Ga naar inhoud

Uitgerekend Juli 2010 (vervolg)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Uitgerekende datum:

23 juli: Emma (Astrid) - laten ons verrassen

25 juli: Leejoo (tine) - jongen

31 juli: Kammie (Karin)- jongen

Eerstvolgende afspraak:

7 aug: Karin overtijd-onderzoek zkhs (CTG + vruchtwater)

9 aug: evt. inleiden bevalling

Geboren:

26 februari: Lars en Nick (Meiske74) zijn vanwege vroeggeboorte helaas overleden.

6 mei: Olivier en Rosalie (Caroline)

25 juni: Bo (Joke)

27 juni: Anna-Lisa (Silvia)

9 juli: Julian Joshua (Nienke)

9 juli: Puck (Marije)

23 juli: Milou (Annelies)

29 juli: Loïc (Nic)

Ik 'up' ons topic maar weer even. Zo waren we eerst nog één van de drukst bezochte topics, nu we waren helemaal van de eerste pagina gezakt... Ik heb het lijstje ook even opgehaald en aangevuld. Voor mij nu ook een uiterlijke datum. Vandaag weer een paar uurtjes in het ziekenhuis vertoefd maar alles is gelukkig nog steeds helemaal in orde met onze kleine man. Ik heb ruim 2 cm ontsluiting en ben weer gestript. Nu afwachten of het deze keer wel effect heeft...

Emma, hoe is het met jou??

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Test... Ik had een heel stuk geplaatst waarin ik reageer op van alles en nog wat - waaronder Annelies stukje over haar schoonmoeder, ik heb ook even mijn gal over mijn schoonmoeder gespuwd - maar nu staat het er niet??

Geplaatst

@Karin, ik zie inderdaad je "galspuw" stukje niet. Misschien is er iets op de site ge-reset? Ik ben zo benieuwd wanneer je kleintje komt! Maar ik zal je niet dagelijks bellen, smsen of hyven ;-)

@Annelies, ik kan me je zorgen heel goed voorstellen, maar moet ook zeggen dat ik ze niet echt heb. Ik ga er steeds maar vanuit dat alles goed gaat. Ook heb ik nooit getwijfeld aan zijn gezondheid, heb ik nog niet gecheckt "of hij nog ademt" als hij slaapt etc. Ik kan me dus wel voorstellen dat meiden dat hebben, maar gelukkig blijf ik onbewust relaxed. Alleen als hij een tijd blijft huilen kan ik het niet laten hem toch uit bed te halen en lekker bij me te nemen op de bank :-)

En hoe was het bezoek van het consternatiebureau?

Gisteren heb ik voor het eerst met Julian samen gedoucht! Dat was echt heel erg leuk.

Ik heb vanaf vandaag besloten geheel op kunstvoeding over te gaan en de borstvoeding dmv kolven te beëindigen. Nu hadden wij een pak Friso Zuigenlingenvoeding Hypoallergeen van de kraamhulp staan dus dat krijgt hij. Ik wilde een nieuw pak halen maar nu zie ik alleen Friso Standaard Zuigenlingenvoeding en ik denk "is dat nu nog hypoallergeen"? Daarnaast staat er heel veel Nutrilon van Nutricia. Ook daar hebben ze een hypoallergene versie van. Verwarring!!! Wat is nu beter? Want Nutricia is duurder. Dat betekent vaak beter. Welke voeding gebruiken jullie?? En kun je zomaar van Friso naar Nutrilon? Ik wil graag hypoallergeen omdat Pat en ik allebei allergieën hebben en ik Julian zo lang mogelijk allergievrij wil houden.

Lfs, Nienke

Geplaatst

He Nienke,

Wij gebruiken ook Nutrilon. Het is iets duurder dan Friso, maar ik vind het wel makkelijker verkrijgbaar. De kraamzorg adviseerde ons om te kopen, wat 'vlak bij huis' het makkelijkst te krijgen is. Daarnaast vind ik het ook makkelijk dat er van nutrilon op termijn kleine pakjes kant en klaar voeding zijn, voor als je een keertje een dagje weg gaat ofzo, kan het gelijk in het flesje overgegoten worden en geen geknoei met poeder meenemen. Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk. Gewoon kijken waar je de meeste keuze van hebt!

Wat leuk dat je hebt gedoucht met Julian! Ik ga dadelijk Stijn voor het eerst zelf in bad doen. Verheug me er ook al erg op. Wat zijn zonen toch leuk he ;-)

Stijn vindt het ook heerlijk om bij ons te liggen. Zo op je borst komt hij helemaal tot rust. Herkenbaar? hihi

Liefs,

Amber

Geplaatst

Haha Karin .. ik had graag jouw schoonmoeder verhaal gelezen!!

Ik zal er nog even bij vertellen wat mijn schoonmoeder zei, toen ze Milou dus op haar borst had liggen ... GRRRRR ...

"nou Milou, moet mama maar goed opletten hoe jij hier ligt, dan weet zij de volgende keer ook hoe ze je moet vasthouden om je rustig te maken" .... je ZOU ze toch?!! Ik heb gelijk goed duidelijk gemaakt dat ik echt wel weet hoe ik mijn kind lekker kan vasthouden. Na deze opmerking wou ik Milou helemaal van haar schoot afrukken!

Mijn man heeft er later nog grapjes overgemaakt. Want die middag lag ze ook bij mij op schoot (door het uitstapje was ze wel een beetje van slag) en toen zij hij: het is maar goed dat je nu weet hoe je haar moet vasthouden!! Wel grappig, want m'n man kan veel van zijn moeder hebben voordat ie de draak met haar steekt.

Fijn dat je een uiterste datum hebt, maar ik hoop voor je dat het strippen vandaag heeft geholpen! Lijkt me wel gek, want nu ga je natuurlijk helemaal zitten wachten of je iets voelt. Ik druim voor je!

Het is idd rustig op ons topic. Iedereen druk met de kleintjes natuurlijk.

Nienke ... onze kraamhulp had ook Friso hypo allergeen gekocht, dus dat gebruiken we nu. Milou lijkt nauwelijks nog last van krampjes te hebben, alleen bij de overgang van BV naar de fles even. Toen hebben we Infacol gebruikt. Vannacht was ze ook aan het spoken, dus voor de zekerheid ook Infacol gegeven.

We gaan overstappen op friso gewoon, omdat we geen hypo allergeen nodig hebben.

Ik heb wel gehoord dat Friso minder krampjes geeft dan Nutrilon ... maar dat was obv ervaring van een aantal vrouwen, geen officieel onderzoek. In Friso schijnen wel meer probiotische vezels te zitten, wat goed is voor de darmpjes.

Maar ik vind Amber haar tip: wat goed verkrijgbaar is wel een goede.

Ik heb nog niet met Milou gedouched, m'n man wel. Schattig!!

En Amber ... heerlijk is het he, als ze zo lekker op je borst liggen ... zo tevreden. En lekker op je pink sabbelen. Ik doe het niet zo vaak, omdat ik vind dat ze in haar bedje moet slapen, maar soms wel ... *smelt*

Oh, en ik doe ook een babyspelletje met haar. Na de voeding als ze nog even alert is. Dan hou ik haar bij me zodat ze me aankijkt en steek langzaam mijn tong uit, of tuit mijn lippen. Dan kijkt ze joh. En gisteren zou ik zweren dat ze lachtte ... tot 2 keer toe achter elkaar, was wel heel toevallig. Echt schattig. Mijn man doet het muisspelletje met haar, na het verschonen overdag.

Echt leuk, een heel klein beetje interactie met je kind.

Fijn Nienke, dat jij je zo zeker voelt! Ik maak me gewoon veel zorgen. Niet over of ze nog ademt (hoor je ook vaak), maar wel of alles verder wel goed / normaal is. Bijvoorbeeld dat ze maar 5 minuten per dag huilt ... stom he! Maar ook over de flessen die slecht opgaan en dat ik haar niet aan het boeren krijg.

Dus vanmiddag evenoverleggen met het consultatiebureau.

Misschien is Astrid wel aan het bevallen?!?

Geplaatst

Hai dames,

Lees met veel plezier jullie ervaringen.

Hier gaat alles goed. Zowel Rosalie als Olivier groeien als kool. Beiden hebben op dit moment Nenatal (van nutrilon) omdat ze te vroeg waren. Borstvoeding (kolven) ben ik na 8 weken gestopt. Wat was dat een gedoe! Te zijnertijd gaan we over op gewone Nutrilon. We hebben dit ook aan onze oudste zoon gegeven en waren tevreden. Vooral omdat het overal verkrijgbaar is (ook bij kinderopvang). We zijn vroeger wel eens in de late avond een keertje op pad moeten gaan voor een bus omdat we dachten dat we wel genoeg hadden. Nutrilon is ook te koop bij bezinepompen. Wel handig om te weten als het je een keertje overkomt. Ook is het verkrijgbaar in het buitenland.

Hier geen krampjes. Die komen meestal rond de 4 tot 6 weken na de geboorte als de zenuwen in de darmen zich verder ontwikkelen. Die periode zijn we ruim voorbij. Wel geeft Rosalie wat melk terug dus daar stoppen we een theelepel rijstvlokken. Werkt goed. Mag pas vanaf vier maanden, maar wij zijn eerder gestart (net als bij oudste) en gekeken hoe ze het verdroeg. Tja, je wordt wat gemakkelijker met de tweede (en derde). ;-).

Ik heb gelukkig hele leuke schoonouders die om de week bij ons oppassen. Ik heb ze dus al heel veel meegemaakt met onze oudste. Ze luisteren gelukkig goed naar wat wij denken wat goed is, maar wij geven hen wel de ruimte om er zelf een draai aan te geven. We maken er geen probleem van als ze iets wat anders willen doen als we er niet zijn. Dit werkt goed bij ons. Dat wil echter niet zeggen dat (schoon)ouders soms wel irritant zijn. Mijn schoonmoeder kan heel streng zijn en dat vind ik eigenlijk wel goed. Onze oudste is helemaal gek van zijn oma en opa, dus hij heeft er geen last van. Het is jammer als je deze band niet hebt met je schoonouders. Ik had er in het begin ook wel last van (territoriumdrang zeg maar), maar heb alles een keer goed doorgesproken met hen. Wat wel en wat niet te willen/verwachten en daarna was alles ok. Het zou jammer voor je kind zijn als deze geen goede band met oma's en opa's kan opbouwen. Anderzijds ben jij de moeder en niet zij. Dus ik adviseer je grenzen aan te geven als de hormonen iets minder actief zijn. Anders zeg je misschien dingen waar je achteraf spijt van hebt ;-). Je moet eigenlijk doen wat jullie zelf het beste lijkt.

Hier is het vooral genieten. Beiden beginnen contact te maken en volgen je met hun ogen door de kamer. Rosalie begint met lachen en Olivier is heel erg lief. Hij is rustiger maar heeft soms wat meer aandacht nodig.

We gaan elke dag wel even op pad. Met de auto, lopend of met de tram (in Amsterdam) en hebben redelijk de routine erin zitten. Gelukkig zitten ze nu op 6 voedingen en slapen ze door dus wij hebben nu ook meer rust. Als ze moeten eten, dan doen we dat op een terrasje of restaurant ofzo. De rest van de dag liggen ze dan in hun wagen. Vinden ze heerlijk. Ik denk vooral de bewegingen en de geluiden. Met onze oudste gingen we ook overal heen vanaf jongs af aan en je merkt dat hij het heel gemakkelijk vindt om zich aan te passen aan de omgeving. Hij slaapt nu in de avond overal als het moet. Heerlijk.

Nou ja, tot hier onze avonturen. Het is lekker druk, maar vooral heel gezellig.

Voor de moeders-to-be: Wederom succes. Ik hou het forum in de gaten want ben erg benieuwd hoe het met jullie gaat en natuurlijk om te zien wanneer jullie kleine is geboren.

groetjes Caroline

Geplaatst

De to-be dames zijn inderdaad wel heel erg stil, misschien is het dan toch zo ver :-)

Bedankt voor al jullie voeding reacties! Ik heb het nu toch maar op Friso gehouden. Omdat we dat al hadden en ik niet zomaar wilde overstappen en omdat het (net als Nurilon) hier om de hoek in de supermarkt te verkrijgen is. Nu dus gewoon Friso 1 standaard. Julian vindt het alemaal prima. Hij drinkt vrij veel, maar geeft van deze voeding echt weinig terug! Van borstvoeding moest hij vaak spugen.

@Annelies, ik heb toch een klein zorgje gehad ;-) Julian had sinds de volledige overgang naar kunstvoeding een halve dag geen poepluier. Dus ik dacht "oh jee hij heeft toch geen verstopping". Dus ik heb hem toegesproken vanochtend of hij nu toch weer wil gaan poepen, desnoods van top tot teen, haha. Dus dat deed hij een half uur later. Niet helemaal onder, maar veel meer poep dan dat er in zijn luier paste :-P.

@Caroline, wat fijn dat het zo super gaat met je kleintjes! Ik kan me wel voorstellen dat het enigzins makkelijker gaat met de tweede inderdaad.

Die kleine is al bijna 1 maand oud, wat gaat het snel! Vinden jullie dat ook? Julian wordt ook snel groter, zwaarder, sterker (spierkracht) en wijzer. Soms kijkt hij zo wijs dat ik bijna het idee heb dat hij al hele verhalen in zijn hoofd heeft, maar ze nog niet kan vertellen :-)

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Caroline .. fijn om van je te horen. Ik vind het ook leuk om iedereen zijn verhalen te lezen.

Echt fijn dat jullie kleinen het zo goed doen.

En bedankt voor je schoonmoeder advies. Idd eerst maar eens wachten tot de hormonen zijn uitgewerkt en dan bezien. Ik weet dat ze is zoals ze is (heeel irritant ... haha) en kan het meestal prima van me af laten glijden, dus misschien komt dat wel weer terug. Ze gaan sowieso niet oppassen en voordat Milou daar echt een middagje ofzo naar toe gaat .. dat gaat nog heel lang duren! Maar we gaan altijd wel regelmatig op visite, dus ze zullen haar wel zien.

Nienke ... hahaha ... fijn dat je zorgje zo snel werd opgelost. Poepen is bij kunstvoeding heel anders schijnt het. Milou heeft gemiddeld 2 poepluiers per dag. Ze heeft nog niet helemaal onder gezeten met de poep. Wel had ze vandaag een poepbroek vlak voor het voeden, dus eerst verschoont, en toen nog een tijdens het voeden. Ze deed er hard haar best op .. haha.

Wij hadden vandaag een fijne afspraak met het consultatiebureau. Een aardig meisje. En we zijn behoorlijk gerustgesteld.

De richtlijn die de verloskundige had meegegeven voor voeding (100 cc per voeding, wat dan 700 cc per dag zou zijn) is veels te hoog. Het is prima als ze 80 drinkt (dus 560 per dag) en dat mag dan best eens een keertje 60 en een keertje 100 zijn. Dus nu voel ik me daar veeeeel relaxter onder. Milou was super aangekomen (geboortegewicht 3360, op dag 8 3320 en nu dag 13 3590 gram), ze is alert, ziet er prima uit, huilt bijna nooit ... het gaat dus eigenlijk allemaal super en niks om me zorgen om te maken! Had ik gewoon even nodig om te horen.

Ze had ook nog een tip om haar goed te laten boeren, en die werkte daarstraks meteen al ... ben helemaal blij :)

We hebben nu de voeding hypo allergeen en de normale gemixt, om de overgang iets makkelijker te maken. Hopelijk gaat dat goed. Ze dronk die fles vanmiddag in ieder geval goed op.

Haar ritme is nu ook al 3 dagen hetzelfde. Ze komt elke 3 / 3,5 uur, 's middags een keertje 4 uur en 's nachts een keertje 5 uur.

Nou maar afwachten of er later geen krampjes gaan komen (wat Caroline schrijft, dat ze meestal bij 4 tot 6 weken beginnen, dat wist ik niet).

En Nienke ... ik vind Milou qua uiterlijk al wel erg veranderd, ze heeft nu echt een bolle toet. Maar vind het nog niet heel snel gaan. Ze kan nog niet veel meer dan in het begin, is wel wat alerter. Maar met nog 2 weken zal dat wel weer heel anders zijn.

Het kleine schatje ligt nu te slapen in de box beneden. Hoe doen jullie dat? Overdag boven in het eigen bedje? Of ook beneden? Ik wil eigenlijk overstappen naar boven (we hebben gisteren ook een babyfoon gekocht), maar het lijkt me ook wel ongezellig.

Geplaatst

@Amber, Julian ligt trouwens ook heel graag buik op buik. Lekker samen knuffelen. Nog liever bij papa trouwens, want daarvan schijnt hij gewon te weten dat hij geen melk heeft haha. Mij ziet hij veel vaker als melkfabriek lijkt wel. Dat zal nu met de flesjes hopelijk wel afnemen :-P

@Annelies, wat fijn dat je zo'n leuk gesprek hebt gehad en dat ze je gerustgesteld heeft. Wij leggen Julian om en om in de box, in zijn wagen of boven in zijn bedje te slapen. Vaak slaapt hij zelf in (ook wel huilend), maar hij slaapt ook wel bij mij (op schoot) in, of ligt lekker op Pat zijn buik te slapen.

Juian kan juist best wel veel huilen dus hij heeft wel al een speentje. Ik was daar eerst niet happig op, maar Julian wil gewoon graag ergens op zuigen. Ook als hij geen honger heeft en ik heb mijn pink ook wel eens gewoon nodig, haha. Nu met deze voeding huilt hij echter veel minder en is hij veel vaker zichzelf aan het vermaken. Hij "wappert" en trappelt veel, echt schattig. Julian lacht ook nog vaker (ook op de 3d echo glimlachte hij al), maar het is nog net niet een echt lachje!

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Juian kan juist best wel veel huilen dus hij heeft wel al een speentje. Ik was daar eerst niet happig op, maar Julian wil gewoon graag ergens op zuigen. Ook als hij geen honger heeft en ik heb mijn pink ook wel eens gewoon nodig, haha. Nu met deze voeding huilt hij echter veel minder en is hij veel vaker zichzelf aan het vermaken.

Wat grappig! Wij hadden precies hetzelfde: niet happig op een speentje, maar toch uiteindelijk geprobeerd en het werkt als een trein! Ouderschap is uitvinden :tongueP:. En wat betreft de voeding: sinds wij over zijn op de fles huilt Thomas ook veel minder en is hij veel tevredener. Ik vind het leuk om te lezen dat het bij anderen ook zo gaat!

Ik volg dit topic ook iedere dag om te lezen hoe het met iedereen gaat en welke ervaringen jullie hebben met jullie kleintjes. Leuk om te lezen dat het goed gaat!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik ben eindelijk bevallen van een gezonde zoon! Hij heet Stijn, 3584 gram en 52 cm lang. Afgelopen zondag al maar mijn man kreeg het niet voor elkaar om een berichtje op het forum te posten.

Het was niet echt een gemakkelijke bevalling, ik ben donderdagavond met hele onregelmatige weeen begonnen die aanhielden tot zaterdagavond. Toen werden ze iets regelmatiger (1 per kwartier maar helaas ook niet meer). Zondagmorgen om 10.00 uur hadden we een afspraak in het ziekenhuis voor CTG en onderzoeken. En toen bleek dat ik na al dit geworstel al 5 cm ontsluiting had, super! Er werd besloten dat ik direct moest blijven en dat ik een infuus met weeenopwekkers zou krijgen. Dit ging erg goed en om 15.00 uur had ik volledige ontsluiting.

Maar toen ging het helaas mis, de baby is een sterrekijkertje en bleek niet goed ingedaald te zijn. Ik had niet voldoende kracht meer om hem er op eigen gelegenheid uit te persen, vacuumpomp kon niet doordat hij niet goed was ingedaald.

Toen werd er in allerijl tot een keizersnede besloten en om 16.55 uur is hij geboren.

Hij doet het supergoed, is alweer bijna terug op zijn geboortegewicht en een heel tevreden manneke. Ik zal kijken hoe het werkt om foto's te plaatsen.

Karin, hoe gaat het met jou? Wil het een beetje vlotten?

Hoe gaat het met alle mama's?

Annelies en Nienke, wat een leuke foto's.

Uitgerekende datum:

25 juli: Leejoo (tine) - jongen

31 juli: Kammie (Karin)- jongen

Eerstvolgende afspraak:

7 aug: Karin overtijd-onderzoek zkhs (CTG + vruchtwater)

9 aug: evt. inleiden bevalling

Geboren:

26 februari: Lars en Nick (Meiske74) zijn vanwege vroeggeboorte helaas overleden.

6 mei: Olivier en Rosalie (Caroline)

25 juni: Bo (Joke)

27 juni: Anna-Lisa (Silvia)

9 juli: Julian Joshua (Nienke)

9 juli: Puck (Marije)

23 juli: Milou (Annelies)

29 juli: Loïc (Nic)

1 augustus: Stijn (Astrid)

Ik duik nu lekker mijn bed in, ben best wel stuk na zo'n eerste dagje thuis ondanks dat je weinig tot niets doet.

Tot mails.

Groetjes, Astrid

Geplaatst

Astrid; gefeliciteerd!! Wat fijn om wat van je te horen, ik vroeg me al af hoe het met je/jullie ging! Het heeft zo te lezen al met al behoorlijk lang geduurd maar gelukkig is jullie zoon er nu ook! Leuke naam ook (staat ook op ons lijstje)! Geniet van de kraamtijd en je gezinnetje!

Hier behalve soms wat menstruatie-achtige krampen en een zeurderig gevoel in mijn onderrug helaas nog geen tekenen van een naderende bevalling...

Hoort iemand wel eens wat van Leejoo/Tine??

Geplaatst

lieve Astrid

van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie kanjer Stijn, mooie naam!!!

jeetje, hetwas een hele toer maar gelukkig gaat alles goed, ik hoop dat jij ook snel opknapt en dat je lekekr aan het genieten bent!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Gefeliciteerd Emma! en sterkte Kammie ! (kan nu toch echt niet lang meer duren....)

Zelf was ik door omstandigheden, enerzijds de drukte en anderzijds veel pijnlijke klachten van hechting en beknelde rugzenuw, nog niet in staat om achter de computer plaats te nemen en iets te berichten maar nu zal ik dan even met jullie terugblikken:

woensdag 10.00 uur moesten we ons melden voor opwekkende stimulans, maar dat bleek niet nodig aangezien ik toen al op 2 cm zat, alleen was er geen plek dus wij weer naar huis

woensdag 15.00 uur had ik spontaan inmiddels regelmatige weeen dus zijn we weer teruggegaan naar het ziekenhuis, daar was nog steeds geen plek en hebben we een uurtje in een wachtkamer doorgebracht en vervolgens in en gewone behandelkamer

woensdag rond 17.00 was er een kamer vrij, de weeen namen toe en extra hulp dus niet meer nodig

Hierna weet ik de tijden niet meer precies maar op een gegeven moment heb ik pijnstilling gevraagd in de vorm van een ruggenprik omdat ik het gevoel had het niet op eigen kracht lang genoeg vol te houden. Er was geen anesthesioloog beschikbaar dus zijn we naar de OK verplaatst en daar is het na een uur gezet. Echter veel effect merkte ik helaas niet...

Voluit persen heb ik gedaan vanaf 23.00 uur, om de 5 min. De pijn verplaatste zich van mijn rug naar mijn buik en ging helaas tussen de persweeen helemaal niet meer weg waardoor ze vermoedden dat het litteken van de keizersnede opspeelde, wat gelukkig niet zo bleek te zijn maar waar de pijn dan wel vandaan kwam hebben ze niet kunnen ontdekken. Tussendoor ontspannen was er alleen niet meer bij en helaas zat ie ook nog te hoog in het kanaal en ging het niet snel genoeg dus werd extra hormoon toegediend. Tijdens een van de heftige persweeen schoot er toen iets in mijn rug en had ik ook daar enorme pijn, ik wist niet meer hoe te liggen. Tegen half 1 is de afweging gemaakt of het zou gaan lukken en hebben we besloten nog even op volle kracht te proberen. Ik heb vanuit mijn tenen geperst en het laatst zetje is met de vacuumpomp gedaan. Toen was ie er, op de natuurlijke manier, om tien over half, en was het leed geleden.

Het resultaat:

Foto-TRCXY6WZ-D.jpg

Foto-VQ3HXIUH-D.jpg

NB achteraf bleek bij het verwijderen van de naald de ruggenprik niet helemaal goed te zitten en weinig te hebben gedaan... dat verklaart een hoop...... en helaas speelt de rugzenuw nu weer op in de vorm van ischias en heb ik vandaag pijnstillers en spierverslappers gekregen om een beetje te kunnen slapen (wat de eerste dagen ook al niet lukte vanwege de enorme last van de trekkende hechting, heeft een van jullie dat ook gehad? ik werd er echt beroerd van maar gelukkig is dat inmiddels over)

De 'kleine' man doet het ook erg goed na twee dagen bijkomen en alleen maar slapen, en zijn grote broer is dol op hem. Kortom: we genieten!

Geplaatst

@Astrid, gefeliciteerd met Stijn! Jullie hebben even geduld moeten hebben, mar dat is rijkelijk beloond.

@Nic, wat een lastige bevalling moet dat geweest zijn, maar wel fijn dat het toch spontaan op gang kwam. Ze hebben zeker een knip gezet voor de vacuum? Leuk dat je fotootjes geplaatst hebt, nu kunnen wij hem ook bewonderen :-)

@Karin, Tine was nooit zo schrijverig maar nu hebben we inderdaad wel erg lang niets gehoord. Misschien is hun kleine er al een tijdje..

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Jippie Astrid!! Gefeliciteerd met de geboorte van Stijn. Superleuke en stoere naam. Je bevalling klinkt heftig!! Heb je het kunnen verwerken dat het uiteindelijk toch een keizersnee is geworden? Dat lijkt me best lastig.

Geniet van je kleine man!!

Nic ... jeetje ... dat is ook een ingrijpende bevalling geweest. Wat vervelend dat je er nu nog zoveel last van hebt allemaal. Loic is wel een ontzettend knap kereltje!!

Karin ... je bent de laatste!! (volgens mij heeft Tine al heel lang niet meer ingelogd en nog langer niet meer gepost). Ik blijf voor je duimen dat het nu ECHT snel begint!! Spannend he?!

Hier alles goed :) Ons dametje ligt naast me in het wiegje lekker wakker te wezen en een beetje te murmelen. Zo waarschijnlijk heel even huilen en dan .. poef ... slaapt ze. Doet ze meestal zo als ze moet slapen overdag ... want slapen is saai!

Het flesjesverhaal heeft nu weer een andere wending. Het lijkt alsof ze ineens veel sterker is geworden en ze drinkt nu als een gek haar flesjes. Dat betekent dat de helft weer terugkomt. Ik had vannacht zo lopen klooien (de fles was ook nog eens lek), dat ik uiteindelijk maar 60cc heb bijgemaakt, zodat ze in ieder geval wat binnen had. Ze heeft er 4 uur op geslapen ... dus dat zal wel ok geweest zijn :)

Het is echt uitvinden met je kind! Maar oh zo leuk.

Liefs allemaal!

Geplaatst

Prima geslapen vannacht op verdovende middelen ;-) voel me alweer een stuk beter (maar weet natuurlijk niet hoe het voelt als ik het uit laat werken dus moet goed uitkijken niet te forceren...). Vanochtend nog bloed laten prikken voor de zekerheid en dat hoor ik morgen. Beide boys voor het eerst even samen uitbesteed bij de buren, grote broer heel trots aan de kinderwagen.

Loïc zit al op voedingen van 90 cc en die gaan schoon op, hij was ietsje afgevallen en zit nu weer op geboortegewicht. Em ik zelf zit niet eens zover meer boven 'prezwangerschapsgewicht'! Nog 4 kilo en het buikje weg en dan pas ik mijn gewone outfit weer. Valt dus allemaal erg mee. Nog een beetje aansterken en we gaan naar buiten, ik kijk er naar uit! Nic

Geplaatst

Nic, wat een mooi kereltje en wat kijkt ie al wijs!!!

sterkte met je herstel en getniet van je kleine mannen

liefs

Babeth

Geplaatst
Prima geslapen vannacht op verdovende middelen ;-) voel me alweer een stuk beter (maar weet natuurlijk niet hoe het voelt als ik het uit laat werken dus moet goed uitkijken niet te forceren...). Vanochtend nog bloed laten prikken voor de zekerheid en dat hoor ik morgen. Beide boys voor het eerst even samen uitbesteed bij de buren, grote broer heel trots aan de kinderwagen.

Loïc zit al op voedingen van 90 cc en die gaan schoon op, hij was ietsje afgevallen en zit nu weer op geboortegewicht. Em ik zelf zit niet eens zover meer boven 'prezwangerschapsgewicht'! Nog 4 kilo en het buikje weg en dan pas ik mijn gewone outfit weer. Valt dus allemaal erg mee. Nog een beetje aansterken en we gaan naar buiten, ik kijk er naar uit! Nic

Wow ... ik ben jaloers! Op Loic zijn drinkgedrag dan, niet op je bevalling :) Oh, en op je bijna-weer-terug figuur!

Milou had vandaag een moeilijke dag. Ze heeft slecht gedronken en viel weer steeds in slaap. Ik denk dat het komt door het geklooi van vannacht en vanochtend. Net heeft ze maar 50cc op en toen was het echt gedaan. Ik probeer me er nu echt aan over te geven en bedenk dat ze dan maar wat eerder voor de volgende fles komt. Is overdag ook wat makkelijker dan 's nachts.

Nou ja, het zal vast wel goedkomen!

Ik was uiteindelijk zo'n 20 kilo aangekomen, waarvan er nu nog 9 aanzitten (was 5 dagen geleden nog 10) *zucht*. Echt balen, ik pas niks meer, want voor onze 2e IVF was ik ook al fors aangekomen ... nu ben ik weer net zo zwaar als voordat ik zoveel (19 kilo) was afgevallen en er hangt niks meer in mijn kast wat past, heb nu nog maar mijn zwangerschapsbroeken aan. Echt niet leuk.

Gelukkig heb ik nu maar weinig eetlust en geen behoefte aan slechte dingen (vet of zoet) ... dus hopelijk blijft dat nog een tijdje zo :)

Hoe lang zijn jullie baby's wakker? Ik leg Milou na elke voeding vrij snel terug om te slapen (wel even knuffelen / spelen overdag, maar niet zo lang), maar ze ligt dan dus vrij lang wakker in haar bedje.

Geplaatst

Even een kort berichtje. Hier al heel de dag weeën (rugweeën en nu ook beenweeën). Om 18 uur vanavond is de vk geweest maar nog maar een kleine 2 cm ontsluiting (was het van de week in het zkhs ook). Dus mogen nog even... Duim voor ons!

Geplaatst

Ik duim Kammie!

Wat slapen betreft: Loïc sliep de eerste twee dagen alleen maar dus ik ben blij dat ie nu af en toe wat langer wakker is, al ben ik van de eerste helemaal niet gewend dat ie toch een groot deel van de dag z'n oogjes dicht heeft. Meestal zit ik na het voeden een uurtje met hem op de bank of loop ik wat met hem rond. Ook als ie in slaap valt hou ik hem lekker bij me. Maar in de wagen of de hangmat doet ie het ook goed. Het wiegje gebruiken we alleen in de nacht, ik vind het wel prettig dat ie overdag aan geluiden went zodat ik straks weer lekker op pad kan.

Vandaag trouwens ook de kraamzorg afgesloten, lekker wel want ik vind het toch belastend om iemand in huis te hebben. De eerste 4 dagen hadden we een supervrouw, zeer gemotiveerde zij-instromer met wie het erg goed klikte. De tweede helft een man, best bijzonder, ook aardig en goed maar minder vertrouwd en ik ben blij dat we het nu gewoon weer zelf gaan doen.

Nic

Geplaatst

Jeetje Karin, al de hele dag weeen!! Succes meid, ik hoop dat het niet lang meer zal duren!!!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden