Ga naar inhoud

Uitgerekend Juli 2010 (vervolg)

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

haha, iedereen smacht naar nieuws hier, zie ik.

Ik ook, vind het heel spannend! Hoop dat het allemaal goed gegaan is, Annelies en dat we snel iets horen.

Gast Nienke79
Geplaatst

Ik neem niet aan dat ze aan ons denkt, haha. Tenminste, dat heb ik niet gedaan precies 2 weken terug, sorry meiden! ;-)

@Marije, heel erg mooi meisje heb je gekregen. Maar haar grote broer is ook al zo'n kanjer!

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Aangezien Annelies niet meer online is geweest zal ze wel hard aan het werk zijn, jeetje, krijg gewoon kippenvel terwijl ik het typ.....

wat spannend

liefs

Babeth

Geplaatst

Even een heel andere vraag, nu we toch met zijn allen op Annelies aan het wachten zijn ;-)

Iemand hier (ik dacht Nienke?) heeft toch de Bloom kinderstoel? Ondanks dat hij behoorlijk prijzig is, willen wij hem toch aan gaan schaffen (groot voordeel dat ze er al zo snel in kunnen en voor ons met de hond heel praktisch dat we hem door het hele huis heen kunnen gebruiken om de baby wat hoger te zetten, en niet te vergeten een ontzettend mooi ding om te zien natuurlijk). Waar hebben jullie de Bloom gekocht? En die 269,- is een vaste prijs zeker of kan je af en toe nog een aanbieding treffen?

Gast Nienke79
Geplaatst

Hoi Karin,

ja wij hebben de Bloom Kinderstoel inderdaad. Wij hebben hem hier bij de babyspeciaalzaak gekocht voor 280 euro incl snug (verkleiner). Dat is een vaste prijs inderdaad. Of ze moeten eens een actie hebben. Prenatal heeft nogal eens 20% korting bijvoorbeeld. Wij vinden de stoel nog steeds super stoer.

Lfs,

Nienke

Geplaatst
Hoi Karin,

ja wij hebben de Bloom Kinderstoel inderdaad. Wij hebben hem hier bij de babyspeciaalzaak gekocht voor 280 euro incl snug (verkleiner). Dat is een vaste prijs inderdaad. Of ze moeten eens een actie hebben. Prenatal heeft nogal eens 20% korting bijvoorbeeld. Wij vinden de stoel nog steeds super stoer.

Lfs,

Nienke

Dit topic staat op scherp; kijk eens wat een snelle reactie van een kersverse moeder die tussen de luiers, de voedingen en de kraamvisites zit! ;-) Bedankt voor je reactie Nienke! Volgens mij heeft Prenatal de Bloom niet in het assortiment. Ik ga hem denk ik via één van de internetwinkels bestellen, dan wordt die gratis thuisbezorgd. Of ik ga hem morgen - als er niks tussen is gekomen, zoals een bevalling ofzo - halen, dan hebben we hem maar vast in huis... Al mijn geduld wordt al opgeslokt door het wachten op onze kleine man. Daar past het wachten op een Bloom niet meer bij, haha! :misc_expressions-wh

Gast Nienke79
Geplaatst

Haha, Karin, ja juist door al die luiers en voedingen kom ik nog niet zo vaak de deur uit! :icon_geek:

Lfs,

Nienke

Geplaatst

hai hai,

Wat spannend, zet 'm op Annelies!

Hebben we vandaag al iets van Nic gehoord?

Ik ben vandaag naar de gyn. geweest en moet nu woensdag terug dan gaan ze kijken (met inwendig onderzoek) hoe het verder gaat en of een natuurlijke bevalling uberhaupt aan de orde is. Ze laten mij ws. niet tot 42 weken doorlopen maar willen al eerder actie ondernemen. Ben benieuwd!

Fijn weekend alvast!

Geplaatst

Hier ben ik! hier nog geen nieuws.... kom straks nog even terug om te kijken of we wat van Annelies hebben gehoord. Nic

Geplaatst

Lieve allemaal,

Vanochtend om 8.22 zijn wij de trotse ouders geworden van een prachtige dochter. Haar naam is M_ilou S_uzanne (streepjes om haar volledige naam niet zoekbaar te maken op google). Ze woog bij de geboorte 3360 gram. Ze is ZO schattig en ZO lief ... we huilen ons suf, net als de rest van de familie die langs komt .. haha.

Ik zal even mijn bevallingsverhaal vertellen!

Om 23.00 dus mijn vliezen gebroken, waarbij al gauw duidelijk was dat het echt wel mijn vliezen waren. Vol spanning wachten of er weeen gingen komen. Vruchtwater was wit gelukkig, we wilden thuis bevallen.

Om 1.30 kreeg ik de eerste wee, dat was in het begin vooral vervelend omdat er ook nog steeds vruchtwater bleef lopen.

Om 2.30 begon the real thing. Ik had vanaf dat moment weeen om de 4/3/2 minuten, die langzaam opliepen van 30 seconden naar een minuut. Elke wee begon in mijn buik, maar eindigde in mijn rug. Zeer! Maar kon het redelijk wegademen, dat ze zo snel kwamen was wel heftig. Moest ook overgeven halverwege ... was erg vervelend.

Na 2 uur weeen om de 4 minuten, mochten we de VK bellen, dus om 4.30 gebeld, ze was er 4.45.

Ze keek naar ons schema van duur en tijd tussen weeeen en zei: "nou, ik ga zo maar eens even kijken hoe ver je bent, want dit schema geloof ik niet helemaal, jij ziet er ook nog veels te fris uit (zo voelde ik me niet! maar de ademhalingen werkte) ... ik denk dat je gewoon op 1/2 cm zit"

Nou, zij toucheren (niet echt fijn, verhoogt de pijn van een wee) en gelukkig zat ik al op ruim 4 cm. Mocht ook wel, het was echt heftig.

Helaas waren de harttonen van de baby wat laag en verloor ik wat veel bloed, allebei nog niet zorgwekkend, maar ze wou toch voor de zekerheid naar het ziekenhuis. Daar wonen wij vlakbij, maar wist toch 3 weeen te krijgen midden op straat (dat krijg je als ze zo snel komen), gelukkig liep er niemand.

In het ziekenhuis een CTG band en weeen band en dat werd een half uur in de gaten gehouden. Was in orde. Weer getoucheerd, zat inmiddels op dik 5 (was zo rond 6.00u denk ik). Maar helaas bleek bij dat toucheren dat de baby inmiddels toch in het vruchtwater had gepoept, dus de bevalling werd overgedragen aan het ziekenhuis. Ik vond het prima. De VK schatte dat de baby in de middag geboren zou worden.

Ipv CTG werden er nu electroden op het hoofdje van de baby gedaan, was makkelijker. Zat nu tegen de 6 cm, zo rond 6.30. Het ging snel, en de weeen ook!

De VK vertelde om 6.45, dat ze om 8.45 wel weer terug zouden komen, om te kijken hoe het er voor stond. Uhuh ... (toen was ze er dus al lang!).

Al thuis had ik golvende weeen in mijn buik, wat duidt op persdrang, die waren moeilijker weg te puffen. In het ziekenhuis legde ze uit dat zolang de drang in je buik zit, het niet erg is als het niet helemaal lukt ze weg te puffen, maar als de druk naar onderen gaat (voelt alsof je moet poepen) mag je echt niet mee gaan persen als je nog geen volledige ontsluiting hebt, want dan kan die juist weer minder worden. Dus je moet ze wegpuffen.

Nou, al gauw had ik dat dus ... ik heb het echt uitgekermd bij die weeen! Een verpleegster gebeld die dan komt en eerst 2 weeen gaat meekijken. Die had al snel door dat er een arts bij moest komen. Dat duurde nog best lang en om 8.10 was die er. Gelijk toucheren en ik zat op 10 cm. Achteraf gezien heb ik zeker een kwartier gewoon persweeen zitten wegpuffen (wat dus ook echt niet meer lukte ...).

Mocht 8.11 persen, vroeg na de eerste wee (AUAUA, maar voordeel van persweeen is dat er wat langer tussen zit) hoe lang het zou gaan duren naar hun schatting. Ze dacht 20/30 minuten, met een wee of 10.

Nou, 11 minuten en ik denk 5 weeen later was ze er! Het ging echt supersnel en was echt heftig, ik heb wel wat geschreeuwd ... haha.

Ben een klein beetje gescheurd, maar het hoefde niet eens gehecht.

Maar ik ben achteraf blij met het snelle verloop natuurlijk! Op het moment zelf met die heftige weeen ben je bang dat het alsnog 15 uur duurt ofzo, maar dat was dus niet zo.

Ben er trots op dat het zonder pomp/tang/pijnstilling gegaan is. Het was een superbevalling, met een baby die het gelijk helemaal goed deed! We werden wel 2,5 uur alleen gelaten op de kamer, gelegenheid om te voeden en heerlijk huid op huid contact. Ze was erg wakker en alert. Zooooo fijn!

Omdat ze in het vruchtwater had gepoept, moesten we 6 uur blijven voor controle. Maar alles was goed! Rond 14.45 waren we thuis, om 15.00 kwam de kraamhulp. We hebben een superkraamhulp, echt een vlotte meid.

Milou ligt nu tussen ons in op een voedingskussen. Over een half uurtje ga ik weer proberen te voeden, dat valt nog niet mee!

Nou ... een heel verhaal. Zal de komende dagen wel even druk zijn, dus hier niet te vinden. Maar ik ben er vast snel weer.

Ik wens de resterende meiden een evengoede bevalling en gezonde lieve kindjes!!!

Geplaatst

Lieve Annelies,

Eindelijk is het wachten beloond, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Milou!

Nu lekker genieten van elkaar en de kraamtijd.

Liefs, Astrid

Geplaatst

wo Annelies en man,

gefeliciteerd met de geboorte van jullie meisje, wat een mooi en leuke naam.

ik vond het heftig om je bevasllingsverhaasl te lezen, heb menig traantje weggepinkt, wat fijn dat alles goed gaat!!! Geniet lekker van elkaar, ben benieuwd naar de eerste foto´s

liefs

Babeth

Geplaatst

Van harte gefeliciteerd met jullie dochter Milou! Geniet van jullie kleine meid!

-x-

Chantal

Geplaatst

Geweldig!! Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!!!!!!!!

Geplaatst

Annelies, proficiat met de geboorte van jullie dochter! Erge leuke mooie naam! en wat een supersnelle bevalling.

Nu lekker genieten als gezinnetje.

liefs,

Geplaatst

Gefeliciteerd met jullie dochter Milou.

Leuke naam hebben jullie voor haar gekozen!

Nu lekker bijkomen en genieten van jullie momenten samen.

liefs,

Caroline

Geplaatst

Ha lieve Annelies,

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van Milou, wat een mooie naam! Best snel gegaan joh die bevalling, je hebt het knap gedaan! Ga lekker genieten van jullie kleine meid. Ben erg benieuwd naar de eerste fotootjes...!

Fijn dat je zo'n leuke kraamhulp hebt, laat je maar lekker verwennen.

Veel liefs en tot gauw,

Marije

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden