Ga naar inhoud

Vragen over icsi

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Je bent echt een geweldige vriendin, want wat jij doet en dat jij

je zo intereseert, dat komt volgens mij niet zo vaak voor!

Als jij laat weten dat je met haar meeleeft en dat ze bij je terecht

kan met haar verhaal, dat is volgens mij al voldoende.

Mijn ervaringen van de behandelingen zijn eigenlijk wel goed het enige

wat ik en de meeste vrouwen het ergste vinden van de behandeling, dat

zijn de 2 wachtweken.

Die zijn vaak slopend, dus als advies voor jou, om je vriendin te helpen

ga lekker in die tijd gezellige dingen doen, zodat ze zich een beetje

kan ontspannen.

Maar voor jou ook een dikke knuffel, super zo'n vriendin!!

Hermien

• 3 weken later...
Geplaatst

Ben ik weer!

Mijn vriendin is dus bezig met spuiten en heeft nu 7 follikels. Is dat goed?

Wanneer zou dan bij haar die 2 weken wachttijd ingaan? Daarna mag je dan een zwangerschapstest doen of hoe moet ik dat zien?

Geplaatst

Hoi Bloem

7 follikels is prima hoor, nu weet ik niet hoe lang ze al aan het spuiten is maar soms komen er ook nog bij, helaas kunnen follikels soms wel leeg zijn en soms zijn niet alle eicellen even mooi rijp.

De duur van spuiten verschilt van persoon tot persoon, maar gemiddeld is het geloof ik een dag of 11.

Als je daar van uitgaat ziet het er alsvolgt ongeveer uit:

11 dagen stimuleren

2 dagen later de punctie

3 dagen na de punctie de terugplaatsing

14 dagen na de terugplaatsing testen

maar let op: soms plaatsen ze in een ziekenhuis wat eerder of later terug en het moment van testen verschilt ook per ziekenhuis

groetjes

Babeth

Geplaatst

Ok dank je wel! Ik vind het zo spannend voor hun! Hopelijk lukt het deze 1e keer meteen! Dan zou ze misschien in september zwanger zijn? Ik ga duimen!!

• 2 weken later...
Geplaatst

Veel lof voor jou!!!

Iedereen die in zo'n lastig pakket zit van icsi enz wenst zich zo'n vriendin als jij.

Mijn beste vriendin heeft mij ook door deze moeilijke tijd heen gesleept.

Zij heeft ook een dochtertje en wij waren al 3 jaar bezig.

Naar elkaar toe zijn we open en eerlijk. Soms wou dat dochter ook dat ik dingen met haar ging doen of vroeg ze om aandacht, meestal vond ik dat leuk, maar als een poging mislukt was ,lukte me dat niet altijd en dat wist mijn vriendin en die ving dat altijd goed op.

Ik moest haar vaak dingen uitleggen (technische gedeelte) Zelf snap ik ook dat het voor buitenstaanders moeilijk te bevatten is. Ik heb haar alles uitgelegd en daardoor kon ze dus ook goed meeleven.

Samen hebben we afgelachen en gehuild, maar het luchtte altijd op. Dag en nacht kon ik bij haar terecht en op de moeilijkste momenten kwam ze met een bloemmetje of even met zijn tweetjes naar de bios. Waaaaaaauuuw echt super dacht ik dan, wat een tof wijf.

Icsi is een emotionele achtbaan de ene keer voel je je heel sterk en de andere keer ben je een wrak, leven tussen hoop en vrees.

Ik wens jullie veel succes en sterkte en dat de vriendschap hierdoor sterker mag worden.

Debsie

Geplaatst

Nu wordt het echt spannend! Morgen krijgt ze te horen of er bevruchting plaats gevonden heeft, zo ja is er een terugplaatsing en dan over 2 weken weet ze of ze zwanger is!

Eind van de week ga ik met haar uit eten....ik weer iets 'stoms' gezegd...dat we samen een glaasje wijn gaan drinken, maar dat mag ze nu natuurlijk niet of in elk geval dat doet ze niet. Stom van mij dat ik daar niet aan gedacht heb!

Zo spannend, over 2 weken weten ze het!!

Geplaatst

Meiden, even een vraagje....ik ga de komende week eten met mijn vriendin, maar ik ben wel bang om iets stoms te zeggen....waar zeggen jullie van: dit moet je zeker niet zeggen of juist wel?

Geplaatst

Hai Bloem,

ben jezelf, je leeft al zo met haar mee, je verdiept je zo in het proces, dat is super en ik weet zeker dat ze dat enorm waardeert en dat ze ook steun aan je heeft.

Juist jij kan nu eigenlijk niets "fout" zeggen, je bent ven het proces op de hoogte.

Je kan er alleen maar voor haar zijn en laten weten dat ze bij je terrecht kan mar dat weet ze denk ik wel

Voor haa zal het allang fijn zijn dat als ze over de behandeling en haar emoties/angsten wil praten ze dat kan doen met iemand die er totaal niets van begrijpt bij termen als follikels, punctie tp ed.

je bent een topper!

liefs

Babeth en geniet van het etenje!

Geplaatst

Bedankt voor je reactie!

Ik heb net je verhaal gelezen, echt ongeloofelijk! Zit hier echt te huilen! Heel veel sterkte met het verlies van je 2 mooie jongetjes!!

Geplaatst

Het is zo spannend hé? Ik moet er al de hele tijd aan denken, wil helemaal niet weten hoe mijn vriendin zich nu voelt.

Het etentje was goed, gezellig. Ik heb wel het idee dat ik tegen haar kan zeggen wat ik wil. We hebben elkaar best een tijdje niet gezien, ik denk ook dat dat komt doordat ik kindjes heb gekregen. We zijn tegelijk begonnen met kindjes, ik heb er nu 2 en ben klaar (klinkt stom, maar jullie snappen wat ik bedoel) en zij begint nu pas.

Ze heeft me een keer gevraagd, een paar weken geleden of wij (mijn vriend en ik) mee op stap gingen. Dat heb ik toen gedaan, we doen dat eigenlijk nooit meer omdat we dan oppas moeten regelen en dat vind ik altijd vervelend. Maar ik vond het ook lullig om dat als reden te geven omdat hun juist afleiding zochten toen.

Nu vroegen ze dat weer om over 2 weken op stap te gaan, dat is in onze vakantie en dan hebben we de dag ervoor al oppas voor de hele dag en 's avonds en 's nachts. Ik heb nu wel eerlijk gezegd dat we wel mee willen maar ik nog oppas moet regelen en ik niet weet of dat lukt. Ik voel me evengoed lullig om te zeggen maar zo is het wel nu eenmaal. Ik kan mijn kindjes ook niet wegdoen en niet erover hebben omdat hun nu in deze situatie zitten en ik denk ook niet dat zij dit wil.

Ze zegt wel dat ze er niet mee bezig is en eigenlijk niet denkt aan het kindje, wat nu dus eigenlijk in haar buik zit, maar dat geloof ik niet.

Ik leef echt heel erg mee, dat heb ik ook gezegd. Ik heb ook gezegd dat ik haar niet bel op de testdag en dat ze zelf maar iets moet laten weten. Stel voor dat het niet gelukt is lijkt het me erg pijnlijk als ik dan bel.

Of hoe ging dat bij jullie?

Hopelijk ben ik een beetje duidelijk. Ik wil haar niet kwetsen maar ik kan ook niet doen alsof ik geen kindjes heb, snappen jullie?

Geplaatst

Oh wat goed !!! Wat fijn! Proficiat met je vriendin!

Dat wat je schrijft met op stap gaan en oppas regelen voor je kinderen. Ja, ik begrijp het wel, en ik vind eigenlijk als je de dag ervoor dag en nacht oppas hebt moeten regelen dat het wel veel is om de dag erna weer oppas te moeten regelen. Je kunt natuurlijk altijd vragen of het een weekje later ofzo kan. Jij hebt nu eenmaal wel al kinderen en kunt inderdaad niet doen alsof ze er niet zijn.

Het is in ieder geval nu super fijn dat hun wens ook in vervulling gaat. Hoop dat alles goed gaat met je vriendin en dat ze zich goed voelt.

Geplaatst

Ja ik ga ook niet mee op stap. Ik vraag of zij naar mij komt en dan kunnen we over de zwangerschap praten ;) En dan haal ik wat lekkers in huis en (alcoholvrije) wijn!

• 3 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden