Ga naar inhoud

MEI 2010, wie starten er in mei 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Guusje waarvoor is die Synarel? Is een neusspray of niet? Ik begin op 3 met Gonal F, jij dus op dag 2. Volgens de arts vallen de bijwerkingen van dat hormoon erg mee....alleen kan er wat hoofdpijn optreden zei ze. Ik ben best bang voor stemmingswisselingen! Dat ik 2 weken lang een huilend wrak wordt! Ik vind die hormonen ook zo onnatuurlijk maarja.....ik wacht nog even met het lijstje totdat ik ga beginnen.

Fijne dag allemaal! Hier regent het trouwens!

• Reacties 558
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Tess, volgens mij wisselt het erg per ziekenhuis. In het AMC raden ze sowieso aan in elk geval een normale cyclus af te wachten voor je weer start, maar ik heb er eigenlijk geen ervaring mee - eerste 2x een miskraam gehad en na de 3e keer kwam ik eerst weer op een wachtlijst voor de 2e ICSI-poging.

Rain, hoop dat je niet veel last zult hebben van de hormonen. Ik had de eerste 2 dagen een érg kort lontje (richting Miepman vooral), valt nu geloof ik wel weer mee (of hij is er nu aan gewend, hahaha). Vorig jaar van de decapeptyl geen bijwerkingen gehad, nu wel al 2x knallende koppijn aan het eind van de dag, maar dat kan ook aan mijn leerlingen liggen, geen idee.

Guusje, deze week starten!!! Spannend!

Geplaatst

Goedemorgen Rain,

Synerel is inderdaad een neusspray. Ik kon kiesen tussen Decapeptyl injecties of deze neusspray. Ik heb maar voor het makkelijkste gekozen.

@Miepie

Deze week ja, als ik ongi word. Alleen normaal voel ik al dagen vooraf dat het er aan komt, maar ik voel nog niks. Heeeeel irritant. Stiekem hoop ik op een wonder, dat zou wat zijn zeg!!! Als er morgen nog niks is, ga ik denk ik toch maar even een test doen :-s maar daar ga ik niet van uit, anders valt het weer zo tegen.

Geplaatst

Hallo Allemaal,

De vorige keer toen ik een negatieve test had (ik was ook ongesteld), moest ik de volgende menstruatie afwachten en dan op dag 3 beginnen met de pil. De pil moest ik 3 weken slikken en dan Decapeptyl (2 weken) en dan Puregon.

Ik ga er natuurlijk vanuit dat het nu goed gaat, maar als dat niet het geval is hoop ik meteen te mogen beginnen met de pil. Want jeetje, wat duurt het lang als je moet wachten voor je weer mag beginnen.

Ik ben ook heel benieuwd hoe ik deze keer zal reageren op de hormonen. Zijn er hier dames die de ene keer heel anders reageren op de hormonen dan de andere keer? Bij mij ging het de vorige keer namelijk erg goed, alleen moe.

Tess

Geplaatst

Hoi meiden

Ik kom nu bij jullie meebeppen dit keer. Ben op 22 april begonnen met decapectyl en heb de uitgangsecho op 18 mei. Ben benieuwd dit x hoe het afloopt. Na de 1ste mislukte IVF nu wel meer duidelijkheid. Heb het Antifosfolipidensyndroom.

Dat is waarschijnlijk ook de reden van de miskramen. Heb nu bloedverdunners en ook nog iets voor de bloedvaten. Ook in injecties, dus met de deca erbij, voel ik met net een lekgeprikte gieter. Afijn, als het nu lukt dan heb ik het er wel voor over.

Grtzz

Geplaatst
Hoi meiden

Ik kom nu bij jullie meebeppen dit keer. Ben op 22 april begonnen met decapectyl en heb de uitgangsecho op 18 mei. Ben benieuwd dit x hoe het afloopt. Na de 1ste mislukte IVF nu wel meer duidelijkheid. Heb het Antifosfolipidensyndroom.

Dat is waarschijnlijk ook de reden van de miskramen. Heb nu bloedverdunners en ook nog iets voor de bloedvaten. Ook in injecties, dus met de deca erbij, voel ik met net een lekgeprikte gieter. Afijn, als het nu lukt dan heb ik het er wel voor over.

Grtzz

Heey,

Dit is ook mijn 2e IVF. Alleen heb ik nog geen kinderen en hebben we verder ook geen IUI o.i.d gehad.

Jij bent ook al snel weer na de laatste IVF gestart met de volgende of niet?

Tess

Geplaatst

Hai,

Ja eindelijk, ik heb mn 2de gesprek half mei bij Geertgen, als alles goed is dan mischien begin ik mei, of anders juni , ik weet het niet. Ik hoop het wel. Ik heb reeds een verwijzing voor ivf. Graag hoor ik ervaringen van andere dames.

succes jullie allen:waiting:

Geplaatst

Hoi

Mwhaa, dat snelle beginnen valt wel mee toch? De eerste normale cyclus na de ongi van de IVF. Ik moet langer deca spuiten voor de uitgangsecho dan jou zie ik in jouw staatje. In principe dan vrij gelijk op, maar elke ziekenhuis lijkt weer een ander programma te volgen lijkt het soms.

Maar dit is de 2de en laatste poging hoor. Wij hebben als uiterste tot 1 juli in de malle molen te blijven en dan is het genoeg geweest.

Pakken we ons 'normale' leven weer op en gaan we verder met adoptie.

@witje, leuk je weer hier tegen te komen. Hoe gaat het verders na de laatste tegenvaller?

Geplaatst

Pieternel ik ben nog steeds ondersteboven van. heb ook gesprekje met psycholoog gehad op het werk en die zei ook dat ik het deze keer opgekropt heb. Het komt er met kleine beetjes tegelijk uit en ben zo bang voor teleurstelling nr. 7 straks.

Ook omdat het einde in zicht komt.............. We hebben samen besloten dat als deze cryo's ook niet pakken wij het evaluatiegesprek afwachten en dan beslissen of we definitief stoppen of dat we nog 1 poging zelf gaan betalen. Dat zou dan wel de max. zijn. Heel frustrerend dat wel.

Maar goed de betere dagen zijn vaker aanwezig dan de mindere en ja als er helemaal geen hoop meer zou zijn dan stoppen we maar er is nog een heel klein beetje.

En dat is nu net genoeg om door te gaan. Hopelijk volgende week weer een tp dus weer wachten net als jullie allemaal!!!

Liefs

Geplaatst

@Pieternel: Ja idd, elk ziekenhuis doet het weer anders. Ach, hebben we ook wat om over te praten.

Ik ben best ongeduldig en omdat dit de 2e keer is, hebben we nog heel veel hoop. En weet nu ook hoe het gaat dus ik heb zoiets van : kom maar op! Misschien dat dat anders word wanneer het deze keer weer niet lukt....?

Ik wou het liefst meteen weer beginnen met de pil, mocht het weer niet lukken.

Ik hoop voor jullie dat het lukt...

@Witje: Jij hier ook weer!?!? Ik lees dat het niet zo best met je gaat.Wat vervelend om te horen. Jullie hebben natuurlijk ook al heel wat mee gemaakt.. Nou, hopen dat het deze keer goed gaat, dat zal voor jou veel goed doen lijkt me!

Tess

Geplaatst

Dinsdag 27 april :av-2:

Vandaag zou ik ongi moeten worden, maar er is nog steeds geen enkel spoor van die rode duivels. Vanmorgen durfde ik nog geen test te doen, maar ik heb besloten dat als morgen de duivels er nog niet zijn, ik toch een test ga doen. Normaal voel ik al dagen vooraf dat het er aan gaat komen, maar nu NIKS!!!, ik voel me zelfs super goed. Het is zo'n dubbel gevoel, Pffffffffffffff

Groetjes Guusje

Zucht

Geplaatst

Hee Guusje,

Dat zou wat zijn!

Laat je het ff weten??

Ik wil je niet ontmoedigen, maar de hormonen kunnen er ook voor zorgen dat de ongesteldheid wat anders is dan anders...

Maar, dat hopen we natuurlijk niet!!!!

Tess

Geplaatst

Hey Tess,

Ik gebruik nog geen hormonen, ik ga pas beginnen als ik ongesteld ben. Dus alles is nog "Puur Natuur"" hihihi

Morgen ga ik testen, en uiteraard laat ik het weten wat er uit komt.

Je zal zien, als ik een test doe, dat ik gelijk ga menstrueren. Ook prima dan.......

Een zuchtende Guusje :drunken_smilie:

Geplaatst

Dat meen je niet!

Oh jee....

Nou spannend!

En idd, als de test negatief is of je word alsnog ongesteld dan kun je met de hormonen beginnen, en komt het vervullen van de kinderwens ook heeeel dichtbij!

Tess

Geplaatst

Guusje spannend....maar zou het niet eerder zo zijn dat je ongi door de zenuwen wegblijft? Voordat ik wist dat er iets mis was zat ik mezelf elke maand gek te maken. Ik deed dan een test en zodra ik wist dat ik niet zwanger was kon ik het loslaten en dan kwam het! Bij mij werkt dat vreselijk op mijnn psyche! En als je heel graag wilt dat het komt dan komt het ook niet!!! Ik zit nu al uit te kijken naar mijn ongi en het is pas dag 25 bij mij!

Maar natuurlijk hoop ik ook dat het andere waar is! In elk geval al heel veel succes! wanneer mag je gaan spuiten?

Geplaatst

Guusje wat is de uitslag??????? Ik hoop voor jullie dat het spuiten niet eens meer nodig is. Wonderen bestaan soms hoe onwaarschijnlijk het lijkt. Succes hoor!!

Hier nu een blije ik. Vandaag positieve ovulatie test dus straks bellen met Gent over de datum van de cryo tp. Het volgende wachten is dan op een goede ontdooiing. Gelukkig is dat bij ons nog nooit een probleem geweest dus hopelijk nu ook niet.

Liefs

Geplaatst

Helaas helaas, test was negatief. Hier ging ik eigenlijk al van uit. Dus de teleurstelling is niet zo enorm groot. Maar toch he? Ik hoop door deze test dat mijn menstruatie nu wel op gang komt. Ik zit nu op cyclus dag 31 :huh1:

Bij ons is nooit een oorzaak gevonden waarom onze kinderwens niet in vervulling is gekomen. Heeel frustrerend dat het dan niet op een natuurlijke manier wil lukken. Maar nu gaan we voor de IVF, en heb ik hier mijn hoop op gegooit.

@Rain, net wat je zegt, nu kan ik het lostlaten, en laat nu die rode duivels maar komen.

@Witje, Super die positieve ovulatie test. Ze gaan dus een cryo terug plaatsen als ze goed ontdooien. Een ook begrijp ik dat je al even in dit hele traject zit, echt @#$&! allemaal. Ik zal voor je duimen voor een geweldig resultaat. Ik ben benieuwd wanneer de TP is.

Groetjes Guusje

Geplaatst

He Guusje wat ontzettend :angry5::angryfire::mumum: ik ken je gevoel. Sterkte meis....

Ja ik zit al weer een tijdje in het traject en dit gaat tp nr. 7 worden dus het moet nu maar eens goed gaan.

Hier wel blij!! zondag om tien over tien is de tp!!!!!!! 's ochtends worden we gebeld of de ontdooiing goed verlopen is. Dus spannend!!!!!! Zo depri als ik wakker werd zo hyper ben ik nu :blob1::blob1::blob1::blob1::blob1: en ff heel gelukkig!!!!

Liefs

Geplaatst

Guusje, jammer zeg! Had echt mooi geweest! Evengoed veel succes deze ronde!

Witje, wat een rot-tijd achter de rug, maar gelukkig zag ik weer je positiviteit om de hoek kijken! Fijn van die ovulatietest! Ik snap je zorgen, maar bewonder ook jouw doorzettingvermogen!!!

Liefs, Kaykay

Geplaatst

Thanks Kaykay we zijn allemaal sterke meiden met veel doorzettingsvermogen als het eerste verdriet wat gezakt is. De wens is zo sterk en daar hebben we veel voor over....

Geplaatst

Witje en Kaykay,

Dank jullie wel. Ondanks dat dit allemaal tot nu toe tegen zit, ben ik nog erg positief en rustig. Ik ben er zelf eerlijk gezegt verbaast over :toothy4:

@Witje, spannend allemaal zondag en ook ik bewonder je doorzettingsvermogen. Ze zeggen dat 7 een geluks getal is, dat hoop ik dan ook voor jullie! :myfignerscrossed:

Liefs Guusje

Geplaatst

@witje

Ik duim met je mee meis voor a.s. zondag. Na zoveel tegenslag mag het nu wel eens een keer meezitten. Als ik terug ben van vakantie hoop ik terug te lezen dat het allemaal tiptop is verlopen en dat het een lekker en goed nestje heeft gemaakt. Koppie op en duimen op.

Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden