Ga naar inhoud

Psychische cyclus...

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zodra mijn menstruatie begint begin ik weer aan de pil voor een nieuwe icsi poging. Iedere maand kan ik mijn horloge erop gelijk zetten, ontzettend regelmatig en nu al twee dagen overtijd...

Ben ik hier de enige in, of hebben anderen hier ook last van?

groetjes

Francis?

Gast Sannie66
Geplaatst

5 dagen ´overtijd´... dus maak je niet te sappel hierom...

Succes Francis... spannend weer...

Geplaatst

Kwam bij mij op de pil ook iets later en helemaal met de decapeptyl erbij!

Sommigen hebben het ook juist andersom, tussentijdse bloedingen door de pil heen.

Succes, grt -M

Geplaatst

Bij mij komt het ook later! Denk door de deca. Maar ja, er is niets zo onvoorspelbaar als het lichaam van de vrouw!

Hopelijk komt het gauw!

Succes!!!

Geplaatst

Heb met een iui eens een cyclus gehad van 6 weken....en ik maar klungelen met m'n ovulatietetsen. Natuurlijk elke ochtend in de stress omdat ik bang was het moment te missen. Volgens mij ben ik ook alle icsi's te laat ongesteld geworden met het starten. Of met zo'n 'aanloopje' van een paar druppeldagen zodat je gaat twijfelen wat dag één is.

Je niet druk maken en gewoon afwachten. Het komt vanzelf en een ziekenhuis houdt er wel rekening mee. In het EMC houden ze een marge aan van vijf dagen hebben ze me ooit verteld.

Geplaatst

Ook ik kan altijd de klok er op gelijk zetten dat ik ongie wordt en nu voor het eerst blijft het weg. Ik ben nu 3 dagen "overtijd". Zodra ik ongie wordt mag ik met de Decapeptyl beginnen en de volgende dag dan de echo en Gonalf erbij spuiten.

Succes met je behandeling!

Geplaatst

He hoi,

Wat een mooie term, psychische cyclus. Helaas hier ook telkens het geval dat als je er nou eens wel op zat te wachten... het niet kwam. Vijf dagen te laat, volgende keer nog maar eens vijf dagen te laat... En normaal gesproken echt een spot-on precieze cyclus...Echt, je psyche regelt zoveel meer dan je denkt...

Succes!

Geplaatst

Ik ben nu net ongi geworden na 7 dagen overtijd te zijn geweest. Denk dat dat door de deca en de pregnyl is gekomen icm een mislukte ICSI. Die eindigde in een hele vroege miskraam, waarna ik bijna 2 weken heb gevloeid. Ik denk nu dat mijn cyclus daarom ook 7 dagen langer duurde dan normaal.

Ik ben er ook wel van overtuigd dat als je eenmaal met de behandel-hormonen aan de slag gaat je cyclus niet meer helemaal van jezelf is: er wordt zoveel gerommeld!

Nu op naar een cryo tp!

Geplaatst

Nou, ik ben blij dat het dus niet aan mij ligt...

Heb sinds half januari geen hormonen meer in mijn lijf gehad, alleen een hsg in februari.

Ach die paar dagen geduld heb ik wel, maar het is wel weer typisch...

Vandaag had ik bijna een zwangerschapstest gekocht, maar bedacht op tijd dat ik daar beter iets leuks van kan kopen of van op het terras kan gaan zitten. Gelukkig kan dat zowiezo wel, maar heb ik het verleden zo vreselijk veel geld uitgegeven aan zwangerschaps en ovulatietesten uitgegeven. Nu doe ik dat niet meer zo snel....

Geplaatst

Vandaag had ik bijna een zwangerschapstest gekocht, maar bedacht op tijd dat ik daar beter iets leuks van kan kopen of van op het terras kan gaan zitten. Gelukkig kan dat zowiezo wel, maar heb ik het verleden zo vreselijk veel geld uitgegeven aan zwangerschaps en ovulatietesten uitgegeven. Nu doe ik dat niet meer zo snel....

Haha... ja, na een hele tijd leer je je lichaam wel kennen en test je niet meer raak, zeker als je wel eens pregnyl o.i.d. hebt gebruikt!

Mijn zh adviseerde mij gisteren om maar te gaan testen omdat ik al 6 dagen overtijd was... ik wist heus wel dat die negatief zou zijn, maarja toch maar gedaan! T is dat ik er nog 1 had liggen, toch wel zonde eigenlijk...

Geplaatst

ik kan ook al 10 jaar de klok gelijk zetten hoor, kan zelfs voorspellen als het s'ochtens of s'middags komt'

nu voor de laatste poging moest ik ook weer aan de pil, maar bleef maar wachten maar geen ongi

normaal om de 25 dagen nu 31 dagen gewacht, denk wel dat het echt psychisch is

hoop voor je dat je ongi snel komt dat je snel kunt beginnen en dat ie daarna 9 maand weg blijft succes met je poging

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden