Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoihoi,

Wat een blije berichten hier. Mag ik meedoen?

Ik ben vorige week bij de verloskundige geweest (eerste keer :-)) Alles wat in orde en op regel voor zover ze kon bepalen. Mooie sterke hartslag gehoord.

En aankomende maandag heb ik de 20-weken echo.

Ik weet al wat het wordt!! (vanuit de vlokkentest) maar ik hou het nog even voor me.

Groet

Lisette

ps Ik hoop dat ik maandag net zo'n gave echofoto meekrijg als jij Sannie!!!!

• Reacties 2,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Uitgerekend:

30-11-2010: Dafke

01-12-2010: Sjors en Sjimmie

02-12-2010: Bianca77

03-12-2010: Annema

03-12-2010: Moontje, verrassing

05-12-2010: Annelot, zoontje SEP helaas overleden met 19 weken

05-12-2010: Lonneke

06-12-2010: Eslief

09-12-2010: Sannie (Sandra)

09-12-2010: Nath82 (Nathalie)

11-12-2010: Sandra

12-12-2010: Leepat (Patricia)

12-12-2010: Lisette verrassing

22-12-2010: Surinails (Chantal)

25-12-2010: Esly

27-12-2010: Simone09

28-12-2010: Cidgem27

28-12-2010: Miranda78, verrassing

02-01-2011: Han75 (Hanneke)

Eerstvolgende afspraak:

30-07: Eslief herhaling 20 weken echo 9:15

02-08: Lisette, 20 weken echo tijd?

02-08: Esly, 2e afspraak vk, 16.30

02-08: Simone, 2e afspraak vk, 9.45

03-08: Sannie, 4e afspraak vk, 8:00

04-08: Chantal, 3e afspraak vk, 9:30

06-08: S&S, pretecho

09-08: Cidgem, afspraak vk

09-08: Miranda, afspraak vk

09-08: Esly, 20 weken echo, 14.45

10-08: Chantal, 20 weken echo, gyn, 9:30

10-08: Simone, 20 wkn echo vk, 10.30

11-08: Miranda, 20 weken echo (GUO)

11-08: Sandra, 4e afspraak vk, 14.30

15-08: Moontje, bloed prikken zwangerschapssuiker

18-08: Moontje, volgende afspraak vk

19-08: Cidgem, 20 weken echo

23-08: Leepat, afspraak vk 19:20

24-08: Sannie, pretecho, 19:00

25-08: Leepat, pretecho, 20:00

02-09: Cidgem, afspraak vk

16-09: Cidgem, pretecho

Lisette heb het lijstje voor je aangepast en bij je naam gezet dat het een verrassing blijft. Je had het vorige keer al gezegd we zijn tegelijk uitgerekend :)P

groetjes

Patricia

Geplaatst

Hey dames,

Even een vraagje....sinds gisterochtend heb ik wat last van bruine afscheiding. In eerste instantie lag er bij het plassen een "druppel" in de toiletpot en was t toiletpapier bruinig. Vandaag heb ik nog wat bruine afscheiding, maar blijft t wc papier wit. Ook t inlegkruisje laat nog wat "bruine druppelsporen" zien.....

Moet ik me nu (alweer!!) zorgen gaan maken? Of.....herkent iemand dit en is het "normaal"?

Ik kan de vk momenteel niet bereiken, dus hoop dat jullie me gerust kunnen stellen.

Liefs Esly!

Geplaatst

Hey Esly,

Wat rot joh! Het kan natuurlijk van alles zijn. Maar ik zou toch blijven proberen je VK te bellen. Als je placenta laag ligt dan kun je met enige regelmaat last houden van bloedverlies. Ik hoop dat je haar snel kunt bereiken.

Zolang je geen last hebt van krampen of buikpijn zou ik me niet te veel zorgen maken.

Sterkte!

Geplaatst

af en toe toch nog even sneupen op deze december toppic! voel me er nog mee verwant.

Sannie wat een prachtige foto!!! meis wat heerlijk dat het zo goed afgelopen is.

geniet van de tijd die nog komt, je hebt het echt verdient!

andere dames, een zorgeloze zwangerschap toegewenst.

liefs joske

Gast Sannie66
Geplaatst

@Lisette, zet 'em er wel even bij..

@Esly, jee weer bloed.. kan me echt voorstellen dat je daar nu niet op zit te wachten, maar wat Snoeske al schrijft: het kan met je placenta te maken hebben...heb je de vk al weten te bereiken?

@Joske, dank je wel.. jij weer in de ww he? Meid, ik duim voor je!

Uitgerekend:

03-12-2010: Moontje, verrassing

09-12-2010: Nath82 (Nathalie)

02-01-2011: Han75 (Hanneke)

Eerstvolgende afspraak:

29-07: S&S 20 wkn echo extra (konden niet alles zien de vorrige keer)

30-07: Eslief herhaling 20 weken echo 9:15

02-08: Lisette, 20 weken echo 9:15

04-08: S&S gyn voor gesprek keizersnede

17-08: S&S, volgende afspraak vk

Geplaatst

Esly, wat naar weer he !! Gaan je gevoelens weer op spelen !!

Ik heb geen last ervan, maar zolang het bruin blijft en geen krampen heb zou ik me niet zo druk proberen te maken, maar alsnog de vk proberen te bellen. Heb je der inmiddels al bereikt hoop het wel voor je !!! Meid kop op he, je bent mooi zo ver gekomen, en maakt em ook vol ook tot de 40 weken. Duim voor je

Geplaatst

Hoi Esly,

Bij mij ligt de placenta ook laag en heb ook regelmatig last van veel bloedverlies.

De vk heeft tegen mij gezegd dat het dan ook een hele zwangerschap zo door kan gaan sukkelen.

Ze houden het goed in de gaten zodra ik bloedverlies heb moet ik gelijk aan de bel trekken.

Doe jij dat ook maar als jij denkt het zit niet goed beter te vaak bellen dan te weinig.

Liefs Simone

Geplaatst

esly ik heb geen idee wat het kan zijn maar als je het niet vertouwd of het word erger zou ik gewoon het ziekenhuis bellen

ook zo laat nog of s'nachts

beter voor niets dan te laat

heb vandaag en gisteren allemaal leuke hebbedingetjes gekocht voor in de box

ook heb ik vandaag 2 buikbanden gekocht

1 zwarte met baby love

en 1 witte met i'm doing 9 months inside

gaan van de week nog ff opzoek naar leuke lakentjes, dekentjes en een boxkleed

Geplaatst

Hoi esly,

En weet je al meer, tenminste heb je de VK bereikt ?? Ik duim voor je.

Even een vraagje : hoe groot is jullie buik ? duidelijk zichtbaar ??

Ik weet per vrouw is het verschillend maar maak me beetje zorgen, denk dat ik een te kleine buik heb !!!! Stom he, hoezo panisch !!!

Gast Sannie66
Geplaatst

@Cidgem, ik was al wat voller door de hormonen (+7 kg!!!), en als je kijkt naar mijn profielfoto.. deze is met 18 weken... tsja, niet iedereen is hetzelfde..

Kijk maar eens naar de buikfoto's op babybytes.. zie daar ook meiden die 18 weken zijn waar (bijna) nog niets te zien is. Bij jou zie ik wel een bobbeltje hoor! Don't worry, als je kind hard gaat groeien, krijg je vanzelf die mooie 'zwangere' buik..

Geplaatst

wat fijn zeg allemaal goede echo's!! gefeliciteerd meiden!!

@cigdem27 Eigelijk vanaf 20 weken gaat de baby echt veel ruimte in beslag nemen.. De meeste meiden worden ook wat dikker na 20 weken al zijn er uitzonderingen.. ook bij mij begon je vet van babybuik te onderscheiden na 20 weken;) maar je hebt al een prachtig buikje hoor!! San heeft ook een lief klein babybuikje en ook nath82 begint nu iets meer buik te krijgen na 20 weken;)

@Esly lieve meid je krijgt het wel op je bord.Echter hoor je het wel vaker dat er iets verkleuring is..Maar leuk is anders.. Let op dat het geen blaasontsteking is!!Anders ff urine inleveren voor de zekerheid.. en bij twijfel of angst gewoon bellen naar de vk/gyn hoor niet in de stres gaan zitten!!

Hier gaat het goed meiden! Wel ontzettende last van mijn bekken dus daar baal ik van en dat ga ik morgen aankaarten als ik de nieuwe 20-weken echo heb..Ook heb ik inmiddels goed nagedacht over de bevalling en zal ik gaan aandringen op een geplande keizersnede..Ik denk dat dat in mijn geval het ebste is.. om een lang verhaal kort te maken..Mijn vorige bevalling was na 42 weken een inleiding met een spoedkeizersnede omdat het hartje weg bleef vallen...Als dat het eenigste was dan had ik nog wel een poging willen wagen..echter na de bevalling heb ik 2 maanden in het ziekenhuis gelegen met verschilende problemen en nog een spoedoperatie gehad.. onstoken keizersnede opnieuw open gesneden/galblaas leeg gehaald/galblaas verwijderd/onstoken altvleesklier 2 maal/Verstoorde leverfuncties/bloedtransfusie/problemen met rode/witte bloedcellen die elkaar aanvielen.. etc..Het uiteindelijke resultaat was dat mijn lichaam opgaf omdat het teveel werd en het niet meer aankon..

Ik hoop deze keer samen met mijn kindje thuis te komen en niet de eerste maanden van haar leven te moeten missen terwijl ik alleen in het ziekenhuis lig.Dat maakt me werkelijk zo vreselijk bang voor de bevalling....Dit alles is voor mij toch wel een reden voor een keizersnede..hopelijk denkt de gyn daar ook zo over..

Geplaatst

Hoi allemaal,

@Cidgem: mijn buik is ook wat groter dan de jouwe, maar ik was al wat voller. Dus als je al een vetrolletje had, lijkt het meer. Ben eerder jaloers op jouw strakke buik!

@Esly: je moet je verloskundige toch wel te pakken kunnen krijgen op het spoednummer? Anders gewoon het ziekenhuis bellen, voor jou is het een dringende vraag en stress is ook niet goed voor de baby. Liever te veel als te weinig bellen.

En qua koopwoede: ik heb al heel veel, vooral gekregen. Ben inmiddels ook aan het naaien geslagen. Heb onwijs leuke lakentjes gemaakt a la cotton baby. Ik heb mezelf echt verbaasd. Hoezo zwangerschapszotheid?????

Nu lekker naar bed, heb twee dagen training gehad en kon vannacht slecht slapen. Dus is het kaarsje bijna uit voor vandaag.

X Moontje

p.s. Sannie, wil je mijn VK afspraak ook op de 15e zetten? Moest verplaatst worden

Geplaatst

@cigdem, meid je hebt een mooi buikje hoor vanaf week 20 zit je baarmoeder ongeveer net onder je navel.... Maar begrijp wat je bedoeld ik heb dat ook gehad dat ik vond dat me buik zo klein bleef en al helemaal nadat me beste vriendin zei je ziet helemaal geen verschil met 13 weken of (op dat moment) 19 weken vond maar nu ik net de 20 weken gepasseerd ben heb ik het idee of me buik met de dag groeit.

Maar je buikie is echt mooi geen zorgen ;)

hier alles goed mijn mannetje heeft vandaag de muurtjes lichtroze geverd mijn hemel wat staat dat schattig en dan is het verder nog leeg en vind het nu al te leuk hahaha, ben zelf druk bezig met het verven van een schommelstoel, ik heb een moderne gekocht van ikea (maar dan via marktplaats) super leuke stoel en zal wel heel leuk staan in het kamertje.

morgen maar eens bellen wanneer we het kamertje ongeveer kunnen verwachten morgen gaat me man laminaat leggen en rolgordijn(ook in lichtroze) ophangen eind augustus wordt muurschildering op muurtjes geverd en dan is alles compleet.

hoe gaat het bij iedereen met de kamertjes, en vanaf wanneer moet je nu ongeveer geboortekaartjes uit gaan zoeken?

groetjes

Patricia

Geplaatst

Bedankt dames voor de geruststellend reacties over de omvang van de buiken !! hahahaha, maar ben er alsnog blij mee hoor, denk maar klein maar fijn !! We zullen zien na de 20 weken.

Wij zijn deze week begonnen met de babykamer, behang eraf, lelijke plekken opvullen, witten en dan behangen met glasvezel en mooie kleuren erop verven, hangt ervan af wat het gaat worden(ik zelf denk een meisje, vanaf het begin al gehad) Maar op 1 muur komt ook een muurschildering, vind ik zo cool droom er al jaren van in de babykamer !! En nu lekker uitvoeren, heerlijk !!!

Eind aug, eerste meubels enzo aanschaffen en babykamer bestellen.

Voor nu slaap lekker ieder en ik hopen op een goed nachtrust dat ik door mag slapen, gaat soms erg lastig, steeds wakker en draaien en woelen, benieuwd hoe het vanacht gaat !!!

Geplaatst

klinkt super schatig leepat!!! en ook de jouwe cigdem27!!

bij ons is de muur klaar rood met roze stippen:) gordijntjes zijn gemaakt en opgehangen.. de rolgordijntjes staan klaar en de lamp is gekocht:) ook wij gaan morgen ff bellen waneer het kamertje komt.

Zelf hebben we de boeken voor de geboortekaartjes opgehaald omdat we bang waren niets te vinden en zelf moesten maken.. maar het is toch gelukt!! morgen langs de drukker om 100 kaartjes te laten bestellen en onze wensen door te geven..we willen anderen enveloppen en hebben extra wensen kwa kaartje..En dan wachten op de proefdruk...spannend:D we hebben een echt meidenkaartje gekozen..de drukker gaf aan dat de meeste rond de 28 weken komen en dan rond de 30 weken een proefdruk krijgen..

Geplaatst

Goedemorgen meiden

Wij hebben gisteren het vervolg van onze 20 weken echo gehad en gelukkig was alles goed. Onze kleine man was wel weer druk maar we konden nu wel alles zien gelukkig. Ik was toch wel een beetje zenuwachtig haha. Mijn moeder was er ook bij, ze was jarig dus wel heel bijzonder voor haar. De eerste kleinkind.

Wij hebben het kamertje al klaar en moeten wachten tot 11 augustus tot ze de meubeltjes komen brengen. Kan bijna niet wachten hahaha.

Iedereen die weer even mogen gluren of luisteren heel veel succes.

Geplaatst

Hey dames,

Dank jullie wel voor alle lieve reacties! Door alle drukte en hectiek kon ik niet eerder online komen, maar ik heb inmiddels contact gehad met de vk.

Gistermiddag tijdens het telefonische spreekuur heb ik aan de lijn gehad en m'n verhaal gedaan. Inmiddels was de bruine afscheiding helderder aan het worden en bleef t toiletpapier schoon bij het afvegen. Omdat ik geen pijn had en het geen enorm bloedverlies was heb ik geen gebruik gemaakt van het spoednummer, maar gewacht tot ik kon bellen tijdens het spreekuur. Ik heb dan toch zoiets van: is het wel erg genoeg om voor te bellen en ik wil dan ook weer niet bestempeld worden als de neuroot van de vkpraktijk. Ze heeft me (nogmaals) ervan overtuigd dat wanneer ik het niet vertrouw ik ten allen tijde kan bellen. Ook al is het weekend, indien nodig komt ze bij me langs!

Inmiddels is alles weer normaal en naar alle waarschijnlijkheid is de bruine afscheiding een restje van mijn bloeding geweest die ik 2 weken geleden heb gehad. Ze had een verhaal dat er toen een wondje was ontstaan waar een soort van korstje op was gekomen wat opgeruimd werd door mijn lijf en waar een beetje oud bloed bij vrij was gekomen. Op zich een aannemelijk verhaal.....Omdat het op het moment van bellen aan het afnemen was én er voor a.s. maandag een afspraak staat gepland hoefde ik niet extra langs te komen. Ze gaat maandag alles nog even checken en mocht er toch vh weekend een aanleiding voor zijn, dan gebeurd dat alsnog eerder.....

Hoewel ik blij ben dat het weer over is maakt het me telkens weer zo bang en onzeker!!! Ik ben zo blij met mijn zwangerschap en zo gelukkig met het kleine hummeltje wat aan het groeien is in mijn buik dat ik er niet aan wil denken dat dat geluk gaat stoppen!!! En dan duikt telkens weer die onzekerheid op.... Ik had het er gisteravond nog met mijn man over: het echte genieten is nog niet begonnen. Ik ben zo bang om het weer te verliezen, de angst overschaduwd m'n geluk! En daar baal ik dan weer van.....Maandag over een week staat m'n 20weken echo gepland en net als iedereen hoop ik dat ook ik het bericht krijg dat alles er ok uitziet! Ik hoop dat ik daarna in staat ben om de angsten van de afgelopen weken achter me te laten en het echte genieten toe te laten.....

Wel vind ik het heel prettig om me hier op t forum te kunnen uiten. Uiteraard heb ik ook in mijn omgeving mensen waar ik mee kan praten, maar op de een of andere manier voelt dit anders. Wellicht heeft het te maken met het traject wat we allemaal hebben doorlopen.

Eslief, ik heb jou berichtje gelezen en hoop voor jou dat het deze keer anders loopt. Wanneer jij je prettiger voelt bij een geplande keizersnede dan zou dat gezien jou historie toch moeten kunnen?! Ik zou er gewoon op aandringen meid!! Zet em op!!

Cigdem, ik ben jáloers op jou buik!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ook mijn buik is nog niet enorm dik, maar het zit bij mij werkelijk overál!! Van m'n kruin tot aan m'n dikke teen......Ik heb een onderkin, een 2 maten grotere bh, de rollen zitten op m'n heupen, m'n rug, m'n benen en m'n buik is een klein bolletje......Ik krijg het nog steeds voor elkaar om niet in positiekleding te lopen, maar leef me uit met tuniekjes en leggings haha! In kilo's valt het mee...er zit nu totaal 4 kilo bij. Dat is dus wel weer netjes dan;)

He dames, allemaal een heel fijn weekend gewenst!

Liefs Esly!

Geplaatst

@esly roch wel een opluchting maar ook wel weer erg vervelend.. ik hoop dta alles weg blijft!!

@S&S fijn dat alles goed te zien was bij jullie knul!!

Vandaag de 20 weken echo en deze keer was het kindje beter te beoordelen.maar nog altijd zijn de hartkamertjes niet goed beoordeeld...:unsure:..De beste man heeft me redelijk gerustgesteld anagezien het hartslagje wel heel regelmatig is..Alleen er was niet goed te zien of de kamers goed doorliepen dat word de volgende keer nogmaals beoordeeld als ik toch een afspraak heb..hoe groter onze meid hoe makelijker het gaat.. het was nog steeds duidelijk een meisje;)

De geplande keizersnede daar gaan we het de volgende keer goed over hebben.. Ik moest me daar niet te druk om maken. dat doe ik dus wel:P maar vooruit

Geplaatst

Uitgerekend:

03-12-2010: Moontje,, verrassing

09-12-2010: Nath82 (Nathalie) verrassing

Eerstvolgende afspraak:

02-08: Lisette, 20 weken echo 9:15

04-08: S&S gyn voor gesprek keizersnede

17-08: S&S, volgende afspraak vk

27-08: Eslief, Volgende afspraak gyn/bespreken keizersnede

Ik de de kleurtjes bij verassing groen gemaakt is mischien iets duidelijker als blauw?!

Ik had het eerst geel maar dat was niet te lezen..En ander verander het maar terug;)

Geplaatst

hoi cigdem ik geloof dat mijn buikje ongeveer net zo groot of klein is als die van jou alleen draag ik wat hoger

mijn onderbuik/schaamstreek is helemaal plat, kan ook nog een paar gewone spijkerbroeken aan omdat mijn buik er boven valt

merk wel deze week dikker geworden te zijn, eb niet gemeten maar het lijkt zo

Gast Sannie66
Geplaatst

Hey meiden!

Lekker aan het genieten van t weekend?

Wij hebben gisteren onze (2e hands) wandel/kinderwagen gekocht; het is de Quinny Freestyle 4XL geworden... kleur beige (niet helemaal mijn kleur, maar we 'leuken' 'em nog wel een beetje op). Voor een heel schappelijke prijs kunnen kopen! Ben er helemaal mee in mijn sas...

Morgen de kinderkamer halen, maar helaas kunnen we hem nog niet opbouwen. Dit weekend kunnen we niet zoveel doen, want een goede vriend van mijn schatje kon vandaag niet :-(... Hij zou helpen met 'het zware werk' en ik baal daar een beetje van, maar ja... we hebben nog tijd...

Veel plezier allemaal...

Liefs,

San

Geplaatst

Sannie..., geniet ervan meid!!

Wat een heerlijke tijd is dit toch voor jullie!!

ik gun het jullie allemaal van harte! ik heb al 3 kids dus weet hoe het is.

liefs joske

Geplaatst

heerlijk weekend!

@sannie nu alles in huis? hopelijk kan je snel in elkaar zetten:D

Hier vandaag de laatste aankoop gedaan die ik heel graag wilde hebben.

Een babyweegschaal in het roze en een bijzetbedje voor aan je bed..

Ik wilde deze graag omdat ik borstvoeding ging geven maar 220 euro zonder matras en bekleding was me iets te gek..Nu heb ik een schatige goedkoper gevonden en besteld!Mischien iets te zoetsappig voor jullie maar ik vind hem onwijs schatig.. had ze maar geen meisje moeten worden:P

xlarge1_2_238.jpg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden