Ga naar inhoud

Uitgerekend in januari 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja idd leve in de brouwerij hier!! KIjk best vaak hier maar weet dan niet wat ik moet typen :))

Maar dat is lekker wat extra uurtjes hulp strakjes. Wij krijgen als het allemaal soepel verloopt 65 uur kraamhulp 8x8. maar komt dus vanwege de twins.

maar beval ik te vroeg dan kan ik fluiten na de kraamzorg,kan zorg voormezelf krijgen dan maar voor de twins krijg ik niks meer als ze tijdelijk in het zh moeten verblijven.

we kunnen uren bij kopen maar daar beginnen we niet aan. als ze echt te vroeg komen leer je ook wel een hoop in het zh.

Ohh wat lekker nog een paar daagjes en dan mag je uitslapen en lekker goed rond worden :))

Dames al last van nesteldrang?? hier wel maar mag niks doen :(( dat is echt frustrerend joh.

• Reacties 840
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
02-01-2011 Samsam

04-01-2011 Paula (ZOON)

04-01-2011 Carolina (VERRASSING)

06-01-2011 Ramona (tweeling: ZOON en DOCHTER)

07-01-2011 Sandra (ZOON)

11-01-2011 Miep (tweeling: ZOON en DOCHTER)

11-01-2011 Ciska (tweeling: ZOON en DOCHTER)

18-01-2011 Elvira (DOCHTER)

18-01-2011 Wombat (VERRASSING)

20-01-2011 Zoey

22-01-2011 Mariette (tweeling: miskraam 23 mei en 2 juli)

23-01-2011 Ren (ZOON)

25-01-2011 Arzu (ZOON)

26-01-2011 Annemarie (tweeling: miskraam 30/31 mei)

27-01-2011 Mirthe (VERRASSING)

31-01-2011 Lisette (VERRASSING)

Volgende afspraken:

03-11-2010 Paula controle VK (31wk)

08-11-2010 Paula echo (32wk) Radboud ZH Nijmegen

11-11-2010 Elvira controle VK

18-11-2010 Lisette controle gyn

22-11-2010 Paula controle VK (34wk) + intake kraamzorg

24-11-2010 Carolina voorlichting bevallen in het ZH

29-11-2010 Ramona controle zh 34,4 wk

30-11-2010 Mirthe controle zh 31,4 wk

02-12-2010 Elvira controle VK

06-12-2010 Paula controle VK 36wk

06-12-2010 Ramona controle zh 35,4 wk

09-12-2010 Liesjuh controle gyn

09-12-2010 Paula info avond ZH

14-12-2010 Liesjuh rondleiding + info-avond ZH

23-12-2010 Liesjuh controle gyn

06-01-2011 Liesjuh controle gyn

Pffff, zo lees je even een aantal dagen niet mee, en vervolgens weer vele verhalen rijker. Maar allemaal goed nieuws gelukkig zo te lezen. FIJN!!!!!!

Hier gaat ook alles voorspoedig. Verleden week uitstekende controle gehad, kleine uk doet het goed. Alleen mijn placenta ligt iets lager dan gemiddeld, dit wordt de komende tijd in de gaten gehouden. De VK voorziet geen problemen, maar aandachtspunt is het wel. (heb al gelezen dat kans op keizersnede dan groter is)

Inmiddels om de 2 weken al een afspraak in het ziekenhuis. Gaat nu echt steeds sneller.

Aankomende zaterdag zetten we de meubeltjes in elkaar en kan het aankleden beginnen. Denk dat ik dan ook iets meer overzicht heb in wat er nog aangeschaft moet worden. (ik vind mijn kledingkast nog beetje leeg, maar heb geen blauw/roze otpie, dus laat ik het ook nog maar even rusten)

Wel meende ik een klein slurfje te zien op de echo, maar de arts verplaatste het beeld niet, dus kan net zo goed het staartbeen zijn geweest, ik ben immers maar een leek.

Namen hebben we inmiddels wel bedacht. Volgende week ga ik een map halen voor kaartjes. Heerlijk dit geregel allemaal :)

Hoever zijn jullie daar al mee? Ik kan me voorstellen dat de 2-ling moeders al behoorlijk verder zijn in hun organisatie.

Succes allemaal en tot de volgende keer.

Liefs Mirthe

Geplaatst

Mijn verlof is begonnen!

Gek idee hoor!

Vandaag met al mijn collega's geluncht en cadeautjes gekregen, zo lief.

@ Mirthe: ik ben ook al helemaal klaar met alles, wel een fijn idee.

Geplaatst

Hoi Dames

Paula super dat je verlof is begonnen,kun je heerlijk van je vrije tijd genieten

Hier gaat alles goed,wel last van maagzuur en af en toe overgeven maar nog eventjes dan kunnen we de kleine in onze armen vasthouden

ben ook begonnen met het schrijven van een geboorteplan a,s do word het besproken met de vk dus ben benieuwd

hoe is het verder met iedereen

Liefs Elvira

Geplaatst

Hierbij een paar foto's van de fotosessie van laatst:

[ATTACH=CONFIG]285[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]284[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]282[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]283[/ATTACH]

Geplaatst

Leuke foto's Paula!!

Elvira, zo'n gipsafdruk heeft m'n zus ook gedaan, ook leuk joh! Succes ermee!!!

Zaterdag wordt mijn buik gebodypaint, ben zo benieuwd hoe dat zal worden....

Nadien gaat m'n vriendin er foto's van maken, heb er al helemaal zin in!!!

Geplaatst

Wat een mooie foto,s paula! Heel gaaf en n prachtig buikje zeg!

Leuk om alle berichtjes te lezen , ik had ook een gipsbuik willen doen had n heel mooi vb gezien van iemand die m op canvas had gedaan en dan zilvergespoten.

Ik lig nu alweer 2,5 wk in t zkh.afgelopen vrijdagnacht hadden ze bijna de baby gehaald. Heb die dag de hele dag krampen ( weeen ) gehad en kreeg bloedverlies.Ze hadden alles in gereedheid gebracht voor een keizersnede op t laatste moment nog besloten toch nog ff af te wAchten.toen kwam ook de wisseling vd dienst en bleef t daarbij.de pijn is in de afgelopen dagen enorm toegenomen. Vaak wordt ik snachts wakker vd pijnkrampen t vervelende is dat ik moeilijk t verschil voel tussen endometriosepijn en harde buiken/ weeen.Er moet sowieso een CTG scan aan te pas komen. Gistermiddag kwam gelukkig t pijnteam en hebben ze mn medicatie kunnen verhogen. Ik kreeg al morfine , sinds vrijdag in injectievorm ipv tabletten de dosis is nu verdubbeld werkte nu wel tegen de pijn , hopelijk nu voor iets langer..

En ben heel blij eindelijk eindelijk eens geslapen te hebben. Heb van 21.30 tot 06.00 geslapen wel 3 x geinjecteerd helaas wert de morfine niet

lang aan een stuk

Vandaag hebben we een afspraak met een vd gyns op verzoek van mijn man die t meer dan zat was. Ben benieuwd wat daaruit gaat komen. Het is voor hem ook moeilijk.lange dagen en nachten op de raarste tijden hier om mij te steunen als ik weer on aanval heb en puffend en jankend over t bed heenhang terwijl niets meer helpt.

We weten inmiddels ook dat de keizersnede onder algehele narcose plaats gaat vinden. Ik heb een afwijkende bloedstolling ( boven de 15 minuten ipv max 8 ) en met t verhoogde risico van bloedingen ivm de placenta privae totalis en blijkbaar is er n te groot risico op complicaties om met zon stollingsafwijkng een ruggeprik toe te dienen.er zijn ook voorbereidingen getroffen qua bloed en antistollingmedicatie voor t geval t een spoedje wordt weten we al dat alles klaar ligt en voorbereid is.dat is wel een geruststellende gedachte.

Helaas van deze kant dus geen leuke berichtjes jammergenoeg. Voel me bijna lullig om te reageren.

Ik hoop dat bij jullie alles goed blijft gaan en de kleintjes tot de uitg.datum lekker warm kunnen blijven zitten.

Geniet zoveel mogelijk van jullie kraamverlof en doe alles wat je graag wilt doen hiermee bedoel ik wil je nog iets speciaals als gipsbuik of buikfoto,s doe het dan en stel t niet uit ; )

Geplaatst

Wat een verhaal!

Heel veel sterkte!

Ik hoop dat je veel visite krijgt om je op de fleuren!

Geplaatst

Geeuw, goede morgen, het is weer vroeg.

Kon helaas niet meer slapen, kruip later vandaag nog wel een keer in bed.

Gister extra controle door de verloskundige: ik hou sinds zaterdag echt veel vocht vast. Ik heb hun toch even gebeld voor de zekerheid. Bloeddruk was goed, urine zat een beetje eiwit in en m'n buik is vaak keihard. Conclusie: rustiger aan doen, beentjes omhoog en maandag weer terug komen.

@ Carolina: hoe is het gesprek met de gynaecoloog afgelopen?

Hier nog even weer ons lijstje:

Uitgerekende datum:

04-01-2011 Paula (ZOON)

06-01-2011 Ramona (tweeling: ZOON en DOCHTER)

07-01-2011 Sandra (ZOON)

20-01-2011 Zoey

23-01-2011 Ren (ZOON)

25-01-2011 Arzu (ZOON)

Volgende afspraken:

06-12-2010 Ramona controle zh 35,4 wk

Geplaatst

Carolina, jee.. wat een verhaal, wens je heel veel sterkte!! Hoe is het nu met je?

Paula, gelukkig dat de controles goed waren, nu dus echt rustig aan doen!! (en niet om 6.00 uur uit bed.... grapje...)

De andere dames nog nieuws te melden? 't Is weer rustig hierzo...

Geplaatst

Hoi allemaal!

Lang niets meer geschreven, wel nog steeds meegelezen. Wat een verhalen allemaal zeg!

@Carolina, ben benieuwd hoe het nu met je gaat. En hoe reageert de baby onder deze omstandigheden? Hopelijk goed!

Hier gaat alles z'n gangetje. Ik hoef nog maar 2 dagen te werken (maandag en dinsdag) en dan heb ik verlof. Tot nu toe loopt alles zo ontzettend lekker (even afkloppen, natuurlijk) dat ik vind dat het allemaal veel te snel gaat. Over 5 weken ben ik uitgerekend, maar het mag van mij nog wel even wat langer duren. Ik wil zo graag nog langer genieten van het geschop in mijn buik en de aandacht van mijn man en kinderen voor de 'baby in de buik', etc.

Aan de andere kant ben ik wel benieuwd naar deze kleine man en hoe hij in ons gezin zal gaan passen, erg dubbel dus.

Het babykamertje is nu bijna klaar, we hebben gisteren de meubeltjes erin gezet. Aankomende week ga ik alles wassen en in de kasten leggen en dan de laatste voorbereidingen treffen.

Nu dat ik jullie leuke ideeen zag (met foto's, gipsafdrukken, etc.) bedenk ik me dat ik erg weinig foto's e.d. heb van mijn zwangerschap. Ook nog maar eens even wat gaan regelen wat dat betreft. Mmm, ik ga me niet vervelen geloof ik, tijdens m'n verlof ;-)

Zo, ga nu de kids naar binnen halen. Die zijn heerlijk met de slee aan de overkant van de straat in de speeltuin aan het spelen. Ze lijken net sneeuwpoppen van al het uitglijden, haha!

Geplaatst

Hey dames

Vanmiddag weer voor controle geweest bij de vk ,de kleine ligt nog steeds in onvolkomen stuitligging en krijg over 2 weken een liggingsecho om de juiste positie te bepalen van ons meisje en dan word er bekeken over hoe en wat en volgende week dinsdag weer naar het ziekenhuis voor een gal/levertest bij de gynaecoloog ivm hevige jeuk is de laatste paar dagen zo erg dat ik men huid helemaal kapot heb gekrabt hopelijk is het gewoon goed.verder voel ik me wel goed wel iets meer vermoeid

vanmiddag op kraamvisite geweest bij men buurvrouw die is vanacht bevallen van een meisje wat een poppeke zeg zo lief ging allemaal voorspoedig vanaf de eerste wee tot aan dat hun kleine er was heeft ze er maar 5 uur over gedaan en dat voor een eerste kindje,

Hoe is het met de rest van jullie allemaal echt nog maar een paar weekjes spannend

Liefs Elvira

Geplaatst

Nou, het eiwit is weg in mijn urine!

Mooi zo!

MAAR: in ruil daarvoor heb ik nu een urineweginfectie!

Dus vandaag begonnen met antibiotica.

Helaas, maar het is niet anders!

Geplaatst

Hey dames, hier even snel een berichtje!

Ik ben 26 november bevallen van een gezonde Zoon en dochter. Ze heten Yinthe & Keano.

Zijn 6 weken te vroeg geboren maar ze doen het super!

Zal snel het hele verhaal hier neer typen.

Liefs

Geplaatst

Ramona, Gefeliciteerd met jullie zoon en dochter!!! Wat fijn dat ze het zo goed doen ondanks dat ze 6 weken te vroeg zijn.

Hoe is het met jou, voel je je goed? Geniet van jullie kraamtijd en veel geluk samen!!!

Zelf heb ik vandaag de buikbeschildering laten doen, zie hier het resultaat...

IMG_1511_klein.jpg

IMG_1508_klein.jpg

Geplaatst

@ Ramona: GEFELICITEERD! Alles goed met de tweeling? Hoe is het met jou?

@ Liesjuh: mooi zeg!

Geplaatst
Hey dames, hier even snel een berichtje!

Ik ben 26 november bevallen van een gezonde Zoon en dochter. Ze heten Yinthe & Keano.

Zijn 6 weken te vroeg geboren maar ze doen het super!

Zal snel het hele verhaal hier neer typen.

Liefs

Ramona,

van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie kleintjes, fijn te horen dat alles goed met ze gaat, geniet lekker van elkaar!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Hoi Dames

Ramona van harte gefeliciteerd met de geboorte van Jinthe en Keano, mooie namen ook!!

Hopelijk mag je de twins snel meenemen naar huis.

Liesjuh mooi gedaan de buikschildering

Paula hoe is het verder met jou lekker genieten van je verlof

Hier alles redelijk begin last te krijgen van voorween snachts en een trekkerig gevoel in de liezen en onderbuik en ik zag gisteren dat ik de eerste stria op men buik begin te krijgen

Liefs Elvira

Geplaatst

Heey dames!

Thanx voor de felicitatie's!! HIer gaat het goed, nog een beetje last van mn wond (ja tis uiteindelijk een keizersnede geworden) maar verder huppelt mama al rond.

met Yinthe en Keano gaat het ook goed. keano ligt al 2 dagen in een wiegje en Yinthe ligt nog in een babytherm.We hopen dat ze rond de kerst mee naar huis mogen,maar dat is even afwachten.

Ik zal hier kort en krachtig mijn bevalling vertellen:

Dinsdagavond 23nov. om half 12 savonds kreeg ik giga pijn in mn heup! dacht 1st dat ik aan het doorliggen was (ik lag al 11 weken plat) maar het werd om de 2a3min erger.ik mn vriend gebeld hij had late dienst dat hij moest komen,hj zh gebeld en we mochten komen. aan de ctg en er was niks op te zien maar ik had het niet meer van de pijn.ze dachten aan koliekpijn,moest een nachtje blijven om te kijken wat er nu aan de hand was. ik heb me snachts daar gedoucht om de pijn te verlichten en kwam terug op de kamer en lag goed en wel in bed en jawel ik verloor ineens vruchtwater. ik bellen en ze gingen kijken of ik ontsluiting had en ja 3 cm.

Maaar omdat ik 33 en 5 dagen zwanger was gingen ze het remmen t/m 34 weken. dus voor 2 dagen remmen!! het werd rustig tot donderdagnacht kwart voor 3 weer mij heup!! en het trok na mn onderrug. kwart over 5 vriendlief gebeld dat het ging gebeuren. half 7 lag ik op de verloskamer en half 8 10cm ontsluiting en persdrang.

heb 2,5 uur geperst maar meneer bleek een sterrenkijker te zijn en hij kwam maar niet. ik heb gesmeekt om een keizersnede en heb hem uiteindelijk gekregen.geen algehele narcose maar een ruggeprik dat is wel fijn dan ben je er gewoon bij. Vond het al met al geen pretje zo maar goed het was niet anders.

26 november om 10:43 is Yinthe geboren en Keano om 10:44.

[ATTACH=CONFIG]357[/ATTACH]

liefs Ramona

Geplaatst

Uitgerekende datum:

04-01-2011 Paula (ZOON)

06-01-2011 Ramona26 (tweeling: ZOON en DOCHTER)

07-01-2011 Sandra (ZOON)

20-01-2011 Zoey

23-01-2011 Ren (ZOON)

25-01-2011 Arzu (ZOON)

Volgende afspraken:

Bevallen:

26-11-2010 Ramona26 van zoon en dochter Yinthe en Keano (34wk en 1 dag)

Geplaatst

Aahhhhhhhh....... wat een schatjes!!! Kan me voorstellen dat het geen pretje was, maar als je deze 2 wondertjes ziet ben je volgens mij alles zo weer vergeten en neemt de pijn plaatst voor geluk of niet? Nogmaals heel veel geluk samen en genieten!!!

Geplaatst

Ahhhh was een lieve prulletjes!

Wat wegen ze daar op de foto, weet je dat?

Fijn dat je al op de been bent, maar denk aan je rust hoor!

Zou fijn zijn als Yinthe ook naar huis mag!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden