Jump to content

Recommended Posts

Posted

vandaag moedertjesdag.....voor sommigen een moeilijke dag...

Daarom wil ik iedereen vandaag een gelukkig moedertjesdag toewensen...

aan alle zichtbare en onzichtbare mama's....

mama's die hun kindje moesten afgeven...

aan iedereen die met een kinderwens bezig is....via behandeling, adoptie,...

aan iedereen die hier komt om anderen te steunen....

dikke knuf en zoen x

leeuwke

Posted

Heel mooi gesproken Leeuwke!!!

Moederdag had ik de laatste 2x al met gemengde gevoelens doorstaan... wanneer kan ik het echt vieren????

Nu ben ik moeder maar van engelenkindjes....ook erg mooi maar heel erg pijnlijk!!

lieve mensen, ik denk dat iedereen deze dag met behoorlijke emoties ervaart

heel veel sterkte, gelukkig is het morgen gewoon weer maandag

liefs

Babeth

Posted

@Leeuwke, inderdaad....mooie tekst, knap hoe je eea verwoord!

@Babeth, ik begrijp dat vandaag voor jou een dubbel gevoel moet geven! Heel veel sterkte gewenst meid en net wat je zegt.....morgen is het weer maandag!

Ik kreeg vanmorgen bij het wakker worden van mijn man een klein kadootje....omdat het vandaag mijn eerste moederdag was! Echt superlief!

Iedereen een fijne dag gewenst!

Liefs Esly!

Posted

Hai Esly

wat lief van je man!! Zojuist bij mijn moeder geweest, zij had voor mij een nieuw bedeltje voor aan de armband, een massief hartje met aan de ene kant Lars en aan de andere kant Nick gegraveerd, zo lief!

Ze was bang dat dit te pijnlijk was om vandaag cadeau te doen, ik vond juist dat er geen mooier moment voor was!!

Babeth

Posted

Wauw, wat een mooie, dierbare bedel zal dat zijn, Babeth. Altijd, maar juist ook vandaag. Gefeliciteerd met moederdag. Ik hoop dat je het moederschap van Lars en Nick met een lach en een traan weet te koesteren...

Esly, ook van harte. Ik hoop het volgend jaar ook mee te maken en met mij velen hier. Dat weet ik en ik bid, hoop en duim voor allen!

Leeuwke, toch fijn dat je er aandacht aan schenkt door dit topic te starten. Ik heb toch even ingelogd in de hoop dat... Al weken vind ik het heel dubbel om te zien en lezen hoe we met z'n allen gericht zijn op moederdag. Enkel in een advertentie van Moeders voor moeders las ik iets van (h)erkenning voor mij en m'n lotgenoten.

Ik weet dat ik straks naast m'n zusje en m'n moeder op de bank zit ter ere van moederdag. Moederdag voor m'n moeder en voor het eerst nu ook voor m'n zusje. Trouwe lezers van dit forum weten al dat mijn zusje niet zo invoelend en meelevend is. Ze is wat egocentrisch (om het maar eens gewoon uit te spreken).

Eerder deze week kwam ik haar al zo ong. juichend tegen omdat ze haar eerste moederdag kadootje ging ontvangen dit jaar. Dat zal dadelijk als ik haar zie bij m'n moeder niet anders zijn. Tja...

Doordat ik al weken af en toe even een pijnlijk steekje heb gevoeld bij het dichterbij komen van moederdag wéét ik dat ik er straks prima tegen opgewassen ben en me goed en sterk kan houden, maar leuk is anders.

't Zou zo mooi zijn als het er allemaal kon zijn: de vreugde van het moeder zijn, maar ook het verdriet om het uitblijven van een zwangerschap en het jarenlang hopen op een wonder... Dat wens ik vandaag maar eens voor mezelf en voor al diegenen die in dezelfde schoenen staan. Liefs voor allen op deze moederdag!

Posted

Prachtig gesproken leeuwke. Mijn zoontje vertel ik dat hij in ons hart zat toen hij nog niet was geboren....zo ervaar ik dat ook. Ik ben moeder van veel kinderen.....En zo ervaren meer mensen dat dus. Het is voor mij een dubbele dag, mijn moeder is overleden...(2002) God, wat mis ik haar, vooral vandaag! Joy1

Posted

Bedankt voor je berichtje Leeuwke!

Ik zag de hele week al tegen deze dag op, voelde me gewoon ff ellendig.

Net op bezoek geweest bij schoonfamilie met 2 zwangere schoonzusjes... pfff ben blij dat het er weer op zit. Die gedachten in m'n hoofd blijven dan maar rondtollen....

Het had er zo anders uit kunnen zien voor ons... maar helaas....

Ik wens iedereen veel sterkte deze dag!

En de mama's die dit jaar voor het eerst moederdag kunnen vieren: geniet ervan!!

Posted

Wat een mooi bericht Leeuwke.

Babeth, wat een mooi kado wat je van je moeder hebt gekregen.

Voor iedereen, hoe moeilijk het soms is, toch een fijne moederdag.

Posted

ik vind het ook maar niets deze dag... mijn moeder is 2 jaar terug overleden en zelf ben ik nog steeds geen moeder :sad: dus wat mij betreft kan deze dag gestolen worden...

@Babeth: wat een mooi kado zeg! ik moest vanmorgen aan je denken meid.. ik had nogal last van zelfmedelijden (ik haat dat zo) en toen dacht ik opeens bij mezelf 'doe niet zo zielig het kan veel erger'. Ik vind je een kanjer!

Voor alle meiden die het vandaag moeilijk hebben een hele dikke vette knuffel

:hugg:

Posted

hallo lieve meiden,

@Moon, ik kan het me goed voorstellen dat je opzag tegen het bezoek waar je zus ook aanwezig zou zijn, het is erg pijnlijk als mensen totaal niet bij jouw verdriet stilstaan en helemaal als het je eigen familie is.

Ik hoop dat inderdaad de wens op het moederschap voor ons allen vervuld gaat worden!!!! Gelukkig kan ik het moederschap van Lars en Nick koesteren, vandaag extra veel tranen maar ook zo nu en dan een lach!!

@Joy, logisch dat je je moeder nu helemaal extra mist, ik ben ook zo blij dat ik haar nu nog heb, zeker in deze donkere periode. Ik ben wel blij dat ze haar kleinzoontjes ook "gekend" heeft.

Wat mij steunt is dat Lars en Nick vast wel in onze buurt zijn, en Joy en Sen, dat zijn jullie moeders vast en zeker ook!!!!!

@Mob, gelukkig zit het bezoek er voor jou weer op, het is ook wel heftig om daar zo bij te zitten, zoals je zegt, het had zo anders kunnen zijn....

Ik hoop voor de dames die binnenkort gaan starten Juni/juli mooi groen gekleurd mogen worden en dat wanneer dan ook, het liefst zeer snel, de grootste droom van iedereen hier vervuld mag worden!!!

@Sen, lief dat je dat zegt wat betreft het zelfmedelijden, maar niets valt in een graadmeter uit te drukken, jullie verdriet is op dit moment jullie ergste gemis en heel erg....je mag best wat medelijden met jezelf hebben!!!!!

voor ons allen een dikke :hugg::aaaflowersmiley:

lieve groeten

Babeth

Posted

Oh meiden, wat moeten we toch veel meemaken en wat blijken we dan toch weer sterk te zijn he! als ik jullie verhalen zo lees dan lees ik zoveel verdriet erin, maar ook zoveel kracht. En dat is ook zo natuurlijk omdat we geen keus hebben, we moeten wel door en we willen ook door zolang we kunnen in het ziekenhuis en daarna toch hopend op een wonder....

Soms voelt het allemaal zo donker en zwart en uitzichtloos en dan toch weet je jezelf er weer uit te trekken, ook gelukkig met behulp van mijn partner en dan ga je toch weer door om je droom na te streven en ik bid en hoop ook voor een ieder die deze wens koestert dat hij in vervulling mag gaan.

KEEP THE FAITH!

Posted

Moederdag is inderdaad voor veel mensen hier een beladen dagje.....

Dit jaar zou het ook eigenlijk mijn eerste moederdag zijn. Maar we hopen nog steeds dat het volgend jaar wel een keer zo is.

Vandaag had ik ook de inseminatie van mijn 5e iui....hoop dat de symbolische moederdag daar wel een steentje aan heeft bijgedragen (denk het eigenlijk van niet...)

Posted

Tranen bij het lezen van deze topic meiden...

Jullie woorden hebben me diep geraakt. Er spreekt pijn en hoop tegelijk uit.

Hoe elementair is het voor vrouwen om 'gewoon' moeder te willen zijn!

En waarom dit zware pad vol onzekerheden met als einddoel hoop en verwachting...

Ik heb mijn 2e ivf poging als heel zwaar ervaren. Zo zwaar dat we ook hebben gezegd dat dit de laatste poging zou zijn.

Tegen belangstellenden zei ik destijds ook: Als ik zéker weet dat ik zwanger raak, kan ik wel 2x zoveel aan als nu. Maar deze onzekerheid bepaalt voor een groot deel mijn ellendige gevoel. Waar doe ik het voor?

We houden hoop meiden!

Ik wens jullie alle kracht..

Posted

Ik hoop dat jullie allen volgend jaar moederdag mogen vieren met een gezonde kleine bij jullie waar hij of zij hoort.

Meiske: Ik zag je foto. Tranen in mijn ogen. Wat een mooie mannetjes. Wat een gemis. Heel veel sterkte. Wat zijn ze mooi.