Ga naar inhoud

Wie starten er ook in juni/juli ?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Sas,

Mooie score hoor, 8 bevruchtingen !

Succes met de echo en op naar de volgende normale cyclus !

Hey Sonnie,

Mooi he ? Jammer van die andere twee, maar helaas.

Zit al mooi braaf op het wachtbankje en hou fanatiek je plekje vrij !! ;-)

• Reacties 322
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi hoi,

Vanochtend een echo gehad om te kijken of er tekenen zijn van overstimulatie.

Gelukkig zag alles er goed uit. Bij m'n linker eierstok zat een héél klein beetje vocht, maar niets verontrustends. Beide eierstokken zijn nu zo'n 5 cm groot. Bij de komende menstruatie zakt dit als een plumppudding in elkaar tot normale grootte.

Volgens dr. N kunnen we, als het goed is, de volgende cyclus de tp doen.

Op dag 10 van de komende cyclus moet ik een echo laten maken om te kijken of er zich zoals normaal gesproken een eicel ontwikkeld.

Morgen krijg ik nog de uitslag van een bloedonderzoek en neem ik even contact op met Irma om de resultaten te bespreken en hoe we nu verder gaan.

Het kan me nu niet snel genoeg gaan!!

Geplaatst

Hoi Sas,

Goed nieuws, dus nu nog even de volgende echo afwachten.

Hoi Sonnie,

Hoe ging de echo vandaag ???

Groetjes Diane

Geplaatst

Sas>

Dat ziet er goed uit! Je lichaam is niet echt van slag geweest ondanks de

vele eicellen.

Ik snap dat je niet wachten kunt tot de terugplaatsing, nog even geduld. :whistling_girl: (lastig hè)

Succes!!

Vanmorgen heb ik de 1e FM gehad, en alles zag er keurig uit.

Er zijn 12 eiblaasjes te zien en sommige waren al bijna rijp. (17-19mm)

Omdat er ook een paar van 15mm waren, willen ze maandag via een echo kijken of deze dan wel groot genoeg zijn.

Hoogstwaarschijnlijk is woensdag de punctie. Ik kan niet wachten tot het zover is, maar het maakt me ook bang.

Vooral het onbekende maakt me onzeker.

Maar, wat moet dat moet!

Groetjes, Sonnie :smileinbox:

Geplaatst

Hoi Sonnie,

Mooi resultaat deze fm!

Ik vond het ook allemaal héél spannend. Je weet niet precies hoe alles gaat...ik was bang dat de eicellen niet rijp waren, of dat de eisprong al geweest was, maar dat heeft iedereen volgens mij.

Achteraf gezien is het me allemaal vreselijk meegevallen.

Komt helemaal goed meid!

Geplaatst

Hoi Sonnie,

Mooi aantal hoor. Op naar de volgende echo en dan de punctie....

Hopelijk valt die je net zo mee als mijn 1e punctie.

Wel spannend allemaal he ?

groetjes Diane

Geplaatst

Hoihoi Sonnie,

Hoe was je fm vandaag ? En weet je nu wanneer je de punctie hebt ???

groetjes Diane

Geplaatst

Woensdagochtend is de punctie.

Aan de linkerkant is er een eicel bijgekomen, maar rechts zijn er 2-3 te klein om bevrucht te worden, dus die kunnen helaas niet bevrucht worden.

Ik heb nu in ieder geval 10 rijpe follikels, waarvan 1 al 28mm is!

Ik vind het allemaal ontzettend spannend en zie ook tegen de punctie op.

Maar zal ook blij zijn als ze uit mn buik zijn, want ze drukken behoorlijk.

Vanavond om 22.15 gaat de Pregnylspuit in mn buik.

:thumbs_up: Sonnie

Geplaatst

Woensdag gaat het dus gebeuren !

Spannend hoor.

Je hebt het zelfde aantal als ik had, ook 10. Vanavond Pregnyl spuiten en dan morgen een lekker dagje niks (spuiten).

Alvast heel veel succes en sterkte met de punctie woensdag !!!

Liefs Diane

Geplaatst

Heey dames,

Hier een beetje in spanning gezeten...

Ik heb dinsdag de punctie gehad maar geen tp i.v.m overstimulatie.

(Wat achteraf gelukkig niet gebeurd is)

Afgelopen zondag begon ik opeens te menstrueren.

Ik dacht; Dat is vast niet goed zo snel na de puctie. Maar aan de andere kant voelde het prima, net of m'n lichaam zei: "weg met die hormonen en op naar een nieuwe cyclus!

Maandag heb ik direct met Irma gebeld. Die zei dat het inderdaad snel was dat ze het vandaag zou overleggen met dr. S.

Vanmiddag belde ze terug. Dr. S had gezegd dat het juist hartstikke goed is dat ik al menstrueer...Pffff, gelukkig!

Volgende week dinsdag moet ik een echo laten maken om te kijken of en wanneer m'n eisprong is. Als alles in orde is heb ik die week erop de tp! Gaat het toch nog sneller dan ik dacht!

@Sonnie; Veel succes morgen met de puctie!

@Diane; Hoe voel je je meid?

Geplaatst

Hey sas,

Dat is inderdaad snel.

Dus je hebt dan waarschijnlijk deze maand nog de tp. Super hoor.

Wel spannend allemaal.

Ik voel me goed en zit vandaag precies op de helft. De 1e wachtweek is om !

groetjes Diane

Geplaatst

@Sas>Dat is goed nieuws, Sas! Ik hoop met je mee dat je over 2 weken een terugplaatsing hebt.

@Diane> Lekker he, nog een week blijven zitten op het wachtbankje...

en dan....Testen! :-)

Ik heb vanmorgen mijn punctie gehad.

Alles is goed gegaan, het was wel even pijnlijk, maar het was te doen.

Mijn vriend ging met de eicellen naar Zwolle, en mijn moeder bleef bij me in het rustkamertje.

Van de 10 eicellen, zijn er 5 goed genoeg om te kunnen bevruchten.

Ik ben nu nog steeds wat suf, en heb nog wel na-pijn.

Lekker rustig aan doen vandaag ;-)

Geplaatst

Hoi Sonnie,

Hoe is het nu met je ?

Gisteren lekker rustig aan gedaan. Hopelijk heb je weinig last.

En dan morgen het telefoontje .... spannend hoor !!

Groetjes en kalm aan doen, doe ik ook :glasses9:

Diane

Geplaatst

Hey allemaal,

Ik heb nog behoorlijke na-pijn vandaag, dus ik hou me echt rustig.

Afgelopen nacht heb ik als een blok geslapen, haha, dat zit wel goed.

Nu is het wachten op morgenmiddag....:misc_expressions-wh

Groetjes, Sonnie

Geplaatst

Wij hebben vanmorgen heel slecht nieuws gekregen.

Van de 5 bevruchte eicellen is er niet ééntje gaan delen.

2 leken er even te gaan delen, maar het zette niet door.

Het lab en het ziekenhuis hebben nog geen idee waarom het niet is gelukt.

Het is een enorme klap voor ons, hier hadden we geen rekening mee gehouden.

We zijn beiden positief ingesteld, en hoopten op in ieder geval 1 emmie.

Dit was onze eerste vruchtbaarheidsbehandeling, en we zijn niet eens tot een terugplaatsing gekomen...ongelooflijk.

1 september krijgen we een evaluatiegesprek over hoe nu verder.

:crybaby2::crybaby2::crybaby2:

Ik wil iedereen hier heel veel succes wensen, en ik blijf jullie volgen!!

liefs, Sonnie

Geplaatst

Lieve Sonnie,

Wat erg voor jullie! Daar reken je inderdaad niet op...

Jeetje...

Ben benieuwd wat jullie volgende stap is.

Sterkte.

Xx

@ Diane, het is bijna zover hé!! Spannend!

Geplaatst

Hoi Sas,

Helaas, gisterenmiddag zette de rode duiveltjes door en is deze 3e poging ook niet gelukt.

We balen er enorm van.:icon_pale::icon_pale:

groetjes Diane

Geplaatst

Diane,

Vanaf hier ook nog even een dikke knuffel!

Sonnie,

Wat oneerlijk toch allemaal!

Heb je alles gedaan wat je kon en dan komt er

geen tp!

Ik wens jullie veel sterkte en ik hoop dat je moed

kunt verzamelen om verder te gaan!

Sterkte!

Sas,

Voor jou nog een spannende tijd!

Dinsdag dus een echo en dan hopen op een

succesvolle tp!

Groetjes Hermien

Geplaatst

Dankjulliewel, dames!!

Het lab in Zwolle gaat de komende week onderzoeken waar het mis is gegaan.

Hopelijk is er nog een mogelijkheid op een kindje van ons 2-tjes.

Misschien door andere medicijnen, langer door stimuleren...ik heb nog geen idee, we horen het 1 september.

Ik voel me leeg, mislukt en verdrietig. :sad:

Gelukkig merk ik dat de hormonen langzaam uit mijn lijf verdwijnen.

Liefs, Sonnie

@ Diane> ook hier een dikke knuffel voor jou! -X-

Geplaatst

Sonnie,

Ik hoop voor jullie dat er een mogelijkheid bestaat om een kindje te

mogen krijgen.

En ik kan me goed voorstellen dat jij je leeg en verdrietig voelt, en

daarom hoop ik dat je door het evaluatiegesprek meer te weten komt.

Voor jou ook een hele dikke knuffel!!

Hermien

Geplaatst

Dankjewel, Hermien!! Opgeven doen we niet!

We gaan morgen er samen even tussenuit.

We hebben er veel zin in! Even onze koppies leegmaken.

:hello: Groetjes, Sonnie

Geplaatst

Sas en Hermien,

Dank je wel.

We hebben 2 september het evaluatiegesprek.

@ Sonnie, geniet ervan even samen er tussenuit.

Liefs, Diane

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden