Ga naar inhoud

Wie start er ook in Juni 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Jessica, je bent al een paar dagen onderweg in je wachtweken. Heel veel succes !

@ Raba, de eerste keer prikken is best wel even eng, maar straks is het een peuleschilletje.

Wat betreft die luchtbel, als het om een grote gaat moet je 'm er wel zien uit te krijgen, maar als het om een paar hele kleintjes gaat dan kan het niet veel kwaad. Zodra ze bovenin zitten en er komt wel een druppeltje uit de naald is het wel al oké.

Succes verder!!

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ha lieve meiden,

Vandaag ongesteld geworden......de 1ste icsi is dus helaas niet gelukt. We hebben ook geen cryo's dus op naar de volgende ronde in waarschijnlijk september.

@alle meiden op het wachtbankje; ik hoop dat jullie de maand flink groen maken dus kom op! toi toi toi allemaal in deze slopende weken!!

Liefs Jet

Geplaatst

Jetje@ wat onzettend kl#te. Wat balen dat je nu tot sept weer moet wachten. Sterkte.

Daniella@suc7 met de wachtweken. Lijkt me killing.

Babeth@ nu heb je de tp al gehad hopelijk is het goed gegaan.

Marion@hoop zo dat je ongi niet door zet. Maar verlies niet de moed want je kan morgen al testen. En het lijkt mij ook positief dat je het nog niet bent

Geplaatst
Ha lieve meiden,

Vandaag ongesteld geworden......de 1ste icsi is dus helaas niet gelukt. We hebben ook geen cryo's dus op naar de volgende ronde in waarschijnlijk september.

@alle meiden op het wachtbankje; ik hoop dat jullie de maand flink groen maken dus kom op! toi toi toi allemaal in deze slopende weken!!

Liefs Jet

Aaah Jetje nee toch!!!

Heel veel sterkte meis!

Geplaatst

Hai Matha,

Ik ben er vrij rustig onder, had het aangevoeld dat dit 'm niet ging worden. toch is het ontzettend jammer!!!

Wanneer mag jij voor je FM's, want het gaat nu ook opschieten zeker?!

Geplaatst

@Jetje: balen zeg, sterkte.

@iedereen: volgens mij krabt een aantal van ons zich achter de oren met betrekking tot het Myron-syndroom. Een aantal dagen terug gaf Myron aan bang te zijn dat haar emmy er na de terugplaatsing uit zou vallen ;-).

Geplaatst

Kaartje! Bedankt voor de uitleg van het Myron-syndroom!

Hoe gaat het met jou, is het nog uit te houden?

Jet, @##$%^&&*(!!!!! Je bent heel sterk!!! Vind het heel rot voor Je!

Jessica! Goed te horen dat jouw eitje van goede kwaliteit is! Wat spannend nu, he? Werk is inderdaad een goede afleiding, maar het weer wordt ook mooier, dus van het weekend heerlijk genieten (babynamen enzo uitzoeken, hihi). Ik duim voor je.

Jet, sterkte!

Kaykay

Geplaatst

hey dames

ik kan niet op iedereen reageren ik ga nu uit eten kom net terug uit hilversum mijn neefje is door met popstars joehoe was zo blij voor hem.

Ik heb ook nog geen test gedaan ik heb zaterdag nog de laatste pregnyl gespoten dus zou de test vals zijn haha ik heb toch nog redelijk hoop op mijn buik en rugpijn na.

ik wens jullie allemaal heel veel sterkte en succes

liefs jessica

Geplaatst

ahhhhhhhhhhh Jetje, sterkte hoor, enorm klote, hoe dan ook!!!

Jessica, wat goed van je neefje... goede afleiding nu nietwaar? ja gaat al behoorlijk richting je testdatum...

Marion, succes!!! ik hoop dat de symptomen ergens anders van komen en niet van een naderende ongi!!!

Ik heb inderdaad de tp gehad, van een goede emmy, 8-cellig en maar weinig fragmentatie, tevens hebben we 2 cryootjes, ook dezelfde kwaliteit, we zijn zeer tevreden al hopen we ze de komende 1.5 jaar niet nodig te hebben!!

Ik ga effe liggen, ben behoorlijk gaar

liefs

Babeth

Geplaatst

Hahahahaha het Myron-syndroom wordt een fenomeen! Maar lady's, heb me laten vertellen dat de emmy er ECHT niet uit kan vallen!

@ Babeth: nou meid, ik duim voor je! Het klinkt in ieder geval goed!

@ Jetje, wat een k*tzooi! Veel sterkte hoor! En laat de moed niet zakken!

@ alle anderen: veel succes met de fm, de wachtweken, het prikken enz enz enz. Het weer zit in ieder geval mee!

Lfs Myron

Geplaatst

Hoi allemaal,

vandaag m'n eerste fm gehad en ze telde er 20!!

10 aan iedere kant maar zijn nog ietsjes te klein......aankomende donderdag dus weer terug om te kijken.

Maar snap nu wel waar m'n buikpijn van komt...volgens mij is 20 best veel toch??

de arts ging wel nog even overleggen of ik misschien ander medicijn moest nemen maar na overleg hoefte dit nu nog niet....misschien hoor ik hier donderdag ,meer over.

Geplaatst

Hey Kaykay! Zag dat je me een profielbericht had gestuurd, wilde reageren maar je bent inmiddels op de hoogte! Duimen duimen duimen.. zit vol met zenuwen... dus ben maar hard aan het werk en vroeg naar bed, dan gaan de dagen sneller voorbij.. maar je hebt gelijk, het weekend staat voor de deur en daar ga ik gewoon lekker van genieten!

@Myron: jij komt straks in de boeken met je syndroom! haha!

@ Jetje; heel veel sterkte! Vind het echt rot voor je ..

@ Babeth; fijn dat je je TP hebt gehad en 2 cryo's! slaap lekker ;-)

Geplaatst

Hoi allemaal,

Dat zogenoemnde "Myronsyndroom" ken ik haha

Jetje, balen voor je zeg!

Babeth fijn dat deze fase weer achter de rug is, ik duim voor je. Laat jem maar goed verwennen de komende tijd!

Tamaar 20 is zeker een mooie score, hopelijk groeien er ook veel mee door.

Ik ben vandaag voor 2de echo geweest, moet dosering gonal ophogen en donderdag terug. Misschien het weekend de punctie.

Zaten nu 8 grotere en 12 kleinere, hopelijk met de nieuwe dosering meer grote voor een heeeeeele goede punctie ;)

Liefs Cin

Geplaatst

Hoi dames

Jeetje Cin en Tamaar, wat een aantallen zeg, jeetje.. be benieuwd naar jullie volgende meting, maar weleen fijn gevoel toch om wat reserves te hebben..

Ik had zondag echt enorme buikpijn, kon niet van de bank komen en was bang voor overstimulatie. Zondagmiddag hield het bloeden op en ik merkte dat gisteren de pijn een stuk minder was, nog contact gehad met Brussel en zij lieten me weten dat de pijn veroorzaakt werd door het bloedverlies vanwege de punctie: het bloed loopt de buikholte in, irriteert het buikvlies en daardoor de pijn. gelukkig geen overstimualtie dus!

Vandaag was het echt stukken beter...nagenoeg weg (gelukkig)

groetjes

Babeth

Geplaatst

@ Tamaar, zo dat zijn er een heleboel! Hou jezelf in de gaten v.w.b. overstimulatie

@ Cin, bij jou ziet het er ook goed uit hoor. Als de kleintjes nog mee gaan doen, is het ook nog een topscore!

@ Babeth, super zeg ook nog twee cryootjes. Maar zoals je zelf zegt...we gaan ervan uit dat je deze de komende 1,5 jaar niet nodig hebt! Heel veel succes in je ww.

Geplaatst
@ Tamaar, zo dat zijn er een heleboel! Hou jezelf in de gaten v.w.b. overstimulatie

@ Cin, bij jou ziet het er ook goed uit hoor. Als de kleintjes nog mee gaan doen, is het ook nog een topscore!

@ Babeth, super zeg ook nog twee cryootjes. Maar zoals je zelf zegt...we gaan ervan uit dat je deze de komende 1,5 jaar niet nodig hebt! Heel veel succes in je ww.

Goedemorgen! die indruk kreeg ik niet zo omdat ik meer moest gaan spuiten...maar we horen het morgen wel weer!

@Babeth, fijn dat het beter gaat!

Geplaatst

@ Cin, Het is nog even afwachten of er van die 12 nog een paar mee gaan doen, maar je hebt er in ieder geval al 8 grotere. Dat is natuurlijk al mooi!

@ Babeth, mooi dat de buikpijn helemaal weg is. En ook goed om te weten (voor ons allemaal) waar de buikpijn na de punctie vandaan kan komen. Zo leren we elke keer weer wat nieuws!

Geplaatst

inderdaad erg handig te weten waar de buikpijn weg komt nu moet ik zeggen dat het bij mij gelukkig meevalt heb weinig last alleen vannacht een mindere nacht gehad van de buikpijn en vanmorgen toch maar een paracetamol genomen (misschien gister toch wat te druk geweest)

maar het valt nu gelukkig weer mee.

Wij krijgen straks uitslag hoeveel er bevrucht zijn, ben behoorlijk zenuwachtig, hopelijk een goede score! pfff en nu nog wachten want ze bellen tussen 12 en 2

Geplaatst

Mart@thanks voor de uitleg. Gisteren ging de 2 de spuit beter brande wel maar de luchtbellen waren er sneller uit.

Deze vraag wil ik al een hele tijd stellen maar ik durfde niet?

Wie heeft ook altijd pijnelijke borsten na de ongi of vlak voor de ongi?

Ik heb sinds 7 juni al zo'n last van mijn borsten vooral onder en de zijkanten.

Het lijkt nu wel met mijn 2de spuit nog erger geworden te zijn.

Mijn man maakte gisteren een opmerking van misschien is je lichaam zich al aan het voorbereiden. Lijkt me stug maar zou het kunnen?

Angelique@spannend zal voor je duimen

Geplaatst

@Raba, ik heb altijd de 2de helft van mijn cyclus (richting de ongi zeg maar) ook gevoeligere borsten, dat is puur onder invloed van de hormonen hoor en inderdaaad na de punctie/tp kun je er nog meer last van hebben onder invloed van de Utrogestanbollen (Progesteron hormoon) en oiv. de Pregnyl (HCG).

alleen maar goed hoor, dan werk alles zeg maar, heel veel succes!

@dames, dat van die buikpijn had ik inderdaad vermeld omdat ik vast niet de enige ben en omdat ik wat bang was voor overstimulatie, (waardoor de tp mogeijk niet door zou kunnen gaan), was ik blij te horen dat het iets anders was.

@Angelique, wordt spannend zeg, nog even geduld en dan hoor je wat van de bevruchtingen, succes!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

@ babeth, wat een goed nieuws allemaal hier, een mooie emmie teruggeplaatst en 2 cryo's! ik duim mn duimen blauw dat je die inderdaad voorlopig niet nog hebt! Wanneer mag je testen?

Heel veel succes (en misschien ook sterkte in deze tijd die vast ook wel dubbel voelt...)

X Fren

Geplaatst

hai Fren

dank je!!! we mogen 6-7 officieel testen, dwz.een bloedafname.

Maar ja waarschijnlijk doen we 3-7 al een thuistest (indien het nog nodig mocht zijn) want 4-7 is de datum van onze jongens.

Ik hoop voor jou dat jullie snel nieuws uit Nijmegen zullen ontvangen!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Babeth, heeeeeeel veeeeel succes !!!! Het zal ook best moeilijk zijn ....

Ik heb dat bij mijn ivf ook gehad, die buikpijn, ben toen een halve nacht in het VU op de spoedeisende hulp geweest, kwam ook wat koorts bij, maar de conclusie was uiteindelijk inderdaad ook dat het vocht in de buikholte was, gelukkig.

Ik ben ondertussen op de 1e fm geweest, er groeien er weer TWEE het hardst, dus bij een iui is dat goed nieuws. Jammer dat de planning hoogstwaarschijnlijk uit komt op zondag en dan is de poli gesloten. Nu hoor ik vandaag of morgen of ik naast de menopur evt. cetotride moet gaan spuiten om de eisprong af te remmen. Pffff, ik ken dat spul helemaal niet en het staat me ook best tegen, menopur om de groei te bevorderen, cetotride om de eisprong af te remmen en dan nog weer pregnyl om 'm weer op te wekken, een lichaam moet daar toch ook gek van worden ???

Ik hoop dat ze nu even sneller groeien zodat we mooi zaterdag al de iui hebben !!!!

Nou, meiden, allemaal weer sterkte en succes !!!!!

Geplaatst

hier de uitslag al binnen en van de 15 eitjes waren er 12 goed genoeg voor de ICSI en daarvan zijn er 5 die goed doorgedeeld zijn dus we hebben nu 5 beginnende embryo's in de stoof liggen!

nu hopen dat ze vrijdag ook nog goed gedeeld zijn we hebben vrijdag om 14.45 de tp

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden