Ga naar inhoud

MEI 2010, wie starten er in mei 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Is het goed als ik me ook hierbij aansluit? Voor ons de 6de Icsi poging..

Groetjes

Francis

Voortraject:

Sabine: start Lucrin 16 april

Isa:start decapeptyl 17 april,start puregon 29 april

Miepie80: start decapeptyl 24 april, 1e echo en start Puregon rond 5 mei. Guusje: start synarel ca. 28 april, start Gonal F 29 april

Francis: start lucrin 3 mei

Object: start cilest 05/04 tem 01/05; start decapeptyl 06/05, start menopur 08/05

Joske: ca. 5 mei Deca, 13 mei Gonal F

Kaartje: start decapeptyl eind mei?

Echo:

Isa: 29 april

Guusje: ca. 5mei

Miepie80: ca 5 mei

Object: 12 mei

Sabine: 14 mei

FM (Follikelmeting):

Punctie:

Cryo cyclus:

Terugplaatsing:

Testen:

• Reacties 558
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Goedemorgen Francis,

Uiteraard mag je je aansluiten. Hoe meer hoe beter! Jeetje, voor de 6e keer Icsi. Dat is nog al wat. Is een eerdere poging wel gelukt?

Laten we hopen dat onze wensen uit zullen komen.

Groetjes Guusje

Geplaatst

Het begint hier ook al drukker te worden.

Meiden alvast heel veel succes!!

Geplaatst

Object,

Dank je wel, maar ik ben gister al geweest:-)

Ik mocht een dag eerder i.v.m. de bloedingen.

Dat is inmiddels (sinds zondag) gestopt. Echt superblij!

Het zag er allemaal goed uit.

Het baarmoederslijmvlies was 7,5 mm en dus al prima en de follikeltjes waren nog klein, maar ze waren er in ieder geval.

A.s. donderdag moet ik voor de 2e fm. Ben benieuwd wat het intussen gedaan heeft:toothy10:

X, Martha.

Geplaatst

Hoi Martha,

Ja, het gaat hier wat drukker worden. Als ik de lijst van april zie dan hebben we nog wel even te gaan ;-)

Eindelijk is je bloeding gestopt, jeetje, dat duurde lang he? Ik las het al.

Succes alvast voor donderdag, spannend weer.

Groetjes Guusje

Geplaatst

Guusje

Van de tweede isci poging ben ik zwanger geworden. Helaas is na 41 weken en twee dagen zwangerschap onze prachtige zoon overleden.

heel verdrietig, we hebben een prachtige zoon, maar staan nu toch met lege armen. Onze kinderwens is alleen maar groter geworden.

En we weten dat het bij ons kan.

We hebben de laatste maanden wat rust genomen, en zijn weer klaar voor de zesde poging. Ik heb nu meer rust in mijn lijf en leven.

Ik hoop dat het een heel groen lijstje word!

Ben nu met de pil bezig voor het lange protocol, voelt wel beetje tegennatuurlijk. Begin mei starten met de lucrin, ik kijk bijna uit naar de bijwerkingen....

groetjes

Francis

Geplaatst

Francis, wat enorm heftig zeg! Ik hoop dat deze poging jullie wel gaat brengen waar jullie zo naar verlangen.

Sabine, Isa, hoe gaat het met spuiten? Guusje, jij mag ook bijna beginnen, zie je tegen het spuiten op?

Martha, fijn dat je wat eerder kon komen en alles goed is!

Ik heb er inmiddels weer 2 inzitten (op de lijst sta ik weer op 24/4, maar moet 21/4 zijn). Eerste had ik natuurlijk gelijk een adertje mee te pakken, dus de eerste blauwe plek is ook een feit, haha.

Geplaatst

Hallo ik heb mezelf er ook maar weer bijgezet. Maandag mag ik met de ovulatietesten beginnen en als die positief zijn weer bellen met UZ Gent voor datum cryo tp. Dat wordt waarschiijnlijk 3 of 4 mei. Tenzij mij lichaam er anders over denkt en de eisprong opeens veel later gaat komen, of helemaal niet deze keer.

Voor iedereen die met een verse poging bezig is of gaat beginnen, succes met spuiten en echo's e.d. Ik ben blij dat een cryo in eigen cyclus is, laatste punctie en hormoonkuur behoorlijk last gehad van van alles dus nu alleen een tp en een dag of 14 wachten, alsof dat niet genoeg is haha

Voortraject:

Miepie80: start decapeptyl 24 april, 1e echo en start Puregon rond 5 mei.

Guusje: start synarel ca. 28 april, start Gonal F 29 april

Object: start cilest 05/04 tem 01/05; start decapeptyl 06/05, start menopur 08/05

Echo:

FM (Follikelmeting):

Punctie:

Cryo cyclus:

Witje: (datum nog niet bekent 1e week mei)

Terugplaatsing:

Testen:

Geplaatst

Hoi Hoi,

@Miepie80, Ik zie niet zo op tegen het spuiten. Maar als het zo ver is, zal het vast even anders zijn. Ik zie meer op tegen het onbekende, hoe ik me ga voelen, en hoe ik het allemaal ga ervaren. Ik moet het laten gebeuren! En anders doet mijn man het voor me. Ik ben nu wel erg nerveus, ik voel mijn ongi aankomen. Jij bent inmiddels al begonnen, hoe voel je je? Ondanks de blauwe plekken ;-)

@Francis, Jeetje, wat een heftig verhaal zeg. Ik leef helemaal met je mee. En de 6e poging, ik heb bewondering voor jullie. Uiteraard hoop ik voor jullie dat het dit keer allemaal goed zal gaan en jullie wens vervuld zal worden.

Groetjes Guusje

Geplaatst

Hallo meiden,

Ik meld me hier ook maar even omdat een aantal van jullie in het topic van april zijn gestart.

Afgelopen donderdag bleek dat de stimulatie achter bleef en vandaag hebben we de beslissing genomen om deze behandeling te stoppen.

Er waren maar twee follikels groot genoeg voor de punctie, nog 4 anderen groeiden niet mee.

Dit is mijn 5e poging en bij de vorige pogingen had ik toch altijd wel zo'n 12 follikels.

De opbrengst van nu vinden we dan toch echt te min om hier een volledige poging (vergoeding) aan te verspillen.

Voor nu is het erg jammer, het is een grote teleurstelling en ik ben verdrietig. In je hoofd heb je alles al uitgedacht en berekend, maar de knop moet weer even om...

Er zijn tijdens een ivf-behandeling dan oook veel verschillende scenario's te bedenken, maar ik denk dat ik aardig op weg ga om ze allemaal mee te maken.

Als er dan tenminste maar een tussen zit die positief is!

Morgen krijg ik direct een nieuw schema in de bus en zoals het nu staat mag ik zodra ik ongi wordt weer beginnen met de pil.

Waarschijnlijk verhuis ik dus naar juni.

De komende tijd wil ik er dan ook niet te veel mee bezig zijn en zal proberen wat minder vaak op het forum aanwezig te zijn.

Meiden nog heel veel succes, zorg goed voor jezelf en ik blijf jullie volgen.

Op naar veel mooie en positieve resultaten!!!

Kus, Martha.

Geplaatst

O, Mart, wat een enorme tegenvaller! Had je nu ivm je overstimulatie bij je eerste poging een lagere dosering, of niet? He bah, je gaat zo toeleven naar bepaalde data en het lijkt met zo *** als het dan net voor de punctie niet door gaat... maar inderdaad liever zo dan een punctie die weinig oplevert en je wel een poging kost. Heel veel sterkte, en hopelijk in juni dan het meest positieve scenario!

Guusje, ik merk wel weer dat ik enórm chagrijnig word van de deca, haha. Mijn man moet het af en toe flink ontgelden ;). Verder nergens last van, tweede spuit was gelukkig zonder blauwe plekken, maar de eerste is echt enorm groot geworden!

Vanavond maar weer rechts spuiten dus, laat links maar even met rust.

Witje, komen we elkaar weer tegen ;). Gaan ze er 1 of 2 terugplaatsen? Succes!

Geplaatst

@Martha, jeetje mina zeg, wat enorm balen, en dan druk ik me voorzichtig uit. Ik leef erg met je/jullie mee. Hopen op een volgende perfecte poging.

Liefs Guusje

@Miepie80, Waar prik jij altijd? In je buik of bovenbeen?

@Witje, wat mooi dat je in je eigen cyclus je TP krijgt. Dat scheelt heel veel rommel in je lijf.

@Alle dames, Hoe is het met jullie allemaal?

Liefs Guusje

Geplaatst

Hallo Allemaal,

Eindelijk komt de maand mei in zicht.

En dus dacht ik, eens kijken of er al een mei topic is.

Ik heb me in het lijstje gezet...

Het is op de een of andere manier toch fijn om dit te delen met (wildvreemde) mensen die hetzelfde meemaken.

Tess

Voortraject:

Tess: 1 mei decapeptyl, 12 mei Puregon

Echo:

Tess: 12 mei

FM (Follikelmeting):

Tess: 19 mei

Punctie:

Cryo cyclus:

Terugplaatsing:

Testen:

Geplaatst

Hey Tess,

Welkom hier op dit topic. Ook voor jullie breekt er weer een spanende tijd aan. Op naar een vruchtbare maand.

Ik heb het lijstje weer even aangepast op (start) datum

Liefs Guusje

Voortraject:

Tess: 1 mei decapeptyl, 12 mei Puregon

Echo:

Tess: 12 mei

FM (Follikelmeting):

Tess: 19 mei

Punctie:

Cryo cyclus:

Terugplaatsing:

Testen:

Geplaatst

Wat me trouwens erg verbaast is dat bij iedereen er een ander protocol is, vooral dat de verschillen enorm zijn qua termijn. Sommige hebben een heel lang protocol, de ander kort, en volgens mij ik een enorm kort protocol. Zal dat per ZKH verschillen, of ook per persoon (afhankelijk van rede ivf/icsi)? Het ZKH (LUMC) gaf bij mij aan dat mijn hormoon (geprikt op 3e dag cy) voor mijn leeftijd (37) erg hoog was. Zal ik daarom een kort protocol volgen? Ik ga het toch eens navragen als ik er weer ben.

Of kan 1 van jullie mij hier antwoord op geven?

Guusje

Geplaatst

Guusje, volgens mij is het meer afhankelijk van wat het protocol van het ziekenhuis is; ze werken in eerste instantie met hun "standaard" en kijken na de eerste behandeling of het misschien een 2e of 3e behandeling aangepast moet worden.

In het AMC is het volgens mij standaard het lange protocol - dus een week voor je ongesteld moet worden al starten met deca en dan op dag 5 van je volgende cyclus beginnen met stimulatie.

O, en prik trouwens in mijn buik ;). Na die eerste spuit geen blauwe plekken meer gehad gelukkig...

Tess, welkom hier!

Geplaatst

Hey Miepie80,

Dank je voor je reactie. Ik ben denk ik wel blij met mijn korte protocol. Ik vind het maar niks, al die hormonen. Maar we weten waarom we het doen, dus heb het er uiteindelijk wel voor over ;-)

Gelukkig heb je geen blauwe plekken meer. Ik ga zelf in mijn bovenbeen prikken, zo hebben ze het mij geleerd in het ZKH. De 27e moet ik officieel ongi woren, dus ik voel me best wel gespannen, Pffffffff Voor het eerst zit ik op mijn menstruatie te wachten, wel raar!!!

Heb je al last van bijwerkingen Miepie80? Daar zie ik wel een beetjen tegen op

Geplaatst

Ok Guusje heeft mij over de streep getrokken in een ander topic! :-) Ik kom mij hier voorzichtig aanmelden....

Ik verwacht over een dikke week mijn ongi....en dan starten wij met onze eerste icsi. Ik moet dan op de derde dag Gonal F gaan spuiten. Ik ga het korte protocol volgen.

Ik woon trouwens in Duitsland en zijn in behandeling bij een Kinderwunschzentrum dus hier gaat het misschien allemaal een beetje anders.

Ik hoop dat ik er niet teveel mee bezig ga zijn, daarom weet ik echt nog niet hoeveel ik mee zal komen kletsen! Liefs!

Geplaatst

Tess, kan per ziekenhuis ook nog iets wisselen, maar het komt er in principe op neer dat je bij een lang protocol al in de cyclus voor de punctie (vaak rond dag 21) begint met decapeptyl, dan een paar dagen nadat je ongesteld bent geworden beginnen met stimulatie (rond dag 5). Je spuit alles samen zo'n 3 / 3,5 week.

Kort protocol: begint op dag 1 met deca, vanaf dag 3 stimuleren. Je bent dan dus maar 2 weken aan het spuiten.

Geplaatst

Hey Tess,

Wat ik begrijp is het verschil de start datum naar de punctie is bij de 1 veel langer dan bij de ander. Sommige beginnen zelfs eerst met de pil. In het overzicht kan je goed zien wie - wat - wanneer. Ik weet van mezelf dat ik het korte protocol in ga. Op dag 1 van mijn natuurlijke cyclus begin ik met Synerel, en op dag 2 al met Gonal F. Dat zou voor mij betekenen dat ik rond de 11e a 15e dag de punctie al heb. Voor andere is dit traject veel langer. Ik neem aan dat dat het lange protocol is. Maar zeker weten doe ik eigenlijk niet hoor. Mocht het anders zijn, vult iemand met een lang protocol me vast aan ;-)

Oh, kijk. Miepie80 geeft het al aan, hahaha. Thanx

Geplaatst
Tess, kan per ziekenhuis ook nog iets wisselen, maar het komt er in principe op neer dat je bij een lang protocol al in de cyclus voor de punctie (vaak rond dag 21) begint met decapeptyl, dan een paar dagen nadat je ongesteld bent geworden beginnen met stimulatie (rond dag 5). Je spuit alles samen zo'n 3 / 3,5 week.

Kort protocol: begint op dag 1 met deca, vanaf dag 3 stimuleren. Je bent dan dus maar 2 weken aan het spuiten.

Ok, dan heb ik dus een lang protocol.

Zal wel ergens goed voor zijn neem ik aan.

Ik doe nu voor de 2e keer IVF. Zijn er mensen die ook vaker IVF hebben gedaan, die me kunnen vertellen wanneer je weer mag beginnen na een mislukte poging?

Tess

Geplaatst

Hey Rain28,

In ieder geval ben je altijd welkom om even te kletsen, vragen te stellen, of gewoon even als je iets kwijt wilt.

Mocht je je willen toevoegen aan het overzicht, dan kan het het aanpassen (knippen - plakken) maar niets moet, alles mag ;-)

Groetjes Guusje

Geplaatst

Tess,

Voor ons is het de 1e keer, dus ik ben nog een "groentje" maar ben wel benieuwd naar de reacties. Ik heb geeeeeen idee, al hoop ik dat dat voor ons niet van toepassing zal zijn :toothy4:

Groetjes Guusje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden