Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2010

Aanbevolen Berichten

• Reacties 2,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sjil, sterkte hier mee.

Jullie mogen mij ook van het lijstje halen, mij echo was ook niet goed, ze konden niets vinden in het vruchtzakje, ik heb vrijdag nog een echo maar de arts zei dat ze verwacht dat het niet goed is, anders had ze nu duidelijk wat moeten zien zitten.

Ik wordt volgende week gecurreteert.

Voor de andere meiden, hoop een mooie echo.

wil iedereen hier verder een mooie zwangerschap wensen en in December schitterdene beebs

Gast Sannie66
Geplaatst

Ow Sjil en Renata, wat erg!!!! :sad1: Het was jullie zó gegund... heel erg veel sterkte meisjes.. weet even niet wat ik verder moet zeggen. Ben er een beetje stilletjes van...

Liefs en knuffels,

Sandra

Geplaatst

Sjil en Renata, sterkte met het verwerken van deze vreselijke domper.

Dikke knuffel

Geplaatst

Jeetje zeg wat een vervelend nieuws zeg gever, het ging zo goed hier in december. Sjil en renata heel veel sterkte met het verlies.

Sjil heb je al een chromosomen onderzoek en een stollings onderzoek gehad?

Ik had nl ook steeds een miskraam en nu hebben ze dus ontdekt dat mijn stolling niet goed is en dat mijn immunsysteem de vrucht dus verstoot, ik slik nu Ascal een bloedverdunner en nu gaat het tot nu toe wel goed.

dikke knuffel voor jullie

Geplaatst

Joske, lijkt mij ook verstandiger om toch met umc te overleggen, want stel dat de volgende menstruatie lang op zich laat wachten, dan zou je volgende maand weer moeten uitstellen, daar zullen ze waarschijnlijk ook niet blij van worden als ze de juiste reden niet weten.

Enne... zal mijn best doen ;) maar begin hem wel te knijpen nu met al die slechte berichten hier. Het is voor mij echt de allereerste keer in mijn 42 jarige leven dat ik positief getest heb.

Geplaatst

Sjil en Renata,

Wat vreselijk als je voor een eerste echo gaat en het blijkt niet goed te zijn..

Heel veel sterkte.

Snoeske

Gast Sannie66
Geplaatst

Ben zo benieuwd naar nieuws van Chantal.. duim, duim, duim...

Geplaatst

Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie lieve berichtjes.

@Renate, ook heel veel sterkte. Ik weet hoe het voelt.

succes allemaal

Geplaatst

Zo af en toe spiek ik even bij dit topic en nu lees ik verdrietige bericht dat het bij Sjil en Renate niet goed is.... Meiden, veel sterkte!

xxx Mob

Gast Shanna42
Geplaatst

Hey meiden vanochtend heb ik de stoute schoenen aangetrokken en toch maar de poli gynaecologie gebeld, de situatie uitgelegd en gevraagd om een afspraak en echo, en zonder moeite krijg ik die, 20 mei gaan we voor de eerste echo.

Vriendlief moest vanmiddag bij de huisarts terugkomen voor de gordelroos en toen heeft hij nog even gevraagd hoe het nu zat met die uitslag van de bloedtest en dat we zelf een aantal keer positief getest hadden, maar hij blijft erbij dat het maar een verhoging is en dat ik daarom vrijdag weer moet laten testen, hij belt nu wel 's middags zelf op om de uitslag door te geven dus we hoeven niet tot maandag te wachten. Toen ik thuiskwam uit het werk viel mijn mond open van verbazing, vriendlief wilde graag dat ik een test ging halen die het aantal weken aangeeft, en dat hebben we gedaan, dus nu inmiddels vijf testen gedaan en allemaal positief, die van CB geeft aan 2-3 weken zwanger na bevruchting dus dat klopt precies.

Net ook nog gebeld door Moeders voor Moeders die komt vrijdagmiddag en dan moet ik ook weer urine opvangen en wordt er weer getest hahaha.

Nu op naar 20 mei ....

Liefs van Shanna

Geplaatst

Lieve Sjil en Renata,

Ik ben nog niet zo lang bij deze topic, en ik moet zeggen dat ik het vreselijk vind voor jullie! Tjonge jonge.... heb je zolang al in spanning gezeten en dan krijgen jullie dit vreselijke nieuws op deze dag!! Heel veel sterkte met dit verdriet!

Geplaatst

sjil en renata heel veel sterkte !!! Wat een K*T nieuws , domper en een dikke teleurstelling !! Denk aan jullie en succes met het verwerken ervan.

Wordt best wel angstig als ik dit allemaal lees !! De gekste gedachtes gaan door mijn hoofd !! OOHHHH, maar probeer toch positief te blijven, al is dat wel verdomd moeilijk !!! Morgen HCG waarde maar eerst afwachten.

Ben zo bang ook een echo te krijgen waar niks op of aan te zien is, toch wel normaal he !!!

Shanna, oke beter eerder een echo toch !! Al duurt het wachten erg lang maar hoe eerder hoe beter. duim voor je !!

Geplaatst

Dat lijkt allemaal positief, Shanna.

Spannend, vrijdag weet je het echt heel zeker weer bloedtest en MvM.

En dan maar op voor die mooie echo op 20 mei.

Geplaatst

Hoi Shanna,

Ik ken je hele verhaal niet, maar ik wil je feliciteren met je zwangerschap! Grappig, ik ben 5 weken en 1 dag en jij 5 weken en 3 dagen. Gaan we lekker samen deze zwangerschap beleven! Hoe gaat het met je? Met mij gaat het goed, heb soms wat krampjes maar dit zijn echt mijn darmen. Die rommelen en ik kan moeilijk naar de wc gaan. Voor de rest een beetje pijnlijke borsten en 's avonds wat eerder moe. Maar voor de rest weinig klachten, en jij?? Nou, geniet ervan!!

@Sannie: zou jij mij op die lijst kunnen zetten. Ik meen dat ik al eerder had gelezen dat iemand dat ook aan jou vroeg?? Of klopt dat niet? Ik weet namelijk zelf niet hoe het werkt! Thanks!

Geplaatst

Sjil en Renata, wat een klotenieuws.

Denk je dat je een heel eind bent en dan dit.....ontzettend oneerlijk toch allemaal.

Ik moet zelf volgende week maandag voor de echo, en hoewel ik wel 'denk' dat ik zwanger ben besef ik me des te meer dat het ook anders kan zijn....

Ik denk aan jullie

Lisette

Gast Sannie66
Geplaatst

Tuurlijk Hanneke, zet je er wel bij hoor! Shanna, heb jouw echo er ook even bijgezet.

Sjil en Renata, heb jullie nog niet van de lijst gehaald... vind het moeilijk.. wel even bij jullie echo iets vermeld...

Uitgerekend:

01-12-2010: Sjors en Sjimmie

02-12-2010: Bianca77

03-12-2010: Annema

03-12-2010: Moontje

05-12-2010: Annelot

05-12-2010: Lonneke

06-12-2010: Eslief (Esther)

09-12-2010: Sannie (Sandra)

09-12-2010: Nath82 (Nathalie)

11-12-2010: Sandra

12-12-2010: Leepat (Patricia)

12-12-2010: Lisette

16-12-2010: Renata

20-12-2010: Sjil

22-12-2010: Surinails (Chantal)

23-12-2010: Jola

24-12-2010: Joske

25-12-2010: Esly

27-12-2010: Simone09

28-12-2010: Cidgem27

28-12-2010: Anoek, vroege mk

29-12-2010: Miranda78

31-12-2010: Shanna

02-01-2011: Han75 (Hanneke)

Eerstvolgende afspraak:

03-05: Renata, 1e echo, leeg vruchtzakje? 07-05 terug voor nog een echo

03-05: Surinails, 1e echo 14:00

03-05: Sjil, 1e echo, helaas leeg vruchtzakje

06-05: Moontje, 10.00 uur combinatieafspraak (2e echo, vk en gyn)

07-05: Jola, 1e echo 11:45

10-05: Joske, 1e echo 10:30

10-05: Lisette, 1e echo

11-05: Simone, 1e echo

11-05: S&S, 1e afspraak vk

11-05: Sandra, 2e echo 15:10

12-05: Cidgem, 1e echo

12-05: Sannie, 2e echo 09:30

12-05: Lonneke, 2e echo

17-05: Han, 1e echo

18-05: Esly, 1e echo 16:15

18-05: Leepat, 2e echo 09:45

19-05: Miranda, 1e echo

20-05: Shanna, 1e echo

20-05: S&S, 4e echo

25-05: Eslief, 2e echo 16:00

25-05: Lonneke, 1e afspraak vk

26-05: Sandra, 3e echo 16.00

28-05: Nath82, 2e echo 16:00

Gast Shanna42
Geplaatst

Sjil en Renate wat een ontzettend rot nieuws zeg, daar zit je gewoon niet op te wachten, heb je eindelijk die test positief. Gooi het er allemaal lekker uit, niet dat het wat oplost maar lucht soms wel op, heel veel sterkte gewenst en een dikke knuffel van deze kant.

Liefs van Shanna

Gast Shanna42
Geplaatst
Hoi Shanna,

Ik ken je hele verhaal niet, maar ik wil je feliciteren met je zwangerschap! Grappig, ik ben 5 weken en 1 dag en jij 5 weken en 3 dagen. Gaan we lekker samen deze zwangerschap beleven! Hoe gaat het met je? Met mij gaat het goed, heb soms wat krampjes maar dit zijn echt mijn darmen. Die rommelen en ik kan moeilijk naar de wc gaan. Voor de rest een beetje pijnlijke borsten en 's avonds wat eerder moe. Maar voor de rest weinig klachten, en jij?? Nou, geniet ervan!!

Jij ook van harte gefeliciteerd, wat een spannende tijd hè, vooral met al die trieste berichtjes hier. Maar ik voel me goed, nergens last van, wel rommelende darmen maar moet juist vaak naar de wc en ook vaak plassen, af en toe hoofdpijn en soms een beetje duizelig maar dat is maar heel even dan.

Joske ik doe mijn best om het als 42 jarige vol te houden en hoop te geven. Alhoewel de huisarts het nog steeds niet bevestigd heb ik zelf wel het gevoel dat het goed gaat maar ja wil niet al te optimistisch zijn, het kan zo voorbij zijn.

Heel veel sterkte meiden, dikke knuf van hier, liefs van Shan

Geplaatst

Joske, wat lees ik nu voor een vervelende berichten hier. Dat zou de 2e keer in korte tijd een miskraam betekenen, bah. Was zooo blij voor je. Hoop dat je alsnog verrast zult worden met een goed echo over twee weken....

Ook voor Sjil en Renata veel sterkte. Sjil jij hebt al zoveel voor je kiezen gekregen... Is er al eens onderzoek gedaan naar de reden van de herhaalde miskramen?

Hoop ook voor jullie dat een volgende echo toch nog kloppende hartjes laat zien. Dit kan echt, was bij een van de meiden in het uitgerekend in noevmber topic ook zo en bleek uiteindelijk zelfs 2 kloppende hartjes.

Liefs, Henkie

Geplaatst

Dank voor jullie reakties, het voelt nog onwerkelijk, mijn lichaam voelt en doet nog gewoon zwanger.

Vrijdag weten we het 100 % zeker, maar ik ga er al wel vanuit.

Ik zie wel op tegen de curretage en het hele "gedoe"

Ergens in juli zal ongeveer zijn dat we weer mogen. ( denk ik )

Ik laat uiteraard vrijdag hier wel even weten hoe het gegaan is.

Geplaatst

:positive energie:hoi iedereen

moet hier ff een berichtje achter laten uit naam van esther (eslief)

esther zal waarschijnlijk niet meer deel kunnen nemen aan het forum door een fout/vergissing

ze wil graag iedereen veel succes wensen met de komende tijd, de zwangerschap, komende echo's, bevalling enzovoort

ze zal aan ieder blijven denken:hugg:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden