Ga naar inhoud

Wie starten er ook in juni/juli ?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Bianca,

Fijn dat je een heerlijke vakantie hebt gehad en dat je lekker

hebt kunnen genieten.

En dan kun je nu je energie weer in de behandeling steken, ha ha!

Met mij gaat het prima, ben het soms wel beu, dat wachten en

die behandelingen, heb soms het gevoel dat m'n leven stil ligt en

dat je niet verder kunt, maar dat zullen er wel meer hebben, denk ik.

Wij gaan in juli beginnen, en moet dan wachten wanneer m'n

menstruatie begint en dan kan ik gelijk beginnen te spuiten met gonal f.

Ik doe namelijk mee aan het onderzoek centro trail.

We zullen waarschijnlijk wel een beetje gelijk oplopen, en nu maar op

naar groene regels!!!

• Reacties 322
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik hebben half juni onze eerste intake in het maasstad zkh in r'dam. Waarschijnlijk is er daar geen wachtlijst, dus hopelijk starten wij in juli. Wij weten alleen nog niet precies welk traject wij in kunnen gaan, ivf of icsi. Mijn vriend heeft nl een matige zaadkwaliteit, en bij mij is uit het hsg onderzoek gebleken dat 1 eileider waarschijnlijk dicht zit. De bedoeling was 3 iui pogingen, maar poging 1 en 2 waren op het laatste moment afgeblazen, omdat na het opwerken van het zaad, er te weinig beweeglijke zaadcellen overbleven, erg zuur dus...

Spannend dus allemaal, alles is nieuw voor ons maar ik heb wel gemerkt dat je op dit forum vanalles kan vragen, is heel fijn.

Ik wens iedereen heel erg veel succes!

Geplaatst

Maartje,

Welkom hier op dit forum.

En ja, je kunt hier alles vragen, dat is zo fijn aan dit forum.

We zitten allemaal in hetzelfde schuitje.

We zullen elkaar hier vast nog wel vaak spreken en nu maar

wachten tot het juli is.

En voor jou natuurlijk eerst de 1e intake in juni!

Veel succes!!

Hermien

Gast Diane180
Geplaatst

Hoi Maartje,

Welkom hier.

Heel veel succes met jullie behandeling en nog even afwachten of het ivf of icsi wordt.

Succes met de intake.

groetjes

Diane

Geplaatst

hallo dames

ik kom gezellig bij jullie zitten in deze maand

heb wel gelijk een vraagje,kreeg vorige week alle recepten en de datums door wanneer ik kan beginnen,moest op de derde dag met de pil beginnen als ik ongesteld was,omdat ik vorige week mijn ongesteldheid verwachtte,en dit door heb gegeven aan arts,hebben hun dat schema gemaakt,ik moet 19 juni beginnen met deca te spuiten,maar ik ben nog niet ongesteld dus ook nog niet aan de pil....mijn vraag is wat moet ik nu,en zou alles wel door gaan deze maand of moet ik toch morgen als ik het nog niet ben maar even bellen

zwanger kan ik niet zijn,ben nl jaren terug gestereliseerd en nu met mijn nieuwe vriend een kinderwens

janine

Geplaatst

Hallo Janine,

Welkom hier op dit forum, en maar gelijk op je vraag te reageren:

Ten eerste zou ik denk ik wel even bellen met het ziekenhuis,

even voor de zekerheid.

Misschien per persoon toch verschillend??

Ik denk dat je wel gewoon op je menstruatie moet wachten en

dan kunt starten met de behandeling.

Heb je het lange protocol? dus met een maand pilgebruik?

Ze kunnen volgens mij alles beter bekijken en regelen vanaf

je menstruatie, en zeker voor de planning.

Maar zoals ik al zei als je het niet weet of vertrouwd, altijd even

bellen, ben je weer gerust.

Is dit je 1e behandeling?

Geplaatst

Wat een stilte hier!!!! Nog een paar weekjes en dan mag iedereen eindelijk weer starten!!!Hopelijk kleurt het bankje van Juli mooi groen!!!

Geplaatst

hallo dames

ik had volgens mijn planning vandaag met de pil begonnen,maar ja mijn menstruatie komt maar niet,ik hoefde niet een hele maand,vanaf ongeveer vandaag tot 22 juni,ik mag beginnen op 19 juni met deca,maar ik weet niet hoe dit nu komt,ik bel morgen voor de zekerheid maar even naar zh,kunnen ze er ekening mee houden omdat ik ook al alles datums heb door gekregen wat betreft de injectie en de eerste echo datum

we wachten maar rustig af

dit is onze eerste ivf behandeling

janine

Geplaatst

hallo dames

nou eindelijk ongesteld,werd er zo onrustig door,nu kan alles gewoon volgens schema door gaan.

wat een dubbel gevoel heb je dan eigenlijk,want nu dacht ik alweer,hoop de eerste negen maanden niet weer ongesteld te worden haha

dames allemaal succes

janine

Geplaatst

Hoi Janine,

Ook dit is onze eerste ivf-poging. In juni hebben wij ons eerste intakegesprek, dus ik weet er nog niet zo heel veel van. Heb me natuurlijk flink ingelezen, en ben zelf verpleegkundige dus helemaal blanco ben ik ook niet natuurlijk. Gelukkig dat je ongesteld bent geworden, zodat je kan gaan beginnen. Ben heel benieuwd wanneer wij kunnen/mogen gaan beginnen. Erg spannend he!

Heel veel succes met je behandeling, en we spreken elkaar vast nog op dit forum!

Groetjes Maartje

Geplaatst

hallo maartje 78

het is inderdaad spannend allemaal,ik heb lees hier veel mee op de forums,soms maakt me het wel wat onrustig als je leest hoe de andere dames het allemaal ervaren,bij mij is het ook wel een beetje dubbel,ik heb ook al twee mooie kinderen,uit een eerder huwelijk,die zijn geboren uit spontane zwangerschap,ik weet dus dat ik wel zwanger kan,maar heb me laten stereliseren omdat ik twee kinderen had,maar je weet nooit hoe de toekomst loopt en bij mij ging het mis,heb een hele lieve leuke man ontmoet,die is 13 jaar jonger als mij en samen hebben we een kinderwens,we hebben informatie ingewonnen en kwamen zo in dit traject....dus erg spannend,we zien er ook heel positief tegen aan,we doen ivf,bij ons zijn er geen lichamelijke afwijkingen als ik dat zo mag noemen...het enigste waar ik tegen aan zie is de pucntie en de hormonen die je binnen krijgt

leuk om zo contact te houden op forum,ik wens jullie veel succes en hoop dat je in juni mag starten

moet je eerst ook aan de pil????

janine

Geplaatst

Ja het is zeker spannend allemaal. Fijn dat er bij jullie in principe geen afwijkingen gevonden zijn, dan wordt de kans van slagen alleen maar groter lijkt mij. Of ik aan de pil moet weet ik nog niet. Hen over een week mijn eerste intakegesprek in het maasstad in rotterdam. Echt afwachten dus wat komen gaat. Hoop nog steeds op een spontane zwangerschap, want deze kans is ook altijd nog aanwezig, ook met wat minder zaad...

Moet iedereen aan de pil weet jij dat?

Geplaatst

hallo maartje

ik moest aan de pil en ik lees het wel meer,qua planning in zh,ze kunnen je dan beter inplannen had ik begrepen,ze weten zo beter je cyclus....

meestal als je aan de pil gaat,volg je het lange protocol,dus ben je ongeveer twee maanden bezig,maar dat is bij iedere verschillend

ik begin morgen met de pil,tot de 22 juni,dat is maar twee weken,ik begin 19 juni al met de eerste deca injectie.

krijg maandag de prik instructie,maar ik zit zelf ook in de zorg,en mijn vriend ook,dus hij kan me mooi injecteren.....

janine

Gast Diane180
Geplaatst

Hoi Janine,

Fijn dat je behandeling door kan gaan.

Je eerste IVF spoannend he. Ik moet ook eerst aan de pil maar op de 2e dag van mijn ongesteldheid beginnen. Voor ons is het al de 3e poging, dus het wordt al een beetje routine.

Ik las dat je gesteliriseerd bent, hoe zit het dan met het eitje, kun je die zelf wel produceren of maken jullie gebruik van eiceldonatie ?

Heel veel succes met de behandelingen.

groetjes

Diane

Gast Diane180
Geplaatst

Hoi Maartje,

Welkom hier en heel veel succes met de behandelingen.

Niet iedereen hoeft aan de pil. Het ligt er aan of je een kort of een lang protocol hebt.

groetjes Diane

Geplaatst

Janine,

Wat fijn dat je nu dan toch eindelijk kunt gaan starten, en dan

zullen we maar voor je duimen dat je de eerste negen maanden

niet meer ongesteld wordt.

Ik las dat je een beetje tegen de hormonen en de punctie opziet, maar

het valt allemaal wel mee, hoor!

Ik moet zeggen dat het wel per behandeling verschilt, maar tot nu toe

is het allemaal nog wel te doen.

Wat ik het allerergste vind, dat zijn de wachtweken.

Dan heb ik liever 10 punctie's, ha ha!

Nou meid veel succes!

Geplaatst

hallo diana

eigen eitjes,ze worden wel geproduceerd,alleen mijn eileiders zijn afgesloten door clipjes het mannelijke zaad komt er niet door heen....hahaha wat gek eigenlijk heh

herstel operatie doen ze weinig meer,tis nogal een ingreep zeiden ze in het zh,vandaar dit traject

elke poging lijkt me weer zeer spannend diana,ik hoop dat het nu gaat lukken ,we gaan voor elkaar allemaal flink duimen

janine

Geplaatst

hallo hermien

ja die wachtweken lijken mij ook zeeeeeeeeeer spannend en slopend,maar helaas dat hoort er ook bij

heb vandaag alle medicatie gekregen van de apotheek,tis een groente la vol pffffff

jij ook succes

janine

Gast Diane180
Geplaatst

Hoi Janine,

Wel fijn dat je zelf eitjes kunt produceren.

Zo'n hersteloperatie lijkt me ook nogal wat.

Ja we gaan flink duimen allemaal en hopen op veel groene regels straks !!

groetjes Diane

Geplaatst

ik volg ook het lange protocol maar dan zonder de pil, dus dat kan ook.

ik begin op 21 juni met de deca, en dan waarschijnlijk )afhankelijk van mijn menstruatie) 29 of 30 juni met de gonal F op de 2e menstruatiedag.

De eerste FM is op de 8 ste ST dag, dus ongeveer 7 juli.

ik vindt het wel spannend, het is ook onze eerste IVF. Dan weet je niet hoe je alles gaat, en hoe je reageert op de hormonen.

hoeveel spuiten jullie? ik 300 IE gonal F.

liefs joske

Geplaatst

hallo joske

wij lopen dan een beetje gelijk op,ik heb mijn schema al,ik begin 22 juni met deca,dan 1 juli met gonal 225 en heb de eerste echo op 8 juli

dit is ook onze eerst ivf

succes ermee,en zoals diane zegt we hopen op vele groene regels

janine

Geplaatst

Joske,

Jij ook van harte welkom hier!

En het is zeker spannend, en vooral als het de 1e keer is.

Dit wordt voor mij de 3e behandeling, en ik heb ondertussen

ook 2 cryo terugplaatsingen gehad, en van 1 ben ik toen zwanger

geraakt, en heb een geweldige dochter.

Maar het is wel verschillend per behandeling, maar je moet er

wat voor over hebben.

Maar ik vind het eigenlijk wel goed te doen, ik wens je heel

veel succes toe.

hermien

Geplaatst

dames

wat is het hier rustig

morgen beginnen met deca,dus spannend allemaal,het gaat nu echt beginnen

janine

Geplaatst

Janine,

Dat is zeker spannend, nu gaat het weer beginnen.

Ik wens je alvast veel succes toe!!

Ik krijg 29 juni de medicijnen, en waarschijnlijk begin ik

over 4 weken, dus ik moet nog even wachten.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden