Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2010

Aanbevolen Berichten

Gast Sannie66
Geplaatst

@Cidgem, mooi he? Ben blij voor je dat je weer een stapje verder bent... kijk nog maar een paar keer goed naar je echo... met een grijns waarschijnlijk van oor tot oor..

@Chantal, he jakkes meis. Ik snap je gevoel helemaal... ben ook zo hoofdpijn gevoelig en met zo'n kleine meid erbij wordt het er niet echt makkelijker op.

@Sandra, had je via een andere weg al een hele fijne tijd in Spanje gewenst, maar hier ook nog maar even: GENIET!

• Reacties 2,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Gast Sannie66
Geplaatst

@Hanneke, nou eindelijk mag je vandaag voor je 2e echo. Hoop dat je gerustgesteld wordt en weer heerlijk van jullie beeb mogen genieten...

@Sandra, zo, je laatste afspraak vandaag voordat je richting het zuiden vertrekt..veel plezier met luisteren (of heeft ze ook een echo apparaat je vk?)...

Geplaatst

Hey meiden

@Sandra: hele fijne vakantie toegewenst! Geniet ervan en laat je maar heerlijk verwennen!

@Cigdem: wat een fijn nieuws van jou zeg! Ik kom net zelf terug en ben net als jij zo ontzettend blij, gerustgesteld en trots!! We hebben de beeb ook zien bewegen, wat gaaf!!! De beeb was heel goed gegroeid en alles was perfect, niks om me zorgen over te maken! Dus ga nu genieten van mijn zwangerschap, hier heb ik zolang opgewacht!!

De beeb ging zelf even met zijn handje naar zijn mondje toe..........zo schattig!! Cigdem, hebben ze jou ook gevraagd voor een nek-plooimeting. Ik meende altijd dat dit gebeurde bij vrouwen boven de 36 jaar. Maar dus blijkbaar niet, we hebben meteen een afspraak gepland voor 24 juni.

@Chantal: ik heb ook vaak en heel snel hoofdpijn. Mij vragen ze dan altijd: drink je genoeg? Veel water drinken schijnt erg te helpen. Maar goed, misschien doe je dat wel. Ik ga ook eens in de zoveel tijd naar de fysio, die behandeld dan mijn nek en schouders. Wat ik zelf altijd doe als ik erge hoofdpijn heb, dan leg ik zo'n ijs-zak op mijn hoofd als ik ga slapen. 9 van de 10 keer is het dan over. En anders toch maar gewoon 1 paracetamolletje, dan kan toch geen kwaad? Of heb je dat ook al geprobeerd?? Sterkte!

Zo sorry.... weet even niet precies hoe en wat met de andere meiden. Maar voor iedereen die nu spannende afspraken gepland heeft staan, heel veel succes!! En geniet ervan!!

Gast Sannie66
Geplaatst

Fijn Han dat alles weer goed was. Mooie echo-foto's meegekregen?

Ik zie je niet vaak op het forum Moon, maar veel plezier morgen bij de vk...

Geplaatst

nog snel ff een update

vanmiddag bij de vk geweest, hartje ff gehoord kan opgelucht op vakantie morgen

helaas geen echo gekregen

Geplaatst

@Sannie: ja goede en duidelijke echo-foto's meegekregen. Op één echo kun je echt al een mensje zien met armpjes en beentjes (en volgens mij een oogje).... Echt prachtig! Kan ook niet stoppen om erna te kijken. En toen ik gisteravond mijn ogen dicht deed, was dat ook het eerste wat ik weer op mijn netvlies zag.... dat kleine mensje wat al zo actief bezig was in mijn buik! Haha...

Voor iedereen een heel prettig weekend!!

Gast Sannie66
Geplaatst

Hey meiden,

Dit weekend nog redelijk rustig hier; we gaan het houtwerk op het dakterras schilderen en vanaf komende weekend veel afspraken elk weekend. Dus ik ga er lekker van genieten... Jullie hopelijk ook!

Veel plezier.

Liefs,

San

Geplaatst

sannie geniet lekker van je bijna vrije weekend.

Wij gaan vandaag naar babypark in gouda, eens even kijken wat er allemaal te halen is. We willen iig alvast voor de kinderwagen gaan kijken. Aangezien we volgende week voor een maand op vakantie gaan is de tijd steeds korter om te gaan kijken vandaar.

Fijn weekend allemaal

Geplaatst

Lieve dames,

Ben de laatste tijd vooral heel hard aan het werk geweest en vaak pas laat thuis (20 uur) en dan blijft er na het eten niet veel meer over behalve slapen (mijn favoriete hobby op het moment).

Gisteren inderdaad verloskundige geweest en alles was goed. Hartje gehoord en bloeddruk was goed. Baarmoeder groeide ook goed. Wel fijn trouwens, ze hebben elke maandagochtend inloopspreekuur: dan kunnen ze naar het het hartje luisteren als je wilt.

@Shanna: ik las net wat er gebeurd is. Heel veel sterkte de komende tijd.

Volgende afspraak is op 2 juli bij de VK.

Ik ga nu lekker genieten van het mooie weer.

Liefs Moontje

Geplaatst

dag dames, gisteren naar Bon Jovi geweest op het strand van scheveningen was echt SUPER TOF!!!!!! nu aan het relaxen. ik vind het veel te warm om echt wat te gaan doen. Wat dat betreft is het wel lekker dat we in de winter bevallen, hoef je niet met zo'n hele dikke buik de zomer door. Ik ben nu 1,6 kilo zwaarder maar mijn buik zie je al heel goed. Vind ik wel leuk, bij mijn dochter zag je het pas rond de 20 weken. Nu hopen dat ik en jullie snel leven gaan voelen. Dat is zo leuk!

Nu dames geniet en doe kalm aan, liefs Chantal

Gast Sannie66
Geplaatst

Vandaag mogen we weer hartje luisteren (hoop ik!). En ook weer misselijk (huh? ik had toch bijna nergens last van... hoe kan dat nou? :shootme:). Simone, jij ook plezier bij de vk! Hoop dat ze een echo-apparaat hebben.. en anders luisteren?

Even het lijstje weer naar boven gehaald...

Uitgerekend:

30-11-2010: Dafke

01-12-2010: Sjors en Sjimmie

02-12-2010: Bianca77

03-12-2010: Annema

03-12-2010: Moontje

05-12-2010: Annelot

05-12-2010: Lonneke

06-12-2010: Eslief

09-12-2010: Sannie (Sandra)

09-12-2010: Nath82 (Nathalie)

11-12-2010: Sandra

12-12-2010: Leepat (Patricia)

12-12-2010: Lisette

22-12-2010: Surinails (Chantal)

25-12-2010: Esly

27-12-2010: Simone09

28-12-2010: Cidgem27

28-12-2010: Miranda78

02-01-2011: Han75 (Hanneke)

Eerstvolgende afspraak:

08-06: Simone, intake vk

09-06: Sannie, volgende echo zh

14-06: Chantal, 3e echo VK 10:45

14-06: S&S, volgende echo

15-06: Leepat, 3e echo ziekenhuis 12:00

15-06: Esly, 2e echo ziekenhuis 15.30

16-06: Miranda, 2e echo

16-06: Eslief afspraak gyn

25-06: Eslief pretecho voor geslacht

28-06: Leepat, 2e afspraak VK 20:00 uur

02-07: Moontje, afspraak vk

08-07: Sannie, 3e afspraak vk

14-07: S&S, 20-weken echo

20-07: S&S, afspraak vk

22-07: Sandra, 20 weken echo 12.30

Gast Sannie66
Geplaatst

Meiden,

Ik ben weer :bf_new:, want het hartje gehoord van onze :15_5_18:.

Heb het meteen opgenomen op mijn mobiel :whistling_girl:...

Ik moest mijn urine meenemen en die was ook in orde qua suiker en eiwitten.

Nu druk bezig de kledingkasten uit te zoeken en op te ruimen, daar de kasten verhuizen naar een andere kamer. Ze staan nu in waar de babykamer komt....

Liefs,

San

Geplaatst

Sorry, wil even reageren op het berichtje van Sannie,

Wat super dat je het hartje hebt gehoord en dat verder ook alles in orde is.

Voor iedereen in dit topic, geniet van jullie zwangerschap!!

Geplaatst

Even inbreken om mee te juichen met mijn vriendinnetje Sannie:

Heerlijk meid! De volgende stap is dat wij ook graag willen weten of het

een girl... of een boy is!

Ik wens ook alle andere dames van dit topic veel vreugde en geluk in hun zwangerschap.

Liefs,

Nine

Gast Sannie66
Geplaatst

Dank meiden! Tsja, wat het wordt... da's nog even de grote vraag momenteel :icon_biggrin:...

But I will share... as promised!

Geplaatst

Hoi Dames,

Nou gister bij de vk geweest en helaas geen echo gehad.

Maar hebben wel naar het hartje geluisterd en dat klopte goed.

Woensdag mag ik voor een echo.

Uitgerekend:

30-11-2010: Dafke

01-12-2010: Sjors en Sjimmie

02-12-2010: Bianca77

03-12-2010: Annema

03-12-2010: Moontje

05-12-2010: Annelot

05-12-2010: Lonneke

06-12-2010: Eslief

09-12-2010: Sannie (Sandra)

09-12-2010: Nath82 (Nathalie)

11-12-2010: Sandra

12-12-2010: Leepat (Patricia)

12-12-2010: Lisette

22-12-2010: Surinails (Chantal)

25-12-2010: Esly

27-12-2010: Simone09

28-12-2010: Cidgem27

28-12-2010: Miranda78

02-01-2011: Han75 (Hanneke)

Eerstvolgende afspraak:

08-06: Simone, intake vk

09-06: Sannie, volgende echo zh

14-06: Chantal, 3e echo VK 10:45

14-06: S&S, volgende echo

15-06: Leepat, 3e echo ziekenhuis 12:00

15-06: Esly, 2e echo ziekenhuis 15.30

16-06: Miranda, 2e echo

16-06: Eslief afspraak gyn

16-06: Simone echo

25-06: Eslief pretecho voor geslacht

28-06: Leepat, 2e afspraak VK 20:00 uur

02-07: Moontje, afspraak vk

08-07: Sannie, 3e afspraak vk

14-07: S&S, 20-weken echo

20-07: S&S, afspraak vk

22-07: Sandra, 20 weken echo 12.30

Gast Sannie66
Geplaatst

Hey ladies... mochten onze pop vandaag dus weer even bewonderen.. hij was weer lekker aan het zwemmen hahaha. Groei is op schema! Dus ben helemaal blij.. moet helaas nu 6 weken wachten. Dan de 20 weken echo.

Heb nog geen bericht van het Erasmus MC inzake de vlokkentest. Ik heb ook nog geen telefoon gehad, dus dat stemt me blij, want dan was de snelle test in het begin positief. Nu is het dus wachten op: de brief, volgende afspraak vk en 20 weken echo...

Verder alles goed met een ieder?

Liefs,

San

Geplaatst

@sannie en de rest wat fijn dat jullie een mooie echo hadden en een kloppend hartje gehoord hebben..

Hier gaat het inmiddel wel wat beter..Ben ik de eenigste die toch wel veel moeite heeft gehad met het accepteren van het "zwanger" zijn? Ik had verwacht om het van de hoogste daken te schreeuwen..Maar daarvoor in de plaats leef ik nog veel in angst..Het is ook raar om na ruim 4,5 jaar opeens zwanger te zijn..Iets wat ik niet meer had verwacht maar zeker wel van had gedroomd.En nu lijkt het zo onwerkelijk allemaal...Het lijkt nu opeens veel zwaarder om het traject gehad te hebben terwijl toen ik erin zat het me zo mee viel..mischien ben ik gewoon een raar mens hoor.. ik kan het geloof ik ook niet goed uitleggen ..

Morgen gaan wij een babykamertje kopen als het wil lukken..Hebben jullie die al gekocht? en mischien een foto? ik ben zo nieuwsgierig!! De rest kopen we nog niet omdat we het geslacht willen weten..Alleen vanwege de vakantie wil ik het babykamertje besteld hebben anders moet ik zo lang wachten:)

KWa misselijkheid etc voel ik me nu eindelijk prima..

Groetjes esther

Geplaatst

Hoi esther

Ik snap precies wat je bedoelt hoor. Ik kan het ook nog steeds niet geloven, en ben zooooooooo onzeker of het nu wel goed blijft gaan. Wij hadden in dec onze laatste ivf en dat werd een miskraam dus had de hoop al opgegeven. En dus toen spontaan dat verwacht je al helemaal niet meer. Ik mag maandag weer voor een echo en ben weer zo bang dat het mis is, probeer wel positief te blijven maar is soms zo moeilijk. Ik zou ook willen dat mijn buik harder groeit hahaha dan zie ik resultaat. Misschien als we de kleine gaan voelen dat het beter gaat.

Wij hebben vorrige weer een kinderwagen gekocht en de babykamer al wel gezien, die we willen. Die gaan we na onze vakantie bestellen. Wel hebben we de halve inrichting al gekocht hahah ik wil alles van woezel en pip dus kon het gewoon niet laten toen ik dat allemaal zag in de winkel.

Succes meid

Geplaatst

hallo allemaal,

ik kan het soms nog niet geloven dat ik zwanger ben,zo onwerkelijk.volgende week de 12 weken echo en dan kunnen we zien of het kindje gegroeit is.ben erg benieuwd.durf nu ook wat kleertjes voor de baby te kopen.en gaan volgende week ook op zoek naar een babykamertje en kinderwagen.

heb ook een afspraak gemaakt bij de verloskundige,heb volgende week een intake gesprek.

groetjes miranda

Geplaatst

Hoi Eslief,

Ik begrijp je ook volkomen hoor....

Het is ook zo onwerkelijk inderdaad na zo'n lange tijd dromen, fantaseren over hoe het zou zijn om zwanger te zijn en een klein hummeltje in je handen te hebben en dan is het zover terwijl je inderdaad in je gedachten het van de daken schreeuwde toen je in het traject zat. Ik denk dat het een soort zelfbescherming is aan de ene kant wil je zo blij zijn en ben je dat uiteraard ook wel ik geniet ook heel stilletjes van alles zelfs van me 6,5 kilo die ik al ben aangekomen hahaha.

Maar het is echt niet gek hoor om nog zo onzeker te zijn het is toch ook gewoon een klein wonder....

Er kan uiteraard altijd iets gebeuren maar we zijn inmiddels de 13 weken gepasseerd de kans is echt minimaal dat er nog wat gebeurd dus zou echt proberen ervan te gaan genieten.

Wij hebben 2 weken geleden een kamertje besteld een grijze en een kinderwagen mutsy.

heb vandaag gekeken naar muurschilderingen want we willen heel graag teigertje van winnie de pooh (in zwart wit) geschilderd hebben op de muur echt te schattig wat ik gezien heb op internet. Eerst zat ik ook te denken aan Woezel en Pip die vind ik ook heel leuk ga ook zeker wel een knuffel ervan kopen. En verder ga ik met accessoires een leuk kleurtje aan het geheel brengen anders wordt het wel heel erg grijs en zwart/wit ;)P maar daar wacht ik mee tot we weten wat het wordt.

Kamertje en kinderwagen worden in augustus geleverd en als die binnen zijn komt ook de schilder om de muurschilderingen te maken wil eerst me meubels hebben staan zodat we precies weten waar ik ze wil hebben.

hier dus alles in volle gang en me buik begint ook langzaam te groeien en op af en toe nog wat spugen gaat het allemaal erg goed. Ben wel blij als ik het dinsdag weer gezien heb en hopelijk nu ook eindelijk eens het hartje mogen horen. Was de laatste keer nog te klein ze de verloskundige.

sorry heb er weer een heel verhaal van gemaakt.

hoe is het met alle andere dames er wordt niet zoveel meer gekletst hier?

groetjes

Patries

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden