Jump to content

ik ben lisa

izzy

Recommended Posts

Hoi allemaal,

Ik ben lisa 24 jaar en ben zes jaar samen met mijn vriend.

We hebben samen een heerlijke hond en in feb dit jaar ben ik met de pil gestopt. Ik had de hoop dat het met een maand of 8 maand wel zou lukken, maar nu lukt het miss wel nooit :( Op de één of andere manier had ik het gevoel al voor we zwanger wilde worden dat het later wel eens heel moeilijk zou kunnen zijn!? Waarom weet ik niet gewoon een voorgevoel.. De beste vriend van mijn vriend bleek heel slecht zaad te hebben en na het horen van hun verhaal is mijn vriend ook zijn zaad gaan testen. Hij dacht nog, dat komt wel goed, maar helaas hebben we anderhalve week geleden te horen gekregen dat maar 2 % van zijn zaad normaal is :sad1: We hebben gelijk een verwijsbrief gekregen en ik heb een afspr gemaakt bij mc kinderwens in leiderdorp en in voorburg. Bij de laatste heb ik een beter gevoel omdat ik over mc kinderwens de laatste tijd lees dat ze niet zulke goede cijfers hebben, maar ondertussen heb ik ook weer gelezen dat voorburg alleen maar ideale stelletjes wil helpen waardoor de cijfers gekleurd zijn. Allemaal dingen waar we twee maanden geleden nog niet over na hoefde te denken.. Toen alles nog nieuw en leuk was. Nu heeft het kinderen maken toch een hele andere lading gekregen. Morgen heeft mijn vriend een afspr bij de uroloog en hopelijk kan deze arts ons nog iets meer vertellen!? Ik weet nl ook helemaal niet of we nog in aanmerking komen voor iui!? Ik hoop het wel want ivf of icsi voelt voor mij zo als het laatste redmiddel en dat maakt mij enorm bang.

Fijn dat dit forum bestaat. Ik ga me flink inlezen.

liefs

Beste lisa

Welkom op het forum al is dit natuurlijk niet de plek waar je het liefst komt als je een kinderwens hebt. Als je op dit forum beland is het eigenlijk zo dat kinderen krijgen niet vanzelf gaat.

Ondanks dat het nu misschien niet zonnig is tracht wel positief te blijven.

Je hebt het over de resultaten van van MCK dat die niet zo hoog zijn maar dat is natuurlijk niet alleen gerelateerd aan de kwaliteit van de medische kennis maar ook van de gevallen die aldaar terecht komen.

Elk paar dat kinderen wil heeft een andere medische achtergrond en dus zal ook het ene stel hoogstwaarschijnlijk sneller zwanger raken als het andere stel.

Wij komen zelf uit Drenthe en voor ons waren er behoorlijk naar zeggen behoorlijk wat goede ziekenhuizen en fertiliteit,s klinieken in de buurt van ons.

Bv Zwolle, Groningen wij hebben echter met heel ons hart gekozen voor MCK en wij hebben daar naar onze mening een super behandeling gehad.

Het probleem bij ons lag zowel bij mijn man als bij mij en wij hebben 7 keer iui gedaan helaas zonder resultaat. Maar ook in de periode van de iui nooit twijfels gehad over MCK. De kennis aldaar is fantastisch de bereikbaarheid voor vragen en alle onzekerheden is geweldig.

De afstand is ondanks dat je soms maar 15 min daar ben en weer dik twee uur terug moet in de auto nooit een obstakel geweest.

Het tegendeel wij hebben altijd het gevoel gehad dat we als mens en als individu werden behandeld. Geen nummertjes gevoel of een van de zovele dit maakt het voor ons een stuk minder beladen.

Wij zijn in de sept 2009 begonnen met eerste ivf helaas waren er niet genoeg eitjes en hebben we toen besloten toch nog een iui te doen om de ivf niet vergooien.

Dit was ook het voorstel van MCK ze denken echt mee.

Na deze behandeling zijn wij 3 maanden gestopt even op adem komen en zijn we er samen nog eens lekker tussenuit geweest even tanken voor de ivf.

Wij zijn in 10 jan 2010 begonnen ivf en wij hadden na 13 eitjes en 3 zijn er overgebleven.

Wij hebben een embryo laten terugplaatsen en twee zijn aldaar separaat in de vriezer gegaan.

Wij konden op 8 feb positief testen wij zijn inmiddels zwanger van ons eerste kindje. Wij hebben 1 maart een echo nog in MCK gehad en aldaar stopte het contact tot er een tweede gewenst is.

Dit laatste gesprek was voor ons zeer emotioneel en onze behandelaar was oprecht en menselijk hetgeen dat ik ook wens van een art die zich met dit soort gevallen bezighoudt.

Ons kleintje doet het enorm goed tot op heden en 30 maart voor de 3e echo.

Nek plooi meting gedaan en die gaf geen verhoogd risico aan dus genieten dat is wat we nu doen.

Lieve Lisa ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt gehad en dat voor jouw en voor je vriend snel dingen duidelijker zijn dan kun je weer een stapje verder gaan naar papa en mama worden.

Het MAKEN van kinderen zoals jij dat zo mooi verwoord is onze gevallen alleen mogelijk met behulp van derden.

Toch moeten wij allen blij zijn dat we nu in deze tijd leven voor jaren terug was er aan onze problematiek gewoon niks te doen en was het of kinderloos blijven of de adoptie procedure in.

Heel veel liefs

Mika :goodluck:

Welkom, en ik heb ook zeer goede ervaringen met MCK. Wel met IVF, maar de mensen daar zijn zo lief en je wordt idd als mens behandeld!

De cijfers weet ik niet zo goed, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook wel fijn vind dat je je ergens thuis voelt en misschien nog wel belangrijker begrepen voelt!

Er is een topic over MCK misschien daar eens kijken!

Heel veel succes

@mika,

ontzettend bedankt voor je positieve verhaal!! ik ben enorm opgelucht nu jij dit zegt :sunny:wat ontzettend fijn dat jij zo te spreken bent over mck! ik laat de afspr ook gewoon staan en ga er nu toch wel wat blijer heen! ik kreeg in mijn omgeving gewoon negatieve reacties waardoor ik weer onzeker geworden was over onze keuze. 12 mei hebben we al de intake en hopelijk bevalt het ons net zo goed als jullie en kunnen wij ook snel beginnen.

wat fantastisch dat jij zwanger bent! met recht een wonder! geniet van de kleine in je buik!

@kimmie

super dat jullie je ook zo goed voelen bij mck! en bedankt voor de tip.

@ursela,

bedankt.

Izzy, heel veel succes!

Hier ook zwanger worden na een ivf bij MCK, na de eerste 2 in een ander ziekenhuis te hebben gedaan.. Laat je niet alleen leiden door cijfers, of kijk verder hoe de cijfers zijn opgebouwd... Sommige ziekenhuizen hebben inderdaad hele hoge cijfers, maar die helpen soms alleen stellen die sowieso al een erg hoge kans van slagen hebben...

En laat je niet leiden door anderen die je aan het twijfelen brengen! Ga altijd van jezelf uit, dus inderdaad een goed idee om je afspraak door te laten en dan zelf te beslissen waar je je laat behandelen... Anderen lekker laten kletsen ;)

Heel veel succes!