voelt is een lage bloeddruk prima hoor. Ben je snel duizelig?

De mijne was 115/70, dus prima. Een hoge bloeddruk is pas echt een probleem. Een paar dropjes kunnen je bloeddruk ook wat verhogen, dus als je er last van hebt, heb je een goed excuus!

Meiden, ik ben lekker vrij, dus ga eens even van het lekkere weertje genieten!

Kuzz, Henkie

Geplaatst

Uitgerekend:

31-10-2010 Kyra

01-11-2010 Bettyboopke

03-11-2010 Oena

05-11-2010 Céleste

06-11-2010 Chrissy33

08-11-2010 Henkiepenkie

08-11-2010 Wilma82

12-11-2010 Denise

13-11-2010 Linda J

13-11-2010 Niki

19-11-2010 Saaab

22-11-2010 Chantal

25-11-2010 Gerda

26-11-2010 Josee

27-11-2010 Snoeske

30-11-2010 Dafke32

Volgende afspraak:

25-05 Céleste: afspraak gyn

Hi meiden,

Even een korte update. De echo afgelopen dinsdag was ok. Ons kleintje groeit volgens schema en er zijn geen bijzonderheden te zien. Tot nu toe ziet alles er prima uit. Wel was de funneling zichtbaar dus ik mag ervan uitgaan dat die niet meer zal verdwijnen. Gistermiddag een afspraak met de gyn die de cerclage geplaatst heeft; hij wil dat er voorlopig niet meer gekeken wordt naar de funneling want "dat maakt je alleen maar onrustig. We weten nu dat het zo is en als je merkt dat het anders voelt dan bel je direct". Tja, ze kunnen er nu toch weinig meer aan doen... Wel is de verwachting dat als het kindje zwaarder zal worden de druk op de cerclage zal toenemen (en bedrust dus bijna onvermijdelijk lijkt te zijn). Maar goed, dat is voor een later stadium!

Voorlopig niet werken dus. Beetje in huis rond scharrelen en niet teveel doen is het advies. Lekker gaan genieten van het mooie weer dus de komende dagen! En vervolgens de medische echo met 20 weken afwachten.

Fijn te lezen dat het met jullie allen goed gaat! Geniet van de groeiende buikjes en van het verplichte shoppen voor passende kleren;-)

Groetjes,

Geplaatst

Hee Henkie,

Toch weer fijn dat alles goed is hè?

Wij horen 10 juni meer over het protwin onderzoek en of we daar voor in aanmerking komen. Hoop dat wij met onze 16 weken echo al te horen krijgen wat het wordt, zodat wij nog saampies geboortekaartjes kunnen uitzoeken. Nog 3 weken en dan gaat mijn mannetje weg.

voel me verder goed. Af en toe een beetje sterretjes en wat dat drop betreft... Was altijd een echte snoeperd en probeer er toch maar zoveel mogelijk vanaf te blijven.

Hoop dat jullie snel huisje vinden voor jullie en de kleintjes! Het shoppen is wel erg leuk om te doen ;-)

Celeste; doe maar rustig aan en laat jezelf verwennen. Ik blijf duimen voor jullie dat het goed gaat komen.

Buiken?! Pff... begint toch al behoorlijk te komen nu! Mensen denken soms al dat ik al bijna 20 weken ben.. ai!! Ben inmiddels al wel 3 kilo aangekomen... jullie?

Tot snel weer!

Geplaatst

Meiden!

Ik ben afgelopen woensdag naar de fysio geweest en ze wil me 2x pw zien!

Zij heeft me op het hart gedrukt echt goed voor mezelf te zorgen en nog even de kans op blijvend letsel aangestipt wanneer ik dat niet zou doen.

Werk nu dus 16 uur per week en dat zal rap minder worden.

Heb verdikke gewoon een zittende functie!!!

Ben erg teleurgesteld en geschrokken van de berichten. Ik verheug me erg op mijn kindje, maar met de zwangerschap heb ik het wel een beetje gehad na alle voortdurende toestanden!

Manlief is gaat maandag voor bijna 4 weken naar Noorwegen. Moet ie eerst nog alle zware boodschappen voor die tijd in slaan zodat ik niet hoef te tillen, want dat kan en mag niet meer.

Normaal geniet ik er altijd van als ie even weg is, lekker de tijd aan en voor mezelf in mijn eigen tempo en dan weer erg blij als ie terug is, maar nu voel ik me enorm afhankelijk en daar ben ik niet zo goed in:blink:

Heb gisteren trouwens ook alle info binnen gekregen mbt de bevalling en krijg van vrienden wat kadootjes. Toch wel leuk om dan de blik te richten op wat komen gaat, want daar doen we het ten slotte voor!

Heb met moederdag overigens een schommelstoel gekregen, zaaalig!

Heb het goed!

Geplaatst

Hee Kyra,

Ik had een hele drukke week vorige week en heb daardoor niet alles gevolgd. Wat is er met je aan de hand dat je 2xper week naar fysio moet? Klinkt heftig allemaal!

Gerreber,

Ook voor jou lijkt het me heftig dat je man een half jaar weggaat. Gelukkig gaat het goed met je twins :-), das het belangrijkst.

Ik ben zelf vorige week nog op controle geweest. Alles ziet er so far goed uit.

Op 1 juni heb ik de vlokkentest. Als dat allemaal achter de rug is begint er misschien iets van ' er in geloven'. Ik heb er overigens wel heel veel vertrouwen in hoor. Ik had altijd maat 36 en heb nu een maat meer omdat alles wat begint te groeien. Gisteren en vorige week een nieuwe garderobe gekocht in maat 38, en dat zit lekker! ha ha, ach en zo gaat de tijd door. Als het eens half juni is weet ik wel meer.....

Geplaatst

Hee meiden,

Vanmorgen moest ik weer vroeg naar het toilet en daar schrok ik me rot. Ik had een bloeding! Meteen mijn man geroepen en gebeld naar het AMC. Op verzoek van hen naar het ziekenhuis geweest.

Bloeddruk was gelukkig hoger dan de vorige keer en temp was goed. Echo gehad, hartjes kloppen gewoon en de beebs bewogen.

Ze hebben alles goed nagekeken en nu blijkt mijn placenta voor de baarmoedermond te liggen. Het kan dus betekenen dat ik vaker bloedingen zal hebben.

Pffff.. was toch even flink schrikken!

meer meiden die dit hebben?

Geplaatst

Wat is het stil hier? Alles goed met iedereen?

Vervelend om te horen dat al een aantal mensen bij de fysiotherapeut loopt. Hopelijk brengt de therapie snel wat verlichting, want anders duurt de tweede helft van de zwangerschap nog wel heel lang.

Vandaag heb ik de laatste flessen van Moeders voor Moeders ingeleverd. Wat zijn die 10 weken snel gegaan zeg. Ik neem aan dat de meesten nu (bijna) klaar zijn met urine sparen.

Gerreber, wat moet het voor jou vreemd zijn dat je binnen nu en 3 weken al heel veel dingen geregeld moet/wilt hebben, voordat je man weg gaat. Hebben jullie dit weekend nog veel kunnen regelen?

Wij zijn vanmiddag weer wezen babyshoppen. Het leek erop dat we weer met lege handen naar huis zouden gaan, dus hebben we uiteindelijk toch maar wat eerste basisbenodigheden gekocht. Lijkt wat vroeg, maar het zal toch een keer aangeschaft moeten worden.

En onze keuze voor een kinderwagen wordt toch weer anders. Geen Mutsy Transporter, maar een Teutonia Cosmo. Die is wel een stuk duurder, maar mijn man kan hem zoveel beter hanteren en hij is ook een nog een flink stukje compacter bij het inklappen en met ook altijd een rolstoel in de auto die mee moet, is al die ruimte zo kostbaar. Dus dan toch maar een duurdere optie, maar waarschijnlijk met veel meer gebruikers gemak voor ons.

Groetjes,

Chrissy

Geplaatst

@Gerreber, dat lijkt me behoorlijk schrikken zeg! Gelukkig is alles goed, maar kan me voorstellen dat je er best wel onzeker van kunt worden.

@Chrissy, heerlijk he dat babyshoppen? Ik vind het bijna jammer dat wij alles nog hebben van toen onze dochter geboren is, is wel lekker voordelig natuurlijk, maar het is zo ontzettend leuk om alles uit te zoeken en er mee bezig te zijn.

Zijn jullie er al uit of jullie het geslacht van jullie kindje ook willen weten, of weten jullie het al? Wij willen het waarschijnlijk deze keer wel weten. Verder gaat alles hier oke. Ben afgelopen dinsdag naar de Gyn geweest en de echo was goed, alles zag er goed uit. Krijg wel extra zorg deze keer. Om de 2 weken naar de Gyn of de VK. Ben er wel blij mee, geeft ook wat meer rust.

Snoeske

Geplaatst

hoi allemaal

gerreber, mensenkinders wat een schrik, gelukkig is alles ok!!! pffff

chrissy, ook lekker wezen shoppen? ik moet nog ff wachten, nog ff geduld en dan kan man de meubels in elkaar zetten op de baby kamer, en dan kan ik alles ook een plekje geven, vind ik wel leuk, vlak voor de bevalling zal toch alles gewassen moeten worden, maar goed.

wij hebben zaterdag een box op de kop getikt, we waren in roden bij de kringloop, gewoon ff kijken, en daar stond een mooie blank houten box met lade, voor 20,00 , koopie toch?? met boxkleed, ook nog een mooie, dus inladen en weg wezen haha.

vandaag ben ik ff bij de baby-dump geweest, ff mijn garderobe uitbreiden, heb 2 shirtjes gekocht, was wel meer leuks maar allemaal kleine maatjes, het was daar heel druk, wel jammer dat ze maar 1 pashokje hadden, moest erg lang wachten en was ook kapot daarna,

morgen mag ik weer voor controle naar de huisarts, eindelijk weer het hartje horen, pff die 4 weken vind ik wel lang duren hoor hihi

groetjes wilma

Geplaatst

Hoi Snoeske,

Wij willen heel graag weten of het een jongen of meisje is! We zijn zo nieuwsgierig. En jij?

Er schijnen zelfs bureaus te zijn waar ze al vanaf 14 weken kunnen zien wat het wordt. Maar wij wachten nog iets langer hoor.

Geplaatst

hey meiden,

Wat fijn om te lezen dat alles goed is met jullie en jullie ukkepuk(s), maar Gerreber

wat een schrik gelukkig is alles goed met jullie kids.

Wilma, hoe was je echo vandaag?

Wat leuk trouwens om te lezen dat iedereen aan het kopen is geslagen of in iedergeval aan het uitzoeken is van wat we allemaal nodig hebben wij zijn er zelfs al overuit welke kleur de kinderkamer moet worden en ik heb mijn zinnen gezet op de dekentjes van koeka ( wat zijn die dingen geweldig en duur zeg)

Tevens hebben we de wieg van mijn man nu beneden en is het hemeltje besteld en als die binnen is dan kan mijn moeder de bekleding gaan maken.

Verder gaat het hier erg goed hoef niet meer te spugen sins ik ben begonnen met accupuntuur heb alleen nog wel de hele dag een vieze smaak in mijn mond maar met kauwgom kom ik de dag wel door.

Wel heb ik sins vorige week een bekkenband en 2x per week fysio en heb ik het advies gekregen het rustig aan te doen en met regelmaat te gaan rusten ( al lukt dat niet echt met een eigen zaak en je naar 3 maand eindelijks beter te voelen)

Verder groei ik erg hard en krijg met regelmaat te horen of het er wel één is en als ik zeg dat het echt maar ééntje is krijg ik de vraag of we ons niet vergissen in de datum ( moet wel zeggen dat ik het wel grappig vind maar ook wel eng weet niet waar dit moet op houden hihihi)

Oja Snoeske ook wij willen graag weten wat het word maar moet nog even een afspraak maken voor een pretecho maar wil eerste de volgende controle afwachten.

groetjes

Geplaatst

@Chantal fijn dat de acupunctuur je zo helpt. Hoef je niet meer te spugen moet je een bekkenband dragen. Wel goed naar je eigen lichaam luisteren.

@Dafke, ook wij kunnen niet wachten totdat we het gesalcht van Hummeltje te weten komen. Helaas moeten wij echt wachten tot de 20 weken echo, omdat we a.s. zaterdag al voor 3,5 weken op vakantie gaan.

@Wilma mooi geluid he, zo'n snelle hartslag van de kleine?! Was alles goed vandaag bij de huisarts?

@Snoeske fijn dat je goed in de gaten wordt gehoude, geeft toch wat meer zekerheid en rust. en een leuke bijkomstigheid zijn de vele echofoto's die je zo verzamelt.

@Gerreber dat was ff schrikken zeg, gelukkig is alles goed. Hoe voel je je nu?

Mijn man en ik zijn afelopen weekend voor een kinderkamer wezen kijken in Duitsland, maar daar was echt niet veel. Na onze vakantie wordt het echt shoppen. Vooral vanwege de levertijd van de kinderwagen en babykamer. Hebben we iets om naar uit te kijken. Morgenavond misschien ff weer spieken naar ons Hummeltje op het werk, ff vlug kijken hoe hij/zij gegroeid is voordat we vertrekken.

Geplaatst

Uitgerekend:

31-10-2010 Kyra

01-11-2010 Bettyboopke

03-11-2010 Oena

05-11-2010 Céleste

06-11-2010 Chrissy33

08-11-2010 Henkiepenkie

08-11-2010 Wilma82

12-11-2010 Denise

13-11-2010 Linda J

13-11-2010 Niki

19-11-2010 Saaab

22-11-2010 Chantal

25-11-2010 Gerda

26-11-2010 Josee

27-11-2010 Snoeske

30-11-2010 Dafke32

Volgende afspraak:

01-06 Céleste: controle gyn

17-06 Céleste: medische 20 weken echo

Hallo allemaal,

Vandaag weer een korte controle gehad bij gyn. Alles weer ok. Volgende week wordt er gestart met Proluton injecties die moeten helpen om mijn baarmoeder rustig te houden de komende tijd. Kleintje spartelde vrolijk rond en het hartje klopte prima. Vandaag een afspraak kunnen maken voor de medische echo voor 17 juni a.s. En natuurlijk volgende week weer de wekelijkse check!

Fijn te lezen dat iedereen zich wat beter voelt deze dagen. En ik hoop dat degene met fysio zich ook snel wat prettiger gaan voelen!

Fijne avond gewenst!

Groetjes,

Geplaatst

hoi allemaal!!

celeste: fjin dat bij jullie ook alles ok is!! leuk om het kleintje weer te zien!!!

hier was ook alles goed!! heb geen echo gehad, dat doet de huisarts niet, ik moet nog 4 weken wachten en dan heb ik de 20 weken echo!!

ik heb het hartje wel gehoord, was echt weer ontroerd en heb de hartslag opgenomen op de telefoon, haha dat had de HA og niet eerder meegemaakt en vond het een leuk idee en wilde het zelf ook nog ff terug horen .

vanavond was mijn vriendin hier met 2 dochters van 10 en 8 jaar en hun hebben ook het hartje ff gehoord, grappig hoe leuk die meiden dat vinden.

wij hebben hun babykamer voor 4 jaar terug over genomen, maar had geen idee meer hoe die er uit zag, dus ze hadden de foto album ff mee genomen met foto's van de babaykamer er in. tja toen was het nog niet digitaal haha. ik weet nu precies hoe we het kamertje gaan inrichten.

het saus werk is klaar, 2 muren lime groen en 2 muren wit. en de meubeltjes zijn ook wit. dan wil ik het een beetje met aqua kleurige accesoires inrichten. vinden we leuk voor een jongen en meisje.

Wij willen nl niet weten wat het word.

weten jullie al welke kleuren je wilt in de baby kamer??

Geplaatst

Hey meiden,

@ Wilma, da's wel een koopje zeg! Die box voor 20 euro. Wij hebben destijds de box van een collega van mijn man overgenomen. Ook een blanke met een la. Ik vind een la onder een box echt superhandig.

@Dafke, wij willen deze keer graag weten wat het wordt. Na alles wat we vorig jaar beleefd hebben vinden we het wel fijn om te weten wat het wordt. Niet dat het ons wat uitmaakt. Maar omdat we het kamertje (opnieuw) gaan aanpakken, vinden we het wel leuk om er deze keer meteen een jongens of meidenkamer van te maken. Wel beginnen we daar pas mee als we wat verder in de zwangerschap zijn, voorbij de grens waar het vorige keer mis ging zeg maar.

@Chantal, vervelend joh dat je zo last hebt van je bekken, en dan al zo vroeg in de zwangerschap. Hopen dat je het een beetje "onder controle" houdt. Ook ik groei enorm op het moment. Heb al een behoorlijke buik. De "boel" is natuurlijk bij mij al 2 keer eerder opgerekt geweest, maakt vast ook verschil.

@LInda, lijkt me ook wel handig dat je zo nu en dan even kunt spieken op het werk, leuk! Veel plezier alvast.

@Celeste, ook voor jou blijft het spannend lijkt me. Veel sterkte met alles, hoop dat je naast alle spanning ook echt kunt genieten. Bij mezelf merk ik dat dat soms best wel moeilijk is....het blijft spannend.

Snoeske

Geplaatst

Hee meiden,

Wat leuk om te lezen dat iedereen toch wel bezig is nu met inkopen doen!

Kinderkamers kopen en inrichten en ondertussen lekker aan het uitbuiken...

Vandaag ben ik toch weer naar het AMC geweest. Vanmorgen flinke bloeding en krampen. Gelukkig alles gewoon goed, zal komende weken vaker bloedingen krijgen. Wel dringend verzoek om rustiger aan te gaan doen.

Dat gaat lastig worden!!! Ben niet zo'n stilzitter, maar voor de kleintjes willen we veel doen ;-)

Vrijdag hebben we feestje voor mijn man. Dan nog zo'n 2 weken voordat hij weggaat.

Wij hopen over 2 weken met de echo te kunnen ziet wat onze kleine draakjes zijn!!

Op naar de 20 weken al voor de meeste hier!!

Hou vol meiden!

Geplaatst

@Gerreber,

Lijkt me wel enorm schrikken hoor! FIjn dat alles goed was.

Best heftig dat je man voor zo'n periode weggaat. Tuurlijk weet je dat met sommige beroepen van te voren. Maar als het 1 keer zo ver is, lijkt met dat toch best wel moeilijk, sterkte in elk geval en lekker genieten vrijdag!

Snoeske

Geplaatst

Gerreber, wat vervelend joh die bloedingen! En rustig aan doen? Ja, dat lijkt mij ook erg lastig, vooral omdat je nog flink wat weken moet. Ik hoop dat alles echter wel snel tot rust gaat komen en je weer verder kan genieten van je kleintjes. Ben ook erg benieuwd wat voor "draakjes" je gaat krijgen. Wij willen het niet weten, dus we zullen nog tot begin november moeten wachten of onze Dinges een jongetje of meisje is.

Ik wilde trouwens voor de noorderlingen onder ons even een tip doorgeven. Komende zaterdag is er een beurs voor zwangeren. Op http://www.beurszwangerschapengezin.nl kan je meer lezen. Wij gaan er zeker even kijken.

Groetjes,

Chrissy

Geplaatst

Hey Chrissy,

Ik ga ook naar die beurs samen met een vriendin.

Wie weet komen we elkaar wel tegen :bye:.

Snoeske

Geplaatst

Wat leuk! misschien gaan wij ook nog wel die kant op.. is wel een stukje rijden, maar dan kunnen we samen nog even heen!

Geplaatst

Snoeske en Gerreber, zou leuk zijn als we jullie tegenkomen. Wij zijn wel makkelijk te herkennen, want mijn man zit in een rolstoel en ik ben vrij lang. Ben benieuwd of we elkaar tegenkomen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden