Ga naar inhoud

Wegblijven ONGI en niet zwanger?!?!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo Dames,

Ik zit met enkele vragen en misschien kunnen jullie mij helpen.

Mijn man en ik zijn al enige tijd bezig met IVF en dit is nu twee keer misgegaan (november en februari). Maar tijdens de tweede punctie heb ik veel last van buikpijn gehad, omdat het buisje steeds verstopte en ze aan een eierstok 4x hebben moeten prikken door de baarmoederwand en aan de andere kant 2x prikken. Dit deed behoorlijk veel pijn de 4e keer prikken.

Ik ben daarna wel gewoon ongi geworden, de maand erna ook en op 4 april had ik al de hele dag last van krampen, toen ik onder de douche stond floepte er iets uit me. Ik vond het een beetje griezelig, want het leek een klont van 3 bloedzakjes met een donker en een licht draadje eraan. Erg vreemd allemaal. Mijn man en ik dachten dat het iets was van de punctie misschien, maar zeker weten we het ook niet.

Nu zou ik afgelopen zaterdag ongi worden, maar tot vandaag is het uitgebleven. We willen zo snel mogelijk weer beginnen met medicijnen, zodat we onze eerste ingevroren terugplaatsing kunnen ondergaan. Ik wilde vandaag naar het ziekenhuis bellen, maar weet niet of dit misschien overbodig is om te doen. Wat denken jullie?

Ik heb mezelf 2 x getest, maar ben niet zwanger dus dat kan het niet zijn.

Daarnaast wil ik graag afvallen, maar na 3 maanden lukt dit nog steeds niet helaas. Ik eet niet veel, maar heb het idee dat het door alle rotzooi is, hier ben ik ook 10 kg door aangekomen sinds de start van de ivf. Heeft iemand tips voor mij? Ik weeg nu 73kg en ben 1.61m dus zit aan het randje van wat je wegen mag qua BMI. Ik merk dat dit ook veel stress oplevert voor mij.

Tevens zou ik willen weten hoe het zit met de IVF in Belgie.

Mijn man en ik zijn nu onder behandeling in het AZM en daar zijn ze geweldig, maar na 3 pogingen houdt het op en daar zijn wij ons heel erg bewust van. Nu gaan wij deze zomer wonen in Belgie en moeten wij ook een belgische zorgverzekering hebben. Heeft iemand hier ervaring mee, want kan ik daar dan ook aan ivf doen wat vergoed wordt of wordt dit dan geschrapt omdat we dit al in NL ondergaan hebben?

Groeten.

Geplaatst

Hoi Juulke,

Wat een vervelende situatie, denk dat je gewoon het ziekenhuis moet bellen om het uit te leggen?

Ben je ook niet naar de gyn geweest na het verlies van die zakjes?

Ik ben in behandeling in het Uz in Gent en daar heb ik zitten praten met een vrouwtje die daar ook is gaan wonen vanuit Nederland...

Zij had hier twee ivf pogingen gedaan, en die werden in Belgie gewoon kwijt gescholden, dus begon ze met 6 verse pogingen. Dit omdat de Belgische zorgkas dit beter vergoedt.

Wat er in Nederland dus is gebeurt is blijkbaar niet belangrijk voor daar. Dus hoop dat je idd dat geluk hebt! Dan heb je gewoon 6 pogingen over! Maar ik zou voor de zekerheid eens contact opnemen met zo'n zorgkas!

Ik wens je heel veel succes!

Ook met je verhuizing trouwens...

Geplaatst

Juulke,

als bellen met het ziekenhuis je onzekerheid weg neemt, zou ik dat zeker doen. Zij zijn ervoor.

Bovendien kan de menstruatie door spanning uitblijven.

Ik wens je heel veel succes en vooral geluk de komende behandeling.

lfs, Stéphanie

Geplaatst

Hoi Juulke,

een herkenbaar verhaal. In oktober laatste ivf/icsi gedaan en sinds uitblijven ongi of te laat. Ook ik probeer af te vallen, ik ben in 3 jaar tijd 30 kilo bijgekomen (wel gestopt met roken) maar ook door alle toestanden.

Na de laatste punctie heb ik ook veel stolsels gehad. Vandaag tel. contact met de arts, ik wil graag een echo want ik ben nu ook weer 7 dagen overtijd en niet zwanger.

Het Belgie verhaal kan ik je niet mee helpen.

Veel succes verder.

Groet Sylvie

Gast mereltje
Geplaatst

Juulke, over het vergoeden in België heb ik dit gevonden: http://www.kinderwens.be/financialAspects/publicHealth/index.asp

Als jij je gaat aansluiten bij het Vlaamse ziekenfonds dan denk ik dat je in totaal zes pogingen mag doen, kan me bijna niet voorstellen dat dit niet zo is, maar ik weet het niet helemaal zeker natuurlijk. Ik hoop voor je dat het niet nodig is, maar zou anders contact opnemen met een grote verzekeringsmaatschappij en daar je vraag voorleggen. Misschien betekent het wel drie extra kansen!

Succes!

Geplaatst

Ik ben Nederlandse en woon in Belgie en ik heb hier 2xICSI pogingen ondergaan. Je krijgt hier 6 pogingen vergoed!!!! Als je in Ned. werkt, dan ben je ook verplicht verz. in Ned , maar je moet je ook laten verzekeren in Belgie en dat kost dan heel weinig. Ik geloof iets van 5 Euro p.m. omdat ze samenwerken met de verz. in Ned. Ik zat vroeger bij CZ en in Belgie bij CM. Dit is een supercombi geweest. Het laatste jaar ben ik volledig verzekerd geweest in Belgie omdat ik niet meer werkte in NL.

Heb je nog vragen dan mag je ze altijd stellen. ik weet hoe lastig het is om het allemaal opnieuw te moeten uitvinden.

Heel veel succes en hopelijk ben je snel ongi en kun je 'verder'.

Geplaatst
Juulke, over het vergoeden in België heb ik dit gevonden: http://www.kinderwens.be/financialAspects/publicHealth/index.asp

Als jij je gaat aansluiten bij het Vlaamse ziekenfonds dan denk ik dat je in totaal zes pogingen mag doen, kan me bijna niet voorstellen dat dit niet zo is, maar ik weet het niet helemaal zeker natuurlijk. Ik hoop voor je dat het niet nodig is, maar zou anders contact opnemen met een grote verzekeringsmaatschappij en daar je vraag voorleggen. Misschien betekent het wel drie extra kansen!

Succes!

Je krijgt dus volgens mij 3 extra kansen. Je kan ook CM (Christelijke mutualiteit) bellen voor meer info. Al wil je je daar niet verzekeren, ze zijn super vriendelijk en zeer dienstverlenend.

Geplaatst

Wat ben ik blij met dit forum zeg, ik heb echt ontzettend veel steun aan jullie, bedankt hiervoor, jullie begrijpen dit tenminste. Mijn man begrijpt me soms gewoonweg niet merk ik en dat is knap lastig.

Ik ben sinds 2 dagen gelukkig weer ONGI geworden, ik denk inderdaad dat het spanningen zijn. Je hoopt toch iedere maand weer dat het toch gelukt is spontaan of niet. Maar goed...

Ik heb ht ziekenhuis gebeld en ben nu dag 3 met het slikken van progynova. Ik weet niet of het deze pillen zijn, maar ik voel mij ontzettend opgeblazen en erg humeurig. Mijn man merkt dit ook erg goed, maar heb het idee dat hij het niet echt begrijpt. Erg vervelend kan ik jullie vertellen.

21 mei moet ik terug naar het ziekenhuis met mijn man omdat we de eerste keer een tp krijgen, spannend, want volgens mij gaat het ook wel eens mis met ontdooien las ik op het forum?! We hebben 2 rietjes in de vriezer met 2 bevruchte eitjes (hoe noemen jullie deze eigenlijk?).

We hopen natuurlijk dat dit goed gaat, maar mijn grootste zorg is echt mijn gewicht. Ik ben reeds 10 kg bijgekomen door alle pillen, spuiten en bolletjes en ben er als de dood voor dat men dadelijk zegt in het ziekenhuis, 'jammer dame, maar je bent te zwaar', en ik doe zo mijn best. Hebben jullie nog tips?

Bedankt voor alle tips voor de Belgische zorgverzekering en pogingen. Wij gaan in Wallonie wonen, dus eens kijken op de link daar ook iets over zegt. Maar alle hulp is natuurlijk welkom, dus als jullie nog iets weten hoor ik het graag.

Schapenwolkje, Renee, Mereltje, Sylvie en Stephanie in ieder geval alvast bedankt voor al jullie adviezen, hier kan ik tenminste iets mee.

Veel succes allemaal.

Geplaatst

Hallo Juulke

ik reageer even snel, ik weet niet of je ook veel vocht vasthoudr maar bv.bleekselderij eten is erg goed, het drijft vocht af, ik weet niet of je zoetigheid lekker vind.

Ik wel, vooral rond de menstruatie, ik drink in die periode juist wat zoethoudthee.

Verder heb ik een Wii aangeschaft (wii met sports en balance board) ik moetzeggen ik ben echt geen sportliefhebber maar dit vind ik leuk, doe het iedere dag minimaal een uur.

Misschien heb je er iets aan.

de ingevroren embryos heten cryos, en inderdaad, ze overleven het ontdooien niet altijd maar houd hoop meid, dat je cryo´s hebt is al super!!!

veel succes

groetjes

Babeth

Geplaatst

Hoi Juulke,

Wat je schrijft over dat zakje wat je verloren hebt, dat herken ik ook! bij mij kwam dat er ook uit bij het mislukken van de 1e ICSI. Ik heb ruim 2 weken gevloeid (helderrood) en de cyclus daarna duurde het dan ook 37 dagen voordat ik weer ongesteld werd.

Ook het zwaarder worden herken ik helaas. Ik heb mijzelf al voorgenomen dat als deze poging mislukt ik er flink tegen aan zal gaan om de kilo's kwijt te raken! Ik ben vaak bang dat mensen die niet op de hoogte zijn van onze ziekenhuisperikelen zullen denken dat ik zwanger ben... erg verwarrend..

Nou ja, ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik je hiermee wil zeggen behalve dat ik je begrijp en met je meevoel. We willen eigenlijk gewoon alleen maar een kindje krijgen toch??

Succes met alles!

Geplaatst

Lieve Judith,

Bedankt voor je berichtje.

Het voelt inderdaad begrepen dat andere dames dit ook meemaken en voelen. Voel je je niet zo alleen. Veel succes en ik duim voor jullie op 15 mei. Toitoitoi.

Groeten.

Geplaatst

Lieve Babeth,

Wat verschrikkelijk dat je engeltjes helaas overleden zijn. Ik wens jullie in ieder geval veel kracht en liefde toe. Bedankt voor je berichtje.

Groeten

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden