Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi Dames, vandaag lekker wezen zwemmen in een meer vlakbij, was heerlijk koel en gezellig dat mijn man vandaag ook mee kon. Gisteren toch nog weer de wcpot van binnen gezien. Ik heb het dus als ik net teveel eet en weer te snel dingen ga doen. Is het dan misschien toch een meid? bij mijn dochter was ik ook zoveel aan het spugen. nog een maandje, dan weten we het hopelijk.

@lonneke welkom terug

@shanna mijn wens voor jou is dat je snel weer zwanger bent en blijft. Niemand wens je het verdriet van moeilijk zwanger worden en blijven toe. Ik denk dat dit juist de plek is dat, dat volkomen begrepen wordt en soms komen woorden op scherm harder over als bedoeld.

Liefs Chantal

• Reacties 2,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

heb geprobeerd de foto te plaatsen maar helaas niet gelukt

heb gisteren ff flinke angst gehad

ik zat met het noodweer in duitsland ff rokkie ruilen dacht ik

jaja een heuze tornado, wat een zwarte wolken zeg leek net alsof er flink wat in de brand stond zo woelde de lucht en een wind tot en met

het was te gevaarlijk om auto te rijden overal vielen er bomen op de straat

ben uit nood en angst een winkel ingevlugd en heb daar een half uur gewacht, toen was de bui over maar het was nog een hele prestatie om thuis te komen

normaal 15 min, rijden nu 2,5 uur over gedaan

hoorde later op het nieuws van de tornado, maar heb deze zelf niet gezien, waarschijnlijk had ik net op tijd mijn autootje verlaten en onderdak gevonden veilig in de winkel

wist trouwens niet dat ik nog zo hard kon lopen met mijn dikke buik buik en rugpijn hahaha

verder alles weer normaal hier zonnetje schijnt weer binnen en buiten

Geplaatst

Hallo

Zaterdag is onze zoon na bijna 19 weken geboren.

Hij heeft veel aangeboden afwijkingen en verder onderzoek moet duidelijk maken wat er precies aan de hand was.

Het is moeilijk... zo gewenst.

Wij hebben gisteren afscheid van hem genomen en moeten nu verder

Ik hoop dat jullie in december allemaal een gezonde baby in jullie armen kunnen houden.

Gast Shanna42
Geplaatst

Lieve Annelot hoe moeilijk zul je het nu hebben zeg, ons kleintje was iets meer dan 9 weken en dat was al moeilijk, na al die tijd je zoon bij je te dragen en dan te moeten verliezen, daar zijn geen woorden voor. Heb je hem een naam gegeven? Woorden zijn altijd moeilijk, ik wil je graag troosten maar weet niet hoe, en dat kan ik waarschijnlijk ook niet, ik hoop alleen dat je het fijn vind dat je weet dat ik aan je/jullie denk. En hopelijk heb je genoeg mensen om je heen waar je terecht kunt met je verdriet al is het ook wel fijn om even tijd voor jezelf te nemen. Denk goed aan jezelf hoor!

Liefs van Shan

Ken je dit gedichtje?

Als een heel klein wolkje

Gedreven door de wind

Was je veel te kort bij ons

Even was je ons kind

Soms kijk ik in de lucht

En zie ik dat ene wolkje gaan

Ik zal altijd aan je blijven denken

En in mijn hart voor altijd de liefde schenken

Ik zal je nooit vergeten

Geplaatst

Annelot ik wil je heel veel kracht en sterkte wensen in deze moeilijke tijd.

Wilde hier net een vrolijk berichtje plaatsen maar dat voelt nu zo dubbel.

Wij hebben net de 20 wkn echo gehad en gehoord dat wij dus ook een zoon krijgen, zit met tranen in mijn ogen dit op te schrijven.

Ik hoop voor jullie dat jullie het geluk ooit wel mogen vasthouden.

Meid heel veel sterkte.

Gast Sannie66
Geplaatst

Lieve Annelot,

Wat een verdriet zeg... ik vind het moeilijk om wat te schrijven dat tot steun is, daar ik zelf op een uitslag zit te wachten of ons kind niet meervoudig gehandicapt is...en dan zal er ook een hele moeilijke beslissing moeten worden genomen die ik NIET wil nemen.

Ben ook benieuwd of jullie zoon een naam heeft meegekregen..

Wens je nogmaals sterkte met de verwerking van dit onnoemelijke verlies...

Liefs,

San

Geplaatst

Lieve Annelot,

Helaas weet ik hoe het voelt om een kindje wat zo onzettend gewenst is toe moeten missen, daar zijn geen woorden voor!

Ik wil je heel veel kracht en sterkte toewensen en bovenal vertrouwen voor de toekomst!

Liefs Snoeske

Geplaatst

Uitgerekend:

30-11-2010: Dafke, :bcbbgirl2:

01-12-2010: Sjors en Sjimmie

02-12-2010: Bianca77

03-12-2010: Annema

03-12-2010: Moontje

05-12-2010: Annelot

05-12-2010: Lonneke

06-12-2010: Eslief

09-12-2010: Sannie (Sandra)

09-12-2010: Nath82 (Nathalie)

11-12-2010: Sandra

12-12-2010: Leepat (Patricia)

12-12-2010: Lisette

22-12-2010: Surinails (Chantal)

25-12-2010: Esly

27-12-2010: Simone09

28-12-2010: Cidgem27

28-12-2010: Miranda78

02-01-2011: Han75 (Hanneke)

Eerstvolgende afspraak:

15-07: Moontje, 20 weken echo

16-07: Annelot, 20 weken echo

20-07: S&S, afspraak vk

21-07: Eslief, 20 weken echo, 11:00

21-07: Eslief 2e afspraak gyn, 12:00

21-07: Sandra, 20 weken echo, 11:00

26-07: Dafke32, controle VK

26-07: Leepat, controle VK, 19:50

27-07: Sannie, 20 weken echo, 8:10

27-07: Leepat, 20 weken echo, 12:00

02-08: Esly, 2e afspraak vk, 16.30

03-08: Sannie, 4e afspraak vk, 8:00

04-08: Chantal, 3e afspraak vk, 9:30

10-08: Chantal, 20 weken echo, gyn, 9:30

11-08: Sandra, 4e afspraak vk 14.30

25-08: Leepat, pretecho om 20:00 uur

heb het lijstje ff weer naar beoven gehaald en geupdate

ben vanmiddag weer bij de vk geweest

buik en baarmoeder groeien goed ligt op schema

ben nu 2,5 kilo gegroeid

heb wel veel last van de rug en banden dus verwijzing gekregen voor de fysiotherapeut

gelijk ff langs geweest en kreeg het advies om het nog rustiger aan te doen en niks geen zwaar werk meer en zo min mogelijk bukken en zo veel mogelijk rusten

zal het morgen ff door geven op het werk, zullen ze blij mee zijn

volgende week de 20 weken echo spannend

over 4 week nieuwe afspraak bij de vk

over 3 week afspraak fysio

@miranda hoe is het vandaag gegaan bij de vk?

Geplaatst

Lieve Annelot,

Ik had het van de week al gelezen maar vond het zo verschrikkelijk voor jullie dat ik even niet wist wat ik moest schrijven. Er zijn geen woorden die je verdriet weg zullen nemen maar wil je heel veel sterkte toewensen de komende tijd ik hoop voor je dat je het een plekje kan geven en dat jullie in de toekomst een prachtig mooi gezond kindje in jullie armen zullen krijgen.

Heel veel liefs

Patricia

Geplaatst

Sjors en Sjimmie had het op hyves al gezien maar alles was goed bij jullie gelukkig maar en toch weer fijn om naar je kindje te kijken he? Weet je al wat het wordt? of wil je dat liever niet laten weten?

Ik ben blij dat ik volgende week maandag weer op controle mag ben dan 20 weken en 1 dag ik wil graag weer even zien dat alles goed gaat en dat er leven in me buik is, er zit nu voor het eerst 4 weken tussen de controles hiervoor om de 2 weken omdat we nog via ziekenhuis en VK liepen. Ik heb hem/haar nog niet gevoeld helaas (ben ook veel te ongeduldig) maar wil zo graag wat voelen teken van leven, want zo vanzelf sprekend is het dus niet dat het allemaal wel goed zit.....(ik denk echt iedere dag aan Annelot)

nou wat de kilos betreft ik ben al ruim 7 kilo aangekomen echt niet normaal en zo heel dik is me buik nog niet maar goed het maakt me ook allemaal niet uit al kom ik 30 kilo aan.... dat gaat er wel weer af als we maar een gezond kind krijgen.

zijn er nog meer dames die al wel of juist niets gevoeld hebben.

veel liefs

Patricia

Geplaatst

Annelot en partner,

Wat een verschrikkelijk bericht.

Ik wil jullie heel veel sterkte toe wensen met dit grote verlies en

verdriet....

Manon

Geplaatst

Hoi Patricia

Ja we weten dat we een zoon krijgen, dat was ook wel heel duidelijk te zien hoor hahaha. En hij was zo ongelooflijk druk. Ik denk dat ik gister de kleine voor het eerst heb gevoeld maar weet het nog steeds niet zeker. De gyn zei wel dat mijn placenta voor ligt en dat het dan langer kan duren wanneer je de baby voelt.

De kleine lag mooi op schema alleen zijn benen lagen een week voor hahaha kan ook niet anders want mijn man en ik zijn allebij lang, dat kan nog wat worden hahaha.

Ik ben al 14 kilo aangekomen echt niet normaal, en zo asso eet ik echt niet hoor.

Heb ook al best een buik.

Ik mag nu 29 juli weer terug omdat de gyn de ruggegraat niet goed kon zien en dat is toch belangrijk, hihi niet heel erg weer een echo.

Geplaatst

wat leuk een jongen :bcbbboy2: gefeliciteerd.....

Ik ben ook zo nieuwsgierig hoop echt dat ik het kan zien volgende week.

jeetje al 14 kilo hahaha maakt het uit joh tis voor een goed doel.

In het begin vond ik het te snel gaan ik at mezelf door de misselijkheid heen dus de kilos vlogen eraan. En was net 18 kilo kwijt voor dat ik zwanger was. Maar nogmaals het is niet belangrijk.

Sannie is het nog een beetje vol te houden dat wachten? heb er misschien overheen gelezen maar wanneer krijg je nu uitslag van je vlokkentest? duimen blijven hier draaien hoor.

Ook ik ben niet iedere dat hier dus kan ook niet iedere dag schrijven bovendien vind ik het niet gepast om leuke verhalen te schrijven terwijl andere veel verdriet hebben.

kusss

Patricia

Geplaatst

Uitgerekend:

30-11-2010: Dafke, :bcbbgirl2:

01-12-2010: Sjors en Sjimmie :bcbbboy2:

Eerstvolgende afspraak:

Sjors en Sjimmi heb even een baby boy achter je naam gezet hoop dat je dat niet erg vind?

misschien wel leuk omdat (voor degene die het bekend willen maken hier op het forum) om het achter je naam te zetten, of we moeten onze namen roze of blauw maken denk namelijk niet dat het kan zoveel bewegende tekens in 1 bericht wat vinden jullie?

gr

Patries

Geplaatst

Ik vind het goed hoor. Maar idd het is leuk die baby's maar misschien is het kleuren van je naam rustiger hahaha. Ben zo benieuwd wat iedereen krijgt.

Ik heb hetzelfe gevoel een beetje hoor patries ik heb er ook wel een beetje moeiete mee om leuk te schrijven als anderen ellende hebben.

Geplaatst

Hi dames,

Ik vind het heel erg voor jullie Annelot.

Voor Sannie hopelijk krijgen jullie snel een positief bericht.

Ik moet nog 4 weken wachten op de 20 weken echo en ik vind het erg spannend.

ik heb de baby een paar keer gevoeld, maar wel nog vrij vaag vaag.

Bij mijn dochter was het duidelijker met 17 weken, maar mijn baarmoeder is nu ook al ruimer zegt de VK. Dus die kleine kan nogal rondzwemmen.

Ik zit nu op 3 kilo plus maar echt al een flinke buik. Zal proberen een foto er op te zetten. Vannacht wel weer heerlijk geslapen nu het wat koeler is....

Zalig!

Fijne dag allemaal.

Liefs CHantal

Geplaatst

Uitgerekend:

30-11-2010: Dafke,

01-12-2010: Sjors en Sjimmie

Eerstvolgende afspraak:

Zo ik heb hem weer aangepast Dafke sorry heb je bouncing girl veranderd voor je naam in het roze anders wordt het een hele drukke bedoeling als iedereen dat erachter zet. Hoop niet dat je het erg vind.

groetjes

Patries

Geplaatst

ik voel ook nog geen beeb in mijn buik hoor, de vk zei dat ik het nu wel zo zou gaan voelen dat het niet meer lang zou duren

nou we wachten in spanning af

als we woensdag de 20 weken echo hebben maekn wij ook bekend wat het word

roze of blauw?????

Gast Sannie66
Geplaatst

Sannie is het nog een beetje vol te houden dat wachten? heb er misschien overheen gelezen maar wanneer krijg je nu uitslag van je vlokkentest? duimen blijven hier draaien hoor.

Ahum, vruchtwaterpunctie denk ik dat je bedoelt? Wij verwachten deze volgende week. Daarom hebben we de 20-weken echo een week verschoven (we weten nl. toch al welk geslacht onze beeb is.. dus daar doen we het niet meer voor...)..

@S&S, wat leuk meis... a boy!

Tsja, de 'op de helft' echo's komen er nu allemaal aan... spannend hoor wat een ieder verwacht... zodra wij weten dat alles goed is met onze uk, mogen jullie ook weten wat wij verwachten...

Geplaatst

Sannie....Zolang kwan ik niet 'wachten 'hoor!!!Toe vertel, vertel....

:leuke034:zul je me wel vinden haha! Joy1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden