Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Surinails en Sjil, bedankt, ik heb al het een en ander erover gelezen, denk ook bandenpijn, maar nu al ???!! Ben bijna 6 wk. Maar mij hoor je niet klagen !!

Heb trouwens ook een nieuwe bijnaam thuis PITTBULL (omdat ik zo vel / opvliegerig ben) !!!!

Voor alle andere aankomende mamas, veel plezier en succes morgen bij de eerste Echo !!!

Andere dames die nog moeten wachten, zoals mij !! Wachten lijkt wel een straf he !! En de dagen gaan maar niet om, maar geduld is een schone zaak en wordt uiteindelijk dik beloond.

Dik wachtende.

• Reacties 2,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Gast Sannie66
Geplaatst

@Simone, je had niet de laatste -met veel moeite- 'gepimpte' lijst gepakt... had je iets veranderd of toegevoegd? Laat maar weten, dan pas ik het hier aan.

3 Meiden die morgen hun eerst echo hebben! Heel veel plezier... geniet ervan..

Uitgerekend:

01-12-2010: Sjors en Sjimmie

02-12-2010: Bianca77

03-12-2010: Annema

03-12-2010: Moontje

05-12-2010: Annelot

05-12-2010: Lonneke

06-12-2010: Eslief (Esther)

09-12-2010: Sannie (Sandra)

09-12-2010: Nath82 (Nathalie)

11-12-2010: Sandra

12-12-2010: Leepat (Patricia)

12-12-2010: Lisette

16-12-2010: Renata

20-12-2010: Sjil

22-12-2010: Surinails (Chantal)

23-12-2010: Jola

24-12-2010: Joske

25-12-2010: Esly

27-12-2010: Simone09

28-12-2010: Cidgem27

28-12-2010: Anoek

29-12-2010: Miranda78

31-12-2010: Shanna

Eerstvolgende afspraak:

03-05: Renata, 1e echo

03-05: Surinails, 1e echo 14:00

03-05: Sjil, 1e echo

06-05: Moontje, 10.00 uur combinatieafspraak (2e echo, vk en gyn)

07-05: Jola, 1e echo 11:45

10-05: Joske, 1e echo 10:30

10-05: Lisette, 1e echo

11-05: Simone, 1e echo

11-05: S&S, 1e afspraak vk

11-05: Sandra, 2e echo 15:10

12-05: Cidgem, 1e echo

12-05: Sannie, 2e echo 09:30

12-05: Lonneke, 2e echo

18-05: Esly, 1e echo 16:15

18-05: Leepat, 2e echo 09:45

18-05: Anoek, 1e echo

19-05: Miranda, 1e echo

20-05: S&S, 4e echo

25-05: Eslief, 2e echo 16:00

25-05: Lonneke, 1e afspraak vk

26-05: Sandra, 3e echo 16.00

28-05: Nath82, 2e echo 16:00

Gast Sannie66
Geplaatst

Even nog een reactie op de vraag van Cidgem, ik heb soms zelfs van zittend naar staand (vanaf de bank) dat ik een soort nare verkramping heb laag onderin mijn buik. Sla dan een soort van dubbel.. pfff...ik denk dan maar zo: het is aan het werk daarbinnen. Maar het is wel even lucht happen.

Geplaatst

Hoi sannie,

Jah dat heb ik dus ook !! Bij staan en lopen, bepaalde bewegingen, soms pijnlijker de ene als de andere keer, maar wel even diepe zucht jah !!!

En we moeten maar zo denken precies zoals je zegt " het is aan het werk daar binnen " alles klaar maken voor de aankomende maanden.

Gast Sannie66
Geplaatst

Simone, geen ongemak hoor! Geeft nix... maar je echo stond er al! Verder alles goed?

Geplaatst

Heb wat zwangerschapskwaaltjes.

Ben elke ochtend misselijk niet normaal hoor.

Heb ook opgezette borsten en puistjes beginnen er te komen.

Maar verder gelukkig niks

Geplaatst

Cigdem en Sannie..Letten jullie op je SI gewrichten...

Ik herken jullie klachten wel een beetje en ik loop nu sinds een paar weken met een ontsteking in mijn SI gewricht. Niet echt een aanrader hahaha, maar ook moeilijk te voorkomen. Tja oefeningen, een band om en rust rust rust....

Ik merk nu wel dat je lijf niet voor niks signalen geeft. Doe maar allemaal lekker rustig aan als je lijf vreemd doet hoor. Beter voorkomen dan genezen toch...

Liefs Lon

Gast Sannie66
Geplaatst

@Cidgem, heb het even voor je opgezocht; wist het zelf al daar ik 10 jaar geleden mijn rug heb gebroken en ik zo wie zo erg rustig aan moet doen tijdens de zwangerschap en oefeningen doe om mijn gewicht straks goed te kunnen dragen..

"Lage rugpijn wordt gekenmerkt door steken laag in je rug. Er zijn verschillende oorzaken. Je rug bestaat uit veel wervels , die aan elkaar geschakeld zijn door gewrichten en de tussenwervelschijf (SI-gewricht). Als je je vertilt, of een slechte houding hebt, kan de beweeglijkheid van één of meer van de schakels verminderen, waardoor je pijn krijgt.

Mogelijke klachten en gevolgen zijn:

• lage rugpijn, meestal aan één zijde tot half over de bil

• een zeurend gevoel, dat uitstraalt tot aan je knieholte

• eventueel liespijn (soms is dit de enige klacht)

• een verstoord looppatroon"

Bespreek het met je gyn/vk of eventueel je huisarts. Een verwijzing naar de fysio of mensendieck therapeut kan je leren je houding te verbeteren en daardoor de klachten te verminderen. Uit eigen ervaring weet ik dat je heel bewust moet omgaan met je houding en moet blijven..

Geplaatst

hoi sannie bedankt voor het opzoeken, zat even bij te lezen en zie dat het gaat over si gewrichten, ik herken het dus ook kan soms niet meer lopen van de pijn. En als ik in bed lig voel ik mijn liezen heel goed. Het trekt helemlaal door je benen.

En die kramp waar jij het over had in je buik heb ik idd ook. Maar het zal wel druk zijn in onze buiken hahahaha kleintje moet hard werken.

Voor de meiden die vandaag lekker mogen gluren heel veel plezier en geniet ervan.

Geplaatst

Hoi sannie,

Oke wat vervelend zeg, lijkt me echt lastig !! Nu weet ik niet is het bandenpijn of mijn wervels !!!!

Heb alleen een soort gevoel in mijn linker lies, alsof ik mijn spier verrekt heb. Kan me nog goed voortbewegen, maar voel em af en toe wel, zeurderige pijn. Als ik in bed lig voel ik niks(ben een buik slaapster, met linker knie opgetrokken) en heb vannacht lekker geslapen, behalve het plassen en honger gevoel dan !!

Zal zeker even na vraag doen bij het zkh/ vk !! Maar zal tot die tijd zeker op mijn houding letten en een strak broekje aan doen om het te verstevigen.

Moet vanavond werken, nou ben benieuwd hoe dat zal gaan !!

Sjors en sjimmie, ook vervelend voor je zeg !! vooral rustig aan doen hoor !!!

Geplaatst

Hey meiden, ik ben niet actief in schrijven, maar lees wel elke dag hier hoe het met iedereen gaat.

Vandaag heb ik mn echo, ben super zenuwachtig.

Voor de meiden die vandaag ook hun echo hebben, veel succes en kijk plezier.

Over het hoe wat waar je pijn voelt, zodra je zelf het gevoel heb van jeetje dit doet wel erg zeer of hoort dit wel, ga dan naar je huisarts of ga naar de fysio die verstand heeft van zwangere vrouwen, je kan niet vroeg genoeg beginnen.

Volgens mij ook als je zwanger bent, merk je wel het verschil in pijn of iets erger is dan hoort te zijn.

Ik zelf loop al 2 weken weer bij de fysio vanwege bekkeninstabilliteit, heb het in mn vorige zwangerschap ook heeeeel erg gehad en ik merk de begin symptomen alweer, al vanf 5 weken. het zegt dus niets als je "nog "maar 6 weken zou zijn, de hormonen gieren door je lijf vanaf dag 1 en vanaf dat moment kan er van alles geburen.

Bandenpijn( het oprekken van je baarmoeder ), en al je organen gaan verplaatsen om ruimte te maken voor je beeb, is heel logisch dat je dat voelt en zeer kan doen.

Geniet vooral van jullie zwangerschap, er zit een mooi wondertje(s) in jullie buik.

Liefs Renaat

Geplaatst

Jeetje, wat wordt er hier veel geschreven en wat zijn er gelukkig veel zwangeren.... ik moet er even inkomen hoor!!

Maar ik wil iedereen die vandaag de 1e (of meerdere) echo heeft: heel veel plezier! Geniet ervan!!! (ik kan niet wachten hoor!, maar duurt nog zo lang.....)

En voor iedereen die pijntjes heeft, geniet ervan! Hahaha..... het hoort er bij.... Mijn vriend zei tegen mij dat ik moest accepteren dat je toch af en toe iets voelt of wat buikpijn hebt, omdat er zoveel gebeurt in je lichaam! En dat klopt natuurlijk.

Ik heb ook een zwangerschapsticker gemaakt, ik vroeg me alleen af of ik dan wel de datum moet invoeren van de eerste dag van de laatste menstruatie? Hebben jullie deze datum ook aangehouden? Wat opeens ben ik 6 weken zwanger.... dat schiet mooi op! Maar klopt dat wel?

Geplaatst

Hoi Moontje,

Oke, bedankt.... klein tegenvallertje, want dan ben ik 1 week korter zwanger.... hahaha... wat een leuke weetjes allemaal over het kindje!

Geplaatst

dames geniet ervan 1ste of 2de echo, veel plezier en succes met koekeloeren naar de kleine !!!

Spannend, ik heb nog 1 weekje te gaan, morgen weer HCG waarde laten prikken, hopen dat deze is gestegen !!!

Geplaatst

Hoi Sjors en Sjimmie,

Ja, dat klopt.... daar kwam ik ook achter toen ik via die link van moontje eens ging kijken.... meteen ook even de ticker aangepast. Thanks!! Maar zoals het er nu dus uitziet is de vermoedelijke bevallingsdatum dus 2 jan. 2011, dus dan zit ik bij deze topic "niet" goed, maar ik blijf toch lekker!!

Geplaatst

Hoi Han

Ik heet je van harte welkom het is erg gezellig hier dus geef je groot gelijk.Ik val ook tussen wal en schip hoor volgens mijn laatste menstuatie ben ik dus 28 nov uitgerekend maar volgens de echo 1 dec, dus ik besloot ook om lekker bij deze topic te blijven en ik voel me hier ook meer thuis hahahahaha.

Geplaatst

Hallo meiden

helaas mag ik niet eerder voor de echo..., prut!! ze houden zich strak aan het protocol en die is 2 weken wachten..., grom. dit is een ziekenhuis dicht bij mij in de buurt.

Ik geloof niet dat het goed komt, ik verlies helder bloed. bovendien zijn mijn boobs ook geslonken naar normaal. Ik vindt het echt jammer.., maar is wel realistisch.

Verder heb ik het UMC gebeld en mijn geplande ivf voor week 19 verplaatst naar de volgende maand. Dat was geen probleem.

zij weten niet dat ik zwanger ben geworden, dat had ik nog niet vermeld bij hun.

ik denk omdat ik bang ben, dat ik niet meer voor ivf in aanmerking kom, omdat ik toch 2x vrij vlot spontaan zwanger ben geraakt.

Ik grijp IVF toch aan omdat je toch iets meer kans hebt.

Weet iemand ook wanneer je eerste cyclusdag zou kunnen zijn na een MK?

ik moet namelijk de 21 CD beginnen met deca.

Dan heb ik ondertussen de echo gehad, en weet ik zeker dat mijn zwangerschap voorbij is of niet, en kan ik beginnen.

meiden die vandaag voor de echo moesten.., hoe is het gegaan??

ik hoop zo dat alles oke is! vooral voor jou sjil.

ik zal jullie wel missen...., maar blijf jullie (als ik het aan kan) wel volgen hoor!

liefs joske

p.s. jola, shanna en sannie...., bewijs jullie alsjeblieft dat wij meiden boven de 40 het best nog wel kunnen oke?

Gast Sannie66
Geplaatst

@Joske, zou het super jammer en heel sneu vinden voor jullie natuurlijk. Ga je nog wel voor de echo? Je hebt van het weekend toch nog getest? Welke heb je gebruikt? Die van het Kruidvat meet natuurlijk een lage Hcg (vanaf 8 geloof ik al). Wellicht toch een idee om via je ha een bloedtest aan te vragen? Ik zou dat doen hoor!

@Han, er wordt hier idd veel geschreven. Schrijf maar lekker mee hoor, voor hetzelfde geld beval je gewoon nog in 2010!

Geplaatst
Hallo meiden

helaas mag ik niet eerder voor de echo..., prut!! ze houden zich strak aan het protocol en die is 2 weken wachten..., grom. dit is een ziekenhuis dicht bij mij in de buurt.

Weet iemand ook wanneer je eerste cyclusdag zou kunnen zijn na een MK?

ik moet namelijk de 21 CD beginnen met deca.

Dan heb ik ondertussen de echo gehad, en weet ik zeker dat mijn zwangerschap voorbij is of niet, en kan ik beginnen.

Hallo Joske,

Wat jammer zeg dat het alsnog is misgegaan!!!

de kans is groot dat je na het stoppen van het vloeien een eerste normale menstruatie moet afwachten omdat men anders niet de 21ste dag kan bepalen.

Ik zou het als ik jou was overleggen, het zou erg zonde voor je zijn als zo´n kostbare behandeling niet goed opgevolgd kan worden en je daardoor geen eerlijke kans hebt.

Heeeeel veel succes

groetjes

Babeth

Geplaatst

Hoi allemaal,

Helaas is het bij mij mis gegaan!

geen bloeding meer, maar ook geen vruchtje te zien op de echo. Alleen nog weefsel.

We zijn er kapot van! Nu is het afwachten wanneer het afkomt en dan weer "vrolijk"verder.....

Hoop dat het nog gaat lukken wordt wel de kop in gedrukt, na 6 miskramen rond dezelfde tijd steeds...

Ik wist het eigenlijk al op moment dat alle kwaaltjes afnamen en het bloedverlies de hoek om kwam.

Dus schrap me maar van de lijst

@joske, Ik hoop zo voor jou dat het goed zit! Ik duim!!

voor de rest, heel veel succes en hoop dat jullie meer geluk hebben.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden