Ga naar inhoud

ivf voor een 2e kindje


marielle30

Aanbevolen Berichten

ik weet niet of er al zo'n onderwerp hier in het forum staat

 

maar ben er benieuwd naar ervaringen met ivf voor een 2e kindje

 

wij beginnen nu deze maand met een ivf poging

 

vind het aardig spannend toch krijg ik altijd veel reactie van je hebt er toch al eentje in elk geval...dat is ook wel zo maar mijn wens naar nog een kindje is nu ook weer aardig groot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou meid succes hoor, ik hoor eigenlijk niet thuis want we...gaan voor een derde!(4e? laatste cryo's) Klinkt ook wel popie-jopie. Het blijft een wonder en het is heel bijzonder. Tuurlijk waren we blij met 1 kindje!!!Maar...net als jij, een wens. Ik wil je nogmaals heel veel succes wensen. Joy1

Link naar reactie
Delen op andere sites

heel veel succes hier mee.

 

ik heb geen ivf gehad, maar heb 1 dochtertje via iui en ik ben nu 4 weken zwanger van ons 2e kindje ook via iui.

 

eigenlijk weet niemand het bij ons van deze x, maar heb al wel in de 1,5 jaar dat mijn dochtertje is vaak genoeg gehoord van jullie hebben nu al 1 kindje waarom zou je weer die moeite doen voor een 2e wees blij wat je heb.

 

 

 

maar dat zeggen mensen die zonder enig probleem zwanger zijn geworden en dus zelf al wel meerdere kinderen hebben en totaal geen idee hebben waar ze het over hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast mama tms

hoi marielle

 

 

 

de wens voor een 2e of meer kan(is)net zo groot als

 

de wens voor een 1e kindje!!!

 

toen ons oudste zoontje net 1 jaar was zijn we voor

 

een 2e kindje gegaan via icsi

 

en die 2e werd een 2e en 3e kindje,heel veel succes

 

 

 

mama tms

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook wij hebben dezelfde ervaringen als wat iedereen hierboven al zegt.

 

Jullie hebben toch een kindje?

 

 

 

Maar juist doordat je er een hebt, weet je hoe geweldig zo'n wonder is, en zou je graag een tweede willen, zo'n wens is dan ook heel sterk!

 

 

 

Toch vond ik persoonlijk dat er wel veel minder druk achter zit (en dat komt omdat je inderdaad al blij bent met de ene die je hebt) en ook het afsluiten toen het niet lukte vonden wij heel wat makkelijker.

 

Maar dat is natuurlijk voor iedereen persoonlijk.

 

 

 

Veel succes met jullie behandelingen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast estrhalita

Hier gelukkig alleen maar positieve reacties op onze pogingen voor een 3de kindje. Alleen vinden mensen het wel dat het heel druk zal worden haha. maar de wens is er net zo als bij de 1ste.

 

 

 

succes met je poging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

inderdaad dat heb ik ook juist omdat ik er al eentje hebt en je nu weet hoe mooi het is , is de wens naar een 2e kindje ook weer heel erg groot, het klopt wel dat de druk iets minder groot is, ik zou eerst in januari al beginnen maar doordat ik zelf een virus had kon dat niet en is het april geworden en dan is het wachten minder erg omdat ik toch al zo van mijn dochtertje geniet, en ik denk als het de 1e keer niet zou lukken wel tegen zou vallen maar dat ik het beter een plaats kan geven maar we zullen zien hoe het zou gaan vind het wel erg spannend. maar we gaan er weer voor 100% voor en het spuiten alles heb ik er echt voor over want zo'n wondertje is wel zo mooi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey naamgenoot!!

 

 

 

Wij hebben zijn ook bezig voor een 2e, het wil nog niet zo lukken nu en daar baal ik echt enorm van (onze zoon was bij de eerste behandeling meteen raak) vaak hoor ik ook de reacties; ach, je hebt er toch 1?

 

Maar dat zijn zulke domme opmerkingen, de wens voor de 2e is net zo groot als voor de 1e!!

 

Heel veel succes met de behandeling!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi naamgenoot ik heb een vraagje, een cryo dat is een bevrucht eitje die ingevroren is geweest? als ze zo'n eentje terugplaatsen valt dat gewoon als een apparte poging ivm de vergoeding omdat maar 3x ivf vergoed wordt

 

bij esmee was het de 1e keer al gelukt dus ik weet hier niet veel van

 

 

 

gr marielle

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi bedankt voor je antwoordt , dit wist ik helemaal niet , toen ik ivf deed was er de vorige keer maar 1 eitje heel goed en daar ben ik uiteindelijk zwanger van geraakt en verder was er niks geschikt om in te vriezen,

 

er waren toen ook maar 4 eitjes uitgehaald dus ook niet zoveel ben benieuwd hoe het zo bij deze poging gaat, maar ja ik weet nu wel dat de hoeveelheid ook niet uitmaakt maar het gaat om de kwaliteit..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, ja zo is het maar net, ik had de 1e keer 2 matige embryo´s, en verder niks om in te vriezen, ook maar 3 eitjes, beide embryo´s zijn teruggeplaatst en ik heb wel een top-zoon!

 

Nu heb ik steeds 4 of 5 eitjes, alles bevrucht en top-embryo's en zelfs cryo's en niks blijft plakken, dus er is geen peil op te trekken.

 

Ik hoop voor je dat het snel raak mag zijn! Ben je al begonnen met spuiten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik ben al begonnen met spuiten van de decapeptyl, ik moet a.s. woensdag voor de 1e echo om te kijken of ik kan starten met de hormonen,

 

drie jaar terug heb ik dat toen 9 dagen gespoten en toen had ik de punctie, maar ja weet niet hoe het nu gaat

 

het lijkt wel of ik het nu spannende vind als toen, want toen had ik helemaal geen hoop meer naar 6 mislukte IUI en was echt verbaasd dat ik wel zwanger was en nu weet ik dat het kan en heb ik veel meer vertrouwen errin maar ja dat kan zo ook weer een enorme teleurstelling worden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee Mariëlle,

 

 

 

Ook bij ons waren de reactie's erg wisselend toen we vertelde dat we weer voor ivf wilde gaan bij een tweede kindje...

 

De wens voor een tweede is net zo groot als voor een eerste...het verdriet als een behandeling mislukt is dan natuurlijk ook net zo groot. Ik stond er zelf wel een stuk 'minder gespannen' in omdat ik wist dat het kón met ivf.

 

Bij ons was het bij ons eerste kindje de 3e poging raak, voor ons tweede kindje gelijk de eerste (4e dus) poging....Ons 'tweede' kindje werd, net als bij mama tms, ook gelijk een tweeling. Inmiddels dus 3 kindjes uit 4 ivf behandelingen...En dat terwijl we dachten dat er nooit kindjes meer zouden komen....

 

Dus zet 'm op! heel veel succes!

 

 

 

Liefs Anne

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden