Ga naar inhoud

Uitgerekend in januari 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Liesjuh ja waarschijnlijk dus wel:(

We waren echt op van de zenuwen.

Maar de kleine kon er niks aandoen wink.gif zei de gyn haha.

Nu nog rustiger doen dan ik al deed nou zeg haha

Jij bijna de 20 weken echo spannend:D

• Reacties 840
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Meiden

Even wennen het nieuwe forum,

Hier gaat alles prima!ben alleen de laatste tijd zo moe en voel de kleine ook trappelen de ene dag wat meer als de andere dag

@Liesjuh spannend a,s woe de 20 weken echo kun je mooi lang naar je ukkie kijken

@Arzu jeetje wat moet dat schrikken zijn geweest,gelukkig is alles goed met jou en de kleine!!

Iedereen een fijne dag vandaag

Lfs Elvira

Geplaatst

He allemaal

Arzu, wat schrikken zeg. gelukkig is alles goed!

Wombat, veel succes op het congres! Ik moest eigenlijk mid Oktober les geven in Bahrain (daar hebben we een dependance van de medical school waar ik werk), maar dat vond de gynea. niet zo'n goed idee. Je zit dan toch erg ver weg als er iets gebeurd. Ik ben nog wel steeds van plan om ook naar een congres te gaan als ik 30 weken ben (maar dat is in Montreux).

HIer verder alles goed. Afgelopen vrijdag de 20 weken scan gehad en alles is goed. En....het wordt (99%- nog niet helemaal zeker:-)) een JONGEN! Nu de namen zoeken, moeilijk....spaanse, nederlandse of ierse naam....en dan in combi met achternaam (ook nog niet over uit of we mijn man's achternaam doen of onze beide achternamen).

Voor een meisje hadden we een naam, maar ja....

We zijn bijna elk weekend op stap- willen onbewust denk ik allerlei dingen doen die met een baby moeilijker zijn. Afgelopen weekend hadden we een 'whale watching weekend' in West Cork. Veel dolfijnen gezien en 2 walvissen! Maar de zee was erg ruig en...je raadt het al...erg misselijk! Hoe is het weer in Nederland?

Greetz uit Ierland

Ren

Geplaatst

Hoi Ren,

wat leuk zo een walvis toch. Wij zijn ook druk bezig met allerlei sociale contcatne, een echt drukke agemnda de afgelopen en aanstaande paar weken. Zoals je al zei, over een paar maanden ( beter gezegd...weken)wordt dat anders;-)Nou jij ook veel succes met je projecten en goe dom te horen dat alles steeds goed gaat.

Geplaatst

Uitgerekende datum:

02-01-2011 Hanneke

02-01-2011 Samsam

04-01-2011 Paula (ZOON)

04-01-2011 Carolina (VERRASSING)

06-01-2011 Ramona (tweeling: ZOON en DOCHTER)

07-01-2011 Sandra (ZOON)

11-01-2011 Miep (tweeling: ZOON en DOCHTER)

11-01-2011 Ciska (tweeling: ZOON en ?)

18-01-2011 Elvira (ZOON)

18-01-2011 Wombat (VERRASSING)

20-01-2011 Zoey

22-01-2011 Mariette (tweeling: miskraam 23 mei en 2 juli)

23-01-2011 Ren (ZOON)

25-01-2011 Arzu (ZOON)

26-01-2011 Annemarie (tweeling: miskraam 30/31 mei)

31-01-2011 Lisette (VERRASSING)

Volgende afspraken:

06-09-2010 Ramona 24 wk echo gyn

13-09-2010 Paula controle VK (24wk)

15-09-2010 Lisette 20 wk echo

11-10-2010 Paula controle VK (28wk)

18-10-2010 Lisette controle gyn

08-11-2010 Paula echo (32wk) Radboud ZH Nijmegen

18-11-2010 Lisette Controle gyn

Ik heb het lijstje er weer bijgehaald en wat oude afspraken opgeruimd. Misschien is het leuk als we onze nieuwe afspraken weer even noteren? Wat was het een gedoe zeg, ik moest alle kleurtjes enzo opnieuw toevoegen! Ik hoop dat het blijft staan nu, anders is het echt niet fijn om het lijstje bij te werken.

Geplaatst

Ik heb even getest en elke keer als je iets plakt, dan haalt ie de opmaak weg.

Jeetje wat een gedoe. angry.gif

Je kan alleen opmaak (dus kleurtjes, dik gedrukte tekst, etc) mee kopieëren als je even gaat naar:

MIJN INSTELLINGEN (helemaal rechts bovenaan je pagina)

En dan een vinkje zetten bij: Zet Rich Text Editor aan?

Bewaar wijzigingen.

Ik hoop dat het jullie zo lukt!

Geplaatst

Uitgerekende datum:

02-01-2011 Hanneke

02-01-2011 Samsam

04-01-2011 Paula (ZOON)

07-01-2011 Sandra (ZOON)

18-01-2011 Elvira (ZOON)

20-01-2011 Zoey

23-01-2011 Ren (ZOON)

25-01-2011 Arzu (ZOON)

Volgende afspraken:

20-09-2010 Ramona controle gyn (24wk)

Zo te zien is het gelukt! Paula thanx voor de tip.

Hoe gaat het hier met iedereen?

Hier last van veel harde buiken,maar verder gaat het prima!

groetjes

Geplaatst

ahhhhhh toch niet!! Helaas!

Heb nu geen tijd om het te gaan kleuren. smile.gif)

Geplaatst

Uitgerekende datum:

02-01-2011 Hanneke

02-01-2011 Samsam

04-01-2011 Paula (ZOON)

07-01-2011 Sandra (ZOON)

18-01-2011 Elvira ([color="#DDAODD")DOCHTER(/color)

20-01-2011 Zoey

23-01-2011 Ren (ZOON)

25-01-2011 Arzu (ZOON)

Volgende afspraken:

Heb geprobeerd om er bij Elvira een dochter van te maken in het roze, benieuwd of het gelukt is....

Geplaatst

Uitgerekende datum:

02-01-2011 Hanneke

02-01-2011 Samsam

04-01-2011 Paula (ZOON)

07-01-2011 Sandra (ZOON)

18-01-2011 Elvira (DOCHTER)

20-01-2011 Zoey

23-01-2011 Ren (ZOON)

25-01-2011 Arzu (ZOON)

Volgende afspraken:

20-09-2010 Ramona controle gyn (24wk)

Was dit de bedoeling...? tongue.gif

Blijkbaar moet je dus elke keer opnieuw kleurtjes doen... WAARDELOOS!

Ben ik nog iets vergeten of is het zo goed?

Want anders EDIT ik gewoon deze post, dan hoeft t niet elke keer opnieuw.

Geplaatst

Paula, je bent geweldig!!! clap2.gif uwoman.gif clap2.gif

Ik dacht: Ik klaar dat klusje wel even.... maar ja..... misc_expressions-whistle.gif

Je mag wat mij betreft deze post EDITTEN??? Geen idee wat 't betekent, hahaha.....

Geplaatst

Je mag wat mij betreft deze post EDITTEN??? Geen idee wat 't betekent, hahaha.....

Uhm... aanpassen, wijzigen...

Dus als er wijzigingen zijn pas ik gewoon een aantal keer bovenstaand lijstje aan.

Dan hoeven we niet elke keer opnieuw kleurtjes enzo te doen.

Geplaatst

Ik ben helemaal blij, we hebben vanmorgen de 20-weken echo gehad en alles was goed!!! confettistars.gif

Heb verteld dat ik zo onzeker was, omdat ik nog niets voel. Het blijkt dat m'n placenta aan de voorkant zit (een dik kussen ervoor dus...) en ik heb redelijk veel vruchtwater waardoor de kleine lekker kan zwemmen. Wat een bijzondere ervaring is dat hè, geweldig om alles zo te zien!!!

Hoe is het met jullie??

Geplaatst

@ Liesjuh: ja leuk hè die 20 weken echo (als er tenminste niks bijzonders te zien is). Ik voelde de kleine ook vrij laat, mijn placenta ligt ook voor. De verloskundige vertelde mij dat het zelfs tot 24-26 weken kan duren voordat je iets voelt (soms merk je ook niet of het je darmen zijn of de baby).

Ik voelde ergens bij 20-21 weken de kleine echt bewust, Nu voel ik de kleine heel vaak, leuk.

Verder begin ik enorm te groeien heb een flinke buik al, ben helaas nu in totaal 13 kilo zwaarder al (5 van de hormonen en 8 van de zwangerschap). Heb flink last van bekken en rug, maar heb zittend werk, dus ik red mij nog wel even. Mijn collega neemt mijn spreekuur grotendeels over, dus dat is fijn.

Tja en toch weer veel moe, maar allemaal voor een goed doel! biggrin.gif

Geplaatst

@Paula, wat leuk dat je de kleine zo vaak en bewust voelt, lijkt me ook zo'n bijzondere ervaring!

Dat je een aantal kilootjes aankomt is nog niet zo'n ramp, dat krijg je er wel weer af. Maar het is natuurlijk wel minder dat je met je rug en bekken zit. Ik moet zeggen dat het bij mij een stuk beter gaat nu ik therapie krijg en oefeningen doe. Jij ging toch naar een osteopaat???

Geplaatst

Liesjuh weet je wat het is of wilden jullie het niet weten??

Heel fijn te horen dat alles goed is met jullie wondertje!!!

Geniet er lekker van.

En dat voelen zal dan ook wel hopelijk snel komen.

xxxx

Geplaatst

Hoi Hoi

Super liesjuh dat alles goed is met de beeb!!is een hele geruststelling,ben ook wel benieuwd wat je krijgt hihi

Paula balen dat je zo last blijft houden van je rug,heb er ook al behoorlijk wat last van en ook last van de heupen,ik had als baby last van heupdysplasie heb ook als baby een hlf jaar in de beugels gezeten,dus ik hoop dat het geen gevolgen heeft voor de bevalling, ben een beetje angstig dat de beeb er niet uit wilt,morgen weer voor controle naar de vk spannend.

Arzu hoe is het met jou

en is iedereen al bezig met de kamer we hadden veel blauwe accenten maar nu is alles mooi roze ook al wat meisjeskleding gehaald en schattige roze mandjes voor de zwitsaldingetjes

we zijn al over de helft super snel

Liefs Elvira

Geplaatst

Nou Elvira klinkt heerlijk al die roze dingetjes:D

'

Hahaha hier was mijn man ook bang dat ze zou zeggen ohw het word toch een meisje hahah, niet hij was er heel blij mee geweest:D

Vraag me eigenlijk wel af hoe jullie reageerden toen biggrin.gif

Hier is de babykamer al klaar zo'n uhm 4 weken ( beetje vroeg maar oke hihi)

Gisteren box van mijn ouders gekregen en die staat ook al op, kunnen de hondjes wennen.

Gelukkig is het bloed en bruin helemaal weg nu pffff

Hele geruststelling.

En de kleine is gelukkig weer heel actief dus voel hem van de ene naar de andere kant van mijn buik "glijden"

xxxx

Geplaatst

Hey Arzu

Ja onze rectie was echt om te lachen hihi,de gynaecoloog vertelde dat ze echt geen pipie zag en wij zou ow echt waar en na meerdere malen gekeken te hebben feliciteerde ze ons dat we een meisje krijgen dus onze mond viel echt open van verbazing en toen moest ik het men ouders vertellen die dachten dat we een grapje maakten maar ze vinden het allemaal super ook omdat er aan mijn kant van de fam alleen maar jongens zijn(broers,neefjes) ik ben de enigste meisje dus nu kmt er toch een meisje bij is wel erg leuk

Maar we laten voor de zekerheid nog wel een pretecho maken want de eerste 20 weken ben je ervan overtuigd dat je een jongetje krijgt en nu de 2e helft een dochter hihihi.

Goed om te horen dat het bloedverlies gestopt is en dat je de beeb ook vaak voelt super gevoel is dat he

Bij mij blijft ze een beetje laag zitten te trappelen bij men blaas en men navel zie en voel ik vaak van die plopjes zo schattig

Dus bij jullie is de kamer ook klaar super

Liefs Elvira

Geplaatst

@Arzu, we willen niet weten wat 't wordt. Wij hadden zoiets van alles is al geregeld/gepland, dus laat dit maar een verrassing blijven.

Fijn dat het bloed nu helemaal weg is, je schrikt toch als je dit wel hebt, al heeft het w.s. niets te betekenen!

@Elvira, wij maken de kamer lime groen met wit/creme! Heb erg leuk behang gevonden met een motiefje en de gordijnen met het motief omgekeerd qua kleur, erg leuk vinden wij, hahaha..... Volgende week worden de muren aangesmeerd, zodat we daarna kunnen gaan behangen, de gordijnen zijn besteld, de inbouwkast is al opgeknapt en gister de monteur gehad om de verwarming (ook belangrijk als je midden in de winter bevalt) in orde te maken!!! Dus we zijn nog lang niet klaar, maar het begin is er!!

@Paula, hoe is het nu met je bekken/rug?

Met mij gaat 't ook iets minder vandaag, heb grote schoonmaak gehouden.... boven alles schoon, bed verschoont, was gedaan, etc.... dus nie echt fijn voor m'n rug, maar heb nu wel een voldaan gevoel nu alles fris is!!!

Verder weer effe wennen aan 't nieuwe forum, weer op ontdekkingsreis. Mijn foto is ook verdwenen, terwijl die bij de meeste nog wel staat, raar.....

Fijn weekend allemaal!!!

Geplaatst
@Paula, hoe is het nu met je bekken/rug?

Thanx for asking!

Na een week werken ben ik echt total loss (gelukkig heb ik zittend werk), met als gevolg dat ik gestart ben met aftellen tot mijn verlof! Hahaha. Nog 10 weken werken. De pijnklachten blijven een beetje af en aan gaan. Binnenkort weer naar de osteopaat en over 2 weken met yoga beginnen. Misschien gaat het dan weer iets beter.

Ik hoop dat het forum snel weer helemaal goed is, zou fijn zijn.

Tijd gaat overigens snel nu, voor mijn gevoel en mijn buik groeit hard (aantal mensen vragen: "zijn het er écht geen twee"?)...

Veel plezier met het kamertje doen komende week! :)

Geplaatst

Hey meiden

gisteren controle gehad bij de vk en alles is goed baarmoeder zit nu boven de navel hartje klopte ook goed en bloeddruk is mooi 90/60 en 2 kg aangekomen in 4 weken dus dat gaat hard 14 oktober de volgende controle spannend

@Paula fijn he het verlof al in aantocht ik kan zelf ook niet wachten ik heb vanaf 30 november verlof t/m 12 april heerlijk

@Liesjuh leuk die kleuren voor de kamer kan goed voor allebei nou veel plezier met het inrichten van de babykamer is altijd wel leuk om te doen

Iedereen een goed weekend

Liefs Elvira

Geplaatst

Hai meiden,

Van de week voor t eerst naar zwangerschapscursus geweest , dat was hardstikke leuk en nuttig

Maandag naar bekkentherapie ik heb helaas ontzettend last van bekken/onderrug , heb daardoor afgelopen week ook mn werk af moeten zeggen omdat ik alleen nog kon schuifelen dus laat staan 5 uur staand werken.

Volgende week gaan we met mn schoonouders shoppen voor de kinderwagen.De voorbereidingen van de kinderkamer zijn nu bijna klaar , de muren zijn glad gemaakt voor de muurschilderingen nu nog n nieuwe vensterbank , radiatorbekleding ,sierlijsten langs het plafond.Over iets meer dan 2 weken worden de meubels afgeleverd kan bijna niet wachten!!! : ) dan kan eindelijk t echte inrichten & aankleden beginnen. leuk!leuk!leuk! Fijn weekend allemaal! sterkte voor degenen met bekken , rug , heuptroubles

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden