Ga naar inhoud

Wachtdag 11 en een positieve test? Help!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Lisette

Is wat de andere dames al zeggen,gefeliciteerd super hoor

Ik snap dat je er nog voorzichtig in bent,maar streep is streep dus echt zwanger jippie

Liefs Elvira

• Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat een fijn nieuws! Gefeliciteerd hoor.

Geplaatst

Dank voor jullie leuke en positieve reacties! Doet me heel goed. Inmiddels zijn we een paar dagen verder en heb ik mezelf maar op het wachtbankje van december geplaatst :-)

Ben heel blij! 10 mei is de eerste echo. Ben heel benieuwd, want we hebben twee emmy's laten terugplaatsen....:misc_expressions-wh

Geplaatst

Lisette van harte gefeliciteerd! Goed dat je je hebt aangemeld bij december, ik heb er veel steun aan. Wel spannend de eerste echo, vooral bij jullie, met de vraag of het er 1 of 2 is/zijn. Succes en probeer te genieten, hoe moeilijk da soms ook is.

• 2 weken later...
Geplaatst

ik ben diaan en zit nu op dag 8 van t wachtbankje!

allereerst natuurlijk alle zwanger een dikke proficiat met de zwangerschap!

vorige week zondag de tp gehad!

nu heb ik afgelopen vrijdag(11dagen na de pregnyl 5000e) al een test gedaan om te kijken of ik al die pregnyl uit mn lichaam heb en jawel!

ik had een negatieve testuitslag!

nu ben ik alleen alle hoop verloren dat t negatief gaat blijven!

heeft iemand er ervaring mee dat t een paar dagen later weer gewoon positief kan zijn?

ik voel me verder goed en heb geen kwaaltjes op moeheid na dan!

komende zaterdag mag ik pas officieel testen!

ik kan nergens wat op internet vinden die later alsnog positief getest hebben.

ook ik ben onder behandeling in enschede!

heb een paar jaar terug bij hazelbach gezeten en nu sta ik onder oosterhuis.

alvast bedankt en jullie natuurlijk ook allemaal succes

sla deze site onder de favorieten op aangezien we hier met veel uit de dezelfde omgeving zitten.

groetjes diaantje

Geplaatst

Ik mocht op zondag testen en heb op zaterdagmiddag nog een negatieve test gehad. Bo is deze week alweer 4 maandjes oud!

Het kan dus wel!

Geplaatst

hoi

dank je voor een snelle reactie!

ik hoop ook dat ik dat komende week mag gaan zien!

nog van harte gefeliciteerd met jullie kleine meid!

lees ik nu goed dat jullie weer voor de 2e bezig zijn?

knap van je!

wij hebben ook al een zoontje van net 2 jaar(ook via ivf)maar ik kon t me niet opbrengen om zogauw weer al die spanning aan te gaan!

hoop dat we dan nu ook weer beloond mogen werden!

ben zowieso heel angstig omdat ik voor de geboorte van mn zoontje al 8 kids verloren ben!

groetjes diaantje

Geplaatst

Pffft, jullie hebben ook al aardig wat meegemaakt.

Ik moet zo snel door i.v.m. ziekte, ik heb zware endometriose en diabetes type 1 (opgelopen bij de behandeling waar Bo uit geboren is) en mijn leeftijd speelt ook mee, 37.

Geplaatst

hoi ja we hebben idd al heel wat meegemaakt maar we zijn ook zeker beloond met wat moois dus t is t allemaal wel waard geweest!

jeetje,ja dan kan ik me voorstellen dat je nu gauw voor de 2e wilt gaan!

vind je t niet te heftig dan nu?

weet na vandaag helemaal niet wat ik moet denken haha

ben een beetje de kluts kwijt!

kon vanmorgen toen ik bij de kruidvat was t niet laten een test te kopen!

die kvtest van 2 voor 5 euro!

kwam later bij een vriendin van me binnen en die zei toe dan,...doe die test hier ff,mischien wel anders dan vrijdag.

dus zo gezegd zo gedaan en ik zag na een paar minuten een licht rose streepje!

vrijdag was wel een andere test maar toch!

zou t dan toch goed zijn!

woensdag ga ik weer testen,denk ik.

groetjes

Geplaatst

Deze testen van het kruidvat staan er om bekend dat ze al bij een heel laag hcg werken. Dus als het allemaal goed gaat dan ziet het ernaar uit dat je echt zwanger bent (als alle pregnyl uit je lijf is tenminste)

Dus bij deze een voorzichtige felicitatie.

Geplaatst

ben nu nog net zo zenuwachtig als de dagen ervoor haha

was ook maar een licht streepje maar streepje is streepje toch?

en vrijdag was de test echt wel negatief!

dus was geen pregnyl meer in mn lichaam!

word hier helemaal kriegel van ,maar ook omdat ik zelf te ongeduldig ben om op de dag zelf te gaan testen wat dus is meegegeven:doh:

denk er echt over om morgen de urine naar de huisarts te brengen en daar te laten testen en kijken of hij daar ook t hcg kan vinden!

jij mag ook met een paar dagen beginnen he met de hormonen!

zie er tegen op nu je eigenlijk nog maar net bevallen bent?

of ben je weer helemaal de oude en kun je er weer flink tegenaan?

heb echt respect voor je dat je t weer aangaat ,..ook al is t wel een moetje om je gezondheidsredenen!

groetjes

Geplaatst

Ik ben er helemaal klaar voor!

Dat moet ook want anders kun je beter nog even wachten, gezondheidsredenen of niet.

Wel hoop ik dat het uberhaupt lukt, maar dan ook nog snel. Een cryo behandeling is niet echt goed voor mijn lijf. Ik heb hem met progynova gehad en daar wordt mijn endometriose echt een heel stuk erger/slechter van.

Gast estrhalita
Geplaatst

er is een topic genaamd : Vroegtesters, daar is Pieneke ooit mee begonnen en die heeft elke dag getest en dus ook na het Pregnyl etc etc. zoek maar even op.

Geplaatst

hoi vanessa

het is wel heel erg heftig zo met jou he?

en ja idd ,als je de kracht nog niet had gehad dan was je zeker ook nog niet begonnen,maar toch,ik heb al t respect voor je!

is een zwangerschap wel een mooie ervaring voor je geweest dan ondanks je ziekte?

ik hoop ook echt voor jou dat het gelijk mag gaan aanslaan de behandeling!

maar idd een cryo tp is niet zo heel erg oke!

was ik ook niet tevreden mee!kleine kans van slagen enz!

ik wens je echt t allerbeste!

estrhalita

dank je voor je advies

ik had dat topic ook al bekeken maar ook zie ik wel veel dat als ze zo eerst een negatieve test hadden en dus bleek dat de pregnyl uit t lichaam was en paar dagen later positieve test hadden en vervolgens weer een aantal dagen dat de bloeding doorzette voor de officiele testdag!

ben een onzeker typetje haha,en durf er echt niet in te geloven!

ben zo bang voor een teleurstelling!

vanmorgen nogmaal een test gedaan,maar had wel krampen enz,dus dacht geen urine naar de huisarts maar doe de test weer thuis!

en ja hoor weer een streepje en nog wel licht,maar toch wel te zien,niet dat je echt moet gaan zoeken voor een streepje ofzo!

t oogt wel direct!

dus ga er nu ff vanuit dat ik zwanger ben zonder alle kwalen!

geen pijnlijke borsten,geen misselijkheid enz enz!

en vrijdag ga ik pas weer testen en tot die dag geniet ik van t stiekum zwanger zijn haha!

stress is ook niet oke lijkt me!

groetjes diaan

Geplaatst

Hey Vanessa,

Ik ben nu momenteel bezig met mijn laaste cryo poging en ben vorige week begonnen met de progynova maar jeetje wat valt het me tegen de endo is weer aardig aan het rommelen vreselijk gewoon kon vrijdag en zaterdag niet eens mijn bed uit zoveel pijn. Nu is de ongi bijna weg maar voel het nog steeds goed in mijn buik, onderrug en bovenbenen. Maar ik mag nu weliswaar met mate ibuprofen gebruiken en dan gaat het wel maar als er ooit nog cryo's komen dan ga ik er toch echt hard over nadenken of ik het nog eens moet doen want afgelopen vrijdag en zaterdag was ik er echt van overtuigd dat ik niet meer wil zo vreselijk die pijn. Ik beleefde echt weer ff de ergste periode uit mijn leven en dat wil ik nooit meer snik snik snik.

Liefs,

Nathalie

Geplaatst

@Nathalie, ik zal als de "verse" poging niet lukt gaan overleggen met het zh. Ik denk niet dat ik dit nog een keertje trek. De pijn is nog steeds niet weg...

Ik kan niet zonder de diclo zetpillen, is toch niet normaal?

Misschien dat ze de cryo's in een ander soort schema terug kunnen plaatsen? Maar ik weet wel dat ik zo snel de moed verlies....

Wat is het advies voor jou m.b.t. de ibruprofen?

Geplaatst

hoi

sorry ben even niet meer wezen schrijven hier!

een beetje rare week verder gehad!

alle testen thuis die zijn positief!

ook de clear bleu digitaal donderdag!

vrijdag urine ingeleverd bij t zh en daar was de uitslag niet zwanger!

ik snap er niks van en mn buik is veel dikker(had ik bij de zwangerschap van mn zoontje ook direct).

zaterdag weer een test gedaan in huis en die was natuurlijk weer positief!

ooit gehoord dat t bij t zh langer kan duren van hcg opvangen dan de thuistesten?

morgen weer urine inleveren en lever gelijk weer een test van thuis in die ik eerst morgenvroeg ga doen!

hoe gaat t verder met jullie?

groetjes diaantje

Geplaatst

Hoi Diaantje, wat raar joh. Kan me voorstellen dat je in de war bent. Ik zou de hoop nog niet laten varen eerlijk gezegd!

Groet

Lisette

Geplaatst

Hallo Diaantje

kan zijn dat de urinetest van het ziekenhuis minder gevoelig is, wel verwarrend en frustrerend zeg! Kun je niet vragen om een bloedafneme? desnoods via je huisarts?

Die bloedtest geeft duidelijkheid.

groetjes

Babeth

Geplaatst
hoi

sorry ben even niet meer wezen schrijven hier!

een beetje rare week verder gehad!

alle testen thuis die zijn positief!

ook de clear bleu digitaal donderdag!

vrijdag urine ingeleverd bij t zh en daar was de uitslag niet zwanger!

ik snap er niks van en mn buik is veel dikker(had ik bij de zwangerschap van mn zoontje ook direct).

zaterdag weer een test gedaan in huis en die was natuurlijk weer positief!

ooit gehoord dat t bij t zh langer kan duren van hcg opvangen dan de thuistesten?

morgen weer urine inleveren en lever gelijk weer een test van thuis in die ik eerst morgenvroeg ga doen!

hoe gaat t verder met jullie?

groetjes diaantje

Ze zouden toch niet twee potjes verwisseld hebben?

Dat iemand anders nu denkt dat ze zwanger is?

Geplaatst

Diaantje, wat verwarrend!

Het deed me ergens een beetje denken aan dit verhaal: http://www.ivfmoeders.nl/showthread.php?t=8072

Getwijfeld of ik het hier zal posten, maar wellicht kan het je helpen in gesprek met het ziekenhuis. Ik hoop uiteraard dat het bij jou anders uitpakt! En het liefst nog dat ze zich compleet vergissen!

Weet jij wat het HCG is? Het VU wil nog wel eens een hoger minimum hanteren dan in andere ziekenhuizen en zegt dan bij hcg 16 bijvoorbeeld: niet zwanger. Het AMC feliciteerde mij met HCG 12, ook al bleek dat achteraf te voorbarig.

Maar soms zie ik dat er ook slow starters zijn hoor, dus hou moed! Vraag het HCG nog wel even na?

Toi toi toi, -M

Geplaatst

Weet jij wat het HCG is? Het VU wil nog wel eens een hoger minimum hanteren dan in andere ziekenhuizen en zegt dan bij hcg 16 bijvoorbeeld: niet zwanger. Het AMC feliciteerde mij met HCG 12, ook al bleek dat achteraf te voorbarig.

Hallo Miki

Het UZ Brussel spreekt pas van een zwangerschap bij een waarde van 25, en dan moet deze wel mooi stijgen..

Diaantje, ik zou vragen voor een bloedafname, die geeft het meeste duidelijkheid,

succes!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Klopt en daarop aanvullend: het hoofd van het ivf centrum van het VU zei ons recent dat ze onder de 70 HCG op NOD de kans zeer klein achten dat het een doorgaande zwangerschap wordt. En vanaf een HCG van 120 op NOD is de kans dat het goed blijft gaan juist weer heel hoog. Maar onder de 25 HCG, zegt men daar ook: niet zwanger. Het blijft een grijs en moeilijk gebied. Vooral ook omdat elk lijf toch weer ietsjes anders is!

Hallo Miki

Het UZ Brussel spreekt pas van een zwangerschap bij een waarde van 25, en dan moet deze wel mooi stijgen..

Diaantje, ik zou vragen voor een bloedafname, die geeft het meeste duidelijkheid,

succes!

groetjes

Babeth

Geplaatst

hoi

bedankt voor jullie vele reacties!

heel erg lief!

nou ,...we weten nu dat we zwanger zijn!

de urine test was vanmorgen weer negatief bij hun en bij mij was de clearbleu zoals steeds positief!

ik heb dus een bloedafname gehad tegen 12 uur en net gebeld voor de uitslag!

daar was dus wel hcg gevonden maar helaas niet goed genoeg voor een doorgaande zwangerschap!

normaal moet om deze tijd van de zwangerschap een hcg gehalte zijn van rond de 3000 en die van mij was maar 57!

woensdag weer terug en kijken of t minder is geworden of om te kijken of t spruitje toch een vechtertje is en probeerd te blijven zitten!

wel moest ik ervan uitgaan dat ik eerdaags een miskraam ga krijgen!

kan er dus op gaan wachten!

ben kapot en gesloopt!

sorry,kan ff niks verders kwijt!

x

Gast estrhalita
Geplaatst

Heel veel sterkte, ik heb hetzelfde meegemaakt in december verleden jaar. Nogmaals sterkte

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden