Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2010

Aanbevolen Berichten

• Reacties 2,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Gast Sannie66
Geplaatst

Dag lieve meiden,

Even snel tussen de voetbalperikelen door :-0. Het is weer achter de rug:

weer een rode buik (betadine) en een pleister rijker en ook nog 2 mooie echo foto's van ons poppetje. Ik had gelukkig de arts die ook de intake voor de vlokkentest deed: een hele geschikte peer. Deed ook extra lang over het laten zien van onze beeb. Deze was (gelukkig) niet zo heel actief, zodat hij goed kon bepalen waar te prikken. Was wel grappig om te zien dat de baarmoeder/vruchtzak bewoog als hij met de echo-kop op mijn buik drukte.

Onze uk loopt ook nog steeds op schema en voor het eerst eigenlijk een beentje gezien en ook heel belangrijk: mooi helder vruchtwater! Dat vond ik wel een plus....

Prik was weer pijnlijk, maar niet zo vervelend als met de vlokkentest omdat de arts de naald niet heen en weer haalde. 2 Buisjes vruchtwater afgetapt en nu is het dus weer meer dan 3 weken wachten. Gelukkig wat afleiding in die weken omdat we komende week even 1,5 week op vakantie gaan...

Ik voel me verder goed; niet zo heel erg pijnlijk nu de napijn. Wel moet ik gewoon 2 dagen rustig aan doen.

@Sandra, gelukkig dat alles goed was met jou en jullie beeb. Toch jezelf in acht blijven nemen he! Vooral die bandenpijn... ik ken het.. dus probeer tijdens het lopen je buik ietsje in te trekken (30% zegt mijn fysio) om je SI gewrichten te ontlasten. Is een goede training. En niet te snel opstaan uit een lage stoel e.d.

@Eslief, had het elders al gelezen dat jullie 'het' nog niet weten. Ach meid, wellicht bij de 20-weken echo? Als het maar goed beweegt, het hartje klopt en gezond is toch?

Wel leuk om te lezen dat de baby-kamer perikelen nu op gang komen. Wij wachten nog even met alle grote zaken aan te schaffen tot de uitslag binnen is...

Nou, is weer een heel verhaal geworden....

Ga nu weer voor de buis hangen...

Liefs,

San

Geplaatst

Das mooi dat het allemaal weer een eetje meeviel. Nu weer wachten..... 3 weken is lang maar met al dat IVF gebeuren zijn we denk ik allemaal wel heel goed geworden in wachten. Meis, op naar een goede uitslag!

Geniet van je vakantie.

Geplaatst

Sannie, ik hoop ook echt dat het mee valt! 3 weken is lang, maar met de vakantie er tussen zal het wel sneller gaan.

Marion, wanneer mag jij testen? spannend hoor!

liefs joske

Geplaatst

Gelukkig San, het is weer achter de rug. Drie weken wachten is klote maar het is niet anders. Lekker op vakantie! Ik neem aan naar Tsjechie, wilde gok??

Veel plezier!

Caroline

Geplaatst

Pffieuw San, ben blij dat je deze weer gehad hebt. Nu die drie weken... goed dat jullie even weg gaan!

xxNine

Gast Shanna42
Geplaatst

Sannie ook ik ben blij dat te horen dat het enigszins meeviel en dat alles wat je gezien hebt er goed uitzag. Pfff 3 weken weer, ons leven bestaat uit wachten hè. Hihihi moest lachen om jou Caroline, met je gokje voor Tjechië. Heerlijk Sannie dat jullie er even uit gaan, geeft in ieder geval wat afleiding lijkt me.

Groeten van Shan

Gast Sannie66
Geplaatst

Was geen gokje hoor Shanna, wij gaan eigenlijk altijd naar Tsjechië ;-)... en dat weet Caro...

Idd, volgende week dinsdag nog even naar de vk en dan woensdag hop in de auto en dan 1,5 ontspannen bij vrienden van ons in hun pension.. en wellicht nog 2 huizen bekijken...

Oh ja, had natuurlijk ook dat bloedonderzoek vorige week: mijn HB is idd een beetje laag (7.7), dus werd geadviseerd om Roosvice Ferro te gaan gebruiken. Tevens had ik wat veel bezinksel, dwz verkouden. Dat klopt; al vanaf januari heb ik hier last van. De assistente van de ha stelde nog voor om langs te komen en dit te bespreken met de ha zelf, maar zij gaan ook op vakantie en ik wil niet nog meer pillen. Dus ik ga weer aan de vitamine C. Ik kijk het dus even aan tijdens de vakantie...

Zal de lijst weer eens opsnorren en updaten... by the way: Patries, hoe was je afspraak bij de vk gisteren. Alles goed?

Gast Sannie66
Geplaatst

Uitgerekend:

30-11-2010: Dafke

01-12-2010: Sjors en Sjimmie

02-12-2010: Bianca77

03-12-2010: Annema

03-12-2010: Moontje

05-12-2010: Annelot

05-12-2010: Lonneke

06-12-2010: Eslief

09-12-2010: Sannie (Sandra)

09-12-2010: Nath82 (Nathalie)

11-12-2010: Sandra

12-12-2010: Leepat (Patricia)

12-12-2010: Lisette

22-12-2010: Surinails (Chantal)

25-12-2010: Esly

27-12-2010: Simone09

28-12-2010: Cidgem27

28-12-2010: Miranda78

02-01-2011: Han75 (Hanneke)

Eerstvolgende afspraak:

30-06: Chantal, Controle VK 9:00

02-07: Moontje, afspraak vk

05-07: Simone, 2e afspraak vk

06-07: Sannie, 3e afspraak vk

12-07: Sandra, 3e afspraak vk

14-07: S&S, 20-weken echo

15-07: Moontje, 20-weken echo

20-07: S&S, afspraak vk

21-07: Eslief, 20 weken echo 11:00

21-07: Eslief 2de afspraak gyn 12:00

21-07: Sandra, 20 weken echo 11:00

week 30: Sannie ws. 20-weken echo

10-08: Chantal, 20 weken echo 9:30

Nb. wel heel erg jammer dat een aantal meiden niet meer schrijven hier. Ben toch wel benieuwd hoe het gaat met Cidgem, Lonneke, Bianca, Miranda, Annema, Annelot en Nathalie...

Geplaatst

Hey Dames,

Gisteren weer bij de VK geweest. Alles was goed, Bloeddruk goed. Hartje luid en duidelijk gehoord, geen eiwitten in urine en baarmoeder groeit goed. Dus eigenlijk alles perfect.

Heb met 10 weken bloed laten prikken en die uitslagen hebben ze nog steeds niet, dus die gaan ze vandaag maar eens proberen op te vragen.

26 juli om 10.45 uur weer afspraak

X Moontje

Geplaatst

Uitgerekend:

30-11-2010: Dafke, :bcbbgirl2:

01-12-2010: Sjors en Sjimmie

02-12-2010: Bianca77

03-12-2010: Annema

03-12-2010: Moontje

05-12-2010: Annelot

05-12-2010: Lonneke

06-12-2010: Eslief

09-12-2010: Sannie (Sandra)

09-12-2010: Nath82 (Nathalie)

11-12-2010: Sandra

12-12-2010: Leepat (Patricia)

12-12-2010: Lisette

22-12-2010: Surinails (Chantal)

25-12-2010: Esly

27-12-2010: Simone09

28-12-2010: Cidgem27

28-12-2010: Miranda78

02-01-2011: Han75 (Hanneke)

Eerstvolgende afspraak:

30-06: Chantal, Controle VK 9:00

02-07: Moontje, afspraak vk

05-07: Simone, 2e afspraak vk

06-07: Sannie, 3e afspraak vk

12-07: Sandra, 3e afspraak vk

12-07: Dafke32, 20 weken echo

14-07: S&S, 20-weken echo

15-07: Moontje, 20-weken echo

20-07: S&S, afspraak vk

21-07: Eslief, 20 weken echo 11:00

21-07: Eslief 2de afspraak gyn 12:00

21-07: Sandra, 20 weken echo 11:00

week 30: Sannie ws. 20-weken echo

26-07: Dafke32, controle VK

10-08: Chantal, 20 weken echo 9:30

Eigenlijk schrijf ik mee in het november topic, maar het kan natuurlijk zomaar zijn dat het een december beeb gaat worden....

Gisteren weer een controle bij de VK gehad en het hartje luid en duidelijk gehoord!

Nu op naar de 20 weken echo!

Geplaatst

@moontje wat fijn dat alles goed was!!

@dafke een meisje wat leuk!!!

@sannie vervelend dat het wat pijnlijk was maar gekllukig ging het "makelijk".. geniet maar van je vakantie!

ik vind het ook jammer dat somige meiden niet meer schrijven..Maar ik denk ook dat het soms wel lastig is.. dat heb ik zelf ook wel..ik vind het moeilijk om uitgebreid en enthousiast te gaan schrijven terwijl jij sannie nu zoveel onzekerheid en onderzoeken meemaakt..Ik vind het dan ongepast om tussen de "sterkte" opeens een leuk verhaal op te houden over dat ik de baby voor het eerst gevoeld heb.ik bedoel het niet rot ofzo hoor!!!!Want natuurlijk ben ik super blij dat iedereen zo ontzettend met je meeleeft en dat is je harstikke gegunt!! maar je snapt het vast wel;)

Gast Shanna42
Geplaatst
Was geen gokje hoor Shanna, wij gaan eigenlijk altijd naar Tsjechië ;-)... en dat weet Caro...

Ja dat weet ik ook (sinds ik hier op het forum ben je al een paar keer geweest, en het staat ook bij je hobby's) maar daarom moest ik er zo om lachen. Nou ja kon er in ieder geval zelf om lachen :shootme:.

GrtjS

Gast Sannie66
Geplaatst

@Eslief, snap het wel, maar ik vind het zelf juist heerlijk om te lezen dat het bij anderen wél goed gaat en vind het super dat jij je kleine ook al hebt gevoeld.. had je dat elders ook al geschreven... vond het zo bijzonder dat we het er eigenlijk net ervoor nog over hebben gehad...

Ik zie het hier als lief en leed delen, en hoe hartverwarmend al die sterkte wensen zeker zijn, positieve verhalen of even melden dat men het hartje (weer) hebben gehoord van hun beeb brengt altijd een glimlach op mijn gezicht....

Dus meiden, schrijven!!!! :wav:

Gast Shanna42
Geplaatst

Ik heb dat hetzelfde als Sannie, en als ik er niet tegen zou kunnen zou ik hier zelf niet meer meelezen en of schrijven. Ik ben gewoon blij voor jullie en vind het fijn dat het goed gaat met jullie en jullie beebjes. De andere kant hoort er ook bij thats life op welke manier je het ook bekijkt.

Liefs van Shan

Geplaatst

hey sannie ik vind een hb van 7.7 helemaal niet slecht hoor goed zelfs

maar ferro kan zowiezo geen kwaad als je zwanger bent

ik had vorige week zelf een hb van 6.1 en ben al 2 maand aan de ferro pillen, deze slaan dus niet aan

als het over 3 weken niet omhoog is gegaan krijg ik injecties bah

maar alles voor het goede doel.

dafke wat leuk een meisje heb je een pretecho gehad?

esther leuke kinderwagen heb je uitgezocht, heb ff gegoogled

sannie nog ff en dan kun je lekker op vakantie, blijf je lang weg? of zijn jullie voor de uitslag weer thuis?

en lees huizen kijken, van plan om een vakantiehuisje te kopen? toe maar

moontje goed om te horen dat alles goed was bij de vk

hier weer lekker moe van een dagje werk

tis hier nu niet zo warm meer het is bewolkt en er waait een windje

hoop niet dat het nog gaat onweren zoals het in het zuiden zou doen

meestal komen we er hier goed vanaf in het noord-oosten

Geplaatst

@sannie & shanna Fijn om te lezen! dan ga ik gewoon weer leuke dingen plaatsen... ik vind het lastig om te zeuren over kwaaltjes etc. maar ik zal vanaf nu gewoon doen wat ik normaal doe;) maar weet dan in elk geval dat ik geen ogen uit wil steken.. ben toch wel blij het ff te hebben uitgesproken..

@sandra jaaah leuke wagen he!! de wagen was best wel heel lastig uitzoeken.. ik wilde eigelijk heel graag maxicosie of de buzz maar dat was geen doen.. omdat ik 162 ben en manlief 2 meter was de wagen niet altijd geschikt.. we zijn daar ook het langst mee bezig geweest..als het voor mij goed liep dan trapte hij tegen de banden aan.. en als hij goed liep dan liep ik een meter van de wagen af.. deze was precies goed! we hebben de rode joolz genomen.. ik heb ff wat fototjes gezocht

het kamertje

39394-6280129.jpg

de box

39394-6280131.jpg

de maxi cosie

39394-6280132.jpg

de wagen

39394-6280148.jpg

39394-6280150.jpg

Geplaatst

kamertje is ook leuk

heel anders dan wat wij hebben besteld

mijn nicht heeft een zwarte babykamer en zwarte meubeltjes ook heel leuk

zal mijn best ff doen op foto's en probeer ze dan te plaatsen

ik ben ook 1.64 en mijn man 1.98 dus wij hadden het zelfde probleem met de kinderwagen en hebben voor de mutsy 4 rider gekozen omdat deze flink in hoogte verstelbaar is

Geplaatst

Hee Sannie,

Fijn dat de punctie te doen was....Nu dat ellendige wachten. Houdt de moed er in! Wij denken hier aan je en leven met je mee.

Groet

Lisette

Geplaatst

Hi Dames,

Leuk kamertje esther.

Voor shannie fijn dat je niet heel veel last had en geniet van je vakantie als dat lukt.

Hier gisteren de baby voor het eerst gevoeld toen ik mijn dochter aan het voorlezen was. Een paar hele kleine plopjes en borreltjes. Erg leuk en een prettige bevestiging.

Morgen na de Vk voor controle en dan op naar de twintig weken echo.

Dames slaap lekker en ik hou jullie op de hoogte.

Liefs Chantal

Gast Shanna42
Geplaatst

Hee Eslief wat een leuke spullen zeg, is dat dan ook al jullie babykamer of is dat in de winkel nog. Maar ziet er leuk uit hoor.

Groetjes van Shan

Geplaatst

hallo allemaal,

hier ook een berichtje van mij,met mij gaat alles goed vandaag alweer 14 weken zwanger.voel me ook goed.hen alleen wel last van spataderen komt ook door mijn werk een staand beroep.en nu met de warmte heb ik vaak zere voeten en dikke voeten na een dag werken.nu heb ik via de huisarts een verwijsbrief gekregen voor een huidpraktijk.vanmorgen ben ik er naar toe geweest.en moet nu kousen dragen.ik dacht eerst dat ik er 1 kreeg voor mijn been.maar krijg nu krijg ik een soort panty aan,die mevr zei dat ik al veel spataderen heb is die panty het beste.toevallig hadden ze er 1 op voorraad liggen.nou wat een drama om die aan te trekken.heb er een half uur over gedaan maar komt dat het ook stug is.het gaat nog wel uitrekken en krijg je het makkelijker aan.dus morgen maar iets eerder uit mijn bed.

@sandra,wij hebben dezelfde babykamer als jullie uitgezocht.wat grappig.

en de kinderwagen hebben we de maxi cosi mura.

ik moet over 2 weken 14 juli weer naar de verloskundige.wil iemand dat voor mij in het lijstje zetten?

groetjes miranda

Geplaatst

chantal wat leuk dat je je baby hebt gevoeld, ik moet geloof ik nog ff geduld hebben voel niks

miranda das echt toevallig, hebben we dezelfde smaak

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden