Ga naar inhoud

Uitgerekend Juli 2010 (vervolg)

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ik heb het zelf even opgezocht op internet en daar staat: volle maan 26 juli 2010 03:37:35, dus dat was afgelopen nacht!!

Gast Nienke79
Geplaatst

@Pien, ik verloor de eerste 3 dagen stolsels ("tennisballen"), daarna eigenlijk alleen bloed en af en toe slijm en gisteren weer een stolsel ("grote knikker"). Dus volgens mij is het normaal.

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Hoi Pieneke,

Ik ben na m'n bevalling gecuretteerd, maar ik heb toch nog ruim 5,5 week gevloeid (m.a.w. het is pas deze week gestopt). In het begin zaten daar ook wel stolsels bij, hoewel klein omdat alles natuurlijk schoongemaakt was. Het klinkt dus wel normaal, maar als je twijfelt zou ik je gyn of vk even bellen.

Geplaatst

Lieve Pien

ook ik ben na de bevalling gecuretteerd en verloor de eerste 3 dagen nog wat stolsels, daarna nog 5 weken heel licht bloedverlies gehad, volgens de verloskundige was het verloop normaal (ook van de stolsels, niet groot hoor) maar omdat er toch een wond moet genezen, mijn bloedverlies was niet veel maar dat komt omdat de zwangerschap niet voldragen was.

liefs

Babeth

Geplaatst

Volle maan of niet, hier geen enkele verandering. Dacht net even dat ik vocht verloor maar ook dat zet niet door. Ik ga er maar vanuit dat het gewoon morgen volgens planning ingeleid moet worden ....... Karin en Emma hoe is het bij jullie??? Nic

Vandaag precies 41 weken dus de ticker heeft zich ook weer hersteld ;-)

Geplaatst

hai Nic, wat jammer he, dat het maar niet doorzet.

Hier ook helaas geen extra activiteiten bij volle maan. Vanmiddag is de crematie van mijn collega, ik ga daar samen met een andere collega met de auto heen.

Morgen naar de gyn. ben benieuwd of er al iets gaande is, ik voel erg weinig. En mocht het niet zo zijn (mogen niet teveel wee opwekkers geven), dan hoop ik dat ze deze week nog voor een keizersnede gaan, ben benieuwd.

Geplaatst

Hier ook niks... Wel erg realistisch gedroomd dat ik aan het bevallen was, maar de baby is nog steeds druk in mijn buik en het wiegje naast het bed leeg. Dat dromen over de bevalling is ook niet zo vreemd, ik ga er mee slapen en sta er mee op. Het lukt mij niet om het van me af te zetten. Dat ga ik morgen ook even met de vk bespreken want lijkt me ook niet echt bevordelijk...

Jammer Nic, had goeie hoop! Hoe laat heb jij morgen je afspraak?

En Emma??

Geplaatst

Wij moeten ons morgen om 10 uur melden! dus vanaf dan ben ik even uit de lucht (neem geen laptop mee). Nic

Geplaatst

Ohw, ik lees hier af en toe eens mee, maar het blijft altijd spannend. Zal mij benieuwen morgen of Tijger dan ook daadwerkelijk te wereld komt. Ik blijf spieken hoor.

Liefs

Natas

Geplaatst

Hai,

Wij gaan morgen om 13.45 uur. Karin, heel herkenbaar! Ik denk steeds dat het 's nachts moet gaan gebeuren terwijl dit onzin is want overdag kun je net zo goed bevallen. Ik word nu elke ochtend teleurgesteld wakker...

Groetjes, Astrid

Geplaatst

Nog maar een paar juli dames over...jullie houden het wel erg spannend.

Nic en Emma, veel succes morgen! Geniet....(al klinkt dat misschien raar om te zeggen)

Kammie, zou leuk zijn als jij ook morgen begint, driemaal is scheepsrecht.

Geplaatst

@Nic, veel succes (en kracht) morgen, ik hoop dat je een voorspoedige bevalling hebt!

@Astrid, sterkte met de laatste loodjes!

liefs

Babeth

Gast Nienke79
Geplaatst

Spannend Nic morgen! Heel veel succes, je bent helemaal klaar voor de komst van die kleine man!

Jammer dat de volle maan niets heeft uitgehaald voor jullie laatste julimeiden.

Gaat alles lekker met de reeds geboren julikindjes?

Julian went sinds gisteren aan iets meer regelmaat in zijn voedingspatroon. Hij kwam zo vaak dat mijn tieten gewoon veredelde spenen waren. Advies gevraagd aan het consultatiebureau en tot nu toe niet ontevreden :-). Julian moet wel wennen, maar accepteert het tot nu toe goed!

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Julian went sinds gisteren aan iets meer regelmaat in zijn voedingspatroon. Hij kwam zo vaak dat mijn tieten gewoon veredelde spenen waren. Advies gevraagd aan het consultatiebureau en tot nu toe niet ontevreden :-). Julian moet wel wennen, maar accepteert het tot nu toe goed!

Lfs,

Nienke

Ha, goed dat je een ritme probeert in te bouwen. Ik was het de laatste weken helemaal kwijt, maar ben nu ook aan het regelen dat hij rondom vaste tijden komt, want anders zit je idd de hele dag met je kind aan de borst. Wel fijn dat hij het zo goed doet :-) Is hij al veel gegroeid?

Aan alle nog wachtende aanstaande moeders uit dit juli-topic: veel succes met de bevalling en ik hoop dat jullie kleintjes er nu snel zullen zijn, jullie hebben nu wel lang genoeg gewacht...

Geplaatst
Hai,

Wij gaan morgen om 13.45 uur. Karin, heel herkenbaar! Ik denk steeds dat het 's nachts moet gaan gebeuren terwijl dit onzin is want overdag kun je net zo goed bevallen. Ik word nu elke ochtend teleurgesteld wakker...

Groetjes, Astrid

Ja precies! Iedere keer als ik naar de wc ga ´s nachts (dus vaak) denk ik er aan en als het dan uiteindelijk ochtend is idd die teleurstelling... Maar wat je zegt, overdag kan de bevalling net zo goed starten!

Misschien heb ik even wat gemist maar word jij morgen ook ingeleid of is het een ´gewone´ controle waarvan je nog niet weet wat die brengt?

Groetjes,

Karin

Geplaatst
Nog maar een paar juli dames over...jullie houden het wel erg spannend.

Nic en Emma, veel succes morgen! Geniet....(al klinkt dat misschien raar om te zeggen)

zo raar is het niet hoor, ik was zelf ook al aan het nadenken dat ik er weliswaar tegenop zie maar er toch maar volop in moet duiken, niet verzetten en zo bewust mogelijk meemaken, omdat het toch moet gebeuren en ook omdat ik dit hierna nooit meer ga meemaken... Nic

Geplaatst

Nic,

Spannend morgen meid! Morgen zul je tijgertje in je armen sluiten. Op naar een voorspoedige bevalling!

Liefs Pien

Geplaatst

Nic en Astrid,

Nog even en het is zover. Veel succes met de bevallingen.

Voor Nic: Heb zelf in 2007 een bevalling door inleiding gehad en viel mij echt niet tegen. Wel binnen twee uur van 1 (ik had al 1 cm ontsluiting) tot 10 cm. Ging snel maar achteraf echt niet te klagen. Hoop dat het jou ook zo voorspoedig verloopt.

groetjes,

Caroline

Gast Nienke79
Geplaatst

@Esk, ja ik denk wel dat hij al flink gegroeid is, maar helaas is hij sinds dag 8 niet meer gewogen (toen door de kraamhulp). Er is nog steeds niemand langs geweest en de hielprikmiep had ons het verkeerde adres en de verkeerde tijd doorgegeven voor het inloopspreekuur van het consultatiebureau...

Lukt dat voed"schema" creeëren bij jou een beetje? Als Julian echt eerder komt en niet bezig te houden is blijf ik hem wel iets eerder geven hoor. Maar tot nu toe komt hij in ieder geval niet eerder dan om de 2 uur. Vaker nog om de 3 :-)

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Hey Nic en Astrid,

Wil jullie ook nog even heel veel succes wensen met jullie bevallingen gelukkig is het einde voor jullie inzicht.

Hopelijk lezen we hier snel hoe het met jullie en jullie kleintjes gaat.

liefs Chantal

Geplaatst
@Esk, ja ik denk wel dat hij al flink gegroeid is, maar helaas is hij sinds dag 8 niet meer gewogen (toen door de kraamhulp). Er is nog steeds niemand langs geweest en de hielprikmiep had ons het verkeerde adres en de verkeerde tijd doorgegeven voor het inloopspreekuur van het consultatiebureau...

Lukt dat voed"schema" creeëren bij jou een beetje? Als Julian echt eerder komt en niet bezig te houden is blijf ik hem wel iets eerder geven hoor. Maar tot nu toe komt hij in ieder geval niet eerder dan om de 2 uur. Vaker nog om de 3 :-)

Lfs,

Nienke

Wonderwel lukt het ja. Maar ik moet er eerlijk bijzeggen dat het pas gaat sinds ik aan het afbouwen ben met de borstvoeding. Ik wil namelijk straks op mijn werk niet kolven en over 6 weken begin ik alweer :-(. En ik was ook erg onzeker met borstvoeding, vooral over het groeien. Nu zie ik wat hij drinkt en weet ik gewoon dat het goed is. Hij krijgt nu 2 flessen op een dag, volgende week 3 en zo verder. Na de borstvoeding 's avonds bied ik 'm ook nog een flesje aan en dat wil hij dan ook nog wel hebben, dus het begint bij mij al flink terug te lopen. Ik had trouwens een hekel aan de avonden omdat hij dan echt ieder uur kwam drinken... en overdag hadden we helemáál geen schema en dat maakte mij erg onzeker (kan ik wel weg en wat als hij honger krijgt?). Nu heb ik min of meer vaste tijden en kan ik dus beter plannen en dat geeft enorm veel rust hier in huis (vooral bij mama :blob6:). Ik ben gewoon een control-freak :dontknow:. Ach, hij heeft straks 6 weken fulltime en 2 a 3 weken parttime borstvoeding gehad en dat is al meer dan ik gedroomd had vantevoren.

Gast Sannie66
Geplaatst

Succes meiden morgen! We zijn allemaal vreselijk nieuwsgierig naar jullie kleintjes...

Liefs,

San

Geplaatst

Hai hai,

Morgen vindt er bij mij (denk ik) geen inleiding plaats, daar zijn de gynaecologen niet zo happig op i.v.m. het litteken van de vorige keizersnede. Ze willen hierdoor het liever afwachten totdat het zelf op gang komt en geen of teveel wee opwekkende middelen geven. Maar ze willen met 41 weken wel kijken hoe het ervoor staat en me niet tot 42 weken laten doorlopen om alsnog een keizersnede te doen.

Daarom krijg ik morgen (inwendig) onderzoeken om te kijken of er al iets gaande is. Zo niet, dan wordt het wellicht een keizersnede...

Nic, jij hebt in ieder geval de zekerheid dat het kindje eraan komt. Heel veel succes met de allerlaatste loodjes en hoop snel van je te horen! Zet 'm op.

Groetjes, Astrid

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden