Ga naar inhoud

Uitgerekend Juli 2010 (vervolg)

Aanbevolen Berichten

Gast Nic1968
Geplaatst

@ Babeth, we leven allemaal met jullie mee en duimen voor jullie dat het gaat lukken om een broertje of zusje te krijgen.

@ Annelies, gewoon bellen hoor. Mij hebben ze echt op het hart gedrukt dat je niet te vaak kunt bellen, wel te weinig, stress is ook niet goed voor je op dit moment dus als je je zorgen maakt meteen melden.

Ik heb ook nog geen ziekenhuistassen klaar staan..... komt denk ik volgende week zodra mijn verlof ingaat en ik alle kleertjes ga wassen en strijken.

Hierbij dan toch een paar plaatjes, na vele herhaalpogingen is het gelukt:

Het babyhoekje in onze slaapkamer, nog niet helemaal klaar maar het vordert. Volgende week leuke vitragegordijnen uitzoeken, planken boven de commode ophangen en nog wat kleurige mandjes etc.

Foto-DWQ3U6US-D.jpg

Het vogelhuisje in de behangboom

Foto-6QLVDHEY-D.jpg

En het opgemaakte wiegje

Foto-CM3GZIDC-D.jpg

Nog 1 week en 1 dag werken, spannend hoor hoe snel het nu gaat! Nic

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hoi hoi

alles gaat goed hier geen klachten. heb zelfs geen last meer van de warmte.nou moet ik wel zeggen dat ik weinig tot niks doe. vanmiddag te horen gekregen dat ik tante ga worden . vind het zo leuk ik ben wel al tante maar dit is voor hun ook de 1ste keer . dus heel spannend allemaal . we hebben ruimte gemaakt in de kamer voor een bed . als het aan mijn man lag had dat bed er al een tijdje gestaan haha. het aftellen is nu wel echt begonnen ben er helemaal klaar voor. succes allemaal.

groetjes silvia

Geplaatst

@Babeth, fijn om ook hier van je te lezen meis. Kan me goed voorstellen dat je 4-7 graag voorbij ziet gaan nu. Wat een beladen datum. Alle goeds voor jullie poging!

@Joke ... jeetje, alweer weeen de hele tijd? Ze verwachtten al wel dat jullie meisje heel wat eerder ging komen toch? Omdat ze zo groot is?

Wat moet je nu doen ... toch gewoon wachten? Lijkt me wel zwaar met steeds weeen en pijn.

@Silvia ... bij jou begint het echt op te schieten zeg! Je loopt ook 2 weekjes voor op de rest geloof ik. Fijn dat het zo goed gaat joh! Ik hoop dat je niet al te lang hoeft te wachten. In het meitopic is iedereen geloof ik over tijd gegaan, dat lijkt me minder.

@Nic ... awww ... wat schattig allemaal he! Echt leuk hoor.

Wij hebben ook nog geen ziekenhuiskoffertje klaar staan. Eerst maar eens werk afmaken en met verlof, dan laatste dingen regelen (zoals wassen en strijken ja ...). We hebben ook nog steeds geen bedje of wieg ... haha. Schroeven van het bedje komen pas over een paar weken en met het wiegje zijn mijn ouders nog steeds bezig. Maar ik maak me er nog maar niet druk om.

Ik heb vandaag contact gehad met de verloskundige. Zij denkt dat ik "last" heb van 3 losse dingen eigenlijk.

Blaasontstekingsgevoel is waarschijnlijk het indalen. Dat gaan we op de afspraak van woensdag controleren, zo niet: nog een keer bij de huisarts laten nakijken.

Die paar vegen bloedverlies die ik de laatste week gehad heb, was telkens als ik het druk had gehad. Zij dacht daarom dat het mij baarmoedermond is, die nu eenmaal gevoelig is momenteel. In de gaten houden, maar als het bij een veeg af en toe blijft, niks aan de hand.

En als laatste, het vochtverlies van gisteren. Zij dacht aan afscheiding, wat blijkbaar nu 'waterdun' kan zijn. Vooral als je even gezeten hebt, kan het er in een plonsje uitkomen en dat is heel normaal voor deze fase van de zwangerschap. Als het vruchtwater zou zijn, zou het continu blijven doorgaan en zou je echt een maandverbandje nodig hebben.

Dus ik ben weer gerustgesteld. Woensdag maar eens kijken of ze echt aan het indalen is. Ik heb zelf ook het idee van wel. Het getrappel voelt ook echt anders, alleen nog bovenin eigenlijk en niet meer waar ik het eerst altijd voelde.

Nog 7 dagen werken :)

Gast Nienke79
Geplaatst

Hoi meiden,

@Babeth, ik kan me niet voorstellen hoe jij je moet voelen aangezien ik nooit in zo'n vreselijke situatie gezeten heb. Ik weet wel dat ik je op het forum (ik ken je niet "in het echt") een hele sterke en moedige vrouw vind en ik ben heel erg blij dat jullie er samen zo sterk uitkomen. Ik hoop echt voor jullie dat er zich snel een broertje of zusje aankondigt.

@Annelies, wat fijn dat je even gebeld hebt en dat je nu een verklaring hebt voor je bloedverlies en blaasontstekinggevoel!

Ik moet zeggen dat ik het vochtverlies erg herken. Ik heb ook veel afscheiding en zeker als ik net uit bed kom of een tijd gezeten heb... plons.. Jakkes :shock:

@Joke, ik voel wel met je mee. Moet je nu inderdaad maar gewoon afwachten en plat liggen?

@Nic, wat lief! Vooral dat vogelhuisje vind ik echt top, hihi. Alles helemaal in stijl.

@Annemarieke, wat leuk dat je weer tante wordt! En wat fijn dat je geen last hebt van de warmte.

Ik heb van de warmte zelf ook geen last, maar mijn voeten....... zucht. Ik had vandaag sneakers aan naar mijn werk, de ruimste die ik heb. Loeihete voeten, opgezet ook, dus ik heb bijna de hele dag op mijn sokkies gezeten. Morgen doe ik gewoon mijn slippers aan, haha.

Ik heb net een supermooie fiets besteld met kinderzitje. Ik mocht van mijn werk meedoen aan het fietsenplan, helemaal top. Ik heb echt nog nooit zo'n mooie fiets gehad! haha. Nu nog een paar weken geduld :-). En nog 5 dagen werken! Vrijdag op de valreep nog even een functioneringsgesprek.

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Hallo allemaal!

Wij hebben een weekje zonder internetaansluiting gezeten. Ik heb via mijn GSM wel meegelezen maar niet meegeschreven; dat vind ik zo'n gedoe via mijn telefoon. Maar vandaag is de monteur geweest en we zijn weer in de lucht! Eerst maar eens onze administratie weggewerkt en nu even relaxed wat surfen op internet!

Babeth; ik sluit me aan bij Nienke; zo'n sterke meid! Veel sterkte met jullie volgende poging!

Nienke; het voetenprobleem... Ik ben vandaag op slippers gaan werken. Ik pas werkelijk niets anders meer. Nou ja, met een hoop gepers kom ik wel in mijn wijdste schoenen, maar na een poosje gaan mijn tenen tintelen, dus dat is ook geen succes. Veel (water) drinken heb ik gehoord, en regelmatig pauze met de benen de lucht in. Heb jij het ook aan je handen?

Annelies; spannend of ze al ingedaald is. Is 34 weken zo ongeveer de tijd dat de baby's gaan indalen of kan dat ook heel verschillend zijn?

Nic; leuk geworden zeg! Dat Kooka-beddengoed is echt heel mooi!

Joke; jij hebt zware laatste loodjes zo te lezen! "Plat liggen" lijkt me echt lastig! Succes ermee in ieder geval!

Over het vluchtkoffertje... Mijn man roept al een paar weken dat ik een vluchtkoffertje moet maken (mijn zusje beviel bijna 4 weken te vroeg). Ik heb toen gezegd dat ik dat gelijk na de verhuizing zou doen (ik had geen zin in nog meer 'troep' in de gang; er stonden al verhuisdozen genoeg). Maar eenmaal hier aangekomen was er natuurlijk nog van alles te doen en ik dacht, dat komt nog wel. Maar, een paar nachten terug heb ik de hele nacht opgelopen met een enorm zere buik. Achteraf denk ik mijn darmen, maar op dat moment kreeg ik het wel een beetje benauwd dat het misschien de bevalling was die ging beginnen en ik mijn koffertje nog niet klaar had. Ik nam me toen voor om gelijk de volgende dag het koffertje gereed te maken. Nou ja, puntje bij het paaltje; koffertje is er nog steeds niet, ik heb vanavond op internet even gezocht wat er in 'moet' zitten. En alle telefoonnummers opgezocht en bij mijn man en mij in de gsm gezet. Dus toch een klein beetje voorbereid...

Over de rol van de mannen: Ik heb vorige week mijn eerste les zwangerschapsyoga gehad. 6 Juli is de partnerdag; mijn man hoopt dat hij dan moet werken...

Hebben jullie (indien nodig/van toepassing) afspraken gemaakt over het alcoholgebruik van jullie partners in de laatste weken van de zwangerschap? Of ben ik de enige straks met een partner in oranje-tenue en alcoholwalm naast mijn beval-bed? Haha! Nu overdrijf ik hoor, maar ik ben wel benieuwd of en hoe dit bij jullie ook speelt?

Doei!

Geplaatst

Lieve meiden,

bedankt voor jullie bemoedigende woorden!!!

Het sterk zijn gaat erg op en af hoor, maar ik vind het goed, ga mijn gevoelens niet uit de weg en geef er aan toe als ik echt een moeilijke dag heb, verzetten of wat dan ook kost me nog meer energie.

Ik moet zeggen dat ik ook wel "blij" ben dat ik weer wat mee kan lezen en ook naar jullie foto´s kan kijken!!! Mooi om te zien hoe mooi de kamertjes geworden zijn en jullie buiken!!

dames, pas allemaal goed op jullie zelf.

Nu zijn wij wel blij dat wij enkel nog het ontwerp hadden voor de kamer van onze kanjers, anders is het extra confronterend en mezelf kennende zou ik het ook niet over mijn hart kunnen verkrijgen om de kamer ooit weer te veranderen.

Wat het fietsenplan betreft waar Nienke aan mee heeft gedaan, mochten meer dames interesse hebben , informeer bij je werkgever, ik had begin dit jaar gehoord dat het dit jaar voor het laatst is....

liefs

Babeth

Gast Nic1968
Geplaatst

@ dank, ben zelf ook blij met ons babyhoekje, ziet er heel gezellig uit en komende week ga ik samen met een vriendin verder inrichten en denk ik ook het koffertje pakken. Wat moet er dan volgens jouw informatie allemaal in Kammie? Misschien kunnen we hier een lijstje aanmaken met handige tips...

@ Nienke wat voor fiets heb je genomen? Ik doe ook mee aan een fietsregeling van het werk, en heb een superstoere fietsfabriek-fiets gekocht die ik anders niet zou nemen omdat ie best duur is, met een stoeltje achterop en een extra zadeltje voorop en straks de maxicosi op het bagagerek. Echte Amsterdamse fietsmoeder dus ;-)

Vandaag controle gehad en alles was goed, ben steeds een beetje bang dat mijn bloeddruk weer omhoog gaat, ook omdat ik nog zoveel uur en best onder tijddruk werk, maar die was helemaal goed en van vocht heb ik ook nog geen last gelukkig. Vandaag zelfs nog de 5 km in de avondvierdaagse gelopen met ons zoontje, alleen heb ik nu het gevoel dat mijn bekken uit elkaar valt.....

Overigens was ie nog niet ingedaald maar dat vond ze niet zo'n punt geloof ik.. en we hebben de mogelijkheden van pijnbestrijding doorgenomen.

En mijn man heeft 'mazzel', vandaag was de tweede partnerdag (ontsluitingsles) met Yoga maar ivm avondvierdaagse konden we dus niet, en dan heeft het weinig zin om het vervolg hierop (de persles) volgende week wel te doen.... dus hij komt er onderuit, en ik moet hem het hoognodige zelf bijbrengen. Heb vorige week wel een hilarisch lijstje met partnertips voor tijdens de bevalling meegekregen, hier volgt de allerbelangrijkste: 'ga in geen geval met haar in discussie, ook niet als ze onredelijk of onvriendelijk is'. Heren, knoop het in uw oren!!

Nic

Geplaatst
@ dank, ben zelf ook blij met ons babyhoekje, ziet er heel gezellig uit en komende week ga ik samen met een vriendin verder inrichten en denk ik ook het koffertje pakken. Wat moet er dan volgens jouw informatie allemaal in Kammie? Misschien kunnen we hier een lijstje aanmaken met handige tips...

Ik heb dit lijstje aangehouden:

http://www.mamaenzo.nl/zwangerschap/de_bevalling/artikel/het-vluchtkoffertje-wat-zit-erin

en het dan 'gepersonaliseerd' door op te schrijven welke toiletartikelen ik precies mee wil nemen, welke kleding (voor mijzelf en voor Sjoerd), enz.

Straks naar de vk, daarna een cursusdag op mijn werk en vanavond yoga. Drukke planning voor mijn doen op het moment dus!

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Annelies; spannend of ze al ingedaald is. Is 34 weken zo ongeveer de tijd dat de baby's gaan indalen of kan dat ook heel verschillend zijn?

Over de rol van de mannen: Ik heb vorige week mijn eerste les zwangerschapsyoga gehad. 6 Juli is de partnerdag; mijn man hoopt dat hij dan moet werken...

Hebben jullie (indien nodig/van toepassing) afspraken gemaakt over het alcoholgebruik van jullie partners in de laatste weken van de zwangerschap? Of ben ik de enige straks met een partner in oranje-tenue en alcoholwalm naast mijn beval-bed? Haha! Nu overdrijf ik hoor, maar ik ben wel benieuwd of en hoe dit bij jullie ook speelt?

Doei!

He Kammie ... leuk om van je te horen :)

Indalen zou nu volgens mij best vroeg zijn. Volgens mij had de verloskundige het vorige keer over rond 36 weken, wat kon oplopen tot 40 weken of pas tijdens de bevalling.

Dus ik ben benieuwd morgen. Heb helemaal geen zin om weer urine te laten nakijken bij de huisarts.

Mijn man gaat nog braaf mee naar de Samen Bevallen cursus. Het eerste uurtje "theorie" vind ie wel leuk (gisteren weer een bevallingsfilm gekeken ... oef), het tweede uurtje "praktijk" vind ie wat minder. Maar hij ziet wel in dat ik het allemaal heel fijn vind en mij er zekerder door voel. Gisteren alle geleerde ademhalingsoefeningen nog eens herhaald. De "juf" controleert dan ook bij iedereen met een hand op de buik of je het goed doet ... nou, bij mij voelde ze alleen maar trappen, zo wild ging de baby tekeer. Was moeilijk om de oefeningen goed te doen. Maar oh zo schattig.

En hubbie houdt niet van voetbal en niet van bier ... handig :D :D

Weer 2 werkdagen voorbij. Nog 6 te gaan .... zoooo gek!!

Ik begin wel steeds meer emo/labiel te worden. Gisteren weer een hele huilbui om zo'n beetje niks. Zaterdag midden in de Etos ook al (maar dat kwam omdat het allemaal nogal zeer deed "van onderen") ... wat zwanger zijn al niet met je doet :)

Gast Nienke79
Geplaatst

@Karin, ik hou tot nu toe nog niet heel veel vocht vacht in mijn handen. Wel in mijn voeten, benen en onderarmen.

@Annelies, ja heerlijk die emobuien! Die heb ik dus ook. Niet alleen bij verdrietige dingen, maar ook bij leuke of mooie/fijne dingen. Zucht.... Ook hoor ik van meiden die al kinderen hebben dat na de zwangerschap zo blijft!! ARGHH. :-P

Handig lijstje! Maar wat moet er veel in die koffer! Dat wordt een hele grote koffer, haha, ik leg wel wat klaar zodra ik met verlof ga.

@Nic, ik heb deze besteld:

Foto-4RDC8DDA-D.jpg

Ik ben helemaal blij, hihi. Al heb ik die fiets natuurlijk nog niet binnen.

Oh ja, mijn man en alcohol. Die van mij houdt heel erg veel van voetbal en ook drinkt hij graag een biertje. Daarnaast is hij op 20 juli jarig. Hij gaat toch 2 weken voor de uitgerekende datum rekening gaan houden met het biergehalte voor het geval we toch naar het ziekenhuis zouden moeten rijden.

Morgen lekker vrij en dan nog 4 werkdagen te gaan!

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Ik dacht ook al ... moet er een maxicose IN dat koffertje :D :D

En blije emobuien heb ik ook. Heb soms de grootste lol in m'n eentje, m'n man staat me maar vreemd aan te kijken.

Ik lig al op bed, ben bekaf. Weltrusten iedereen alvast!

Geplaatst

Hallo meiden

Hier gisteren weer een nachtje ziekenhuis opzitten... enorme rugpijn ! Heb nu nog extra pijnstillers gehad en mag niks meer doen , mag zelfs niet koken , dus er komt kraamhulp langs . Normaal moest ik in het ziekenhuis blijven voor rust en kine . Maar zag dat echt niet zitten tot de bevalling en heb gekozen om thuis te rusten en de kine komt hier ook langs.

Moet proberen nog 2 weken vol te houden . Hier dus een mama die echt versleten is .

Joke

Gast Nienke79
Geplaatst

Jemig Joke, ik vroeg me gisteren alweer af hoe het nu met je gaat. Wat een moeilijke weken zullen dat voor je worden. Wel thuis, maar niets mogen doen. Maar je kunt het! Laat je dan maar goed verzorgen door de kraamhulp en je man!

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Thx meiden , We zijn echt al ver he :-)

We zijn al Juni !! Vanavond laat ik me zeker verwennen want we gaan uiteten . Met ouders en schoonouders , ik denk de laatste keer voor de bevalling :-) .

Ik wens alvast iedereen succes ! hihi ... Het komt nu toch allemaal dichterbij he !!

Joke

Geplaatst

Jeetje Joke, dat is balen. En je moet het nog 2 weken volhouden en dan willen ze wel inleiden? Succes meid!

Maar ben het met je eens ... we zijn echt al ver!! Ik vind het zoooo raar dat het nu zo dicht bij komt! Spannend.

Ik was vandaag bij de verloskundige. Alle vragen over de bevalling kunnen stellen (de kat mag gewoon rondlopen ... hihi). De baby is inderdaad al aan het indalen, blijkbaar heb ik daardoor lekker veel last van m'n blaas. Echt irritant! Ze vertelde dat sommige babies er weken over doen om in te dalen en anderen gaan in een uurtje (dan kan je wel een superpijnscheut voelen) ... gek he, dat dat zo verschilt.

De kans dat ze nu nog terug in stuit draait is niet zo groot. Fijn!

Bloeddruk was iets gestegen, dat was wel vaker bij vrouwen die tegen hun verlof aanzitten. Door de vermoeidheid. Was nog wel prima genoeg (120/80 meen ik).

Over 2 weken weer een afspraak, dan een liggingsecho (standaard voor de zekerheid) en gaan ze ook even kijken hoe groot de baby ongeveer is. Daar ben ik heel benieuwd naar!

Ik zoek zo het lijstje weer even op.

Geplaatst

Uitgerekende datum:

05 juli: Annemarieke (Silvia) - meisje

04 juli: Caroline - Olivier en Rosalie geboren op 6-5-10, na 31 wk, 4 dg: alles gaat goed!

15 juli: Joke - meisje

17 juli: SJSL (Annelies) - meisje

20 juli: Nic - jongen

21 juli: Nienke79 - jongen

21 juli: Vliegmeisje (Marije) - meisje

23 juli: Emma (Astrid) - laten ons verrassen

25 juli: Leejoo (tine) - jongen

31 juli: Kammie (Karin)- jongen

Eerstvolgende afspraak:

11 juni: Joke, echo + controle gyn (bij 35 wk, 1 dg)

15 juni: Nienke, bijeenkomst bevallen (bij 34 wk, 6 dg)

16 juni: Nienke, controle VK (bij 35 wk)

17 juni: Astrid, eerste keer gynaecoloog (bij 35 wk)

22 juni: Annelies, controle VK + ligging/groei echo (bij 36 wk, 3 dg)

Laatste werkdag vóór ingang verlof

14 juni: Nic

15 juni: Nienke

17 juni: Annelies

17 juni: Karin

23 juni: Astrid

Geplaatst

Annelies ,

Minder leuk de blaas he , amai ver zijn we inderdaad . volgende maand kunne we al onze kleine spruit in de armen hebben !!! Iets waar we zo intens achter verlangt hebben , die nu echt werkelijk in onze armen gaat liggen !!

Morgen mag ik ook nog eens gaan kijken naar ons spruitje ne gaan we weten hoeveel ze nu al weegt en meet . Ik heb het gevoel dat mijn borsten enorm gespannen raken ook , ik denk dat het tijd word dat onze meid er is :-)

Geplaatst

Hallo allemaal!

Gisteren het intake-gesprek gehad met iemand van de kraamzorg. Ik mag toch van harte hopen dat onze kraamzorg t.z.t. niet zo'n kat is als deze dame. Ik heb de intake op zijn zachtst gezegd als 'rot' ervaren (lees: nadat ik de deur achter haar had dicht gedaan heb ik een ontroostbare huilbui gehad).

Ze vond onze hond duidelijk niet leuk - had een witte broek en ging nog net niet op de tafel staan om te voorkomen dat er 'vuil' op haar kwam - met als gevolg dat onze hond juist allemaal aandacht ging vragen en ging blaffen zodra ze opstond (doet ze wel vaker bij mensen die bang zijn voor honden en/of mensen die ik zelf niet zo zie zitten). Het viel haar tegen dat we een aantal zaken, zoals de kruiken, nog niet in huis hadden, want die moest ze toch echt controleren. Ze wilde het babykamertje zien - ondanks dat dit nog niet af is, de meubels staan er net een week - en gaf commentaar dat het bedje niet goed was opgemaakt - wat ik alleen maar even had opgemaakt voor 'het zicht' omdat er nu zoveel mensen komen kijken. Toen ik over iets zei dat mijn moeder had gezegd dat ik iets op een bepaalde manier moest doen zei ze "Je moeder? Werkt die ook in de zorg dan?" en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ze kon me niet garanderen dat ik de hele week dezelfde kraamhulp heb want "Ja, je bent in de zomervakantie uitgerekend en mijn kraamhulpen nemen dan ook vakantie". Alsof ik om hun te pesten mijn bevalling in de zomervakantie GEPLAND heb! Toen ze weg was voelde ik me een slechte moeder èn slecht hondenbaasje. Inmiddels kan ik het wel beter relativeren hoor, maar gisteren was ik er erg van ondersteboven. Dàt paste niet in mijn gelukkige zwangerschapsbubbel!

Ik wist sowieso niet dat alles 'gecontroleerd' zou worden. Mijn zusje had een andere kraamzorg en die hebben dat helemaal niet gedaan. Dus nogmaals, ik hoop dat de kraamhulp t.z.t. het tegenovergestelde is als deze dame!

Verder aan het aftellen tot mijn verlof; nog 5 ochtenden werken! Yeah!!!!

Groetjes!!

Geplaatst

pff ik heb de kraamzorg intake dinsdag en ik hoop dat dat anders gaat anders ben ik bang dat ik terug ga katten.... de vorige keer kwamen ze helemaal niet langs maar ging het telefonisch....... wij hebben ook een aantal zaken nog helemaal niet in huis, ook het wiegje een beetje voor het zicht opgemaakt, geen klossen gehaald etc.

De controle gisteren was prima, op het gevoel schatte ze hem een week of twee jonger maar omdat er een verloskundige in opleiding bij was maakte ze een echo en die lag precies op schema. In ieder geval is het geen groot kind (gelukkig...). Hartslag etc. prima en over twee weken weer.

Leuk nieuwtje, de vriendin met wie ik de zaakjes een beetje voorbereid heeft me verteld dat ze zelf ook weer zwanger is... nog heel pril en niemand weet het verder want het is bij haar ook al eens mis gegaan... maar het is nu wel extra leuk om nog een tijdje samen te genieten.

Nog 1 dag werken, bizar idee!

]Uitgerekende datum:[/u][/b]

04 juli: Caroline - Olivier en Rosalie geboren op 6-5-10, na 31 wk, 4 dg: alles gaat goed!

Eerstvolgende afspraak:

22 juni: Nic, controle VK (bij 36 wk)

Geplaatst

Jeetje Karin, wat stom!!

Heel af en toe hoor je zulke verhalen. Ik kan begrijpen dat je er ondersteboven van was hoor.

Ik heb morgen om 9.00u de intake.

We hebben nog geen bedje en geen wiegje ... haha. Maar ze klonk aan de telefoon heel aardig, dus ik maak me niet druk. Het is mijn kind toch? We zullen zien.

Ik sliep vanavond al om 19.30u, maar nu toch weer even wakker. Baby voelt zo groot in m'n buik, hebben jullie dat ook? Ik voel echt constant d'r kontje aan de bovenkant van m'n buik ... schattig hoor.

Nic, prima niet zo'n groot kind!

Geplaatst

@Kammie, jeemig meid, je hebt echt geen geluk gehad hoor met die muts van de intake...! Bij mij kwam er een superaardig en vlot iemand langs die vroeg helemaal niets over wiegjes, klossen of kruiken! We hebben gewoon even formuliertjes ingevuld, gezellig gebabbeld en weg was ze. Je hebt het echt niet getroffen. Ga er maar vanuit dat de kraamhulp zelf beter zal zijn hoor! En als het niet klikt kun je echt aangeven dat je een ander wilt. Doen he!

@Annelies, ik herken je klachten over de blaas enzo. Bij mij is de kleine ook al ver ingedaald, ik heb af en toe van die enorme pijnscheuten. En voor de zoveelste keer mijn urine laten controleren... niks aan de hand natuurlijk...

En ze ligt inderdaad de hele tijd met haar billen aan de linkerkant, ik moet haar voetjes af en toe even terugduwen want dan ligt ze tegen mijn ribben te schoppen... hihi... Ze is erg beweeglijk nog steeds, lekker veel ruimte denk ik.. Soms is het echt een flipperkast in mijn buik! Vooral 's avonds. En ik krijg ook een liggingsecho a.s. woensdag voor de zekerheid, dat is bij deze VK ook standaard. Maar ze ligt al weken zo dus denk niet dat ze nog gaat veranderen. Leuk is het he?

Ik ga zo nog letters halen voor de naam en ga die beplakken met leuke stofjes. Dan nog naar kidsfactory een leuke lamp uitzoeken en een nieuwe luiertas. En dan lekker lunchen met 2 vrienden van me in Ams. Heerlijke dag! Zoonlief op de crèche...Wat een luxe...

Geboortekaartje ook al bijna definitief, nog wat kleurtjes veranderen en klaar! Adressenlijst ook bijna af. Een beetje nesteldrang kan blijkbaar geen kwaad, ik ben me toch een partij actief met de laatste dingen regelen....! Had ik dat maar vaker ;-)

@Joke, sterkte met alles meid, hou nog even vol he!

@Nic, je hebt een prachtig hoekje gemaakt hoor! Waar had je de behangboom ook alweer gekocht? Ik kan niet kiezen welke boom ik zal nemen voor de kamer van mijn zoontje....

Meiden, sterkte met de laatste werkdagen. Tot gauw weer.

Veel liefs, Marije

Geplaatst

Uitgerekende datum:

Eerstvolgende afspraak:

16 juni: Marije, liggingsecho VK (bij 35 wk)

22 juni: Nic, controle VK (bij 36 wk)

Geplaatst

Amai Kammie , ik zou er ook ondersteboven van zijn , maar ten slotte doe je toch zelf je ding he !! U moederinstinct zal zo goed zijn :-) Ze kunnen zij zeggen wat ze willen , maar tis tenslottte de mama die de verzorging doet he en de opvoeding !! Je zal een super mama zijn , zoals alle dames hier :-)

Hier terug een slapeloze pijnlijke nacht , ik ga blij zijn dat ik vanavond meer zal weten bij de gyn .

Joke

Geplaatst

Ha Kammie,

Wat rot dat de intake zo vervelend was. Ik had ook een beetje een muts hoor, maar heb geprobeerd haar zo snel mogelijk de mond te snoeren. Bij mij begon ze ook over de kruiken (die ik gewoon geleend heb bij een vriendin, want ik verwacht ze helemaal niet lang nodig te hebben, ALS ik ze al nodig heb) die toen nog niet in huis waren en over het plankje. Dat zou "niet voldoende stevig vast zitten". Nou, ik kan je verzekeren: dat plankje zit muurvast aan de muur. Moet er niet aan denken dat het er af zal vallen terwijl m'n kind eronder op de commode ligt...

Gewoon laten kletsen dus en je er niets van aantrekken. O ja en volgens mij maakt de kraamhulp je bedje toch per definitie opnieuw op, ook al heb je het wél goed gedaan... ze willen het toch zeker weten. Ik vind het ook zo'n onzin dat ze komen kijken op je kamertje. Het is jouw huis, jouw baby en jouw kamertje. Ze willen gewoon even laten zien dat ze het beter weten, zo heb ik het maar opgepakt...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden