Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hahaha... je hebt helemaal gelijk pleun, ik heb vandaag ook weer een goeie dag! ga ik echt proberen vast te houden, die negativiteit daar worden we niet beter van...

• Reacties 84
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi dames,

jeetje wat een spanning. Ik herken het van alle voorgaande keren. Het is moeilijk om positief te blijven, vooral aan het eind van de ww.

Wat de kwaaltjes betreft; ook erg herkenbaar. Maar dat kan inderdaad allemaal door die hormonen komen. Ik ehb bijvoorbeeld enorm gevoelige tepels sinds de pregnyl afgelopen maandag. En na de punctie van gisteren ben ik met de bolltjes begonnen, waardoor het nog erger is geworden.

Ik lees dat jullie elke dag temperaturen, daar heb ik nog nooit van gehoord. En dat terwijl ik toch een paar jaartjes in de mm zit. Zegt het echt wat als je temp in de laatste week ineens een paar tienden daalt? Hebben de hormonen die je gebruikt (de bolletjes) daar niet net zoveel invloed op als alle andere kwaaltjes waardoor je denkt dat je misschien wel zwanger zou kunnen zijn of juist niet? Maar goed, nogmaals; ik heb er nog nooit van gehoord, dus ik weet daar weinig van.

Heel veel sterkte voor iedereen!:gekruiste vingers 2

Liefs,

Anne

Geplaatst

Spanning loopt lekker hoop op lees ik...Hier zit nog zo'n stuiterballetje.

Dankje Pleun..Ik heb ook die neiging om te testen maar lees dat ik daar maar beter mee kan wachten...

Betreft dat temperaturen ben ik ook benieuwd naar. Ik doe dit namelijk ook niet...

Toch maken jullie me wel vrolijk hoor. Gevoel voor humor lees is.

Maakt het wat lichter voor mij tenminste.

Liefs Bengel

Geplaatst

Lieve Pleun,

Zó herkenbaar....

Ik dacht altijd dat ik vanalles moest voelen...borsten, buik, kriebels enz enz....ik maakte mezelf gewoon hartstikke gek! Ik duwde de hele dag op m'n borsten omdat ik bang was dat ze geen zeer meer deden...uiteindelijk deden ze toch wel pijn van het duwen. Het temperaturen had ik bij de laatste poging volledig afgezworen....

Bij de 3e poging, na de eerste wachtweek, voelde ik plotseling mijn borsten niet meer! En mijn buik was ook 'normaal', niks geen kriebels, heel soms even flauwe menstruatiepijn. Paniek in de hut...poging mislukt dacht ik. Toen er op de testdag een plus verscheen was dat dus een enorme verrassing...Echt nooooit gedacht. Gelijk de temperatuur gemeten....die bleek laag onder de 37....het gaat dus toch fout dacht ik. Maar uiteindelijk bleek het allemaal prima in orde....

Het is een heel verhaal geworden....mmmm....

Je kan er dus echt niks van zeggen...alles kan...Herken heel goed die onzekerheid, je wil zoo graag. Het ene moment voel je je heel goed, het volgende moment ben je ineens 'down' en weet je zeker dat het niet gelukt is....

Lieve Pleun, houd vol! Ik ga heel hard voor je duimen dat je volgende week een goede uitkomst krijgt! Het kan zeker nog!

Liefs Anne

Geplaatst

Hallo lieve mensen,

Ik ben nieuw op deze site.. Ik lees net deze berichtjes een beetje door...

Ik wordt nml helemaal gek nu in de wachtweken.

Kan er gewoon niet meer tegen. Ook nog ziek geworden. Griepje hoop ik..

Ik heb dus wel een test gedaan...net..10 min geleden..

Negatief.. Maandag is mijn dag dat ik echt mag testen. Moet ik er nu van uit gaan dat ik niet zwanger ben?

Ik heb getest met zo'n vroege zwangerschastest die zegt dat je vier dagen eerder kunt testen..

99% betrouwbaar staat er op..

Wie heeft hier ervaring mee?? Moet ik er nu van uit gaan dat ik niet zwanger ben?

Liefs Wanhoopje...

Geplaatst

Ik schreef het net ook in het andere topic. Dag 4, en nu zit ik mezelf al gek te maken...

Me borsten doen minder zeer, me buikje slinkt nu ineens en verder heb ik nog geen krampje of pijntje gevoeld. Wel een jank bui vanmorgen. Maar ieder lichaam is anders en wat men voelt kan ook nog bijwerking zijn van de fijne bolletjes.

Trouwens, daar een vraagje over... Waarom moet de een 10/12 dagen aan de bolletjes, en de ander een paar weken? Is er dan gekeken naar de dikte van je baarmoederslijmvlies? En hoe moet dat nou als ik er dinsdag mee moet stoppen, dan wordt ik helemaal gek denk ik...

rustig saab, rustig! haha

Maar gelukkig schijnt de zon vandaag! :)

@ denise... ik zou over 2 dagen nog een test doen en dan hopen dat het anders aangeeft...

Geplaatst

Hoi,

In het ziekenhuis werd mij verteld dat eventuele zwangerschapssymptonen

kunnen komen van de pregnyl.

Als je die alleen maar hebt hoeven spuiten voor de punctie is het normaal dat deze symptonen na een paar dagen weer verdwijnen.

Ik snap het gevoel wel, had ik immers ook. Ik doe niet voor niets al een test. Maar ik heb mij laten vertellen dat je nog niet te veel op de symptonen moet letten..

En doe vooral geen test....daar wordt je pas wanhopig van..

lfs..

Geplaatst

Over het temperaturen: Dit werd geadviseerd vanuit het ziekenhuis, zeker de eerste week bij mij na de punctie ivm mogelijke overstimulatie. Ik heb pregnyl doorgeprikt en geen bolletjes gehad... De ivf -vp zei dat als mijn temp hoog zou blijven, dat een erg goed teken zou zjin aangezien je hele zwangerschap je temp hoger is dan normaal.

Het is gewoon een soort van stro halmpje voor mij om de dagen door te komen, net zoals de kalender die ik op onze (krijt)toiletdeur heb getekend en iedere dag een dag mag wegstrepen van mezelf....

Je moet toch wat?? hihi...

Heb net trouwens een zwangerschap test gehaald, maar nu ik het stukje van denise lees durf ik niet eerder te testen... hubbie zegt ook wachten tot maandag.... AAARRRGGHHH................ ik denk dat ik gek aan het worden ben! :help:

Geplaatst
Hallo lieve mensen,

Ik ben nieuw op deze site.. Ik lees net deze berichtjes een beetje door...

Ik wordt nml helemaal gek nu in de wachtweken.

Kan er gewoon niet meer tegen. Ook nog ziek geworden. Griepje hoop ik..

Ik heb dus wel een test gedaan...net..10 min geleden..

Negatief.. Maandag is mijn dag dat ik echt mag testen. Moet ik er nu van uit gaan dat ik niet zwanger ben?

Ik heb getest met zo'n vroege zwangerschastest die zegt dat je vier dagen eerder kunt testen..

99% betrouwbaar staat er op..

Wie heeft hier ervaring mee?? Moet ik er nu van uit gaan dat ik niet zwanger ben?

Liefs Wanhoopje...

Ergens op dit forum moet er nog te vinden zijn dat ik ook van die "snelle" testen gebruikt heb. Deze waren van matcare, ik testte dus ook negatief.

Op de echte testdag met een test van de DA en Clearblue testte ik toch echt zwanger! Terwijl ik de middag ervoor nog negatief testte met de matcare.....

Geplaatst

ik snap de hints

braaf wachten tot je echte testdag en dan met een goede (lees clear blue oid) test testen

en verder gewoon lekker gek worden en zien dat je je tijd door komt

Geplaatst

ik heb vanmiddag 2 apotheekmerk tests gehaald... ik test nog niet (maandag pas denk ik) maar dan heb ik ze vast in huis! Dat geeft dan weer een beetje rust.

Ben echt heel wisselend optimistisch en pessimistisch: voelde net een soort ongi krampje, maar dat was maar heel even... (gelijk naar het toilet geweest om te checken!) ben ik natuurlijk gelijk weer helemaal onzeker! Ik voel me echt alsof ik in een achtbaan zit!!!

Dus maar weer hopen dat mijn temp morgenochten nog steeds hoog is... WAAAHHH.... herkenbaar zeker?

:myfignerscrossed:

Geplaatst

Zjoediezzz,

Heeel herkenbaar!

Succes met deze ellendige aller laatste dagen wachten in onzekerheid!!

Geplaatst

Ik ben ook maar gaan temperaturen, maar zit iedere keer rond de 37...

Dit is te laag zeker? Heb vannacht heel erg wakker gelegen.

Voelde echt niet goed..

Geplaatst

Och Denise..

Voor jou ook spannend!!

Om temperatuursverschillen te meten, moet je eerst weten wat je normale temp is of de temp op de dag na tp of punctie. Het gaat om het meten van verschillen (of niet haha)

Nu een week na tp heeft het niet zoveel zin meer.

Probeer jezelf niet gek te maken, maar ik wéét hoe moeilijk dat is!

Geplaatst

Als het goed is heb je ook een aantal temperatuurcurves moeten meten bij je intake? Mijn normale temp is 36.3 of 36.4 's morgens (zonder dat je je bed uit bent geweest om bv naar het toilet te gaan) Nu schommel ik tussen de 37.0 en 37.2

Ik weet dat ik er niet te veel aan op moet hangen, maar ik wil iig IETS doen... voor een beetje peace of mind!

NOG MAAR 3 DAGEN WACHTEN!!!!

@ Wish: thnx....

Geplaatst

niet bij elk ziekenhuis moet je tempraturen, ik heb dit namelijk nooit hoeven doen niet in emmen en ook niet in zwolle

Geplaatst

Zjoediezz.....wat spannend!!!!

Nog maar een paar dagen!!

Is het vol te houden??

Ik heb trouwens helemaal geen temp.lijsten hoeven bijhouden. Maar heb wel gehoord dat dat vaker gevraagd wordt.

Geplaatst

Ik moet zeggen dat ik het nu wel vol kan houden!! Het is minder erg dan in de eerste 1,5 week. Misschien komt dat doordat ik bang ben om negatief te testen en op deze manier iig nog een paar daagjes kan hopen/dromen dat het raak is. Maarja, het KAN natuurlijk ook wel raak zijn, maar dat zien we maandag (of misschien zondag) dan wel....

Ik heb eerst in een streekziekenhuis gelopen en daar moest ik ook een cyclus temperaturen en in dit ziekenhuis moest ik een curve temperaturen icm bloedprikken op de 3e, 8e en 14e dag. Dit was om te checken of mijn hormoonspiegel wel zou kloppen.

Maar nu moet ik ook zeggen dat ik bij deze hele ICSI poging niet 1 keer bloed heb laten prikken, dat hoor je toch ook wel vaker dat dat moet?

Er zitten toch echt super veel verschillen tussen alle ziekenhuizen he?

En Kyra: Hoe voel je je? Al echt zwanger??

Lfs, Judith

Geplaatst

heb ook nooit bloed moeten prikken tijdens de behandeling

zie dat je bijna mag testen judith zal voor je duimen

Geplaatst

Ik heb deze tweede keer niet één keer hoeven bloed prikken, maar de 1e ivf voortdurend! Erg ververlend omdat ik er erg angstig van word.

Ik herken wat je zegt, ook ik durfde niet echt eerder te testen, omdat ik dan ook negatief kon testen en dan was idd de droom over. Ik mocht zondag testen, maar toen ik donderdag in de spiegel keek, zag ik dat mijn boops zo opgezet waren en de aders er zo dik over liepen dat ik dus vrijdag heb getest, ik wist dat het goed moest zitten...ben eerder zwanger geweest (dochter) en dat was ook de eerste keer direct een zichtbaar teken van zwangerschap.

Vanmorgen besefte ik dus, dat ik het pas een week weet!! Ik ben er wel aan gewend idd, maar ik vind het nog steeds heel erg spannend!

Nog een paar daagjes voor testen voor jou!!

Spannendddddd....haha, denk je dat je het volhoudt tot testdag? Wat vind je partner van eerder testen?

Geplaatst

Mijn hubbie zegt wachten... hij wil denk ik ook niet uit de droom vallen door een negatieve test! (de schat...)

Ik heb wel echt alle kenmerken trouwens: bolle borsten met ineens flinke blauwe aderen aan de zijkanten en misselijk 's morgens enzo, maar ik durf er niet echt op af te gaan want ik heb pregnyl geprikt ipv die bolletjes. Daar reageerde ik vrij heftig op qua kenmerken en het zou nog een tijdje duren voordat dat mijn lichaam uit zou zijn. Afgelopen zondag heb ik de laatste 1500 e.h. gespoten. Het zou nu ongeveer wel uitgewerkt moeten zijn... de kenmerken worden alleen niet echt minder.

Ik ben echt zoooo nieuwsgierig!!!! Misschien zondag maar testen dan? hihi...

Geplaatst

Ik heb weer een test gedaan... nu een gewone..

Nu was er heel licht een streepje zichtbaar. Gebruik bolletjes dus geen pregnyl. Alleen die ene voor de punctie..

Is dit een teken dat het raak kan zijn??

lfs wanhoopje..

Geplaatst

wanneer heb je de laatste pregnyl gezet?

Ik had 10 dagen na tp een heel licht streepje.

Dus ik:gekruiste vingers 1 voor je!!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden