Jump to content

Sophie's mmm

sophie

Recommended Posts

Naast mijn weblog wil ik ook graag een dagboekje maken om alles even goed op een rijtje te zetten.

december 2006

Wij hebben besloten om te stoppen met de pil. Erg spannend zeg

februari 2008

Helaas nog geen positieve test gehad. Wel een aantal spannende maanden dat ik overtijd was. Een zeer regelmatige cyclus van 28-30 dagen, met een paar uitschieters tot 45 dagen. Omdat ik een verleden heb met cystes in de eierstokken wilde we toch naar de huisarts gaan voor een doorverwijzing.

We konden al vrij snel terecht. Bij mij is alles onderzocht en ook mijn man moest een zaadtest laten doen. Helaas waren bij de eerste test alleen onbeweeglijke zaadcellen gevonden. Volgens de gyn aldaar moesten we het over 3 maanden nog een keer laten testen, omdat sperma ook een cyclus schijnt te hebben van 3 maanden.

april 2008

Nog een keer een zaadtest opnieuw enkel onbeweeglijke zaadcellen gevonden. Onze wereld stortte toch wel in want de kans op een natuurlijke zwangerschap is in één veeg van tafel. We worden doorgestuurd naar groningen. Want we komen alleen nog maar in aanmerking voor tese. Waarschijnlijk is één van de oorzaken van het zwakke zaad dat mijn man op jonge leeftijd geopereerd is aan niet ingedaalde balletjes. Daarnaast heeft hij een fsh waarde van 12,5 en een teveel aan prolactine, en nog een spatader in zijn balzak. Dit alles zijn de oorzaken van geen sperma.

januari 2009

Na enorme wachttijden en verkeerde dossier overdragingen kunnen we pas in januari 2009 terecht in Groningen. Helaas wordt hier verteld dat hier geen tese gedaan wordt en we hiervoor naar het AMC moeten. Maar hier wil de ivf arts toch nog een aantal testen doen en ons 3 weken de mogelijkheid te geven of we echt wel door willen gaan met de mmm omdat het een emotionele achtbaan gaat worden. Ik krijg nog een echo en mijn man heeft nog een keer een zaadtest gedaan en ook deze test was hetzelfde als alle voorgaande testen. Gelukkig is het chromosomenonderzoek goed en mijn echo ook, dus ze kunnen ons met een gerust hart doorsturen naar het AMC.

april 2009

We mogen eindelijk naar het AMC al deze wachttijden zijn aardig slopend voor ons geweest. We weten dat de mmm bestaat uit veel wachten, maar toch. Toen we een gesprek hadden met de ivfarts in het amc gingen we voor de intake voor de TESE. Maar de ivfarts wilde toch nog een keer zaad testen, omdat zij andere methoden hebben en TESE was weer van de baan. Ze zeiden als we ook maar 1 levende zaadcel vinden dan gaan we voor zoek-icsi. Hierbij gaan 2 laboranten intensief op zoek en elke mm af voor een levende zaadcel.

juli 2009

Het is ongelofelijk maar er zijn 8 levende zaadcellen gevonden. Tese is dus van de baan en we mogen voor zoek-icsi.

oktober 2009

We hebben de voorlichtingsavond met alle instructies van de icsi gehad. Een hele collegezaal vol met allemaal mensen die in hetzelfde schuitje zitten. Hele aparte en bijzondere gewaarwording.

We krijgen te horen dat de wachtlijst voor zoek-icsi heel lang is.

januari 2010

Het startersgesprek is een feit. In maart 2010 mogen we beginnen. Met de cyclus van maart mogen we beginnen met decapeptyl te spuiten.

9 maart 2010

Het is een bijzonder moment. Ik moet echt onwijs huilen. Alle emoties van de laatste jaren stromen eruit. Dan zet mijn man de eerste spuit decapeptyl. Want alleen al bij het zien van de spuit word ik naar. We zijn weer een stap verder.

Argh die stomme ongi laat op zich wachten. Helaas vijf dagen later dan gepland word ik ongesteld.

23 maart 2010

We krijgen een eerste echo. Helaas blijkt hieruit dat er 4 cystes zitten. Deze ivf arts wil het doornemen in het ivf team wat we verder gaan doen. We worden 's middags terug gebeld. We mogen nog niet beginnen met het stimuleren. De verpleegkundige belt ons terug dat de gyn het niet goed gezien heeft, maar op de foto bleek dat ze niet in de buurt van de eierstokken zitten, dus dat zal niet de stimulatie belemmeren. We krijgen toch groen licht. We moeten donderdag terugkomen.

25 maart 2010

We mogen nog een keer naar het amc. Het is elke keer een reis van 2 uur exclusief files dus we balen van dit ritje. We krijgen groen licht vanavond mogen we de eerste spuit puregon 200 eenheden zetten.

Vandaag zijn we voor de eerste follikelmeting geweest. Ze gaan niks aan de cystes doen, want ze zitten niet bij mijn eierstokken. Aan de rechterkant heb ik 6 eitjes en links 4 eitjes. Er groeit iets. Wij zijn blij, de ivf arts is ook tevreden.

Wil komende dagen in mijn dagboekje bijhouden hoe het verder gaat.

Ben blij dat ik het allemaal even hier heb neergezet, want merk wel dat het niet in mijn koude kleren gaat zitten.

groetjes, Sophie

Hei!

Ook ik wil je veel succes wensen. Ik snap dat je het opeens snel voelt gaan. Ik had dat ook, voelde als een tegenstrijdigheid. Maar ik denk dat het kwam doordat je eindelijk aan het einde van die duikplank bent gekomen...nu moet je springen in het icsi-avontuur. Waar zo veel van afhangt. Dat is ook niet niks.

Het lijkt mij nog best wel spannend als ik jullie verhaal lees mbt aantal zaadcellen. Heb je daar zelf een goed gevoel over of had je liever voor tese gegaan?

Heel veel succes!!!!

Jee Sophie, wat een spanningen, he, de afgelopen tijd! Ik kan me voorstellen dat je dan bij zo'n eerste decapeptyl even helemaal afknapt.

Ik heb mijn 3 ICSI's in het AMC gehad en ben er zeer over te spreken, hoe het allemaal gegaan is. Dr. Meissner, de uroloog, is ook een heel aardige en kundige dokter (wel een beetje overbelast de laatste tijd... moeilijk om hem te pakken te krijgen aan de telefoon)

Ik wens jullie heel veel succes met de zoek-ICSI!

Groetjes, Nine

@ursela

ja we zijn ontzettend bang dat er geen zaad is, maar we willen wel een keer dit proberen. Want zo'n operatie is ook best zwaar. Maar als er nu geen zaad is willen we wel gaan praten of tese niet een beter idee is

en wat heb je het mooi omschreven...

@nine

ja wij zijn ook erg te spreken over het amc. De meeste artsen zijn erg aardig en kundig en de verpleegkundigen zijn ook erg vriendelijk en behulpzaam..en ja dr meissner is echt een schattig arts..daar hebben we ook veel aan gehad..

mijn man is nog in behandeling bij hem ivm een plekje wat nog niet verklaarbaar is en wie weet moeten we toch nog voor tese bij hem

hoi hoi,

we hadden afgelopen woensdag al de afspraak voor 2 dagen doorgekregen.

Maar ik heb nu 12 eitjes. 6 aan elke kant..dus het gaat de goede kant op.

Het bloed prikken was weer een drama. De ivf arts heeft zelf moeten prikken, want de verpleegkundige lukt het niet. Ik werd er duizelig van. Ze waren heel lief. Waarschijnlijk woensdag of donderdag de punctie. Ik vind het doodeng worden...

Hallo Sophie,

Wat hebben jullie lang moeten wachten. Ik werd helemaal emotioneel bij het lezen van je verhaal. Wat een spannende tijd voor jullie.

Heel veel succes deze week met de punctie en de bevruchting van je eicellen.

Hoop dat het lange wachten in 1x beloond wordt!

dank je wel louke

het onbekende vind ik heel eng

niet weten wat me te wachten staat

heb een constante buikpijn, niet heel erg maar aanwezig en hij is ook wat opgezet..

verder heb ik erg veel afscheiding, net als wanneer je de eisprong krijgt

morgen horen we wanneer de punctie is.

Het zit ons dus echt niet mee.

Vorige week woensdag de punctie gehad. Hij was geheel pijnloos en had nergens last van. We hadden een mooie opbrengst van 14 eicellen. Alleen er was geen zaad. Nu hebben ze 10 mooie eicellen ingevroren, maar die mogen dus nog niet ontdooid worden. Het wordt nu wachten op dat dit wel mag gebeuren en ze verwachten dit over een paar maanden. We wilden ze toch bewaren, want het is zonde om weg te gooien en de hele poging helemaal als mislukt te beschouwen.

Van de diazepam was ik erg slaperig. Op een gegeven moment zegt de verpleegkundige willen jullie in de wachtkamer wachten, want we hebben het bed nodig, maar ik viel steeds in slaap. Dus in de wachtkamer viel ik weer steeds in slaap. Ze hebben ons daar 2 uur laten zitten, en toen begon de helse buikpijn. Zo erg dat ik een nacht in het ziekenhuis moest blijven ik kon me niet meer verroeren en niks doen zoveel pijn.

Nu ben ik heel snel moe. De mmm is voor ons voorlopig even stil gezet...en het wachten is WEER begonnen.

Hoi Sophie

lees net je dagboek jeetje wat heb je al veel voor je kiezen gehad zeg

En nu las ik net dat de mm stop is gezet echt heel verdrietig voor jullie

Ik hoop dat je snel weer mag opknappen en dat ook je wens om een kindje te krijgen in vervulling mag gaan

Liefs Elvira

• 1 month later...

het zit ons echt niet mee...na de teleurstelling van geen terugplaatsing heb ik nog een nacht in het ziekenhuis gelegen van de pijn...

maar nu afgelopen vrijdag ben ik weer met spoed opgenomen in het ziekenhuis. Ik had veel last van mijn buik...bij een paar meter lopen verging ik van de pijn en viel zowat flauw van de pijn...dit begon eigenlijk zo rond Koninginnedag..ik ben toen bij de gyn geweest en die zei dat er een cyste van rond de 6 cm zat..en dat ik kans had op een torsie... maar als ik dat zou hebben zei ie dan zou ik op een brancard worden binnen gebracht met een bleek koppie en overgevend en knap beroerd...dus ja de dagen na Koninginnedag ging het soms dagen wat beter, maar sinds vorige week woensdag ging het steeds slechter...ik kon ´s nachts niet slapen, kon nog geen paar stappen lopen, het deed me zo´n zeer, maar voelde me nog niet zo beroerd als de gyn me vertelde hoe ik me moest voelen bij een torsie dus heb te lang gewacht...gelukkig mocht ik toch afgelopen vrijdag langs komen..de cyste was gegroeid naar 9 bij 8 cm zo groot als een grapefruit dus...ik ben met spoed opgenomen en ´s middags geopereerd..

Ze zijn begonnen met een laproscopie, maar helaas is het een buikoperatie geworden..Nu zit ik met een grote snede in mijn buik moe te zijn op de bank...wat bleek mijn eierstok was incl cyste 3 keer om zijn as gedraaid...de gyn vond het maar wat vreemd dat ik nog kon lopen...tja...het voelt allemaal zo oneerlijk..nu moeten we nog minstens een half jaar wachten voor we weer verder gaan/mogen...

ik moest het even van me afschrijven

Jeetje meis,

wat een hel!!!! wat zul jij een pijn gehad hebben.

Ik hoop dat je herstel voorspoedig gaat en dat jullie ook duidelijkheid krijgen mbt. een tese behandeling.

Heel veel sterkte meid, ook voor je man!

lieve groet

Babeth

hoi meiden bedankt voor jullie reactie.

Meiske we gaan in oktober toch nog een keer met mijn 10 eitjes een zoek-icsi proberen...als ik tenminste dan al zwanger mag worden ivm mijn buikoperatie.