Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ging net een ritje ziekenhuis aanbieden en zag toevallig dat je positief getest hebt Ink, dus moest wel even iets van me laten horen hier ;-).

Van harte!!! Hoop dat het allemaal goed mag blijven gaan!

Okaasan nogmaals succes!

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dank je wel Dee!

Enne wat ik nog vergat te zeggen gisteren is dat je de appelsap uiteraard in de koelkast moet bewaren als hij open is, maar dat hij het lekkerste is als je hem vrij snel leeg drinkt als je hem eenmaal open hebt. Dicht is het uiteraard nog lang houdbaar.

Geplaatst

Tanks Dee, , ief van je! Inderdaad gisteren positief getest! Super bijzonder dat het nu weer zover is! Moet nog wel wat tot me doordringen...

Hopel U jk snel met Okaasan met een dikke buik!

En hoe gaat het met jou Dee? Nog nieuws over je adoptietraject?

Geplaatst

Wow Ink wat een super mooi nieuws! Gefeliciteerd!!!! Wat fijn zeg! Hou die kleine vast!!!

Okaasan, begonnen met ICSI spannend. Ik ga heel hard duimen!

Heerlijk al dat mooie nieuws!

Dee nog nieuws over het adoptietraject?

Fijn weekend!

Geplaatst

Ink nogmaals super gefeliciteerd! Wanneer heb je je eerste echo?

Oskaan suc6 meid.

Dee hoesie?

Roos lekker druk met je meiden? Ze worden alleen zo snel groot :(

Die van mij is lekkere Bollie, erg vrolijk...

Geplaatst

Vandaag voor een 23 seconden durende uitgangsecho 400 km gereden. Alles gelukkig goed, dus de eerste spuit zit er al weer in. Fraxiparine en de rest komt later.

Wel een raar schema, althans heel anders dan ik in het UMCU gewend ben. Ik start op dag 3 met Deca t/m dag 9. Op dag 5 begin ik pas met Menopur.

Ik ben gewend om eerst te binnen met stimuleren, later de agonist erbij en deze langer door te spuiten dan de stimulator. Nu dus echt alles andersom. Het klopt zo vast en zeker (of moet ik nu zeker en vast zeggen, omdat we in Gent lopen?), maar het maakt het wel allemaal extra spannend. Ik heb echt al 20 keer op het schema gekeken, of ik het wel goed begrepen heb, maar het klopt echt zo.

Vorige week al een pipelle gehad, dus het circus is nu echt weer losgebarsten.

Geplaatst

@Okaasan, dat is een eind rijden hé voor een echo, maar alles voor het goede doel.

Apart dat het schema nu zo anders is, maar wie weet zal het op deze manier wel gaan lukken!

Ik ga weer flink voor je duimen!

Geplaatst

Ha lieve meiden,

Wauw Ink gefeliciteerd!! En leuke en lieve berichtjes van Roossie en mijn baby! Okaasan succes weer! En Dee, ben erg benieuwd hoe het verder gaat.

Na een heel lange, maar fijne pauze gaan we weer verder! In België deze keer, bij een arts in Leuven. Wat een goede stap! Weg protocol, direct uitvoerige onderzoeken en bij de eerste echo gelijk een vleesboom ontdekt en wellicht endometriose. Eind september alle uitslagen en wie weet wat er dan volgt. Ze bekijken dus ook de kwaliteit van de baarmoeder, en word wellicht ook nog geopereerd.

Naja. Zag er vreselijk tegenop om weer helemaal het circus aan te gaan. Kon het ook niet opbrengen om hier te schrijven of te lezen. Had er zo schoon genoeg van. Maar nu voelt het goed allemaal en kan weer enigzins hoopvol een nieuw pad inslaan.

Ga zo eens even lekker bijlezen.. Een pagina of 30 ;-)

Liefs,

inge

Geplaatst

@inge wat fijn weer wat van je te lezen! Ik kan me voorstellen dat je zo'n pauze nodig had, het is allemaal niet niks he. Maar klinkt goed die arts in Leuven! Alles wordt grondig bekeken! Wel apart dat zij een vleesboom en misschien ook endometriose. Ik hoop van harte dat die arts er voor kan zorgen dat je zwanger raakt en een mooi kindje op de wereld kan zetten. Ben je nog bij die natuurarts geweest?

Veel lees plezier! ;-)

Geplaatst

Hee Inge, daar ben je! Wat goed om te lezen dat jullie weer alle moed bij elkaar geschraapt hebben. Zoals ik al een tijdje terug aan je schreef, hoopte ik zo dat je toch spontaan zwanger was geworden. Maar met die ontdekkingen van Leuven zal dat toch wel lastig worden. Sorry dus voor mijn wishful-thinking-berichtje aan je. Raar hoor, dat zoiets over het hoofd gezien is in het UMCU. Of zou die vleesboom en/of endo later kunnen zijn ontstaan?

Oh, en als je toch niet helemaal terug gaat lezen: ik ga mijn FM in het Diak in Utrecht doen. Dat scheelt een heel aantal ritjes Gent. Dus voor jouw misschien ook een idee, mocht je weer echt gaan beginnen. Ze willen je wel even zien en een behandelplan doorspreken (dus zorg dat als je iets op papier hebt, dat er geen 'verboden' behandelingen opstaan zoals AH, prednison, etc. Daar vroeg de arts bij mij specifiek naar). Die afspraak kon ik niet heel makkelijk maken. Ze zaten nogal vol, dus mocht je naar het Diak willen is dat handig om op tijd te regelen. FM zijn dan wel weer heel makkelijk, geen afspraak, gewoon inlopen tussen 7.30 en 9 uur iedere werkdag.

Hier heel erg hetzelfde als jij, alles zo zat, maar ja niets doen levert zeker geen kind. Behalve de verplichtte pauzes, dus geen pauze ingelast. Ik ben dus sinds vorige week volop aan het spuiten. Voel me een echte junk. Eerst menopur mengen en dan drie spuiten erin. Ben blij als de deca woensdag klaar is, dan hoef ik alleen nog de menopur en fraxiparine. Vrijdag pas de eerste echo, duurt dus nog even, maar vind het nu al spannend. Ik heb zo'n ander schema dan in het UMCU, dus ik weet niet zo goed wat ik zou moeten verwachten. Volgens de prof iets meer follikels dan normaal.

Zo nu nog vrij regelen op mijn werk voor de komende twee weken, dan hoef ik voor alle ziekenhuisbezoekjes tenminste geen stress te hebben.

• 2 weken later...
Geplaatst

Ooskaan: fijn dat je weer volop in de race bent, nog even en dan de punctie.. spannend!

Inge: wat fijn om wat van je te horen, en heel begrijpelijk dat je even geen zin had om te lezen/reageren als je in een pauze zit.

en goed te horen dat jullie met een goed gevoel weer een nieuwe poging gaan doen in BE. Knuf van mij!

Is megan helemaal gestopt met de MMM of zit ze in een pauze??

Babii hoe is het met jou? lang niks meer van je vernomen meid???

Geplaatst

Inge, wat leuk inderdaad weer wat van je te lezen!!! Had je eerdere bericht niet voorbij zien komen, maar door Mijnbaby's reactie vandaag stond het topic weer wat omhoog en zag ik je naam voorbij komen! Maar wat goed om te lezen dat jullie er weer mee starten! Spannend zeg! Hoe is jullie keuze op Leuven gekomen? En wat raar dat ze daar gelijk die vleesboom en endo mogelijk hebben geconstateerd? Kan dat inderdaad vers zijn of nalatigheid in Utrecht? Nou, hoe dan ook, klinkt in ieder geval als een goed en fijn ziekenhuis! Met hopelijk een heeeel mooi resultaat!

Voor de rest even snel een knuffel, want ga mn bedje opzoeken, ben moeee! Over 2 weken pas 1e echo, dus merk dat ik het nog wel spannend en onwerkelijk vind tot die tijd...

• 2 weken later...
Geplaatst

Okaasan: ik duim voor je, zag dat je een tp van 2 gehad hebt!

Inge: vleesboom en mogelijk endo? Bijzonder dat dat niet eerder gezien is. Of misschien was het toen zo klein dat het niet (goed) te zien was. Benieuwd hoe het verder zal gaan! Deze week de uitslagen?

Liefs, ook voor de anderen!

Dee

Geplaatst

@Okaasan mijn duimen draaien!!!!

@Inge al nieuws?

@Dee, bedankt voor je berichtje vroeg me al af of er al nieuws was.

Wij zijn afgelopen maandag teruggekomen van onze vakantie in Malta, we hebben het heerlijk gehad!

• 2 weken later...
Geplaatst

Ooskan ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, eerst positief getest en vervolgens is het

Streepje weg.. Ik wens jullie heel veel sterkte om dit een plekje samen te geven..

Gaan jullie nog een poging doen?

Geplaatst

@Okaasan, ohnee wat lees ik nu, ik vind het zo ontzettend naar en oneerlijk voor jullie! Heel veel sterkte met jullie verdriet en om het een plaatsje te geven.

@Ink, heb je nieuws?

@mijnbaby, hoe gaat het met de boys?

Babii geniet van haar dochtertje, dat lees ik op fb. Ze is pas geleden 1 jaar geworden.

Met mij de meiden gaat het goed. 23 sept teruggekomen van onze vakantie in Malta, we hebben het heerlijk gehad. Lekker gezwommen en uitstapjes gemaakt. J. had alleen de 2e dag oorontsteking, gelukkig ging dat met medicijnen snel over. Ze is ook op een stijle helling gevallen en stukje naar beneden gerold. Heb dat beeld nog lang voor ogen gehad en moeten verwerken. Maar alles gaat goed met de dames, groeien en bloeien goed. K. is zondag alweer 8 maanden, ze houdt van eten, ze rolt en kan al aardig goed zitten. J. gaat steeds meer kletsen, onthouden en begrijpen.

Mijn werk wordt wel minder, bedrijf waar ik als freelancer werk kan me geen vaste dag per week meer geven. Ze zullen me nog wel zo nu en dan oproepen, maar het is geen vast inkomen meer voor me. Heb wel een grote opdracht van de gemeente binnen gesleept. UWV moet ik ook nog een fiks bedrag terugbetalen. Maar ach we zijn gezond!

Liefs Roossie

• 2 weken later...
Geplaatst

Heet roossie,

Leuk om te lezen dat het goed gaat met jou en je prinsesjes..

En dus ook heerlijk genoten op Malta.. Hoe is Malta?

Wij waren naar sicillie was echt heerlijk, we hebben enorm genoten van zon zee en heerlijk eten en ijs ijs ijs ijs :)))

Hier gaat het goed met de boys.. Ons oudste gaat nu naar de basisschool :) en kleine is bijna 9 mnd al weer pff..

Geplaatst

@mijnbaby, Malta was heerlijk, de mensen zijn er erg aardig, weer was heerlijk zo rond de 29 graden. We hebben uitstapjes gemaakt en iedere dag gezwommen.

De meiden hebben ook erg genoten.

Wow wat een mijlpaal, naar school dat zal wel wennen zijn voor jullie in het begin.

En de kleine alweer bijna 9 maanden, K. is 8 maanden de tijd gaat zo hard!

@Okaasan, vind het zo erg voor je, dikke knuffel!

Geplaatst

Ja het is wel even wennen.. Van mijnbaby naar groot en naar school :)

Ja gaat heel hard, kleine doet het erg goed is echt een Bollie :)

Meiden hoesie hiero? Ink hoe voel je je?

Oskaan overwegen jullie nog een poging?

Geplaatst

Jeetje Mijnbaby, basisschool al! Pff, weereen hele nieuwe fase, wat gaat dat toch hard!

Fijn te lezen dat jij en Roossie een lekkere vakantie gehad hebben. Maar Roossie, zielig voor J, die oorontsteking! Dan was je er waarschijnlijk vroeg bij, dat ze er snel van af was, goed hoor! En kan me voorstellen dat zoiets op je netvlies gebrand blijft staan, van dat uitglijden op steile heuvel!

Hier gaat het goed. Heb vandaag intake bij de vk gehad. Ze nam uitgebreid de tijd vd echo, dus heerlijk mogen genieten!

Wel aangedaan door het nieuws wat Okaasan te horen heeft gekregen! Hebben jullie dat gelezen, over de kwaliteit vd eicellen? Staat in t prednison, alan bear topic geloof ik. Vind het echt zo onwijs rot voor haar! Was ook zo blij dat we samen in een uitgerekend in topic mochten schrijven en dacht echt dat ze er nu was. En later dat ze er volgende x dan wel zou zijn met bijschroeven vd medicatie, maar ziet er nu niet zo positief meer uit...

Okaasan, als je dit leest, dikke knuffel!

Geplaatst

@Ink, wat heerlijk dat je zo genoten hebt van je echo! Voel je je goed, niet misselijk e.d.? Ja ik ben erg blij dat J. aangaf dat ze oorpijn had, we hebben haar er ook erg om geprezen. Dag erna begon ze al beter te eten.

Bedankt dat je hebt geschreven waar het verhaal van Okaasan te lezen is.

Toen ik het las was ik ook in shock en ontdaan.

@Okaasan, wat erg voor jullie dat dit er nu uit is gekomen na al die jaren!!! Een enorme klap voor jullie, dit verwacht je inderdaad niet zoals je zelf geschreven hebt.

Ik hoop dat de volgende poging toch mooie embryo's zal geven, ik ga knoert hard duimen voor jullie!!!

ECD is een hele beslissing hé, wel lief dat je iemand kent die zich beschikbaar stelt, maar moeilijk omdat het niet goed gaat met haar eigen gezondheid.

Ik hoop zo dat ECD toch niet nodig is!!! Een hele dikke knuffel meis!!!!

Liefs Roossie

Geplaatst

Oskaan jeetje meid heb zo met je te doen.. Sterkte! Net zoals roos al zei hoop ik

Op mooi Emmy's van jullie zelf zodat ecd niet nodig is.. Wel top dat je vriendin jullie wil helpen.

Geplaatst

@okaasan kon het berichtje niet vinden, maar begrijp dat je enorme tegenslag hebt gehad! Meid, dikke knuffel!!

@ink wat heerlijk zo'n echo, geniet!

@anderen wat fijn te lezen dat het ook goed gaat!

Ik ben net geopereerd.Een operatieve hysteroscopie en op. laparoscopie. Endometriose is nu officieel aangetroffen. Er zijn wat haardjes weggehaald een dikke chocolade-cyste. Ook is een tussenschotje in mijn baarmoeder weggeknipt. Tja.. Hadden ze zeker moeten nakijken in nl, maar heb even geen zin om dat aan te gaan. Dat mag de verzekering gaan doen, maar nu even niet.

De eerste maand decapeptyl zit er ook in. Had nooit last gehad van stemmingswisselingen maar nu! Poeh! En opvliegers. Afhankelijk van de genezing van het weggeknipte tussenschotje starten we eind november met IVF. Nou.. Spannend allemaal. Eerst maar eens herstellen van deze ingreep. Vond het erg spannend, de narcose, het nachtje ziekenhuis, de napijn. Maar.. Alles voor het goede doel!

Tot gauw lieve dames! Ga nu even goed bijlezen!

Liefs, Inge

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden