Ga naar inhoud

Wie starten er ook in juni/juli ?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Bianca,

Ja, vertel hoe is het gegaan vandaag?

Mag je starten?

Hoop het voor je!!!

Joske,

Goed nieuws, en dan al misschien eind van de week de punctie!!

Spannend!!

Is pregnyl beter dan bolletjes dan?

In ieder geval moet doen waar jij je goed bij voelt, en veel

succes dinsdag!!

Janine,

Wat een tropen weer he', ben het nu wel een beetje zat...

Maarja, we kunnen het moeilijk veranderen, en dat zou dan

ook weer niet goed zijn, ha ha!

Van mij mag het wel met een paar graden minder, nog even

geduld hebben.

Hoe gaat het met jou?

Maandag al weer de volgende fm, gaat lekker...succes!

Hermien

• Reacties 322
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hallo hermien

ook tropiche warmte,kan er niet zo goed tegen,maar we mogen ook niet klagen,savonds is het heerlijk,lekker lang buiten

ik voel me goed,voel nu wel meer het volle gevoel in de buik,af en toe ook pijn,dus rustig aan,en maandag de tweede fm,gaat goed heh,denk wel dat wij woensdag de puctie hebben ze waren er al wat van overtuigd,en nu ik het gevoel heb dat ze ook groeien,dan komt het vast goed,zijn we weer een stap verder,dan afwachten als de volgende stappen goed gaan

hoe gaat het met jouw....hoe lang moet je nog wachten

liefs janine

Geplaatst

janine,

Gaat echt goed he' bij jou? Super toch.

En ja dat volle gevoel, dat krijg je als ze gaan groeien en misschien

zijn er nog wel weer meer bijgekomen.

Nog even volhouden en dan misschien woensdag de punctie en

dan hopelijk een hele mooie oogst.

Met mij gaat het eigenlijk heel goed, wacht nu op mijn menstruatie

kan elk moment doorbreken.

Ik zweef altijd een beetje tussen 27- 33 dagen met m'n cyclus en

morgen zit ik dus op dag 30.

Dus dat zal niet lang meer duren, en dan heb ik de 2e cyclusdag

al de startecho en kan ik beginnen met gonal F, dus....nog even geduld!

Ben dit keer eigenlijk heel relaxt, ben er niet zo mee bezig en

dat terwijl ik dit keer nog wel meedoe met het cetrotrail onderzoek.

Maarja, hopelijk zit jij eind van de week op de wachtbank, succes!

Laat je nog even weten hoe het maandag is gegaan?

Liefs Hermien

Geplaatst

Hermien, nee ik denk dat het niet uitmaakt, alleen heb je met pregnyl het voordeel dat je niet hoeft te hansen met die bolletjes.

wel weer een nadeel dat het een vals positieve test geeft,, dus zal misschien langer zal gaan duren voordat ik kan testen.

Janine ik voel me ook af en toe vol, alleen linkerkant dan.

top, gebeurt er wel wat!

groetjes joske

Geplaatst

Hoi Meiden.

Gister even een echo gehad omdat ik dus niet ongesteld word.

De reden is dat ik een cyste heb van ongeveer 4 cm.Dus hebben wij weer!!!Ik krijg

ook geen medijnen om het op te wekken over 1 week moet ik terug komen om te kijken hoe het gaat als ik nog niet ongi ben geworden zo frustrerend!!

Voel me vooral vandaag zwaar lamlendig dus word wat als ik nog 2 weken zo door moet lopen.Wij proberen nu al 13 maanden tot een punctie te komen en hebben de ene tegenslag na de andere nu dit weer.Heb ook geen idee of zon grote cyste ineens helemaal kan verdwijnen na een menstruatie.Hebben jullie enig idee hoe groot die kans is??

Sorry voor mijn gezeur even ;)

Liefs Bianca

Geplaatst

Het is helemaal geen gezeur Bianca. Na een dik jaar nog geen eens tot een punctie kunnen komen is juist vreselijk frustererend!!!!!

Ik heb helaas geen antwoord op je vraag, maar ik wil je wel een hele dikke knuffel geven.

16_12_169.gif

Geplaatst

Jeetje Bianca1, dat is opnieuw een flinke tegenvaller voor jullie zeg.

Kan me voorstellen dat je daar frustie van wordt zo. :confused: En dat mag je uiten ook!

Ook ik heb geen antwoord op je vraag, maar wil jullie iig sterkte en succes wensen.

Sonja

Geplaatst

hallo bianca

ook ik kan je vraag niet beantwoorden,maar het lijkt me echt frustrerend,en natuurlijk zeur je niet,schrijf het maar lekker van je af...hopelijk krijg je snel hier een antwoord.

joske:spannend heh allemaal,laat jij weten hoe dinsdag jouw twede fm was

hermien:ik laat het je weten morgen.mooi dat je zo relaxt bent,maar in ben een leek in dat gene wat je zei over dat onderzoek,kun je mij uitleggen wat dat inhoud.

ik ben verder ook wel relaxt,zit er wel vaak aan te denken,omdat ik het zo spannend vind,hopelijk woensdag punctie,heb vrije dagen geregeld op het werk,in principe hoef ik dan alleen het aankomend weekend te werken,en dan heb ik vakantie,dus komt goed uit allemaal...mijn vriend werkt ook bij dezelfde zorg instelling,zou het vrijdag tot een tp komen werkt hij zaterdag voor mij en werk ik zondag zelf,dus alles is wel goed geregeld,vandaar mijn relaxtheid

fijne dag allemaal

liefs janine

Geplaatst

Bianca,

Meid, wat een kloten bericht, sorry voor m'n taalgebruik, maar

kan me heel goed voorstellen dat je hier even over wilt zeuren.

En zoals de rest ook al zegt, zeuren is het helemaal niet, kan het

me heel goed voorstellen dat je flink gefrustreerd bent.

Helaas heb ik hier ook geen ervaring mee, dus kan je ook

niet helpen.

Ik hoop dat je toch alsnog ongesteld mag worden, SUCCES!!

Janine,

Het is een onderzoek die een vervangend hormoon heeft voor

decapeptyl en waardoor je minder hoeft te spuiten en hier

heb ik ook geen pil voor nodig, dus gaat allemaal wat sneller.

Ben trouwens net vandaag ongesteld geworden, morgen

gelijk even bellen en ik denk dat ik morgen dus ook al moet

komen voor de startecho!!

Groetjes Hermien

Geplaatst

hermien

mooi dat je ongesteld bent geworden,ik hoor wel dat je mag starten,ik heb morgen de fm,ik laat het je weten

wat een spanning was het hier met dat voetbal

liefs janine

Geplaatst

Hallo, Meiden

Heb een probleempje...

Ben vorige wk (2 juli) met deca begonnen en heb de spuit ontlucht

nu hoorde ik dat je dat niet mag doen....

ben nu angstig dat het niet oke is...

heb apotheek gebelt en die zei dat ik het moest bespreken

met het zh toevallig moet ik daar morgen heen voor de 1e echo

heeft iemand van jullie dit ook gehad verlos mij a.u.b van de stress

Groet Dian

Geplaatst

HALLO dames

vandaag mijn tweede fm gehad,er waren er 11 folikels,mooi op maat,er waren nog een paar van 15 mm,dus niet woensdag de punctie maar donderdag en zaterdag als het goed is de tp

word nu spannend allemaal.....morgen nog werken en dan ook vakantie

hallo vidibi

mmmm ontluchten,volgens mij mis je dan een beetje van de vloeistof,maar als dit kwaad kan weet ik niet,morgen maar afwachten veel succes

liefs janine

Geplaatst

Meiske,

Nou we gaan maar gewoon naar onze intake afspraak en laten alles op ons af komen. Het is morgen en ik ben heel zenuwachtig...

Geplaatst

Vidibi,

sorry, ik heb ook geen antwoord voor je.

Kun je er niet wat over vinden op internet?

Succes en sterkte

Janine,

Oh, spannend allemaal en dan dus waarschijnlijk donderdag

de punctie, ach een dag meer of minder, dat zal nog wel

lukken. toch? ha ha.

Ik ben vandaag voor de startecho geweest en de eerste

gonal F spuit zit er weer in.

vrijdag de volgende fm, zal mij benieuwen hoe dit gaat!

Hermien

Geplaatst
Janine, 19 juni start deca, 1 juli gonal-f

Diane, 12 juli start deca

Bianca, 2 juli start deca

Hermien, 12 juli start Gonal-f

Uitgangsecho

Diane, 19 juli

Bianca, 10 juli

Hermien, 12 juli

FM (Follikelmeting)

Janine, 8 juli 2e fm 12 juli

Hermien 16 juli

Punctie>15 juli

TP> 17 juli

Testen

Even aangepast

Geplaatst

Ik ontlucht ook altijd deca, dat is mij ook verteld met de prikinstructie.

dus geen paniek hoor!

Janine 11 follikels is hartstikke goed!

ik moet morgen, maar zal wel niet zo veel hebben als jij i.v.m. mijn leeftijd.

ik voel af en toe wel mijn stokkies, ha ha.

ik hoop dat ik in de gelegenheid ben om online te gaan, omdat ik niet thuis ben dan.

Hermien fijn dat je bent begonnen!!

Alle ander meiden, succes!!!!

liefs Joske

Geplaatst

hallo

hermien>super meid dat je bent gestart,succes er mee

ik heb niet waarschijnlijk de punctie het is al zeker,hahaha spannend dus

joske:tegen mij zeiden ze juist niet ontluchten

succes morgen met je fm,hopelijk zijn ze gegroeid,ik voel het nu wel heel goed,heb erg buikpijn zo af en toe,vooral vandaag na de fm

ik ben 40,hoe oud ben jij??klinkt zo raar van hoe oud,ik vraag liever hoe jong ben jij

liefs janine

Geplaatst

Janine,

Het is dus al zeker, donderdag de punctie.

Ja, dat is zeker spannend!!

Joske,

Heeft de leeftijd invloed op het aantal follikels?

En mag ik vragen hoe oud/jong je bent?

Misschien overtref je jezelf morgen wel, veel succes!

Diane,

Al ongesteld geworden?

Liefs Hermien

Geplaatst

Hallo meiden,

Ik ben niet heel actief op het forum. Merk wanneer je nog niet mag starten je ook niets te vertellen heb. Lees wel bijna elke mee met jullie verhalen.

Vandaag ben ik dan eindelijk voor het eerst gestart met Deca. Zo zelfverzekerd ik mij voelde met de prikinstructie, zo beverig was ik nu.... haha.

Vond dat de spuit er ook niet makkelijk in ging, misschien komt dat ook doordat ik iets gespannen was...

Hopelijk gaat het morgen beter.

Over het ontluchten van de spuit, mij is ook verteld dit te doen. Heb hem dus netjes ontlucht, (hoewel er wel een mooi straaltje uit kwam).

verder iedereen succes!!

Groetjes Lianne

Geplaatst

Lianne,

Dus de 1e decaspuit zit er bij jou ook weer in, en ja het is

altijd weer spannend.

De deca gaat altijd iets stroever dan de pen, naar mijn gevoel

is de decaspuit iets dikker en soms een beetje stomp.

Maar het went wel, gaat steeds makkelijker.

Succes met de behandeling!

Hermien

Geplaatst

ha ha natuurlijk mogen jullie het weten, ik ben net 42. Alle bloedwaardes waren wel heel goed voor mijn leeftijd vertelde de dok.

Hallo allemaal

De 2e Fm van vanmorgen zag er heel goed uit.

Ze telde 13 follikels waarvan 7 tussen de 15/18 mm, 3 van 14 en 3 van 11.

Ik weet niet in hoeverre de kleintjes nog mee gaan doen, maar dat zien we wel.

Ze was heel tevreden, en vond het een hele goede stimulatie (ondanks mijn 42 jaar hi hi)

Vanavond de laatste spuiten, en morgen hoor ik wanneer ik de pregnyl kan zetten, dan vervolgens vrijdag punctie.

Als alles naar wens gaat, maandag of dinsdag TP.

Ik voel mijn eierstokken wel af en toe, maar dat heb ik er wel voor over.

Liefs Joske

Geplaatst

hallo joske

super nieuws voor je,we lopen dicht bij elkaar

ik heb vanavond om 20.00 uur de pregnyl gezet,mijn vriend heeft het gedaan,het was even heel apart,en zelf een beetje ontroerend,we hopen dat dit de laatste injectie was,dus nu wachten op donderdag......en jij vrijdag waarschijnlijk erg spannend allemaal

hermien meid hoe gaat het met je?

lianne>welkom op het forum......ik had zon hekel aan die deca prikken,bij mij was het gewoon pijnlijk,elke morgen zat ik er weer tegen aan de kijken,ik ben er nu van af,en hopelijk voor altijd,zo af en toe zit er een botte naald bij

succes verder

meiden succes allemaal,en laten we hopen dat hier veel groen is

liefs janine

Geplaatst

Joske,

Dat is toch super nieuws en wat zei je nou over leeftijd, hm, ha ha!

Vrijdag dus de punctie en dan zit het prikken er weer op!

Veel succes, ik zal duimen voor een mooie oogst!

Janine,

Zo, dus de pregnyl zit er ook al weer in, gaat lekker......

Ik wil je even sterkte toewensen voor morgen en natuurlijk

voor jou ook een super oogst en op naar die groene bank!

Met mij gaat het prima, vrijdag de 2e fm.

Diane,

Ben je hier nog wel aanwezig, en ben je al begonnen met deca?

Geplaatst

Hoi hoi,

Morgenmiddag heb ik mijn 1e cryo TP. De TP gaat in een volledige natuurlijke cyclus, HEERLIJK.

Als ik jullie verhalen zo lees, denk ik stiekem, blij dat ik dat al heb gehad. Even geen spuiten, en prikken. Uitleraard hoop ik voor iedereen op een goed resultaat. Dus heel veel succes allemaal.

Liefs Guusje

Geplaatst

Hoi allemaal,

Schrijf zelf nog niet zoveel hier, maar volg jullie verhalen wel hoor! Nog steeds aan het wachten op de intake dus nu nog niet zoveel te melden....

@T.K. en hoe was jullie intake???? Ben erg benieuwd aangezien wij maandag dus ook voor het eerst naar Brussel gaan!! Bij welke arts zitten jullie en wat is er allemaal gedaan/ gevraagd etc.

Guusje spannend hoor morgen terugplaatsing! Heel veel succes!

Groetjes Miekske

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden