Ga naar inhoud

wie is er bekend met dusseldorf


diaro

Aanbevolen Berichten

Hoi Diaro

 

 

 

Ik hoop je over een paar dagen meer te kunnen vertellen. Ik heb namelijk komende week de punctie en tp in Dusseldorf ook voor de eerste keer.

 

Vrienden van ons zijn er ook geweest en zij zeggen er is geen betere ivf kliniek als daar. Hier waren ze uitbehandeld en nu is ze via hen 6 weken geleden bevallen van een gezonde zoon. Ik wil niet zeggen dat het bij iedereen zo gaat maar het geeft wel hoop.

 

 

 

Ik zal van de week wel even laten weten hoe het gegaan is.

 

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wij gaan ook overstappen.

 

heb binnen twee weken een afspraak gekregen en dat is de 27e.

 

heb ons verhaal gemaild naar dokter Scholtus nederlandse arts, kreeg meteen bericht en ze wilden een gesprek met ons.

 

ik heb er goede berichten over gelezen en gehoord, dus wij gaan ervoor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij krijgen alles vergoed alleen de assisted hatching niet. Maar wij moesten een behandelplan opgeven bij de menzis en aan de hand daarvan hebben zij een bedrag op gesteld wat vergoed word. En ik meen dat dat ongeveer €1100 was maar wij doen alleen de punctie en tp daar dus de medicijnen en echo's en bloedprikken enz doen wij gewoon in Nederland en dat word deze poging zowieso nog vergoed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ey meiden er zijn hier al diverse meiden hier die in DD worden/zijn behandeld en er is ook al veel over geschreven in andere topics. Gewoon even dusseldorf invullen bij de zoekfunctie et voila :)

 

 

 

Nog even over de kosten: als je in de vergoede pogingen zit, dan krijg je een vergoeding naar nederlandse maatstaven. Dat bedrag is helaas beduidend lager dan wat je aan kosten kwijt bent in DD. Hou er rekening mee dat je in DD een aparte rekening krijgt voor: intakegesprek (let op: in het weekend/avond duurder dan tijdens kantooruren), bloedonderzoek, assisted hatching, PICSI e.d. Dit komt vaak als een verassing dus wees hierop voorbereid!!!

 

 

 

Verder kan je inderdaad de echo's in NL laten doen. Je moet dan wel een ziekenhuis vinden dat hiertoe bereid is. Vaak doen ze het niet als ze bijv. een eigen ivf afdeling hebben. Gewoon even rondbellen!

 

 

 

Succes meiden en als jullie nog vragen hebben... shoot!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is ook mogelijk dat je met dubbele kosten komt te zitten omdat DD standaard bedragen rekent voor een complete IVF-behandeling, terwijl je t/m de punctie alles in NL hebt gedaan en alleen voor de AH naar DD bent gegaan.

 

Mijn tip is dus: laat van tevoren een offerte maken zodat je precies weet waar je op moet rekenen en achteraf niet voor verassingen komt te staan (zoals ik dus...).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

 

 

Hier beetje bekend met dd. 1e icsi=>rechtstreeks doorgestuurd naar dd omdat onze gyn hier goede ervaringen mee heeft.

 

Tot nu toe zeer tevreden. Zord idd wel dat je niet voor verrassingen komt te staan met rekeningen/zorgverzekering.

 

Heb de combinatie dd/ned. gedaan en beviel goed.

 

Zit nu in wachtweken.

 

Had 6 follikels, bij punctie (onder narcose, echt heerlijk..) 6 eicellen, volgende dag kon ik bellen, 5 bevrucht (yesss..) waarvan nu 2 teruggeplaatst.

 

Je bent snel aan de beurt, ze zijn kundig maar wel zakelijk. Zorg dat je je vragen gereed hebt en denk zelf goed mee, twijfel niet om te bellen/overleggen met hun.

 

Al met al erg goede ervaringen daar. Zou het de volgende x zeker weer daar doen.

 

Als jullie vragen hebben hoor ik het wel!

 

 

 

Succes allemaal!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden