Ga naar inhoud

Uitgerekend Juli 2010 (vervolg)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ jeetje Marije balen inderdaad, bij mij op yoga is ook een vrouw met een dwarsligger en die gaat accupunctuur proberen, schijn je niet al te lang mee te moeten wachten...

@ Annelies eerlijk gezegd denk ik dat onze naam ook wel af en toe gespeld zal moeten worden, maar hij staat al wel vast en past ook al helemaal bij ons. Sowieso vond ik het de vorige keer lang duren voor ik helemaal aan de naam in het echt was gewend, we hebben nog lang de werktitel gebruikt binnenshuis want die was veel vertrouwder.

@ Nienke, ik denk steeds dat ik iets moet gaan doen omdat het mijn vrije dag is en dan realiseer ik me opeens dat morgen ook een vrije dag is en die daarna en die daarna.... en dat ik dus helemaal geen haast heb. Ik heb vandaag twee geruststellende mails ontvangen van mijn waarnemer over zaken die ik had voorbereid maar nog moesten afgerond en dat is goed verlopen dus ik ben al echt een beetje afstand aan het nemen. Gaat me opvallend makkelijk af gezien het aantal uren dat ik normaal gesproken per week aan het werk ben. Ik begin met mijn vakantiedagen en nog wat onbetaald verlof erbij weer half november dus dat is enorm ver weg. Dit is voor mij de laatste keer dus ik ga het zo lang mogelijk rekken.....en het geeft ook wat extra lucht met het oog op de opvang die nog geregeld moet worden...

Heb net twee uur met een vriendin staan strijken en vouwen, al kletsende wel, maar het was zo'n enorme stapel. We moeten hem straks denk ik vier keer per dag gaan verschonen ;-)

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Meiden, de juli maand komt nu wel heel dichtbij!!!!

Wat gaat de tijd toch verschrikkelijk snel.

Alvast heel veel toitoitoi en hou jullie taai in deze laatste "zware" weekjes!!

Geplaatst

Jeetje Marije, wat balen!! Daar had je natuurlijk niet meer op gerekend.

Hopelijk draait ze nog terug .. moet op zich nog best kunnen toch?

Ik heb ook wel gelezen over dat moxa bij stuit, misschien kan je daar alvast naar informeren ook?

Ik realiseer me ineens dat Silvia al thuis mag bevallen nu ... wat een gek idee ... dat we al zo ver zijn! Hoe voelt dat nu Silvia ... zit je al echt te wachten op de bevalling of valt het nog mee?

Onze kleine was daarnet in bad in ieder geval enigszins aan het bewegen ... ze doet het nog :)

Truste allemaal! Ik word helemaal vrolijk van jullie net-verlof gevoel ... heeeeerlijk.

Geplaatst

hoi hoi

ja ja het mag nu gebeuren het bed staat klaar. wel een raar idee hoor het bed staat beneden in de kamer. met de doos met benodigde spullen. van mij mag ze wel komen hoor. ik ben zo benieuwd naar ons meisje. ik voel me wel erg goed hoor geen klachten of zo. was vanmiddag wel bij de vk heb een verhoogde bloeddruk. maar ik heb nergens last van . dus moet maandag weer terug en als er iets is moet ik meteen bellen .

ze gaan meteen maandag kijken naar urine voor de eiwitten. ben benieuwd. ik hoop dat mijn voorspelling uitkomt en dat ik op vaderdag ga bevallen.

groetjes silvia

Gast Nienke79
Geplaatst

@Nic, lekker gevoel hoor! Bij mij gaat het ook wel goed, die eerste dagen verlof. Al vind ik het wel raar dat er een heel sociaal aspect wegvalt. Zit ik hier... alleen. Iedereen werkt ook voor de rest. Ik ben wel iemand die goed alleen kan zijn, maar gedurende de zwangerschap werkt dat toch anders, haha.

@Silvia, vaderdag is deze zondag al! Ben je er al zo klaar voor? Knap hoor. Ik begin juist steeds zenuwachtiger te worden voor de bevalling, terwijl ik er eerst amper aan dacht.

Ik ga zo ook maar aan de strijk en draai het volgende wasje. Het is allemaal zulk klein spul, je bent met 1 wit en 1 gekleurd wasje klaar, haha.

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Begrijp ik wel Nienke, er valt toch een heel stuk daginvulling weg. Voor mij ligt dat wat anders omdat ik nu vaker mijn zoontje naar school en andere afspraken breng, en daar ook andere ouders spreek.. en het houdt een beetje ritme in je dag..

Ik heb net de babykleertjes ingepakt die meegaan naar het ziekenhuis, nu even een lijstje opsnorren wat ik nog meer klaar moet leggen in de 'vluchttas'. Van 12 tot 2 naar yoga en om 3 uur sta ik weer bij school om de kleine mannen op te halen. Vanavond leesclub en ik heb het boek nog niet uit, dus deze dag vliegt voorbij....

geniet allemaal, het is prachtig weer, Nic

Gast Nienke79
Geplaatst

Kom alleen even fotootjes plaatsen. Dat is toch niet normaal hoe groot mijn buik is? hahaha.

Foto-JXDTJL7T-D.jpg

Foto-38SXOTFH-D.jpg

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Jeeeee..Nienke ..je hebt echt een mega buik !

Ook al zijn de laatste loodjes zwaar en kijk je uit naar t einde...

ik ging toch de buik even missen toen onze kleine er eenmaal was.

Nog even pronken dus!

Sterkte met de nog pm 34 dagen!

Geplaatst

Hallo!

Ook ik heb verlof! Op dinsdag 26 oktober moet ik weer gaan werken maar daar wil ik voorlopig nog niet aan denken! Vanmiddag lekker naar de pedicure geweest; echt een feestje voor mijn dikke voeten! Een nagellakje gekregen dus ze zien er nu toch wel een beetje feestelijk uit!

Silvia; met vaderdag? Ik ben benieuwd! Jij bent wel eerste in de rij nu dus open het bevallingsbal maar!

Nienke; mooie buik! Echt een joekel zeg! Heb je geen last van je rug of iets?

Nic; zo vliegt de dag inderdaad voorbij! Leuk een leesclub! Welk boek is er aan de beurt? Ik lees ook graag, maar op het moment eigenlijk alleen zwangerschaps-, bevallings- en babyboeken. Maar zal nu mijn verlof is begonnen de draad weer oppakken. Ben in een boek bezig van Karin Slaughter en heb daarna in dezelfde serie nog drie boeken. Dus kan nog even vooruit!

Marije; ik ben zelf ook nog steeds onder behandeling bij een acupuncturist (in eerste instantie voor onze kinderwens, nu puur voor ontspannning en doorbloeding), en ik heb het met hem idd over acupunctuur bij stuitligging gehad. Wie weet kan je ook eens informeren? Baat het niet...

Annelies; jij hebt nu ook verlof! Hoe was je laatste dag?

Morgen helemaal niets op de planning. Wat een heerlijk vooruitzicht! Ik bedacht me trouwens nog dat dit (het forum) eigenlijk het enige plekje is waar je niet wordt 'doodgegooid' met oranje en voetbal e.d.! Maar wel apart dat het hele dorp deze week heeft gevlagd en de boel heeft versierd vanwege mijn laatste werkweek!

Uitgerekende datum:

05 juli: Annemarieke (Silvia) - meisje

04 juli: Caroline - Olivier en Rosalie geboren op 6-5-10, na 31 wk, 4 dg: alles gaat goed!

15 juli: Joke - meisje

17 juli: SJSL (Annelies) - meisje

20 juli: Nic - jongen

21 juli: Nienke79 - jongen

21 juli: Vliegmeisje (Marije) - meisje

23 juli: Emma (Astrid) - laten ons verrassen

25 juli: Leejoo (tine) - jongen

31 juli: Kammie (Karin)- jongen

Eerstvolgende afspraak:

16 juni: Marije, liggingsecho VK (bij 35 wk)

17 juni: Astrid, eerste keer gynaecoloog (bij 35 wk)

22 juni: Annelies, controle VK + ligging/groei echo (bij 36 wk, 3 dg)

22 juni: Nic, controle VK (bij 36 wk)

25 juni: Karin, controle VK (bij 35 wk)

30 juni: Nienke, controle VK (bij 37 wk)

5 juli: Karin, controle vk + bevallingspraatje (bij 36 wk)

Laatste werkdag vóór ingang verlof

17 juni: Annelies

17 juni: Karin

23 juni: Astrid

Geplaatst

@Kammie: dank voor je info, ben zelf ook bij acupuncturist geweest, alleen dan om zwanger te worden. Zit te denken aan moxa maar ga zo even googlen. Wordt niet echt blij van de verhalen op internet hoor... Ik voelde vandaag heel duidelijk dat ze doorgedraaid is naar stuit! Maar een uur later is ze al weer teruggedraaid naar dwars... Wat een draaikont is het toch he....;-) Ach, als ze zo beweeglijk is, misschien ligt ze dan maandag weer fijn op haar oude plekje...

Ga lekker genieten van je verlof! En veel lezen dus! Kom al 2 jaar niet meer toe aan een boek... Ben echt blij als de kleine man in bed ligt, de afwas is gedaan en het speelgoed aan kant is.... Pfff, en dan zometeen nog een kleintje erbij... help!:blink:

@Nienke: mooie buik man! Echt een punt! Heb zelf ook een punt (was vorige keer echt vierkant!). Van achteren zie je niet dat ik zwanger ben.

Voelt de "nieuwe" naam nog steeds goed? Hier zijn we nog ernstig aan het twijfelen... Komt vast goed.

Zat te denken dat als ik een keizersnee zou krijgen, dat meestal rond 38 weken gebeurt.... Dat is al over 3 weken!! Nou ja, niet op de zaken vooruit lopen, maandag zien we wel verder.

@Silvia: hoop dat je je man een mooi kado kan geven zondag! Ben benieuwd hoor.

Ok meisjes, tot gauw weer.

Veel lfs, Marije

Uitgerekende datum:

05 juli: Annemarieke (Silvia) - meisje

04 juli: Caroline - Olivier en Rosalie geboren op 6-5-10, na 31 wk, 4 dg: alles gaat goed!

15 juli: Joke - meisje

17 juli: SJSL (Annelies) - meisje

20 juli: Nic - jongen

21 juli: Nienke79 - jongen

21 juli: Vliegmeisje (Marije) - meisje

23 juli: Emma (Astrid) - laten ons verrassen

25 juli: Leejoo (tine) - jongen

31 juli: Kammie (Karin)- jongen

Eerstvolgende afspraak:

17 juni: Astrid, eerste keer gynaecoloog (bij 35 wk)

21 juni: controle liggingsecho VK (35+5)

22 juni: Annelies, controle VK + ligging/groei echo (bij 36 wk, 3 dg)

22 juni: Nic, controle VK (bij 36 wk)

25 juni: Karin, controle VK (bij 35 wk)

30 juni: Nienke, controle VK (bij 37 wk)

5 juli: Karin, controle vk + bevallingspraatje (bij 36 wk)

Laatste werkdag vóór ingang verlof

17 juni: Annelies

17 juni: Karin

23 juni: Astrid

Geplaatst

Dat is idd een flinke buik Nienke.

Zie dat jullie een flipperkast hebben staan, wij ook.

Voor iedereen heel veel succes met de laatste loodjes.

Geplaatst

Woo Hoo :)

We hebben verlof!!! Vandaag heel behoorlijk alles kunnen afronden. Was 19.30u thuis, maar zit nu wel rustig. Iedereen bij wie ik de laatste dingen kwam bespreken .. zei ik ... vandaag is m'n laatste dag ... alom verbazing. Sjonge jonge ... heb het toch echt al honderd keer aangekondigd.

Volgende week op m'n gemakje nog een halve dag ofzo terug voor de allerlaatste dingen, maar dat zijn geen stressdingen meer.

Nu op naar de laatste babydingen en de laatste regeldingen voor mijn muziekvereniging (daarna neem ik daarvan qua bestuur ook verlof) ... gek idee hoor.

Nienke ... das best een grote buik ja! Zit ook echt helemaal naar voren he. Ik vind 'm mooi!

Nou, ik ga zo slapen en morgen pas heeeel laat opstaan :)

Gast Nienke79
Geplaatst

@Karin en Annelies, wat fijn dat jullie ook lekker verlof hebben! Ik moet zeggen dat ik er toch wel heel erg blij mee ben. Was eerst nog even wennen, maar nu op de derde dag denk ik weer: wat zal ik nu eens van mijn (mega)lijstje afstrepen. Dus uitslaapse! (Is mijn nog niet gelukt).

Haha, moet wel lachen om al die reacties op mijn (grote) buik. Gekke is, als ik hem van boven bekijk is hij lang zo groot niet als voor de spiegel. Bij het langslopen onderschat ik hem dus ook geregeld. Ik heb geen strepen erop en geen rugpijn. Mijn laatste loodjes vallen mij dus alles mee, tenminste als dit al als de laatste volstaan, hihi.

Laat jullie buik dan eens zien!! haha.

@Silvie, we hadden er eerst 4 staan, maar zijn toen "intern verhuisd" (qua slaapkamer) en hebben er nu inderdaad nog eentje.

@Marije, kan me voorstellen dat je daar toch wel ook aan denkt hoor, een keizersnede. Het zou wel heel snel zijn dan ineens he? Snel die naam bedenken! haha. Die van ons valt tot nu toe nog steeds goed. Maar het is geen zekerheid, we hebben deze nu in ons hoofd om te wennen en te beslissen of dat hem echt wordt.

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Hierbij mijn buik, ook ik vergeet wel eens hoe groot ie is, bv. als ik op de fiets stap....

Zit nu op 12 kilo extra, en heb een heel dun bruin streepje vanaf mij navel helemaal omhoog......maar: geen strepen, ik smeer wel trouw twee keer per dag met olie.

Foto-YNKFZEQJ-D.jpg

Foto-KYYQWIRK-D.jpg

Ik heb gisteren met de leesclub tot half 12 op het terras gezeten, op 1 wijn en veel water weliswaar, maar supergezellig en erg gelachen. De volgende keer is eind juli, ben benieuwd of ik daar bij ga zijn, maar ieder geval weer een nieuw boek te lezen.

Ik ga zo een lijstje 'to do' maken, alles staat nu op verschillende blaadjes waardoor ik ook niet echt afvink. En eens nadenken hoe we het gaan aanpakken met onze zoon op Het Moment, want zowel mijn zus als de buren blijken alsnog net rond die tijd met vakantie te gaan, alle ouders wonen te ver weg en veel vriendinnen inmiddels ook buiten Amsterdam. En vaak begint het midden in de nacht.....

Vandaag geen plannen, dus lekker in de relaxstand.

Nic

Gast Nienke79
Geplaatst

Hey Nic,

Grappig die streep. Die gaat naderhand toch ook weer weg? Jouw buik is toch vergelijkbaar met die van mij? Of verkijk ik me daar nu op? Ik vind het een mooie buik, lijkt hoger dan die van mij. Ik heb ook een heeeeeel licht streepje van onder mijn navel juist naar beneden. Die is bijna niet te zien. Ik ben heel erg blij dat ik nu nog steeds (al zeker 6 weken) op +16,5 kg zit. Dat vond ik eerst enorm balen, want ik dacht "dat wordt natuurlijk alleen maar erger tegen het einde". Nu blijkt dus dat het al erg lang stilstaat en daarom vind ik het prima. Ik voel me ook prima :-).

Hier ook een heerlijke relaxdag.

Meer buiken! :hello2:

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Ik zal m'n man van het weekend vragen een buikfoto te maken :) Mijn buik is heel anders, wat ronder (ze zeggen dat je bij een jongen meer in een punt draagt en bij een meisje was ronder ... zal wel niet altijd kloppen, maar lijkt best vaak wel te kloppen ... gek!).

Zo ... om 11.00u uit bed (wel eerst om 7.30u wat gegeten) ... wat een luxe. Ik ga zo van mijn lijstje de geboortekaartjesadressenlijst doen en dan het juiste aantal enveloppen bestellen, want dat duurt geloof ik een week voordat die in huis zijn. Das alweer 1 ding om af te strepen. Mijn lijstje is wel redelijk overzichtelijk.

Hebben jullie het bed al op klossen? Gaan wij dit weekend doen (nou ja, mijn man).

Geplaatst

Op verzoek ;-) ook mijn buikfoto's:

Foto-D8I36TFW-D.jpg

Foto-OUHHRTFI-D.jpg

Ik zie dat ze niet zo scherp zijn, maar ze zijn toch niet om op te hangen... :)

Toen ik toch boven was met de fotocamera gelijk maar even wat foto's geschoten van het kamertje-in-wording:

Foto-JGNSZMTF-D.jpg

Foto-OLAFFU3A-D.jpg

Gast Nienke79
Geplaatst

@Karin, tjonge wat een nette buik! Echt top. Die foto's zijn inderdaad toch niet bedoeld om in te lijsten en zo kunnen we toch je buik bewonderen. Ook een erg leuk kamertje. Heel rustig en dan toch vrolijk doordat alle spulletjes lekker gekleurd zijn.

@Annelies, heerlijk toch tot 11.00 uur in bed! Ik ben ook benieuwd naar jouw buikfoto, dus aan de slag die man van je!

Wat betreft klossen, dat doen wij niet. Ons bed is 65 cm hoog en daar ging de kraammevrouw wel akkoord mee. Het maakt onze VK helemaal niets uit.

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Kammie, prachtige buik!! Ik hoor van vriendinnen dat ze, zodra het verlof eenmaal begonnen is, nog een echte groeispurt kregen, ben benieuwd of dat voor jou ook gaat gelden, want je buik is nu nog best bescheiden volgens mij (in ieder geval wel vergeleken met die van mij ... haha).

Zo ... enveloppen zijn besteld! Adressenlijst bijna klaar, nog best lastig om van iedereen een recent adres te achterhalen.

Taak 2 van mijn to do lijst ... uitzoeken navelstrengbloedopslag (stamcellen). Gaan jullie dat doen?

Mijn verloskundige had er verder geen advies over, keus aan ons. Maar ze werken met alle plezier mee aan het aftappen vlak na de bevalling.

Geplaatst

Mooi buik Kammie, lijkt wel wat op die van mij bij 33 weken, de laatste twee weken is ie wel weer behoorlijk gegroeid en het streepje loopt bij mij nu dus ook door aan de bovenkant. Mooi kamertje ook met leuke kleurtjes! Ga je nog iets aan de muur hangen?

Klossen onder het bed doen wij dus ook niet, schreef ik al eerder.

De enveloppen krijgen wij zodra de kaartjes echt zijn besteld en betaald, ga ik volgende week doen. Ik heb helaas geen actueel bestand in mijn computer om te printen, dus 150 etiketjes schrijven.....en dan kunnen ze straks meteen worden geplakt zodra de enveloppen er zijn.

Ik heb ook een formulier meegekregen voor stamcelafname uit de navelstreng, dat loopt via de bloedbank. Ik vind het prima en ga daar dus toestemming voor geven.

Nic

Geplaatst

Ik krijg heel tegenstrijdige reacties op mijn buik. Over het algemeen vinden mensen het een bescheiden buik, maar maken opmerkingen zoals 'zo, jij staat zeker op klappen?'. Ik vind het zelf ook nog wel meevallen. Had wel ook gelezen van die groeispurt tijdens het verlof (schijnt er mee te maken te hebben dat het komt omdat je dan pas rust neemt en je baby daar dankbaar gebruik van maakt) dus wie weet de komende weken... Ik voel de baby nog steeds wel heel goed en regelmatig op de dag. Lijkt me raar als dat straks minder en op een gegeven moment over is!

Uitzoeken navelstrengbloedopslag (stamcellen) heb ik nog niets over gehoord. Of moet ik daar zelf iets van vinden/denken/aan doen?

De adressenlijst is hier ook gereed en de enveloppen kreeg ik al mee toen ik de proefdruk een paar maanden terug besteld heb. Dus ik kan eerdaags gaan plakken. Heb het nog niet echt gedurfd voor het geval er nog wijzigingen zouden komen. En dan niet persé in wie wij wel of niet uit willen nodigen, maar in de samenstelling van de namen. Bij ons trouwen heb ik de lijst heel vaak aan moeten passen omdat mensen uit elkaar gingen of juist een nieuwe partner kregen, enz. Maar ga het binnenkort toch maar doen en wee zijn/haar gebeente die gaat scheiden of iets dergelijks! ;-)

Vandaag echt een lekker rommeldagje gedaan; heerlijk! Ons bed staat nog niet op klossen, ik moet ook nog even uitzoeken waar ik die precies moet halen. Vanavond yoga. Normaal gesproken is dat op dinsdag maar vanwege vakantie van de yoga-juf nu vrijdagavond. Vind het niet zo'n fijne avond voor dit soort dingen maar ga toch maar, het zijn per slot van rekening maar 8 lessen en wie weet kan ik de laatsten niet eens meer meedoen...

Nog leuke plannen voor dit weekend jullie?

Geplaatst

Kammie mij gaven ze in het ziekenhuis een brochure mee over stamceldonatie, maar de verloskundige begin er ook over (geloof ik....).

Klossen haal je bij de kruiszorg, maar bierkratjes kunnen ook.

Mijn yoga lessen stoppen maandag maar tot half juli zijn er inlooplessen op de donderdagmiddag (uurtje ontspannen en uurtje puffen) dus dat blijf ik lekker doen nu ik verlof heb.

Morgen een verjaardag en zondag naar Bakkum, volgende week hopelijk beter weer en dan gaan we het hele weekend naar zee. Tenminste ik hoop dat ik daar nog een beetje kan slapen. Zal dan ook wel zo'n beetje de laatste keer zijn voorlopig, heb opeens het voorgevoel dat ie zomaar een weekje eerder kan komen en ben dan liever gewoon in Amsterdam.....

Fijn weekend allemaal! Nic

Gast Nienke79
Geplaatst

Hoi meiden,

Beetje jammer weertje vandaag, maar het scheelt weer plantjes watergeven ;-).

Over die stamcellen, ik had een folder ervan in een pakket zitten (weet niet meer welke doos) en het was mij niet helemaal duidelijk wat ik daar nu mee moest. Of het nu om donatie ging of eigen opslag. Dus op internet even gesnuffeld en blijkbaar gaat het om opslag. Kost nog aardig wat geld ook, maar dat zou natuurlijk niet veel uit moeten maken als je er echt enthousiast over bent. Ik maakte uit de info een beetje op dat het kindje er zelf lang niet altijd iets aan heeft indien ernstig ziek, maar dan wel bijvoorbeeld een broertje of zusje. We hebben natuurlijk al zo'n tijd gedaan om zwanger te geraken van dit kindje, laat staan van nog eentje. Ik ben dus nog niet erg enthousiast, ook omdat ik al zoooveel beslissingen moet maken in de zwangerschap. We zijn nog niet eens uit zijn naam! Haha.

Mijn man heeft er nog niet in besloten omdat ik hem het pas net heb gevraagd en wij wisten er daarvoor niet van. VK heeft het er ook niet over en dat komt ook niet heb ik het idee.

Verder bezig het adressenbestand compleet te maken! Ik ga de enveloppen ook schrijven, maar ik heb er niet zoveel als jij Nic, hihi.

Lfs,

Nienke

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden