Ga naar inhoud

Uitgerekend Juli 2010 (vervolg)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo dames,

Wat wordt/is het hier spannend!!! Ben zo benieuwd wanneer er weer groot nieuws van jullie komt! Iedere dag kijk ik eventjes mee hoe het hier verloopt. Voor ons augustus-dames komt het nu ook dichtbij, jullie zijn per slot van rekening onze voorgangers.

Succes allemaal (sowieso met het 'stralende' weer van vandaag)!

groetjes

Amber

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat gezellig dat zoveel mensen meeleven met onze soap hier :)

Ik was vanochtend bij de VK. Ben nu bij mijn moeder, die heeft airco! Maar kan wel ff achter internet en laten weten hoe het was. .

Mijn bloeddruk was weer iets aan de hoge kant, 1e meting 130/85, 2e meting 130/80. Mijn urine was wel goed, geen eiwitten (had ik voor de zekerheid al meegenomen), maar moet wel donderdag even terugkomen. Nou, prima, heb ik wat te doen.

Vervolgens voor maandag weer een afspraak en dan gaan ze kijken of ze kunnen strippen.

Ze legde vandaag uit dat strippen voor de 41 weken wel kan (mits je baarmoedermond al rijp is enzo), maar dat het vaak alleen maar gerommel als resultaat heeft en nog geen bevalling. Dus daar zit je ook niet echt op te wachten. Na 41 weken werkt strippen veel vaker wel. Dus nog heel even geduld!

Ze zei ook nog dat de meeste 1e baby's rond 41 weken geboren worden ...

Karin, heb jouw controle uit het lijstje gehaald. Weet niet wanneer je weer moet?

Nic, ben benieuwd wat ze bij jou zeggen over strippen enzo. Vandaag DE dag .... gek he?

Uitgerekende datum:

17 juli: SJSL (Annelies) - meisje

20 juli: Nic - jongen

23 juli: Emma (Astrid) - laten ons verrassen

25 juli: Leejoo (tine) - jongen

31 juli: Kammie (Karin)- jongen

Eerstvolgende afspraak:

20 juli: Nic, controle VK (op uitgerekende datum!)

22 juli: Annelies, controle VK (bij 40 wk, 5 dg)

23 juli: Astrid, controle gyn. (op uitgerekende datum)

25 juli: Annelies, controle VK, eventueel strippen (bij 41 wk, 2 dg)

Geboren:

26 februari: Lars en Nick (Meiske74) zijn vanwege vroeggeboorte helaas overleden.

6 mei: Olivier en Rosalie (Caroline)

25 juni: Bo (Joke)

27 juni: Anna-Lisa (Annemarieke)

9 juli: Julian Joshua (Nienke79)

9 juli: Puck (Marije)

Geplaatst

hallo dames

net even op de kalender geken...26-7 is het volle maan, dan worden er toch ook meer babietjes geboren... Nic en Annelies, ik hoop niet dat jullie nog zolangmoeten wachten....

liefs

Babeth

Geplaatst

Onze eerste kwam ook na 41 weken, ik hoopte dat de tweede wat vlotter zou zijn maar meneer heeft nog niet door dat het buiten ook heel leuk is.....

Controle bij vk was goed, bloeddruk 110/70! Ze hebben voor de zekerheid ook een hartfilmpje gemaakt dus ik heb een klein uurtje aan de monitor geleden en dat zag er verder prima uit. We hebben afgesproken dat ik bel zodra ik me ergens zorgen over maak of de vliezen breken of de weeen beginnen. Geen nieuwe controleafspraak gemaakt, wel ben ik al ingepland om ingeleid te worden op woensdag de 28e, mocht het zover komen... Over strippen hebben we het niet gehad, ivm eerdere keizersnede en het litteken daarvan kunnen ze ook niet inleiden met medicijnen want weeenstorm is te risicovol maar gaan ze met een ballonnetje oprekken in de hoop dat mijn lichaam het dan met eigen hormonenaanmaak overneemt. Nou ben benieuwd! of het allemaal nodig is, doe mij die volle maan maar.... sterkte allemaal, Nic

Geplaatst

Hoi,

Wat wordt het spannend. Ook hier helaas nog niets.

Nic, wat een goede bloeddruk. En fijn dat je nu een soort van 'einddatum' hebt.

Annelies, lekker he de airco. Helaas nog even geduld, misschien komt de kleine wel voor het strippen uit hihi!

Karin, alles nog rustig?

Vanochtend wel heel verdrietig nieuws gekregen dat een oud collega die op 1 juni jl. afscheid van onze afdeling heeft genomen, tijdens haar vakantie is overleden gisteravond. Ik heb even flink gehuild en met een aantal collega's gebeld, je mist dan nu toch het echte 'bij elkaar zijn'. Ik hoop dat ik naar de crematie kan.

Liefs, Astrid

Geplaatst

Meiden ik spiek hier ook elke dag even, maar het is nog vrij rustig...op Kammie na dan.

Heel veel succes met de laatste loodjes!

@ Emma, wat erg van je collega zeg. Was het plotseling?

Geplaatst

Jeetje Astrid, dat is heftig! Was ze net met pensioen ofzo?

Nic ... je hebt in ieder geval een einddatum ... en grote kans dat het toch wel eerder begint natuurlijk. Ik hoop het voor je. Fijn dat het allemaal nog goed is in ieder geval.

Volle maan ... mmm .. hopelijk eerder! Ik ga voor dit weekend :)

Ik heb ineens dat lied: we zijn er bijna, we zijn er bijna, maar nog niet helemaal .... helemaal .... in m'n hoofd. Hihi.

Gast Sannie66
Geplaatst

Jeetje, wat een spanning hier! De laatste loodjes..

Meiden heel erg veel suc6 nog even met wachten en hopelijk hebben jullie toch snel jullie kleintjes in de armen...

Liefs,

San

Gast Nienke79
Geplaatst

Nou meiden, die bevalvibes die ik gestuurd heb, zijn duidelijk nog niet aangekomen.. Jammer! Ik ben zo benieuwd wie de volgende is!.

@Annelies, nog steeds last van je heup? Ik had dat namelijk ook en vond dat tijdens de persweeën erg ongemakkelijk. Moest tussen de weeën door steeds mijn been even strekken om het draaglijk te maken.

Ik was eigenlijk morgen uitgerekend, heel raar. Pat is vandaag jarig, maar hij had zijn kadootje dus al 11 dagen eerder :yeswink-1:.

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Hoi,

Nienke, gefeliciteerd met Patrick!

Mijn collega was pas 53 jaar maar had al 3x borstkanker gehad en dit was nu helaas uitgezaaid, zij is eerder gestopt met werken om van haar laatste tijd te genieten en keek helemaal uit naar de reis naar IJsland, die heeft ze gelukkig wel kunnen maken maar op de terugweg ging het mis.

Ik wist dat ze op termijn zou overlijden maar niet zo snel.

Het meest bizarre is dat ik vandaag een vakantiekaart van haar kreeg met de tekst:

Lieve Astrid, je moet het de laatste dagen wel heel zwaar hebben. Voor jou was het weer hier heel goed ('s nachts 4 graden en overdag 11). Hou vol. Liefs Joke.

Erg he, ik heb net weer met de tranen in mijn ogen gezeten, ben nu toch al zo emotioneel... Pff wat is dit heftig.

Geplaatst

Pfff, echt erg, vooral dat je zo'n tastbare kaart in handen hebt, dan is het bijna niet te bevatten.

Geplaatst

Wat verdrietig Astrid, sterkte!

Een echte einddatum heb ik nog niet hoor.... mochten ze gaan inleiden dan kan het evengoed nog 2-3 dagen duren..... dus dat betekent een opname. Hopelijk is het allemaal niet nodig, ik zet in op vrijdag! (weet ook niet waarom) Het wordt in ieder geval waarschijnlijk geen Kreeft meer maar een Leeuwtje.

Nic

Geplaatst
Hoi,

Nienke, gefeliciteerd met Patrick!

Mijn collega was pas 53 jaar maar had al 3x borstkanker gehad en dit was nu helaas uitgezaaid, zij is eerder gestopt met werken om van haar laatste tijd te genieten en keek helemaal uit naar de reis naar IJsland, die heeft ze gelukkig wel kunnen maken maar op de terugweg ging het mis.

Ik wist dat ze op termijn zou overlijden maar niet zo snel.

Het meest bizarre is dat ik vandaag een vakantiekaart van haar kreeg met de tekst:

Lieve Astrid, je moet het de laatste dagen wel heel zwaar hebben. Voor jou was het weer hier heel goed ('s nachts 4 graden en overdag 11). Hou vol. Liefs Joke.

Erg he, ik heb net weer met de tranen in mijn ogen gezeten, ben nu toch al zo emotioneel... Pff wat is dit heftig.

Hallo Astrid

wat erg dat het allemaal zo snel is gegaan!!!! vind het op een bepaalde manier ook wel erg mooi dat je juist vandaag ook nog een kaart van haar ontvangt, een soort van persoonlijke boodschap....

nogmaals veel sterkte!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Grrr ... kopieer ik 1 keertje het bericht niet voordat ik 'm post, is de verbinding weer weg en berichtje dus ook ... irritant!

Opnieuw ..

Astrid, wat enorm heftig zeg, zo'n kaartje ook nog. Het lijkt me sowieso al heel emotioneel, laat staan als je ook nog lekker hormonaal bent. Veel sterkte. Ik hoop dat je bij de crematie kan zijn.

Nic, ik zat toevallig ook vandaag te kijken naar sterrenbeeld (niet dat ik er wat mee heb, mijn eigen sterrenbeeld klopt helemaal niet). 22-7 is de grens zag ik.

Nienke, ja ik heb nog steeds last van heup/bil. Met name 's nachts, dan lig je natuurlijk steeds op 1 zij, het is echt vermoeiend want word er vaak wakker van. Overdag valt het wel mee, alleen als ik stom gezeten heb. Het voelt als een soort spierpijn / kramp. Nu je het zegt, kan ik me inderdaad voorstellen dat het tijdens de bevalling misschien niet zo prettig is ... mmmm.

Raar idee dat je morgen zou zijn uitgerekend, maar dat Julian er al lang is!

Gefeliciteerd aan je man!!

Geplaatst

Nog niemand????

Ik voel me vandaag niet zo fit, beetje slapjes en menstruatieachtige krampjes. Misschien een voorteken? Morgen zou beter uitkomen maar mag nu niet meer gaan klagen als het begint natuurlijk ;-)

Nic

Geplaatst

Nic, ik wil je geen valse hoop geven maar zo kan het wel beginnen volgens de pufcursus... Ben benieuwd!

Geplaatst

Nic,

Hoop dat het klopt wat Emma aan geeft!!!

Voor diegene die nog moeten bevallen, heel veel succes en zet 'm op!

Hoop dat de andere meiden die bevallen zijn aan het genieten zijn!

Geplaatst

Klinkt goed Nic :) Spannend, laten we dan hopen dat het morgen doorzet en dit een voorteken is!

Hier nog niks. Heb vannacht niet zo goed geslapen (zoals altijd), maar heb het vanochtend heerlijk kunnen inhalen, nog 4,5 uur geslapen. Dus voel me lekker uitgerust.

Wel weer een geboortekaartje van iemand van de bevallingscursus. 15-7 geboren, ook een weekje te vroeg. Ik was eerst aan de beurt! Haha.

Geplaatst

Zijn heftige emotionele schommelingen een teken? Pfffff ....

Net een hele huilbui omdat de schroeven voor het bedje weer niet goed zijn. Tig mails en telefoontjes later eindelijk de zogenaamd goede schroeven ontvangen, breken er meteen 2 van de 4 af. Grrrr ...

Maar mama's ... hoe gaat het bij jullie?? Ik ben zo benieuwd hoe jullie het ervaren met de kleine erbij.

En Nic is misschien wel bezig nu ... spannend!!

Gast Nienke79
Geplaatst

Hey Annelies,

Hier gaat alles goed, prima eigenlijk. Ik ben zo gek op die kleine man en Pat natuurlijk ook. Ik heb er zelfs al van gehuild, gewoon van geluk. Dat hij er nu "zomaar" is. Ook van die foto bij mijn naam met mijn hand en die van hem kan ik huilen, haha.

Omdat er nu nog niet veel structuur is, wat betreft voeding, merk ik wel dat ik erg weinig slaap. Ik denk 4 a 5 uur per nacht, maar dat is het waard. Ook voel ik dat ik aan weinig anders toekom dan voeden, poepluiers en huishouden. Dus de dagen vliegen voorbij, bizar. Dat gaat allemaal beter zodra die gulzige Julian wat minder vaak komt :-) haha.

Ik plas inmiddels weer zonder maatbeker water bij te schenken, erg prettig! Vloei nog wel en eigenlijk ben ik wel toe aan een vrijpartij :-P. Maar dat moet dus verplicht wachten, haha, net als een lekker ontspannend (lauw/koud) bubbelbad.

Ik hoop zo dat de rest van de juli kindjes nu snel komen!!

Foto-NSXHOQDO-D.jpg

Zo is Julian vandaag, op zijn officiële uitgerekende dag, maar stiekem al 12 dagen oud.

Lfs,

Nienke

Gast Sannie66
Geplaatst

@Nienke, heb net dat programma op SBS6 zitten kijken over bevallingen... en dan zie ik hier even dat mooie mannetje van jullie... krijg spontaan tranen in mijn ogen... (huilde vanmiddag ook al over een stukje in de Ouders van nu over een bevalling)... pfff... geniet er van meis...

Gast Nienke79
Geplaatst

@Sannie, maar mijn man was wel een stuk medelevender hoor dan die uit dat programma, hihi. Wat een vreselijke jongen!! Wij hebben dat dus ook gezien, heel herkenbaar dan ineens. Over een paar maandjes mag jij er ook aan geloven! :-)

Lfs,

Nienke

Geplaatst

haha Nienke

die jongen was echt erg hoor, arm vrouwtje.....urenlang al weeën en dan de opmerking, is je eigen schuld...... zucht!!!!

wat kijkt Julian toch wijs op die foto!

liefs

Babeth

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden