Ga naar inhoud

Proppenschieter????

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

iemand ervaring met een Proppenschieter????

het word gebruikt om die bolletjes in de vagina te brengen voor de innesteling.

ik doe t namelijk met mn vingers, maar komt t dan wel diep genoeg????

mag zondag testen maar t is nu mn 3e x en ben bang dat ik iets niet goed doet waardoor t niet innestelt!!!

iemand hier een antwoord op??

Geplaatst

Goede vraag, ik heb hem ook gekregen bij de fertiliteitsbespreking. Maar de verpleegkundige zeiden toen dat je met je vingers het beter kon doen..

Geen ervaring, dus ben wel benieuwd naar de antwoorden.

Geplaatst

zoey: ik weet helaas niet waar je het over hebt, maar ik ben ook met de derde keer bezig en je doet niets fout hoor! die bollen lossen enorm snel op en de hormonen komen in je bloed terecht, dus hoe diep maakt niet echt uit volgens mij. Succes zondag superrrr spannend.

Groetjes icsi

Geplaatst

Ik heb ook een 'proppenschieter' mee gekregen tijdens de eerste 2 pogingen.

Gingen toen naar het Catharina in Eindhoven.

Nu gaan we naar Geertgen en weet ik hoe hun daarover denken.

Moet ik nog navragen.

Maar goed, met of zonder zo'n ding zal het echt wel goed komen om ze in te brengen.

Anders hadden ze overal toch een 'proppenschieter'!

Succes met deze laatste wachtweek, valt niet mee.

Geplaatst

hihi proppenschieter!!Klinkt erg grappig!!

Ik had hem ook mee gekregen maar heb hem nooit gebruikt.Mij is verteld dat je de bolletjes het zelfde in moest brengen als een tampon en ook net zover!

Spannend voor je meid!!Ik zal duimen voor je!

Liefs Bianca

Geplaatst

Heb wel de proppenschieter mee gekregen vorige keer en mij beviel het wel goed. Volgens mij maakt het niets uit hoe je de bollen inbrengt. Ik mocht ook zelf kiezen hoe ik het deed. Dus volgens mij maakt de diepte niet uit!

Moontje

Geplaatst

Ik heb er geen gehad, moest het gewoon met de vingers doen, en ben er wel zwanger mee geworden dus verschil zal het niet maken lijkt me.

Geplaatst

Gewoon met je vingers doen, want deze proppenschieter kun je ook niet handig schoonmaken. Het hoeft volgens mij ook niet heel diep hoor. Het gaat er gewoon om dat de hormonen opgenomen worden. Ik heb ze de eerste 12! weken moeten inbrengen. Heel veel succes!!!! Laat dit de goede keer zijn. Ik duim voor jullie.

Liefs

Geplaatst

nou gelukkig begon me al zorgen te maken!!!!

nu maar in spanning afwachten dan maar!!!!

hopen dat ik nu wel geluk heb!!!

iemand ook nu voor de 3e x??

Geplaatst

hoi icsi,

bedankt voor je reactie

jij ook je 3e x ?? spannend zeg!!!

ja word zoooo gek van het wachten echt zooo spannend!!!

hoop zo dat t zondag goed zit maar ben al zo vaak teleur gesteld dat ik niks meer durf te denken!!!

hoe ben jij hieronder?

hoelang moet je nog wachten tot je wat weet??

groetjes zoey

Geplaatst

hoi, ik ga morgen voor de eerste FM dus duurt nog eff. Ik vond de eerste het ergst maar daar is wel een hele mooie dochter uit voort gekomen. Nu de laatste en deze valt me zwaar, maar fysiek dan. Me lijf is moe, ik ben moe. Ik wil duidelijkheid hoe nu verder. maar het zal psychisch wel erg zwaar zijn in de wachweken!! eerst maar morgen afwachten stap voor stap.

succes hé ik duim voor je

Geplaatst

breng die bollen gewoon met de vingers in zo diep mogelijk heb geen proppenschieter gekregen

ben nu aan het prikken voor de 3e icsi

veel succes met wachten hou je goed vast

Geplaatst

Ik heb beiede pogingen de "proppenschieter" gebruikt. Zo kan je 2 boletjes tegelijk inbrengen en blijven ze niet aan je vinger plakken. Je kan de schieter gewoon onder de kraan schoonmaken. Maar met je vinger kan ook gewoon hoor. Ieder z'n voorkeur.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden