Ga naar inhoud

Uitgerekend in januari 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

nou n dag later nog ff n berichtje erachteraan.Ik ben dus van nu af (morgen 25 weken ) thuis

Ben vanochtend naar de therapeute geweest en die zei mij dat ik echt niet meer mocht werken

(werk=staand) met deze klachten. krijg nu 1 x in de week fysio en 1 x in de week bekkenbodemtraining naast de zangerschapscursus(gym). Heb ik toch nog n beetje een hobby ; )

• Reacties 840
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh jeetje, dat is wel balen zeg!

Ik ben stiekem wel een beetje blij dat ik zittend werk heb. Ik geloof niet dat ik het staand ook nog vol zou houden met dat bekken van me. Nou Carolina, ik hoop dat je je een beetje bezig kunt houden!

Geplaatst

hallo dames,

Hier minder nieuws ( vind ik zelf) heb vandaag een echo gehad,alles top met de beebs.

Mijn bm mond is 2 cm en heb verplicht acute bedrust meegekregen.en hier lig ik dan. vrijdag moet ik terug als het minder is geworden moet ik in het zh blijven.

Dus geen poetslap vasthouden en stofzuigen voor mij! dat is het enige voordeel :))

hoe gaat het met de rest?

liefs

Geplaatst

Hey nou niet van die gekke berichten gaan plaatsen hè? Carolina al thuis, Ramona jij zelfs bedrust. Ik kan me voorstellen dat je er van schrikt en HELEMAAL geen zin hebt om nog weken in het ziekenhuis te verblijven. Hou je goed rustig meid!

Geplaatst

Hoi Dames

Hoe is het met iedereen

Hier alles goed afgelopen maandag is hier de kraamconsulent geweest en krijg 49 uur kraamhulp en een lijstje met wat we nog moeten ophalen spannend allemaal komt dichterbij nu

@Ramona hoe is het verder nu met je hoop zo dat alles goed gaat

Liefs Elvira

Geplaatst

Heey hoi,

Jullie zullen ook wel bericht hebben gehad dat de Mama Mazzeldagen bij de Prenatal begonnen zijn? Wij zijn gisteravond wezen shoppen, we hebben lekker veel ingeslagen, erg leuk!! We hebben een Bugaboo gekocht, rood met grijs, echt gaaf! Verder ook een aerosleep matras (hebben jullie die ook?) en vele andere spullen die je nodig bent..... dus als jullie nog wat nodig zijn, het scheelt echt teveel!!!!

@Ramona, jeetje wat balen meid, hoop dat het beter wordt en je niet naar het ziekenhuis hoeft!

Geplaatst

Hoii dames,

Hier gaat het zn gangetje,lig of zit de hele dag :[ verder gaat het met mij goed en de kids bewegen goed,ze lagen zelfs voor op schema!

Morgen moet ik terugkomen voor een bm meting,hoop dat het nog 2 cm is of meer.dan mag ik gewoon weer lekker naar huis. De gyn zei dat het ook weleens kon zijn dat ik van mezelf een verkorte baarmoedermond heb. als het maar niet nog korte is geworden of is gaan splijten en gaat weken. De schatjes moeten nog 3 maanden blijven zitten. Ben van mezelf errug nuchter maar ik ben nu wel heeeel angstig hoor.

Hoe gaat het met de rest? Kamertjes klaar? namen bedacht? geboortekaartjes (proef) al binnen?

liefs Ramona

Geplaatst

Yeahhhh! hoef niet in het zh te liggen maar gewoon thuis! alleen nu is het echt liggen geworden en niet teveel zitten.mag niet douchen,en echt alleen mn bed uit als ik moet plassen. en als ik savonds naar ons eigen bedje wil.

bm mond varieerde dit x heel erg van 1,4cm naar 2,2cm,en het zat nog potdicht. verder waren de beebs wederom keidruk en lagen ze met de hoofdjes tegen mekaar. zo lief! ze konden mekaar nu zien zei de gyn. as donderdag mag ik weer terug voor een meting en dan horen we weer wat de stand van zaken zijn. maar dan ben ik gelukkig ook weer een week verder.hoop dat het allemaal goed gaat en komt en als ik tot wk 37 moet liggen doe ik dat graag en met een big smile.

liefs

Geplaatst

Ramona, wat fijn dat je thuis kunt blijven! Hoeveel weken ben je nu dan, je hebt namelijk geen banner waar ik het aan kan zien..... was wel benieuwd hoelang 't duurt voordat je bij die 37 weken bent.... doe het vooral rustig aan, maar ja... dat doe je vanzelf wel!!!

Geplaatst

Jeetje Ramona dat worden nog wel wat weekjes liggen! Maar goed dat alles in orde is met de kleine ukkies. Heel erg fijn!

Wij wachten nog op het bedje en dan is alles compleet, ja we hebben ook een aerosleep. Proefjes van geboortekaartjes druppelen af en toe binnen en de naam is bedacht (al hebben we voor de zekerheid ook een meiden naam, you never know!).

En dan hier weer even het lijstje:

Uitgerekende datum:

02-01-2011 Hanneke

02-01-2011 Samsam

04-01-2011 Paula (ZOON)

04-01-2011 Carolina (VERRASSING)

06-01-2011 Ramona (tweeling: ZOON en DOCHTER)

07-01-2011 Sandra (ZOON)

11-01-2011 Miep (tweeling: ZOON en DOCHTER)

11-01-2011 Ciska (tweeling: ZOON en ?)

18-01-2011 Elvira (DOCHTER)

18-01-2011 Wombat (VERRASSING)

20-01-2011 Zoey

22-01-2011 Mariette (tweeling: miskraam 23 mei en 2 juli)

23-01-2011 Ren (ZOON)

25-01-2011 Arzu (ZOON)

26-01-2011 Annemarie (tweeling: miskraam 30/31 mei)

31-01-2011 Lisette (VERRASSING)

Volgende afspraken:

06-09-2010 Ramona 24 wk echo gyn

13-09-2010 Paula controle VK (24wk)

15-09-2010 Lisette 20 wk echo

20-09-2010 Ramona controle gyn (24wk)

11-10-2010 Paula controle VK (28wk)

18-10-2010 Lisette controle gyn

08-11-2010 Paula echo (32wk) Radboud ZH Nijmegen

18-11-2010 Lisette Controle gyn

Geplaatst

@Ramona wat fijn dat je thuis mag blijven! Sterkte hoor

Wij hebben ook een aerosleepdekje zowel voor t wiegje als voor t ledikant.

Heb de laatste dingetjes gekocht bij prenatal en we zijn gisteravond naar babypark geweest voor de kinderwagen keus ging tussen Joolz Day en Bugaboo Cameleon.

de laatste gekozen een antraciet bak met offwhite kap vond eigenlijk de off white limited edition mooier maar zat 250 euro verschil tussen en schoonouders liepen niet echt warm (kregen t cadeau)

We mochten ook n autostoeltje en de aansluiting dus dat ook bij BP geregeld.

Ik keek savonds nog ns op Prenatal en zag dat ook op de Bugaboo 20% korting ging maar nog beter...zelfs op die we eigenlijk t allermooist vonden.

Dus vanochtend gebeld met de prenatal winkel , t meisje alle filialen afgebeld voor deze kleur

en nu hebben we e.e.a. omgegooid en krijgen we de Bugaboo off white met t zwarte onderstel : ) we betalen zelf t verschil bij is een klein bedrag ben dr zo blij mee ben echt verliefd op de wagen.

Heb heel lang getwijfeld tussen de Joolz en de Bugaboo omdat van die laatste de bak zo laag zit maar uiteindelijk hebben de vele positieve gebruikerservaringen me overtuigd.

02-01-2011 Hanneke

02-01-2011 Samsam

04-01-2011 Paula (ZOON)

04-01-2011 Carolina (VERRASSING)

06-01-2011 Ramona (tweeling: ZOON en DOCHTER)

07-01-2011 Sandra (ZOON)

11-01-2011 Miep (tweeling: ZOON en DOCHTER)

11-01-2011 Ciska (tweeling: ZOON en ?)

18-01-2011 Elvira (DOCHTER)

18-01-2011 Wombat (VERRASSING)

20-01-2011 Zoey

22-01-2011 Mariette (tweeling: miskraam 23 mei en 2 juli)

23-01-2011 Ren (ZOON)

25-01-2011 Arzu (ZOON)

26-01-2011 Annemarie (tweeling: miskraam 30/31 mei)

31-01-2011 Lisette (VERRASSING)

Volgende afspraken:

06-09-2010 Ramona 24 wk echo gyn

13-09-2010 Paula controle VK (24wk)

15-09-2010 Lisette 20 wk echo

20-09-2010 Ramona controle gyn (24wk)

28-09-2010 Carolina echo (pret)

11-10-2010 Paula controle VK (28wk)

14-10-2010 Carolina placenta lokalisatie echo (28wk)

18-10-2010 Lisette controle gyn

20-10-2010 Carolina VK (29wk)

08-11-2010 Paula echo (32wk) Radboud ZH Nijmegen

18-11-2010 Lisette Controle gyn

Geplaatst

Ik ben nu precies 25 weken. dus nog 12 weken te gaan LIGGEND. :(

moest nog een aantal dingetjes doen voordat de babykamer helemaal af zou zijn,maar dat moet ik nu uit handen geven.

en voor de rest is alles zo goed als klaar/besloten.

namen hebben we en de geboortekaartje zijn we ook over uit.

Fijn weekend!

Geplaatst

hoi dames,

even een snel en kort bericht.

lig sinds gister in radboud nijmegen,aan de weeenremmers bmmond was verweekt en stond al iets open.

tis even afwachten maar het word rustig in mn buik nu.

kom gauw weer kletsen,en het word vervolgd.

liefs

Geplaatst

He sh*t Ramona ik hoop dat de weeenremmers goed aanslaan.

Beebjes nog ff blijven zitten hoor!

Heel veel sterkte meid! ik ga voor je duimen dat de medicijnen goed aanslaan en de kleintjes nog een hele poos blijven zitten.

Geplaatst

Hoi Iedereen

@Ramona ik hoop ook dat de beebs blijven zitten en dat de medicijnen goed hun werk mogen doen!!!Ik zal flink voor je duimen!!

Hoe is het met de andere dames

Hier alles prima behalve op de bekken/rug klachten na de babykamer is bij ons nu echt helemaal af zo leuk om te zien.

iedereen een fijne dag vandaag

Liefs Elvira

Geplaatst

Ramona :( echt balen ik hoop dat de weeënremmers goed helpen.

Hebben jullie eigenlijk al eens een foutje gemaakt met eten?

Hier dit weekend met ouders weggeweest en in een hotel overnacht.

Daar hebben we ook gegeten en aangezien alles bijna varkensvlees was ( en wij moslim zijn) heb ik maar biefstuk genomen en gezegd heel goed door te bakken.

Dat was ook zo tot helemaal binnenin daar was het nog licht roze.

En heb er 2 hapjes van gehad.

Ik ben wel toxo immuum, maar maak me toch wel erg druk over listeria.

Moet vrijdag naar de gyn en ga daar extra bloed laten prikken.

Let altijd zo op, en heb op verschillende plekjes erin gesneden hoe kon me dat nu gebeuren!!!

Elvira ben benieuwd naar het kamertje van jullie prinses:D

xxx

Geplaatst

@ Arzu: uhm, ja ik heb ook wel eens een foutje gemaakt hoor. Van een beetje lichtroze hoef je volgens mij toch niet echt bang te zijn, dat lijkt me toch wel voldoende verhit. Je kan niet meer doen dan er op letten, toch?

@ Ramona: nee, jeetje dat is niet zo mooi nieuws! Heel veel succes en ik hoop dat die kleintjes nog lang binnen blijven.

@ Elvira: leuk dat de kamer af is! Bij ons komt het bedje binnen 2 weken als het goed is!

Geplaatst

Hey meiden

ik zal binnenkort is even proberen een foto van de babykamer erop te zetten

Ben vanmorgen ook nog even bij de huisarts geweest ivm pijn in de heupen wat uitstraalt naar men bil/been

en blijkt toch een beginnende bekkeninstabieliteit,moet nu een afspraak maken bij de bekkentherapeut en moet meer gas terug nemen van men werk dus de weekenddiensten en avonddiensten mag ik niet meer doen,ik had gehoopt om tot men verlof gewoon volledig te kunnen werken maar helaas moet ik het gewoon beperken tot de dagdiensten,ach is voor een goed doel

Hoe is het met jullie verder allemaal

Liefs Elvira

Geplaatst

@Ramona...sterkte. We duimen voor jullie

@Arzu...je hoef je niet zo een zorgen te maken, het gaat erom dat het geen rauw vlees is zoals carpaccio, filte americain, tartar.....

@Elvira...balen van je bekkeb, maar wat ik heb begrepen van vriendinen, de baarmoeder wordt nu natuurlijk zwaarder wegens de toegenomen afmetingen 9zo groot als een voetbal), dus ja, de onderrug en bekken beginnen nu te protesteren. In ieder geval, succes bij de bekkentherapeut. Ik heb van schoonzus begrepen dat yoga ook goed werkt.

Wij zijn vannacht (2.30 uur) teruggekomen vanuit Marokko. Geweldig vakantie gehad. Wel bloedheet met temperaturen de eerste 3 dagen tussen de 38 en 40 graden :-)) Maar ik krijg op geef moment ook een schrik, helderrood bloedverlies. Ik dacht toen, hoe kan dat nou en waarom nu op vakantie in Marokko , of all places. Contact met mijn verloskundige vanuit hier die heeft me prima gerust gesteld. Een goede meetlat voor mij was het feit dat kindje nog zo goed en veel bewoog;-) Vandaag bij terugkomst toch even langs de praktijk geweest te controle. Bloeddruk was goed, baby hartje deed het prima, hij/zij is de afgelopen dagen echte acrobaat geworden. Soms is het zelfs pijnljk, vooral als die gaat helemaal uitrekken en duwen tegen 1 kant van mijn buik. Er4 werd ook een inwendige onderzoek gedaan om de baarmoeder mond te controleren, maar die was gelukkig helemaal goed. Dus voorlopig hoef ik me geen zorg te maken. Ik merk wel dat me lichaam begint nu wat kleine waaschuwingen te geven , om een stapje terug te nemen in mijn werk, maar ook mijn dagelijkse dingen, die tot nu toe vanzelfsprekend voor me waren (stofzuiger, zware boodschappen, hond uitlaten enz....) We zijn inmiddels 24.5 weken, dus we moeten ons best doen om te zorgen dat de komende 10-12 weken goed lopen.

Sterkte en succes aan iedereen

Geplaatst

Ooooooooh wombat dat is idd schrikken!!

Gelukkig dat alles goed is:D en dat het zo'n acrobaat is hihihi.

Hier ook de hele dag bijna bewegingen.

Dank je wel voor je geruststelling:)

xxx

Geplaatst

Hey dames

@Wombat dat is zeker even schrikken,gelukkig is alles goed met jou en de kleine beeb!!!

Is wel een geruststelling

En leuk om te horen dat je een fijne vakantie hebt gehad,en nu zit je in het koude kikkerlandje hihi zal wel even een omschakeling zijn

en hoe ging het met het eten daar in het buitenland lijkt me wel moeilijk om alles te controleren vanwege rauw vlees etc.

Liefs Elvira

Geplaatst

Heey dames,

Gisteravond ben ik de trotse peettante geworden van mijn neefje Ties!

Hij weegt bijna 7,5 pond en is 50 cm lang. Moeder en zoon maken het goed, de bevalling is zeer snel verlopen.

Vanmorgen heb ik dit prachtige kereltje even bewonderd, wat een schatje!

Zal later nog reageren op jullie berichtjes, maar kon het niet laten om dit nieuwtje even met jullie te delen!!!

Geplaatst

Liesjuh van harte gefeliciteerd met je petekindje Ties!!!

Hier vandaag controle gehad, de BM ligt 5 vingers boven de navel!!

Heel goed vond de gyn het , ze was erg tevreden.

Mijn bloedddruk is 134/66 ook heel erg netjes.

En wat geweldig om zijn krachtig hartje te horen!!

Zo lief:D

Over het vlees hoefde ik me geen zorgen te maken zei ze.

Geplaatst

@ Liesjuh....gefeliciteerd met je neefje Ties. Mijn zusje staat ook op "springen". Zij is het nu zat en wil gewoon dat het kindje komt...lol

@Arzu..geweldig he als je dat hartje zo hoort:-)) Mijn baarmoeder ligt ook al zo hoog. Begin nu wel last te krijgen na het eten. Gisteren had ik zo een volle buik (trouwens al met een kleinere portie dan wat ik ben gewend), dat het zelfs pijn deed. En het kindje draait tegenwoordig alle kanten op waarbij ik heb sinds een paar dagen al wat schopjes in de middenrif gehad :-0

Maar eerlijk gezegd, iedere dag geniet ik meer en meer van mijn buik, vooral omdat we nu al cotact met de baby kunnen maken:-)))

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden