Jump to content

Onze zoon Tygo is geboren

Recommended Posts

Posted

Lieve mensen,

Afgelopen zaterdag 17 april is onze zoon Tygo geboren!

Hij weegt 750 gram en is 31 cm en hij houdt zich erg goed.

Er is zo ontzettend veel gebeurd de afgelopen twee weken. Ik wil het graag met jullie delen maar weet gewoon niet waar ik moet beginnen.

Vrijdag 9 april moest ik gewoon voor controle naar de gynaecoloog. Alles zag er prima uit. De placenta lag al wat hoger dus waarschijnlijk geen keizersnede. Alles was gewoon goed ik hoefde pas over 5 weken terug te komen.

Dezelfde nacht werd ik om 3 uur wakker omdat ik moest plassen. Ik schrok me rot, want ik bloede hevig en verloor grote stolsels. Mijn vriend reageerde gelijk door het ziekenhuis te bellen. Ik kon gelijk terecht bij Triage. Om half vier waren we al in het ziekenhuis en het zag er niet goed uit. Ik bleek al 5 cm ontsluiting te hebben.

Ik ben gelijk met de ambulance naar het Sophia kinderziekenhuis in Rotterdam vervoerd. Ik kreeg weeënremmers toegediend en een prik om de longen van de baby versneld te laten rijpen. Ik werd op een pre verloskamer gelegd en moest volledige bedrust.

De volgende dag kwam de kinderarts praten over hoe de kansen zijn van de baby als het nu geboren zou worden. Ik was toen ruim 23 weken, maar de artsen mogen pas actief ingrijpen bij een zwangerschap van 24 weken. Ik moest dus volhouden.

Ik heb een aantal dagen goed volgehouden, tot dinsdagnacht de weeën kwamen. Ik had 4 uur lang rugweeën en ik zou gaan bevallen, dus werd ik naar de verloskamer gebracht. Na 4 uur trokken de weeën langzaam weer weg en viel ik zelfs in slaap tussen de weeën door. Ik was echt kapot en kon niet meer. Ik had inmiddels volledige ontsluiting.

De volgende ochtend hebben ze een ruggeprik aangebracht. Dit bracht echt verlichting. Ze hebben me niet meer durven verplaatsen en heb nog 3 dagen op het verlosbed gelegen en had continue de pijnstilling van de ruggeprik zodat ik de weeën niet meer voelde.

Vorige week vrijdagnacht zetten de weeën door en moest ik bevallen, ze voelde het hoofdje al bewegen achter de vliezen en hij kreeg het steeds benauwder.

Vreselijk vond ik het dat Tygo gelijk na de geboorte werd weggehaald en meegenomen door de kinderarts.

Godzijdank gaat alles goed met ons kleine ventje. Hij ligt nog in het Sophia kinderziekenhuis waar hij echt in de beste handen is. Ze zijn zo goed voor hem. Hij ligt nog aan de beademing maar dit zijn ze langzaam aan het afbouwen. Hij eet en drinkt goed.

Ik zou graag foto’s willen plaatsen maar heb dus geen idee hoe! Als iemand me daarbij kan helpen, heel graag.

Liefs, Chantal

• Replies 90
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest Sannie66
Posted

Lieve Chantal,

Wat een drama zeg! En wat een verhaal, maar gelukkig wel met een goed einde...

Van harte met jullie zoontje en dat hij maar snel en goed mag aansterken, zodat hij naar huis mag..

Je kunt foto's plaatsen door bijvoorbeeld een account aan te maken bij http://www.mijnalbum.nl. Dit is gratis. Als je hier je foto's upload en je typt hier een berichtje en je klikt hierboven op het icoontje met geel boven en een soort bergje beneden (6e van rechts) kun je de link (bijv...xxxxx.jpg) hier plakken..

Liefs,

San

Posted

Jeetje Chantal

wat een bericht!!!!! maar wat ben ik blij te lezen dat jullie mannetje het goed maakt.

Werkelijk waar, met tranen in mijn ogen lees ik je verhaal, jeetje wat moet jij ook een angst en machteloosheid gevoeld hebben.

Ik ben echt ongeloofelijk blij dat ze bij jou de bevalling nog even hebben kunnen uitstellen.

Zo vreemd, ik wil zoveel zegggen dat ik het even niet meer weet.

Meis, ondanks dat alles zo heftig en spannend is wil ik je feliciteren met jullie mannetje, ik steek meteen een kaarsje aan dat alles goed mag blijven gaan maar je klinkt erg positief.

ik ga je volgen, heel veel sterkte en ik denk aan jullie!!

liefs

Babeth

Posted

Jeetje Chantal, wat ontzettend heftig! Gefeliciteerd met jullie kleine kanjer! Wat ontzettend fijn dat hij het al zo goed doet. Ik hoop van harte dat hij snel sterker zal worden.

Posted

Heel heftig zeg, gefeliciteerd met jullie ongelooflijk mooie en klein groot wondertje Tygo. Dat hij maar flink mag groeien en maar snel naar huis mag daar waar hij hoort in zijn eigen bedje.

Sterkte de komende tijd Chantal en man!!

Posted

Jee Chantal, wat een enorm heftig verhaal, maar wat fijn dat alles er momenteel toch goed uit ziet. Gefeliciteerd met jullie zoon en heel veel succes en sterkte de komende tijd. Hopelijk mag je je mannetje snel mee naar huis nemen!

Posted

Lieve Chantal,

Ik zag de titel van je topic en dacht dit kan onmogelijk "onze" Chantal zijn. Maar je bent het wel en je bent mama van een piepklein zoontje geworden. Wat is dit heftig Chantal en wat hebben jullie een spanning gehad en nog te gaan. Van harte proficiat met Tygo, ik ben erg benieuwd naar de foto's van jullie zoon. Dat alles goed mag blijven gaan, maar zoals ik begrijp uit je woorden is het een beresterk ventje.

Liefs Pien

Posted

beste chantal

wat een verhaal zeg wat zullen jullie geschrokken zijn. de overlevingskansen op zo een vroege zwangerschap zijn niet heel groot maar gelukkig gaat het met jullie kleine tygo goed en doet hij het goed. hij wil echt op deze wereld zijn

gefeliciteerd met jullie zoon ik ben benieuwd naar de foto's.

liefs

Posted

Chantal..

Tjéé met tranen in mijn ogen en vol ongeloof jullie verhaal gelezen.

Wat een sterk mannetje heb je ter wereld gebracht zeg! Dat ie het zo goed doet.

Geniet van je mannetje...en hou je ons op de hoogte van de verdere ontwikkelingen?

Posted

Hey Chantal,

Wat een verhaal zeg...idd wat hebben jullie angstige momenten meegemaakt..en wat goed dat je t nog zo een aantal dagen hebt kunnen rekken. Wat zou jij uitgeput zijn geweest. Wat een dapper manneke dat hij t zo goed doet dat ze de beademing al willen afbouwen. Een echte bikkel die Tygo! Gefeliciteerd met jullie zoon..hoop dat hij snel verder aansterkt en snel naar huis mag!

Groetjes Manon.

Posted

Hoi chantal

pooh dat is even schrikken zeg!

van jullie heftige verhaal.

Fijn dat jullie kleine Tygo het zo goed doet, het is een kanjer.

Hij word vast gauw sterk en kan dan alles op eigen krachten doen.

En dan kunnen jullie hem uiteindelijk lekker mee naar huis nemen!

het allerbeste voor de komende tijd

Liefs Claudia

Posted

Beste Chantal , vriend en natuurlijk Tygo

Wat een verhaal het is een zeer heftig verhaal met enorm veel emoties maar met wel met een goed resultaat jullie hebben een sterk mannetje dat heeft hij reeds laten bewezen in de korte tijd van zijn leven.

Laten wij allen hopen dat het spoedig zal verlopen en dat jullie het wonder snel thuis de armen verder kunnen vertroetelen.

Verder wens ik jouw en je vriend veel strekte want dit is allerminst een rustige tijd.

Bewondering voor de wijze waarop dit hebt verwoord .

Geniet nu maar zover dat gaat.

Liefs Mika

Posted

Hallo,

Ik ken je niet maar plaats altijd standaard even een felicitatie als er een kindje is geboren, maar jeetje wat spannend allemaal zeg! En wat ben ik blij voor jullie dat het kleine mannetje zo'n bikkeltje is en dat het allemaal goed lijkt te gaan. Heel veel sterkte in deze spannende tijd, ik ga voor jullie duimen en aan jullie denken. En gefeliciteerd natuurlijk! Leuke naam!

Als je een positief verhaal wilt zien, kijk dan even bij het verhaal van Ozan (staat vlgs mij bij Geboren), hij is vorig jaar in dezelfde week als mijn zoontje geboren (Maart 2009) en was even klein als Tygo, maar is nu een stoere grote boy!

Liefs Pien

Posted

Hallo Chantal,

Ik heb zojuist het verhaal waaraan Pien refereert (Ozan) gelezen en dat is inderdaad een mooie opsteker voor jullie! Nogmaals heel veel succes de komende maanden.

Liefs Pien

Posted

Hoi Chantal,

Allereerst van harte gefeliciteerd met je zoon!! Ik zit werkelijk met open mond je verhaal te lezen en ben helemaal in shock. Ik zag inderdaad het topic en dacht dit kan Chantal toch nog niet zijn??

Maar wat enorm fijn dat het ondanks de problemen vooraf allemaal goed gaat met Tygo. Ik kan me voorstellen dat je helemaal kapot moet zijn geweest na die zware dagen, wat een angst moet jij gehad hebben. Maar superfijn dat die kanjer van je het nu goed doet! Ik ben enorm benieuwd naar de foto's van je zoon, maar doe maar lekker rustig aan om eerst goed te herstellen.

Liefs,

Amber

Posted

Chantal,

Van harte met de geboorte van jullie zoon Tygo. Wat zullen het voor jullie spannende tijden zijn maar we duimen dat alles goed blijft gaan.

Groetjes Dorine

Posted

Hoi chantal,

Ten eerste ontzettend gefeliciteerd met jullie kanjertje !! Wat een verhaal zeg, mijn ogen schoten meteen vol !!! Wat een zware dagen hebben jullie achter de rug !! Gelukkig doet hij het erg goed, gewoon een bikkeltje !!

Veel sterkte en succes, en ondanks alles probeer lekker te genieten en positief te blijven.

:goodluck:

Posted

Lieve Chantal,

Het is bijna alsof ik mijn eigen verhaal lees. Vorig jaar hebben wij hetzelfde meegemaakt. Ik wil je ontzettend veel sterkte en kracht toewensen. Er wordt veel van jullie gevraagd.... Jullie kereltje is in goede handen, fijn dat hij het zo goed doet.

Veel liefs Snoeske

Posted

Lieve Chantal,

Wat een verhaal, ik ben ook sprakeloos! Chantal uit "mijn" oude augustustopic... ongelooflijk, die kleine Tygo!

Ik geloof werkelijk dat jullie Tygo een winner is, hij eet en drinkt, zo klein als hij is, dat mannetje is inderdaad beresterk.

Heel veel kracht en sterkte en moed en doorzettingsvermogen de komende tijd!

Liefs, Nine

Posted

Bedankt voor alle hartverwarmende reacties, we hebben er zo veel steun aan!

Vandaag bijna de hele dag bij Tygo geweest. Het gaat redelijk met hem, hij eet en drinkt goed en is al goed aan het aankomen, alleen dat hij nu na een week nog aan de beademing ligt baart mij zorgen.

Ook al hele mooie momenten meegemaakt met onze zoon. Eergisteren mocht ik voor het eerst buidelen. Dan ga je zelf op een confortabele stoel zitten met ontbloot bovenlichaam en toen kreeg ik Tygo op mijn borst. Wat een heerlijk gevoel, zo hebben we een uur gezeten en we genoten er allebei zo van! Morgen mag het weer als hij stabiel is en sterk genoeg.

Ook mogen we al helpen met de verzorging van Tygo. Vandaag voor het eerst z'n ienieminie poepluiertje verschoond, hihihi. Ik vond het zo eng allemaal, maar ook weer zo mooi!

Morgen zal ik eens een paar mooie foto's plaatsen.

Nogmaals bedankt voor alle steun, we zijn er nog lang niet maar genieten van elk moment dat we bij hem zijn.

Liefs, Chantal

Posted

Hoi Chantal,

Wat fijn dat je vandaag zo'n goede dag hebt gehad met je zoontje!

Goed dat ie zo goed drinkt, heb je het met de artsen ook gehad over de beademing? Kan me wel voorstellen dat je je zorgen maakt maar hij is ook nog zo klein, volgens mij is ie echt een bikkel!

Liefs, Laika

Posted

Chantal,

Fijn dat er gelukkigzalige momenten met Tygo zijn, naast alle zorgen en onzekerheden. Die momenten zul je hard nodig hebben meid. Ik volg jullie.

Liefs Pien

Posted

Jemig meid!! Wat een verhaal! Wat een knokker jullie Tygo!

Ik lees nu pas bij, wat een schrik.. Maar wat fijn om te horen dat hij het naar omstandigheden 'goed' doet!

Ik hou jullie in de gaten en brand een kaarsje voor jullie!

Knuffel Iza

Posted

Hoi Chantal,

Zo te horen is die kleine man van je een enorme knokker! Zo klein en het dan zo goed doen is echt heel bijzonder hoor! En die beademing is voor deze termijn echt niks raars. Uiteraard wil je hem daar zo snel mogelijk vanaf hebben, maar hij is nog echt te jong om het zelf te kunnen. Het feit dat je met hem mag buidelen is een goed teken en betekent dat hij idd sterk is. Geniet van deze spaarzame momenten. Hopelijk worden het er steeds meer en kan hij daarna snel lekker met jullie mee naar huis.

Liefs, henkie