Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik begrijp helemaal niks van dat verhaal van die moderator, maar dat zal wel door mezelf komen.... Ik had al wel gemerkt dat er gistermiddag een flinke storing hiero was. Maar goed..... Lijkt me niet heel erg!????

Hey Han,

Ik heb ook via hyves contact met Esther. Er spelen wel meerdere zaken op dit gebied, er zijn al eerder dingen gebeurd. Het komt erop neer dat Esther ook zelf klaar is met dit forum. Ik denk dat we dit moeten respecteren. Acties en mailtjes naar Jheroen hebben dus niet zo heel veel zin, Esther heeft het inmiddels afgesloten. Laten we gewoon verder gaan waar we gebleven waren, toch?

• Reacties 2,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Gast Shanna42
Geplaatst

En ik bedoel het niet vervelend hoor, maar wat betreft steun en verhaal kwijt kunnen, er zijn nog veel meer leuke zwangerschapspagina's, ik zit ook nog op twee andere dus daar kan ze zich ook altijd aanmelden.

Groeten van Shanna

Geplaatst
Joske, wat lees ik nu voor een vervelende berichten hier. Dat zou de 2e keer in korte tijd een miskraam betekenen, bah. Was zooo blij voor je. Hoop dat je alsnog verrast zult worden met een goed echo over twee weken....

Liefs, Henkie

Hallo HP..,, ja helaas weet ik nu wel zeker dat het niet goed zit.

Ik denk dat ik maandag het vruchtje heb verloren. Nu nog steeds af en toe stolsels, maar wordt steeds minder.

Helaas 1 op de 3 wordt een MK boven de 40, dus dat tref ik dan voor de 2e keer. Je denkt toch heel kinderlijk van; ik ben al aan de beurt geweest dus nu gaat het goed.., ha ha werkt niet dus.

ik ben nu wel rustig eronder, natuurlijk af en toe best verdrietig maar komt wel weer goed!

Ik vindt het wel positief dat we weer zwanger zijn geworden, en heb dan ook goede hoop dat we nog wel zwanger worden met een super kwaliteit eitje :hello2:.

ik blijf hier nog wel lezen en zo..., anders mis ik jullie allemaal

liefs joske

p.s ik kan ook geschrapt worden.

Geplaatst

zo weer wat nieuws werd vanacht rond 03:15 kotsmisselijk wakker en heb toe eerst een half uur over gegeven

raar dat ik er nu zelfs s'nachts akker voor word

zijn er meer meiden die hier s'nachts last van hebben?

voor mij ook geen feest, muziek of markt vandaag heb lekker uitgeslapen tot 12uur omdat ik vanacht dus wakker was en flink misselijk was

en moet om 15.15 al weer weg om te werken

Geplaatst

Uitgerekend:

30-11-2010: Dafke

01-12-2010: Sjors en Sjimmie

02-12-2010: Bianca77

03-12-2010: Annema

03-12-2010: Moontje

05-12-2010: Annelot

05-12-2010: Lonneke

06-12-2010: Eslief (Esther)

09-12-2010: Sannie (Sandra)

09-12-2010: Nath82 (Nathalie)

11-12-2010: Sandra

12-12-2010: Leepat (Patricia)

12-12-2010: Lisette

16-12-2010: Renata

22-12-2010: Surinails (Chantal)

23-12-2010: Jola

25-12-2010: Esly

27-12-2010: Simone09

28-12-2010: Cidgem27

29-12-2010: Miranda78

31-12-2010: Shanna

02-01-2011: Han75 (Hanneke)

Eerstvolgende afspraak:

03-05: Renata, 1e echo, leeg vruchtzakje? 07-05 terug voor nog een echo

06-05: Moontje, 10.00 uur combinatieafspraak (2e echo, vk en gyn)

06-05: Sannie, 1e afspraak vk

07-05: Jola, 1e echo 11:45

10-05: Lisette, 1e echo

11-05: Simone, 1e echo

11-05: S&S, 1e afspraak vk

11-05: Sandra, 2e echo 15:10

12-05: Cidgem, 1e echo

12-05: Sannie, 2e echo 09:30

12-05: Lonneke, 2e echo

17-05: Han, 1e echo

18-05: Esly, 1e echo 16:15

18-05: Leepat, 2e echo 09:45

19-05: Miranda, 1e echo

19-05: Surinails, 2e echo

20-05: Shanna, 1e echo

20-05: S&S, 4e echo

25-05: Eslief, 2e echo 16:00

25-05: Lonneke, 1e afspraak vk

26-05: Sandra, 3e echo 16.00

28-05: Nath82, 2e echo 16:00

Met pijn in mijn hart heb Ik mezelf geschrapt. Voor ons geen 2010 baby.

Meiden vanaf nu alleen maar goed nieuws oke !!??

Er is nu al genoeg elllende geweest.

Sjil en Renate heel veel liefde en strekte gewenst, ik weet hoe het voelt. 2011 wordt ons jaar!!!

liefs joske

Geplaatst

@Joske: Lieve Joske, ik had ook al een berchtje achter gelaten op "ons" FSH groepje.... Ik vind het heel erg kloten voor jullie!! Je was zo onverwachts zwanger ...... Het was zo'n mooi cadeau zo vlak voor het starten met IVF. Ik had echt verwacht dat dit voor jullie zo moest zijn, maar helaas..... Sterkte!!

@Sandra: gelukkig, of helaas...., ben ik nog helemaal niet misselijk! Gelukkig omdat het mij geen pretje lijkt, maar helaas omdat het mij dan wel een bevestiging zou geven waarnaar ik nu zo naar opzoek ben..... Het is wel vervelend, helemaal omdat je 's nachts je slaap natuurlijk nodig hebt. Ik heb op internet wel het een en ander gelezen wat je er zoal tegen kunt doen..... ik weet het zo even niet, maar ik zou zeggen....

@Shanna: Aangezien we een beetje samen op "lopen" vroeg ik me af of ze bij jou ook je bloed prikken om de hoogte van het Hcg te controleren? Bij ons doen ze dat niet, en als ik dat bericht lees van Cigdem, zou ik dat ook wel willen weten..... wat een geruststelling voor jou @Cigdem! En ik vroeg me af of je last hebt van je borsten? Ik voel practisch niets.....

@Nath: het is ook absoluut niet zo dat ik me met het hele verhaal rondom de moderator wil bemoeien hoor!! Alleen er is zoveel om te doen geweest.... en als je het zo leest, dan begrijp ik het niet.... Maar natuurlijk gaan wij gewoon verder!

Gast Sannie66
Geplaatst

Joske, meis... wat een verdriet!!! Eerst die euforie en dan dit... Lieverd, wens je heel veel sterkte samen met je man en hoop dat je snel de kracht kunt vinden om je te focussen op je 1e IVF deze zomer...

Dikke knuffel!

San

Gast Sannie66
Geplaatst

Sandra, wellicht toch een goed idee om eens na te vragen of je geen pillen kunt krijgen tegen je misselijkheid! Straks hou je helemaal niets meer binnen en ben je uitgeput.. Sterkte meis...

Gast Shanna42
Geplaatst
@Shanna: Aangezien we een beetje samen op "lopen" vroeg ik me af of ze bij jou ook je bloed prikken om de hoogte van het Hcg te controleren?

@Han Bij mij is bloed geprikt op mijn verzoek, we hebben hiervoor een ICSI in Dusseldorf gehad die niet vergoedt wordt omdat het vanwege mijn leeftijd niet medisch kansrijk zou zijn, nu ik spontaan zwanger ben heb ik bezwaar ingediend en wilde daar een bewijs van een bloedtest bij vandaar het bloedprikken, alleen (ik heb daar al eerder over geschreven) was de waarde 640 U/l en de huisarts zegt dat er sprake is van een verhoging en kan dus niet zeggen dat ik zwanger ben (ondanks de vijf positieve testen van de hele week) nu moet ik dus a.s. vrijdag (anderhalve week later) nog een keer laten prikken om te zien of het nu wel "goed" is, de huisarts belt mij dit keer zelf om de uitslag door te geven aangezien ik anders tot maandag op de uitslag moet wachten.

Leuk dat we samen opgaan, welke dag ben jij uitgerekend?

Hoe gaat het met de rest hier? Sannie hoe is het met jou?

Liefs van Shanna

Geplaatst

@joske, sterkte en houd hoop !! Wat balen zeg, vet K*T !!!

@Han, jah ene kant zeker een geruststelling, al zeiden ze in het zkh dit is geen garantie dat alles goed gaat, maar voor nu is het wel een rustgevend bericht. Nu eerste echo afwachten. Ik heb de 2 keer zelf bloedprikken aangevraagd (vw 3 MK in week 6) dus zo kan ik een beetje weten hoe het zit deze week. Al denk ik wel als je HCG zo hoog is dat het dan toch wel goed zit !! Maar toch bang en angstig !!

Ik heb wel last van mijn borsten, ze zijn pijnlijk en vol, al is het nu op een lager pitje hoor, als met de weken ervoor, maar toch pijnlijk.

Sinds 2 dagen misselijk, hang niet boven de pot, maar als ik al aan eten denk of ruik draait mijn maag !!! Heb wel opvliegers, warm/ koud (net als toen ik hormonen gebruikte) en toch slaap ik minder beter als dat ik deed. En savond is mijn buik toch dik, opgezwollen, denk door vocht of mijn darmen.

Voor de rest eigenlijk ook niks meer, terwijl ik 1 week geleden, mijn banden voelde, af en toe nog steken, en pijnlijke onderrug, maar nu haast niks, twijfel soms wel. Maar denk maar zolang ik geen buikpijn heb en geen bloed dan zit het goed, neemt nu even zijn rust ha ha ha !!!!

Geplaatst

Hey Sannie,

Morgen inderdaad weer een echo, dan naar de verpleegkundige (niet de verloskundige) en dan naar de gyn. Als alles dan goed is mag ik door naar de verloskundige. Vorige week al wel mijn bloeddruk een keer laten controleren bij de huisarts omdat ik erg kortademig was. Ben het nu nog soms. Bloeddruk was goed, misschien is mijn HB te laag. Morgen maar even aankaarten in het ziekenhuis.

@ Joske: wat klote! Maar het bewijs is er wel, je kunt zwanger worden en zelfs spontaan. Dat is alvast een goede start. Hele veel sterkte de komende tijd.

X Moontje

Geplaatst

Joske, wat ontzettend K*T voor je, we zitten in hetzelfde schuitje, misschien komen we elkaar in een 2011 maand tegen met een mooie zwangeschap.

Sterkte hiermee

Gast Sannie66
Geplaatst

@Shanna, voel me goed. Weinig klachten behalve moe, honger en zere boobies ;-). Morgen naar de vk.. vind het weer spannend..

@Moontje, ok, dus geen vk, maar vpk? Hahaha, zal het wel even aanpassen in die giga lijst... Idd, even je kortademigheid melden.. wellicht dat ijzertabletten gaan helpen..

Fijne avond meiden en hoop dat jullie van Bevrijdingsdag hebben genoten of nog gaan genieten door naar een Festival te gaan of iets dergelijks..

Liefs,

San

Gast Sannie66
Geplaatst

Uitgerekend:

30-11-2010: Dafke

01-12-2010: Sjors en Sjimmie

02-12-2010: Bianca77

03-12-2010: Annema

03-12-2010: Moontje

05-12-2010: Annelot

05-12-2010: Lonneke

06-12-2010: Eslief (Esther)

09-12-2010: Sannie (Sandra)

09-12-2010: Nath82 (Nathalie)

11-12-2010: Sandra

12-12-2010: Leepat (Patricia)

12-12-2010: Lisette

16-12-2010: Renata

22-12-2010: Surinails (Chantal)

23-12-2010: Jola

25-12-2010: Esly

27-12-2010: Simone09

28-12-2010: Cidgem27

29-12-2010: Miranda78

31-12-2010: Shanna

02-01-2011: Han75 (Hanneke)

Eerstvolgende afspraak:

03-05: Renata, 1e echo, leeg vruchtzakje? 07-05 terug voor nog een echo

06-05: Moontje, 10.00 uur combinatieafspraak (2e echo, vpk en gyn)

06-05: Sannie, 1e afspraak vk

07-05: Jola, 1e echo 11:45

10-05: Lisette, 1e echo

11-05: Simone, 1e echo

11-05: S&S, 1e afspraak vk

11-05: Sandra, 2e echo 15:10

12-05: Cidgem, 1e echo

12-05: Sannie, 2e echo 09:30

12-05: Lonneke, 2e echo

17-05: Han, 1e echo

18-05: Esly, 1e echo 16:15

18-05: Leepat, 2e echo 09:45

19-05: Miranda, 1e echo

19-05: Surinails, 2e echo

20-05: Shanna, 1e echo

20-05: S&S, 4e echo

25-05: Eslief, 2e echo 16:00

25-05: Lonneke, 1e afspraak vk

26-05: Sandra, 3e echo 16.00

28-05: Nath82, 2e echo 16:00

Gast Shanna42
Geplaatst

Hee San veel plezier morgen bij de vk.

Hier blijven we lekker thuis, er is hier in de buurt niets te doen en heb niet zoveel zin om eerst nog eens op reis te gaan, en vriendlief is nog ziek dus ook niet zo gezelli in mijn uppie. Lekker op de bank beetje relaxen.

Groeten van Shan

Geplaatst

@Shanna: oh, oke.... tja, had het verhaal misschien wel gelezen, maar ik ben nog maar net op dit topic en heb dus zoveeeeel gelezen! Sorry.... Maar dus dan weet jij as vrijdag al meer? Oh, ik zou willen dat ik iets meer wist. Maar ik denk dat dat voor iedereen in deze weken geldt! Als alles goed gaat, zou ik 2 jan. 2011 uitgerekend zijn. Dat duurt nog erg lang! Alhoewel? ik was laatst bij mij moeder, toen wisten we nog niet dat we zwanger waren, en toen zei mijn moeder; och, kerst is al weer zo, 2 keer knipperen met je ogen en het is al weer zo ver. Nou, ik zou nu willen dat de tijd nog sneller vooruit ging!

Dus je bent spontaan zwanger geraakt? Fantastisch! Super!!!

@Cigdem; Die bloedonderzoeken zijn op je eigen verzoek? Oh, dat zou ik ook wel willen..... maar ja, aan de andere kant.... als je dan slecht bericht krijgt schiet je er ook niks mee op. Maar als ik jou was, zou ik me maar geen zorgen maken! Tja, ik heb ook de ene keer veel "klachten (wil het geen klachten noemen, want ik wil absoluut niet klagen!) en de andere keer voel ik niets. Maar zal er wel bij horen, toch?

@Sannie; jij schrijft; Morgen naar de vk.. vind het weer spannend.. In je ticker schrijf je dat je pas weer op 12 mei een echo hebt.... Is deze vervroegd? Of heb je een gesprek? Misschien doen ze toch wel even een echo.... dat zou fijn zijn, even koekeloeren naar dat kleintje van je!

Nou, meiden prettige avond verder!

Geplaatst
Sandra, wellicht toch een goed idee om eens na te vragen of je geen pillen kunt krijgen tegen je misselijkheid! Straks hou je helemaal niets meer binnen en ben je uitgeput.. Sterkte meis...

he sannie lief dat je daar aan denkt, maar die heb ik al

had eerst zetpillen en nu tabletten maar als het zo blijft ga ik weer zetpillen vragen, heb ik meer vertrouwen in want die kan ik niet uitspugen

Geplaatst

moontje hb prikken is maar een kleinigheidje dus zou hier zeker na vragen als ik jou as is een klein prikje in je vinger voor 1 drup bloed

Gast Sannie66
Geplaatst

@Sandra, ok dan. Zeker beter dan die zetpillen. Hoop gewoon voor je dat het later in de zwangerschap dan beter met je gaat.

@Han, idd, volgende week de 2e echo in het zh bij mijn eigen gyn. Ik heb alleen al een 1e afspraak bij de vk gemaakt voor vandaag. Blijf wel in het zh, maar bij de vk krijg je gewoon wat meer tijd en wordt er meer de nadruk gelegd op de zwangerschap e.d. Wil ook dat mijn bloed wordt gecheckt op bijv. eiwitten...

De hoop is natuurlijk dat er ook even wordt gekeken naar de kleine d.m.v. een echo. Dat zou 'the icing on the cake' zijn...

Geplaatst

Hey San, even heel veel succes en plezier gewenst vandaag! Gewoon lief vragen om die echo, ik ben benieuwd! liefs

Geplaatst

Hey dames,

Net terug uit ziekenhuis. De echo was goed. Goede hartslag en precies groot genoeg. Kindje is lekker aan het zwaaien naar ons!

Verder bij verpleegkundige en gyn geweest. Alles was goed en mag dus naar de VK. Moet nog wel een extra test doen voor zwangerschapssuiker met 24 weken. Verder is de 20 weken echo al gepland.

Over 4 weken de eerste afspraak bij de VK (4 juni). Wil iemand dat in mijn lijstje zetten?

@ Sannie: hoe was het bij jou? Alles goed?

X Moontje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden