Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jullie zijn lief!

En duimen kunnen we gebruiken. Ik heb een levendig embryo teruggekregen. Dat houdt in dat het goed is doorgedeeld. Maar helaas is het wel van matige kwaliteit.

Ik hou hem warm en doe mijn best. Maandag 3 maart de bloedtest. Brrrr, kijk er nu al tegenop.

Geplaatst

Okaasan, ik zeg: rustig doorbroeden, meer kun je helaas niet doen. Het zit in ieder geval lekker warm in je baarmoeder! Was er een van de 5 cryo's ontdooit of meerdere?

Liefs,

Noes

Geplaatst

Okaasan , mijn duimen draaien ook!!

Ik heb de eerste echo gehad, bloedafname en begonnen met menopur. Wat een naar spul is dat weer. (hoofdpijn, hele dag al) Volgende week weer een echo en dan punctie plannen.

Btw voor de nieuwsgierigen; de inname van de bolletjes waren prima ;-)

Liefs,

inge

Geplaatst
Ga ook maar eens de accapunctuur van jou @Roossie bellen. Is wat dichterbij en was ook fijn hè? Hoop maar dat ze zo snel al kan. Is best lekker hoor een lang protocol. Was wel heeeeeel lang, maar vooruit dan maar.

@Inge, je die acupuncturiste beviel me erg goed, hopelijk kan zij je ook wat verder helpen!

Succes met het heeeeeeeeeeele lange protocol, mijn duimen draaien ook voor jou!

Hier allemaal nieuwe fases, Kaylee alweer 1 jaar geworden en Jane naar de peuterspeelzaal. Heb nu een druk activiteitenrooster met de meiden, nu al hahaha......

Geplaatst

Dank jullie wel voor de duimen. Ik zal mijn updates in het Gent topic doen dan wordt het niet zo verwarrend als vorige keer :-), maar blijf hier ook echt wel lezen.

Inge wat fijn dat je nu echt begonnen bent, alhoewel al die bijwerkingen natuurlijk weer niet zo fijn zijn. Ik had veel minder last van de menopur en deca dan van de GonalF. Zo raar vind ik dat altijd dat dat bij iedereen zo verschillend is.

Ink. hoe is het bij jou? Niet veel op het forum, maar volgens mij zit je ook druk in de verhuistoestanden? Trek je het nog een beetje?

Geplaatst

Kom toch weer even kijken in deze spannende tijden ;-).

Net je laatste update gelezen Okaasan. Had wel verwacht dat je al aan het testen zou zijn maar nog niet dus!

Las ook je andere nieuws, over je werk en kan je de adviseurs van eerl.ijkarb.eidsre.cht aanbevelen in zo'n situatie. Weten een hoop, kunnen evt. namens jou communiceren en hanteren schappelijker tarieven dan advocaten (+ zitten redelijk in de buurt).

Inge, wat goed dat jullie ook alweer flink op weg zijn. Natuurlijk duimen we net zo hard voor jou!!! Keep us posted.....

Geplaatst

Nee gek hè, heb nog helemaal niet dat ik moet testen. Zo raar, zo ben ik anders nooit, maar ja die kwestie op mijn werk lijdt wel behoorlijk af, alhoewel ik me niet kan voorstellen dat het een gunstige invloed heeft. Je heb immers niet voor niets ontslagbescherming als je zwanger bent. Dus al de cryo toch lukt, wat ik natuurlijk met idere vezel in mijn lijf hoop, dan kan ik niet eens ontslagen worden. Haha, alleen daarom al moet het lukken. Maar door al het gedoe kan ik me ook niet voorstellen dat het lukt. Stom is het gewoon.

Dank je voor de tip. Ik ben lid van de FNV, dus ga het eerst daar proberen. Die bieden ook juridische hulp.

Geplaatst

Wow, gefeliciteerd met die mooie 2e streep! Retespannend voor je..... Hopelijk kun je je relaxte modus een beetje voortzetten.

It's out of your hands, moet je maar (proberen te) denken (jaja, makkelijker gezegd dan gedaan ;-)).

Geplaatst

Heel relaxed ben ik niet meer nee. Zie nu vooral beren op de weg, want nu ben ik zwanger, maar ligt er een vaststellingsovereenkomst op tafel. Ik weet nu echt niet wat ik moet doen en de info die ik daarover krijg/vind is ook nogal divers. Ik wil uiteraard mijn ww-rechten niet verspelen. En bij zwangerschap heb je ontslagbescherming. Zucht ingewikkeld. Ofwel, waarom kan er nu nooit eens iets gewoon gaan.

Maar met mijn mooie streepje ben ik blij hoor.

Geplaatst

Okaasan!! Wat een goed nieuws joh! En vandaag weer hè begrijp ik: stijging van HCG? Goed!!!

Gefeliciteerd!

X en liefs

Geplaatst

@Okaasan, wow gefeliciteerd! Wat een goed nieuws en wat een mooie duidelijke streep! Ik ben zo blij voor je! Balen van je werk, maar focus nu voornamelijk op het kostbare in je buik!

Geplaatst

Nee, het is niet meer goed. Maandag een hcg van 85 en vandaag 81. En zwangerschap langer dan een paar weken lijkt mij gewoon niet gegund. Ik met stoppen met alle meds en afwachten wanneer het hcg weer nul is. Het enige goede nieuws is dat ik gelijk door mag met de volgende cryo.

Maar nu eerst wachten op de derde VMK binnen een half jaar :-(

Geplaatst

Oh shit!!! Sorry, lees ook nu net pas je andere berichtjes! Wat onwijs klote okaasan! Weet niks anders te zeggen dan dat..

X

Geplaatst

Geeft niet, ik had het hier ook niet gezet, alleen in het uitgerekend topic. En onwijs klote is het zeker. Ik begin op deze manier steeds banger te worden dat een zwangerschap van vijf weken het maximaal haalbare is.

Hoe gaat het met jou, met het spuiten? En het op en neer naar België?

Geplaatst

Ik heb nog maar twee keer dit gehad, paar dagen blij en bang tegelijk. Ik vond het een hel. En jij hebt dit alweer mee moeten maken.. Leven is oneerlijk soms.. Wat hoop ik dat het ooit wel lukt okaasan!

Wij hebben vanavond om 24.00 uur de pregnyl.. Dat betekent punctietijd!! Brrr vrijdag dus. En de arts verzekerde me dat het pijnloos is.

Nou.. Bijna zin in ;-)

Geplaatst

Blij en bang tegelijk, niet meer blij zijn met streepjes, alhoewel dat deze keer wel lukte, omdat ze zo mooi donker waren.

Succes met je laatste prik, ik hoop dat er een mooi aantal eitjes gevonden wordt. En geloof de arts, mijn puncties in Gent waren ook nagenoeg pijnloos. Gewoon meer pijnstilling vragen als je weer wat gaat voelen. Deden ze bij mij niet moeilijk over. Dat was nog wel eens iets anders dan Nederland. En omdat je zelf daardoor veel meer ontspannen bent, is de napijn ook vele malen minder. Zet hem op!

Geplaatst

Ha Dee! Hoe is het bij jou? Al nieuws over de procedure of nog aan het wachten?Punctie ging goed. Nog nooit zo'n prima punctie gehad, voelde wel wat maar was peanuts! 8 eicellen gevonden en anders dan bij umcu bellen ze een dag later al om te zeggen hoe het gaat. En er is (maar) 1 embryo ontstaan. Ms dat de rest nog gaat volgen, dat is onzeker. Ben nu zo benieuwd of dat altijd al zo was of dat nu alleen zo was.. Naja we hebben er maar 1tje nodig!Voelt ok! Iets teleurgesteld maar ben ok! ;-)GroetjesInge

Geplaatst

Inge, goed hè een punctie in het buitenland :-) En dan ook al de volgende dag bericht over het aantal bevruchtingen. Dat is ook zo in Gent en vond ik echt heel fijn. Dan zijn de dagen tot de TP net iets makkelijker door te komen.

Maar heftig hoor en spannend, dat er maar 1 embryo is ontstaan. Weet je inmiddels al meer over dat embryo of dat er toch nog een paar meer door zijn gaan delen? En wanneer is de TP? op dag 3 of 5? Dag 3 zou vandaag zijn, toch? Ik zal voor je duimen.

Geplaatst

Hier geen nieuws. We wachten nog maar even verder en verder en verder......

1 embryo: ai, dat klinkt kwetsbaar. Maar hopelijk is het met die ene wel goed gegaan en heb je inmiddels een tp achter de rug?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden