Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Meiden, inderdaad...... wij krijgen een jongen! Op een eerdere echo dacht men er zeker van te zijn dat het een meisje was.

We zijn er super blij mee, hadden allebei absoluut geen voorkeur!

Alles zit erop en eraan en als de kleine blijft groeien zoals ie nu doet, dan wordt het geboortegewicht geschat op 7,5 pond.

Ik vind de tijd zo ontzettend snel gaan. Ben nu al 20 weken en 2 dagen.

• Reacties 2,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ben net terug van de 20 weken echo. Alles was goed, de kleine lag lekker te bewegen en met zijn hand voor zijn gezicht. We weten niet wat het wordt, een verrassing dus.

Ik voel de baby al een paar weken, alhoewel mijn placenta wel aan de voorkant ligt. Maar af en toe trapt hij echt hard.

Annelot: heel veel sterkte de komende tijd

Moontje

Geplaatst

heb 2 nieuwe topics aan gemaakt waar ik graag info op wil over de aerosleep en over een babyphone

misschien hebben jullie nog tips voor mij?

of ook handig om in de gaten te houden

ben gisteren nog weer bij de fysio geweest ik heb geen last van bekken instabieliteit maar bekken onstabieliteit, dit komt doordat ik te lenig ben

dit is niet gevaarlijk zoals bi maar wel pijnlijk

Geplaatst

Hoi Annelot en partner,

Ik lees net je berichtje pas en wat een tegenslag zeg!!! Ik weet niet goed wat ik moet zeggen, word er helemaal stil van. Zo gewenst en dan.....pfff...moeilijk! Ik wil jullie heel veel sterkte en kracht toewensen!

Liefs Esly!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik kom net uit het ziekenhuis vandaan.....Gisteravond hier totale paniek!! Rond een uur of half 10 moest ik even naar het toilet en zag dat de hele toiletpot rood kleurde, het bloed stroomde eruit....heel eng!! Gelijk de vk gebeld en gelukkig konden we direct voor een echo komen. Met het kindje was alles goed, niets wees erop dat het niet goed zou zitten. Opgelucht zijn we naar huis gegaan en vanmorgen leek het dat het bloeden was gestopt, totdat ik naar het toilet moest.....weer knalrood bloedverlies! Weer de vk gebeld en die heeft contact opgenomen met het zkh. De gyn wilde me gelijk zien en weer is er een echo gemaakt. Het kindje was goed bewegelijk, hartje klopt goed, vruchtwater en placenta zien er goed uit....Vervolgens heeft hij nog een inwendige check gedaan en ook daar ziet alles er op het bloeden na zeer rustig uit. Aan het begin vh jaar heb ik 2 operaties aan mijn baarmoedermond gehad en het zou kunnen dat dat de oorzaak zou kunnen zijn......voorlopig kan ik bij de vk blijven voor m'n reguliere controles en zonder gekke dingen gaan ze alleen om de 4 weken in het zkh mijn baarmoedermond meten en kijken of deze goed dicht blijft zitten.....

Pff...wat zijn wij geschrokken zeg!! Ik had het hart in m'n keel zitten en kon alleen maar huilen!!! Nu het advies van de gyn opvolgen, goed rustig aandoen zodat het bloeden hopenlijk stopt. Het kostbaarste wat ik op dit moment heb groeit in m'n buik en ik moet er niet aan denken om dat kwijt te raken.....

Ik heb het gevoel door het oog van de naald te zijn gekropen en moest het even kwijt....

Liefs Esly!

Geplaatst

Poeh, Esly. Ik zat met kippenvel je stukje te lezen.

Gelukkig is alles nog goed met de baby!

Hoop voor je dat het nu rustig zal blijven.

Geplaatst

Jeetje Esly, wat een verhaal! Gelukkig is alles goed met jullie kleintje!

Doe rustig aan, inderdaad het kostbaarste bezit groeit momenteel in je buik, daar moet je heel erg zuinig op zijn.

Geplaatst

Jeetje Esly dat is even schrikken zeg...... doe het inderdaad rustig aan en heel goed gelijk aan de bel trekken. Dit is niet zomaar iets zoveel bloed.

Sandra, ik ga ook voor aerosleep hoes voor over het matrasje. We krijgen bij ons kamertje een matrasje erbij en daar koop ik dan zelf deze hoes bij. Ik kon ook kiezen voor korting op een duurder matras maar dan wil ik ook die aerosleep erbij dus dacht ik neem gewoon het normale matrasje met deze hoes.

en de babyphone krijgen we ook bij het kamertje zal ook wel een standaard babyphone zijn maar deze mogen we als we het kamertje ophalen altijd nog voor een luxere omruilen maar dan met een korting op het duurdere artikel. Ik heb geen idee wat voor soort ik zou moeten aanschaffen hoor geen verstand van. Maar van dat matrasje vind ik wel heel belangrijk.

groetjes

Patries

Geplaatst

Uitgerekend:

30-11-2010: Dafke,

01-12-2010: Sjors en Sjimmie

02-12-2010: Bianca77

03-12-2010: Annema

03-12-2010: Moontje

05-12-2010: Annelot

05-12-2010: Lonneke

06-12-2010: Eslief

09-12-2010: Sannie (Sandra)

09-12-2010: Nath82 (Nathalie)

11-12-2010: Sandra

12-12-2010: Leepat (Patricia)

12-12-2010: Lisette

22-12-2010: Surinails (Chantal)

25-12-2010: Esly

27-12-2010: Simone09

28-12-2010: Cidgem27

28-12-2010: Miranda78

02-01-2011: Han75 (Hanneke)

Eerstvolgende afspraak:

15-07: Moontje, 20 weken echo

16-07: Annelot, 20 weken echo

20-07: S&S, afspraak vk

21-07: Eslief, 20 weken echo, 11:00

21-07: Eslief 2e afspraak gyn, 12:00

21-07: Sandra, 20 weken echo, 11:00

26-07: Dafke32, controle VK

26-07: Leepat, controle VK, 19:50

27-07: Sannie, 20 weken echo, 8:10

27-07: Leepat, 20 weken echo, 12:00

02-08: Esly, 2e afspraak vk, 16.30

03-08: Sannie, 4e afspraak vk, 8:00

04-08: Chantal, 3e afspraak vk, 9:30

10-08: Chantal, 20 weken echo, gyn, 9:30

11-08: Sandra, 4e afspraak vk 14.30

25-08: Leepat, pretecho om 20:00 uur

Dafke heb het lijstje weer aangepast naar jongetje.

Geplaatst

Hoi S&S,

Ik wilde het wel weten, maar mijn man niet. Dus hebben we nu besloten dat we het niet willen weten. Moet ook eerlijk zeggen dat ik zo gefascineerd was door het kijken dat ik er ook niet aan gedacht heb.

Kunnen we ons tenminste ook niet verspreken.

Leuk he dat je nu wat begint te voelen!

Liefs Moontje

Geplaatst

Hoi moontje

Ja als 1 van de 2 het niet wil weten dan kan je beter kiezen voor helemaal niet weten, alleen was dat zowiezo niet mogelijk bij ons hahaha de kleine uk liet echt zo goed zien dat ie een jongen is daar konden we echt niet meer omheen hahaha.

Het is heel erg bijzonder als je de kleine voelt, jammer alleen dat het niet dagelijks is, maar dat komt vanzelf wel.

Geplaatst

Esly, doe inderdaad kalm aan en hopelijk stopt het bloeden snel.

Hoe is het bij jullie dames met de emoties? Ik ben echt zo labiel als een kweeniewat.

Dan ben ik weer aan het mopperen of ik huil om echt niks. Ik heb dus dit keer echt last van mijn hormonen. Herkent 1 van jullie dit?

Liefs Chantal

Gast Sannie66
Geplaatst

Lieve Esly,

Kan me je schrik heel erg goed voorstellen! Meis, heel erg veel sterkte hiermee...

Liefs,

San

Geplaatst

Hoi Esly,

Wat zullen jullie geschrokken zijn.

Doe lekker rustig aan en hoop voor jullie dat het bloeden gaat stoppen.

@Chantal,

jaa ik herken dat.

Vannacht om 5.00 uur begon ik uit het niks te huilen.

En ik heb ook van die dagen dan valt bij mij alles in het verkeerde keelgat.

Heb soms wel een eens medelijden met de partner soms he? hahaha.

Want wat wij allemaal hebben moeten doorstaan om zwanger te worden dat is ook niet niks.

Donderdag hebben we 2,3,4d echo met geslachtsbepaling.

Wist niet dat dat het al zo vroeg kon in de zwangerschap.

Dacht dat het altijd na de 20 wkn pas kon.

Wist iemand van jullie dat?

Liefs Simone

Geplaatst

In het begin van de zwangerschap was ik echt niet te harden hahaha en daarna moest ik dus huilen als je me al aan keek. Maar sinds een maand heb ik steeds de slappe lach, man lief zit me dan aan te kijken van die spoort niet hahaha ik kan zomaar om niks in de lach schieten en er dan niet meer uitkomen.

Wel beter natuurlijk dan huilen.

Geplaatst

Uitgerekend:

30-11-2010: Dafke,

05-12-2010: Annelot

Eerstvolgende afspraak:

15-07: Moontje, 20 weken echo

16-07: Annelot, 20 weken echo

21-07: Eslief 2e afspraak gyn, 12:00

02-08: Simone, 2e afspraak vk, 9.45

10-08: Simone, 20 wkn echo vk 10.30

Gast Sannie66
Geplaatst

Meiden, eindelijk!

We hebben vanochtend het verlossende telefoontje gehad! Alles is goed met onze kleine... gehuild hebben we.... en zoals jullie kunnen lezen maak ik het nu ook wereldkundig wat we verwachten....

Nb. We hebben nog niet iedereen gesproken, dus voor diegenen die op mijn Hyves staan; graag nog even niets melden daar...

Uitgerekend:

30-11-2010: Dafke

05-12-2010: Annelot, zoontje helaas overleden met 19 weken

Eerstvolgende afspraak:

21-07: Eslief, 2e afspraak gyn, 12:00

02-08: Simone, 2e afspraak vk, 9.45

10-08: Simone, 20 wkn echo vk 10.30

Geplaatst

:bf_new:Sannie!!! Wat een geweldig nieuws en een meisje!!! Dat is zo leuk...

Gefeliciteerd meid en nu genieten genieten genieten, wat een heerlijke zomer voor jullie!!!

Dikke kus, Caroline

Geplaatst

Sannie, wat een goed nieuws!!!!

En wat ontzettend leuk dat jullie een meisje verwachten!

Simone, ik heb ook met 16 weken een echo laten maken met geslachtsbepaling, daar kwam uit dat wij een meisje zouden krijgen, maar met de 20 weken echo kwam de VK met een verrassing ......... het wordt een jongen!

Nu begint iedereen met grapjes: straks zijn het er twee! We wachten het af, ga er zelf nog steeds vanuit dat het er maar eentje is, anders hadden we nummer twee al lang een keertje moeten zien.

Geplaatst

chantal huilen om niks kan ik ook, gewoon al tijdens het autorijden

sannie wat geweldig dat alles goed lijkt met jullie kleine meid

las dat je niet zo van roze hield maar je zult er toch aan moeten geloven

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden