Ga naar inhoud

Ik ben hier ook nieuw! (Myron 29)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi Mika!

Als eerste van harte!!!! Wat heeeeerlijk voor jullie dat je beebje krijgt! En ook fijn te horen dat wij zo'n beetje dezelfde weg hebben begaan! En ook fijn om te lezen dat bij jullie eerste keer icsi zwanger zijn geraakt! Dus het kan toch echt de eerste keer raak zijn! Alleen dat verschrikkelijke onzekere gevoel, bah! En, hoe onderging jij die punctie? Was het erg pijnlijk? Zie er best tegenop hoor...

Maar, we blijven positief, en rustig. Weet je, heb er eigenlijk ook wel een rustig gevoel over, heel gek!

In ieder geval bedankt voor je lieve berichtje! Deed ons echt goed! En geniet lekker van je zwangerschap! Voel jij je trouwens goed, of toch wat kwaaltjes?

Liefs Myron

• Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo Myron

welkom op dit forum. Logisch dat je met veel vragen zit, er komt veel op je af, maar net als eerder is gezegd, laat alles maar over je heen komen, ieder ervaart de periode van stimuleren en punctie anders. Ik heb nu 2x een punctie gehad maar is niet niet vergelijken, in Brussel wordt je met een prik in je baarmoedenwand verdoofd en het stelt daar echt niets voor.

Vanwege de bijwerkingen van de hormonen had ik de tweede poging ook acup+unctuur erbij gedaan, in de hoop dat de bijwerkingen mee zouden vallen en in de hoop dat het een innesteling zou bevorderen, onze tweede poging was raak, al is deze zeer dramatisch geeindigd.

Ik wens je heel veel succes met jullie eerste poging, wie weet lopen we straks een beetje gelijk op.

Ook ik ga weer acupunctuur doen bij onze nieuwe poging, het was mij uitermate goed bevallen.

Wat het bevallen betreft, ik had me daar nooit zorgen over gemaakt, op het moment dat het onafwendbaar was was het heel heftig maar dat komt medem omdat we wisten dat het bij ons heel erg mis zou gaan, is natuurlijk niet te vergelijken met een normale situatie maar toch is het bevallen een zeer bijzondere en mooie ervaring. terugkijkend ben ik heel er "blij" dat ik onze jongens met eigen kracht en volle bewustzijn op de wereld heb gezet.

groeten

Babeth

Geplaatst

Welkom Myron. Wat je schrijft over Clomid is erg herkenbaar. Ik werd ook een enorme draak en denk wel eens dat dat deels mijn huwelijk geeft gekost. Maar hierdoor durfde ik ook de medicatie voor ivf of i.d. niet een. Nu ben ik voor de tweede keer met een 1e icsi poging bezig en ik heb nergens last van. Dat valt reuze mee gelukkig. Voel me zelfs beter dan ooit.

Suc6 met de 1e poging

Monique

Geplaatst

Hoi Myron,

Meestal ben ik wel goed in het onthouden dus miss als ik je nog eens zie denk ik van heeeyy ja idd maar nu niet sorry.

Wij zaten als je de zaal in komt lopen meteen rechts en dan helemaal boven in ik haar in een staart en een pony en vrij stevig en mijn vriend lang slank en donker haar, miss mij herkent?!?

Wij vonden het ook wel eng wou aan de ene kant dat we niet waren geweest omdat er juist zo weinig kans van slagen is, het voordeel is dat ik heel erg vruchtbaar ben wat de dokter al zes keer heeft gezegd dus daar rekenen we een beetje op.

En ja al een lange tijd bezig ik ben zelf pas 22 dus in het begin dacht ik ach het lukt niet pffff opluchting ook wel jammer en toen het zo lang uitbleef heb ik gezegd we gaan naar de dokter, zo gezegd zo gedaan en toen was met mij alles goed helemaal blij JEEEH en toen keek ik naar mijn vriend met een wanhopige blik zei hij " dan ligt het dus aan mij" en ja dat was ook zo helaas.

Ik heb zelf last van paniek en angstaanvallen sinds mijn 17e en nu ben ik 22 en is het bijna geheel weg en ben ik zo bang dat die medicatie me weer bergafwaarts brengt je hoort van alles en dat maakt me onzeker.

Leuke verhalen zijn ook welkom!!!

En ja we zijn nu in een wacht stadium in juni begint alles we moeten nog leren spuiten bij de verpleegkundige dat moet nog allemaal geen idee wat we nog moeten en kunnen verwachten.

Hoe ver ben jij nu?? En hoe gaat alles??

Liefs Denise.

Geplaatst

Hoi Jess,

Wij hadden ook voortraject in het Antonius we hadden zo iets van oooh gaan we doen en dan zijn we er zo klaar mee, maar toen zeiden ze dat hun geen icsi behandelingen doen en werden we doorgestuurd naar het UMCU.

Waar we een intake kregen met de futiliteit of fertiliteit arts die heel erg aardig was Dr.Pfeiffers ze heeft het ons goed uitgelegd en meteen een echo hoppa ja ja hahaha.

Ze zeiden dat ik heel vruchtbaar was en dat vond ik wel fijn.

Het gekke is dat ik niet bang ben voor de punctie maar juist voor het spuiten en de bijwerkingen ervan dat ze eruit gaan lijkt mij juist een zegen, ik ga het ook doen zonder verdoving geen roesje voor mij dusss !!

Bevallen is ook niet niks nee maar goed wij zijn vrouwen en vrouwen die lijden vandaar dat we ook langer leven, haahaha.

Hoop nog lekker te kunnen kletsen tot het zo ver is.

Lief Denise :bye: :bye:

Geplaatst

Hoi Myron

Ja dat is het enigste nadeel het zkh in en uit maar het is voor het goede doel haha

Ja en men collega's zijn ook allemaal lief,proberen zoveel mogelijk men diensten over te nemen ik heb voornamelijk al die echocontroles zo laat mogelijk in de ochtend laten plaatsvinden zodat ik toch zelf het meeste werk kan doen ,werk in de thuiszorg in de wijkverpleging erg leuk werk om te doen

Alleen morgen werk ik nog en dan heb ik heerlijk tot 12/13 mei vrij omdat ik het niet aandurf zo vlak na de punctie en evt tp aan het werk te gaan vanwege het vele tillen en bukken en lijkt me niet erg goed

Alleen onze zorgcoordinator doet moeilijk omdat ze dan bang is dat ze de planning niet rond krijgt maar ik heb top-collega's ik ben wel de jongste(28) van het stel ,de rest zijn zo ongeveer achter in de 40, hebben allemaal kids dus die begrijpen als geen ander hoe het voelt als die kinderwens er eenmaal is en het eenmaal niet op een spontane manier lukt.

Super dat ze op je werk zo met je meeleven en ook collegiaal zijn

En ook erg veel succes met je behandeling!

Ik heb a,s di de punctie dus super spannend moet vanavond om 22.00 de ovitrelle spuiten,is allemaal nieuw voor mij dus kan alleen maar afwachten hoe het gaat dinsdag:icon_blackeye:

Liefs Elvira

Geplaatst

Hi Babeth!

Eerder, voordat ik mij aanmelde voor dit forum had ik vol afschuw, verschrikking en met tranen in mijn ogen jouw verhaal gelezen. Mijn hemel........... Mijn man en ik hebben er echt de bibbers van. En wij vinden jullie heeeeel erg moedig en dapper dat jullie doorgaan, ondanks met veel pijn in je hart.....Wij wensen jullie al het goede toe!

En, je hebt idd gelijk, we moeten het gewoon op ons af laten komen. Ook is dat makkelijker gezegt dan gedaan, pffff. En qua bevallen, naast mijn trouwdag lijkt me dat een van de allermooiste dingen in het leven!!!!!

Wie weet lopen we gelijk op, het zou zeker wel leuk zijn! Ik wens jou ook super veel succes en heel veel geluk toe, en we houden contact!!

Liefs Myron

Geplaatst

Hi Monique!

Clomid zou verboden moeten worden, hahahaha! Hmm, mijn hubbie kon we wel een een enkele ticket timboektoe geven, hahahaha! Maargoed, ik heb ook weinig last van de puregon en pregnyl. In de ochtend voel ik me misselijk, maar na 'n uur of 2 trekt dat wel weg. Van de pregnyl heb ik ongelooflijke pijnlijke (.) (.)! Maar hey, als dat het enige is, achja!

Ik zie dat je al een hele geschiedenis achter de rug hebt! Pfffff....knap hoor! Wanneer begin je met de 2e icsi? Jij ook heel veel succes!

Liefs Myron

Geplaatst

Hoi Denise!

Hmmm, nope sorry, ik kan je ook niet herinneren. Ik snap dat je de hormonen eng vind. Wat ga je eigenlijk spuiten? Ik spuit al 7 maanden puregon/ pregnyl. En ik heb er amper last van. Beetjes misselijk en pijnlijke boobs, that's it. Van de decapeptyl kan je wel wat meer last hebben. Toevallig weet ik dat, ben zelf apothekersassistente. Maar lees vooral: HET KAN, dus dat hoeft niet. Probeer je gewoon te ontspannen, en leuke dingen blijven doen. Als was het alleen lekker van de zon genieten! En het allerleukste verhaal is natuurlijk je doel, een babytje, ja toch?

Waarschijnlijk lopen we wel tegelijk op, da's wel fijn, kunnen we in ieder geval contact houden, als jij dat ook leuk vind? Ik heb aankomende donderdag een voorbereidingsgesprek. Ik heb volgens mij eerder van iemand, volgens mij van Jessica, begrepen dat mei vol zit. Dus dan wordt het juni. Wel jammer, want is zou na het komende weekend ongie worden. Had het echt heel fijn gevonden om gelijk te beginnen. Weeeeer dat wachten, bah! Maarja, dat geld voor iedereen hier. Daarom is dit forum ook heel fijn!

Ik lees ook dat je gastouder bent? Vind je dat niet moeilijk? Ik bedoel, op kindjes passen die niet van jouw zijn? Ik persoonlijk kan even geen zwanger iemand meer zien. En laat nou net iedereen in mijn omgeving zwanger zijn, of kinderen hebben. Vorig weekend was ik in center parcs, ik weet niet hoor. Waarschijnlijk ligt het aan mij, maar ik zie alleen maar dikke buiken, tel ze dan ook gewoon. Elf op 1 dag, grrr! Heb jij, of jullie die dit ook lezen, hier ook ervaring mee? Af en toe denk ik wel eens, Myron, doe 's normaal!! IMaar, aan de andere kant vind ik het voor degene die zwanger zijn wel heel leuk. Tot snel he!

Liefs Myron

Geplaatst

Hoi elvira!

Lekker hoor, even n paar daagjes vrij! had ik ook gedaan als ik jou was. Zou ook niet zo snel aan het werk durven gaan. Verwen jezelf maar lekker met enorme bak thee en chocolade, en een dvdtje. Hmmm, dat zou voor mij het ideale recept zijn!

Ik ben apothekersassistent, en alle meiden zijn mijn leeftijd, dus zo rond de 29. Iedereen is heel erg meegaand, en helpen mij graag. Maar er is niemand in het team die zich echt echt echt kan voorstellen wat wij meemaken, en maandelijks toch ook weer verdriet hebben. Want ze hebben geen van allen een kindje, of zijn ervoor bezig. De apotheker zelf is een man van 36 jaar. Van hem krijg ik alle vrijheid, maar hey, het is een man he. Tja, kan hij ook niets aan doen. Alhoewel, toen wij die mk hadden, was hij wel superlief voor me.

Wel vervelend voor je dat de zorgcoordinator lastig doet. Tja, volgens mij is er altijd wel eentje die vervelend doet. Probeer het je niet teveel aan te trekken hoor!

Nou meid, echt heeeeel spannend voor je! Ben je er een beetje rustig onder? Ik zou echt op zijn van de zenuwen, denk ik. En veel succes met spuiten he! Toi toi toi! En laat je het even weten hoe het is gegaan?

Liefs myron

Geplaatst

Hey Myron,

Je bent al lekker aan het kletsen geslagen zie ik. Welkom hier en heel veel succes met de volgende poging!!

Liefs Nathalie

Geplaatst

Hi Nathalie!

Dank je wel! Jaja, echt fijn dit forum! Ik zie net dat je bij de eerste icsi gelijk zwanger bent? Geweldig! Gefeliciteerd! En overmorgen hoor je of het er 1 of 2 zijn? Wat denk je zelf? Alles goed verder, of heb je al wat kwaaltjes?

Liefs Myron

Geplaatst

Hoi Myron

Tja die Clomid.... denk wel eens dat het me twee relaties heeft gekost. Was echt vreselijk. Van die decapeptyl en Pregnyl had ik enkel de eerste twee dagen hoofdpijn, meer niet.

Sinds een week bezig met de tweede 1e ICSI poging. nu met Decapeptyl, GlonalF en Menopur. Sinds zondag heb ik enorme hoofdpijn, moe en wat slagrijnig, maar dat is niks vergeleken met de Clomid.

Groetjes

Monique

Geplaatst

Hi Myron,

Welkom op het forum en heel veel succes met je behandeling!

Ik heb je topic even aangevuld met je naam, dan is het wat makkelijker terug te vinden voor jezelf en voor anderen die met mee lezen en schrijven.

Groetjes,

Pien

Geplaatst

Hoi Lisette! Dank je wel! En jij gefeliciteerd met je zwangerschap! Geniet er lekker van!

Liefs Myron

Geplaatst

Hi Monique,

Fijn voor je dat het nu beter gaat met die hormonen. Volgens mij kan het ook niet slechter dan met de Clomid!

Morgen hebben wij ons voorbereidingsgesprek, heel dom, maar ben best een beetje zenuwachtig. Geen idee wat we moeten verwachten. En we hopen zooooo erg dat we in mei kunnen beginnen. Maar volgens mij zit de maand mei al vol. Achja, dan nog maar 1 maandje zonder de hormonen.

Wanneer heb jij weer de echo? Ik hoop echt voor je dat er nu wat meer follikels groeien!

Liefs Myron

Geplaatst

Hoi Pien,

Dank je wel! Het is idd handiger, mijn naam bij mijn topic. Thanks!

Groetjes Myron

Geplaatst

Hi Myron

Nou heb gisteren de punctie gehad en is me reuze meegevallen in totaal 11 goede eicellen,morgen tussen 12 en 14,00 uur krijg ik te horen hoeveel er evt bevrucht zijn en dan waarschijnlijk a.s za de terugplaatsing

Hoe is het verder met jou?

Liefs Elvira

Geplaatst

Hai Myron,

Ik ben hier ook nieuw. Spannende tijden, maar weet wel dat je uiteindelijk altijd meer aan kan dan je denkt vantevoren. Succes.

lfs

manon

Geplaatst

Hi elvira!

Wat ontzettend fijn om te horen dat het super mee viel! En ik zag al dat er 6 bevruchtingen zijn geweest en morgen de terugplaatsing? Wow spannend hoor!!!!!! Hopen dat ie nu blijft plakken!

Had je nog wel pijn gehad met de punctie?

Gisteren zijn we op het voorbereidingsgesprek geweest. We hebben alle papieren gehad. Ik zou dit weekend gaan menstrueren, en ik mocht vd gyn gelijk beginnen. Alleen hij ging niet over de planning. Dus wij met veel hoop naar de ivf afd, maar helaas.......mei zat propvol....Dus nu weeeeer wachten, en in eind mei mogen we beginnen! Ik ga puregon 150 eenheden spuiten. Ik ken dat al, dus verder niets nieuws. Onze gyn zei dat we een zeer goede kans maken ivm mijn leeftijd! Dus, goede hoop!

Nou, wij gaan ook duimen voor jou hoor!!!!! Laat je het wel even weten? ga je nog even rustig aan doen na de tp? In ieder geval toi toi toi!!!!!!!

Liefs Myron

Geplaatst

Hey Myron

Thanks!ja qua pijn viel het reuse mee tijdens de punctie,heb het alleen aan de rechterkant gevoeld,maar was zo ver heen dat ik er niet eens op kon reageren haha dus als het op deze manier kan zoik het zo nog wel 10 keer kunnen doen

Alleen wel wat napijn gehad nog steeds een gevoelige buik aan de rechterkant,maar dat trekt wel weg

moet nu ook die bolletjes inbrengen,das wel vies spul,maar is voor een goed doel

Ja heb morgen om kwart over 12 de tp van 1 emmy,dus ik ga zeker rustig aan doen ivm tillen ik ben vrij van men werk tot 14 mei dus dat is wel prettig

Jammer dat je nog wat langer moet wachten,voordat je kan starten,in welk ziekenhuis sta je onder behandeling dan,bij ons hier in Zwolle hebben ze een wachtljst van 18 weken pff voordat je kan starten met een ivf/ixci,maar idd als je wat jonger bent schijnt iets bevordelijker te zijn vaak omdat de eicellen iets beter zijn ben zelf ook 28 en onze gyn zei het ook al laatst

Nou ik wil je veel succes wensen en een fijne konnigendag vandaag,lekker veel oranje tompouchen eten hihi

Liefs Elvira

Gast Myron29
Geplaatst

Hey Elvira!

Hoe gaat het nu met je? Is je buik nog gevoelig? vandaag de tp gehad? Hoe vond je dat? Voel jij je eigenlijk nu een beetje zwanger? Het lijkt me zo'n apart idee. Ik bedoel, het leeft en het is iets tastbaars!!!!! In ieder geval fijn dat je even vrij bent! Zou ik ook gedaan hebben.

Wat voor pijnstilling heb je eigenlijk voor die punctie gehad? Ik krijg vaginale injecties met verdoving net voor de punctie. En 45 minuten voor de punctie moet ik paracetamol en diclofenac zetpillen inbrengen. That's it....Wij balen ook wel, maar hey, wat is 4 weken. Hopelijk vliegen die voorbij! Wij lopen trouwens in het UMC Utrecht. En de wacht lijst was voor ons 2 en een halve maand. Valt best mee. En als deze poging mislukt, staan we niet meer op de wachtlijst, maar kunnen we gelijk door.

Nou, doe lekker rustig aan, wanneer mag je nu testen? Toi toi toi, en we houden contact!

Liefs Myron

Geplaatst

Hey myron

Ik heb voor de punctie een 1 uur van te voren diclofenac en lorazepam gekregen(leuk middeltje trouwens)werd er melig van, en toen ik eenmaal werd binnen geroepen kreeg ik een infuusje met dornicum(roesje)en nog een pijnstillend middel(fentanyl) denk ik, dus binnen 3 min was ik gewoon knockie men vriend zei ook, van je lag doodstil en zei niks dus ik was behoorlijk ver heen ze hebben me zlefs moeten aankleden dus mij is het echt reuze mee gevallen

Maar je kan er wel om vragen want er zijn wel meerdere zkh die dit doen want het is geen narcose en na ongeveer een anderhalf uur mag je naar huis

Ja heb gisteren de tp gehad,was echt bijzonder om mee te maken je zag op het echoschermpje een klein wit stipje en dat is dus onze iniminie hihi, het inbrengen was tedoen,nee voel me eigenlijk nog niet zwanger,komt wel denk ik, ik zit wel steeds tegen men buik aan te praten zo van goed blijven zitten en lekker door groeien hihi, even positieve energie er tegen aan.

Alleen gisteren dus toen de gyn de speculum en de katheter er uit wou halen deed het een beetje pijn dus ik schrok daarvan en uit reflex trok ik dus men benen dicht met al dat spul er nog tussen,schaamde me rot natuurlijk,ik dacht echt van nee dat heb ik weer hahaha,maar gelukig kon de gyn de humor er van in zien en vertelde ook dat er wel meerdere dames dit hadden hihih,maar dit komt ook omdat ik al een lange periode een gevoelige baarmoedermond heb, een inwendige echo doet al pijn ,dat ik zowat tegen het plafond aan vlieg,dus ik denk ook dat daardoor de boel gisteren op slot ging hihi

Maar verder gaat alles wel okay,alleen last van men boobies(.)(.) van die mutsenbollen, helemaal als ik erop gelegen heb in men slaap,en last van afscheiding ook van die bollen en nog een opgezette buik vanwege de punctie maar de arts zei ook dat dat normaal was en nog wat lichte krampen maar is allemaal te doen.

Dus nog een paar weekjes is ook wel te doen denk ik en je hebt het voordeel dat je evt dan zo door kan zonder op de wachtlijst te moeten staan

Dus je krijgt verdovingsprikken dat heb ik niet gehad,het beste is denk ik gewoon zo ontspannen mogelijk te zijn(ik weet het is moeilijk)en als je pijn krijgt het gewoon aangeven en dan krijg je extra pijnstilling waarschijnlijk een prikje met morfine ofzo geloof ik maar echt spannend joh hoop het dat het ook voor jullie mag lukken

Liefs Elvira

Gast Myron29
Geplaatst

Hoi Elvira!!

Wat fijn dat je jouw verhaal wil delen! En wat enorm fijn om te lezen dat je alles goed is gegaan! Ik ga denk ik ook om dormicum vragen. Volgens mij ben ik echt een schijterd voor die pijn. Ik weet het ook niet....hmmm.....ik vraag het wel als het zover is. Ben gisteren ongie geworden, dus fijn om te weten dat ik rond 1 juni kan beginnen! Jee, was het maar alvast zover!!!

Ik moest wel lachen om je verhaal dat alles 'op slot' ging, hahahahaha. Maar die echo en je emmy, dat lijkt me ook idd een heel mooi moment zeg, wow! Hoe reageerde jouw man? En hoe is hij er onder? En je familie en vrienden? Enne, mag ik je vragen of je hubbie erg zenuwachtig was om dat verschrikkelijke potje te vullen? Was er benieuwd naar hoe andere mannen daar tegen over staan. Mijn hubbie ziet er wel tegen op....!

Blijf maar lekker positief tegen je emmy praten. Nog 12 dagen en je mag testen. De dagen zullen vast voorbij vliegen. Want hey, wat zijn 12 dagen op een mensenleven, hahaha! Geniet lekker van je vakantie, ik hoop voor je dat het weer wat beter wordt! En anders lekker filmpjes kijken ofzo. Heb net Avatar gezien, echt een aanrader als je die nog niet gezien hebt! Laat je het weten hoe het gaat, en of je al kwaaltjes krijgt? ik hou jou ook zeker op de hoogte! Fijn he, zo'n forum? Had ik nooit verwacht!

Liefs Myron

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden