Ga naar inhoud

Wie starten er ook in juni/juli ?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Joske,

Super nieuws, en dan ook nog cryo's helemaal geweldig!

Maar we gaan er natuurlijk vanuit dat je die dit jaar niet

nodig bent.

Succes met de wachtweken!!

Ik ben vandaag voor de 2e fm naar het zh geweest en ik

had er aan beide kanten ongeveer 8.

Ze waren al rond de 15/16 mm, dus dat gaat mooi.

Woensdag de 3e fm en ze denken dat ik vrijdag de

punctie heb, en anders in het weekend.

Nog even afwachten maar weer!!

• Reacties 322
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Janine,

Jammer van die twee, maar toch nog 3 cryo's.

Altijd goed toch? Beter dan helemaal niets!

Maar ik hoop voor jou ook dat je ze niet nodig bent

dit jaar, ha ha!

Succes meid!

Hermien

Geplaatst

Hoi hoi,

Wat een goed nieuws lees ik hier!!! Hopelijk kunnen jullie allemaal positief testen over een paar weekjes!!!

Hier nog steeds moe en veel hoofdpijn. Begin er al bijna aan te wennen, voor zover dat kan. We gaan maar gewoon door, alles voor het goede doel.

Groetjes Lianne

Geplaatst

hallo hermien

mooie score meid,en ze groeien mooi lees ik wel..... op naar de punctie en de tp

ik voel helemaal niks,heel soms wat vage buikpijn.....maar ik denk maar zo dan werkt de baarmoeder goed om een mooi warm plekje aan mijn embryo te geven hahaha

vind het wel spannend lees veel op dit forum dat het in de tweede week vaak begint als het niet goed is,dus deze week maar lekker genieten nog

de dagen zijn hier zo om,we hebben vakantie en gaan veel varen op de boot,heerlijk ontspannend....

liefs janine

Geplaatst

Hoi ik ben Myrthe en nu ook in afwachting. We hebben een mislukte icsi poging in maart achter de rug en ik heb afgelopen zondag een terugplaatsing gehad van twee mooie emmy's.Geen toppers, maar wel mooi. Mijn vriend en ik zijn al 3,5 jaar bezig om een kindje te krijgen. na onderzoeken is gebleken dat het aan mijn vriend ligt. Ik hoop nu toch zo dat het dit keer wel is gelukt. Mijn gevoel is goed! Kun je nu al symptomen hebben? heb een klein beetje slijm verloren, het is nu 2,5 dag na de tp. Ik zou het leuk vinden om ervaringen uit te wisselen hier. Sterkte allemaal hier! Zou iemand het leuk vinden om te reageren?

Gast Diane180
Geplaatst

Hoi Hermien,

Ik lees dat je de 2e fm hebt gehad, wat een aantal al zeg !!

Woensdag dus de 3e fm,spannend, ben benieuwd wanneer je de punctie hebt.

Gisteren hebben wij de startecho gehad alles was goed, gelukkig geen cyste.

Vanaf vrijdag mag spuit ik puregon erbij spuiten en volgende week vrijdag (de 30e) de 2e fm.

Ben benieuwd wanneer de punctie is.

Voor jou vrijdag of zaterdag punctie, het komt al mooi dichtbij !!

Spannend hoor !!

groetjes Diane

Geplaatst

hallo myrthe

welkom hier....en hier word er altijd wel gereageerd

ik heb afgelopen zaterdag de tp gehad,voor mij de eerste keer,ik heb ook nog geen symptonen,volgens mij kan dat niet hoor

gebruik je ook van die bolletjes,mis dat je daar wat slijm van hebt

verder wens ik je veel succes en nu eerst die slopende wacht weken

liefs janine

Geplaatst

hoi janine, ik weet nog niet zo goed hoe het hier allemaal werkt, op al die forums enzo. Ik zoek me soms suf, haha. dus jij hebt afgelopen za een tp gehad? Spannend hoor. Ik gebruik idd van die bolletjes. Ik schrok even toen ik een klein bolletje slijm verloor. Ik dacht zelfs, oh oh dat zijn mijn emmy's. Maar dat kan natuurlijk niet. Maar zodra het is gaan innestelen kun je toch symptomen krijgen? Nou jij ook sterkte komende week!

Gast Diane180
Geplaatst

Hallo Joske,

Wat een mooie score 9 bevruchtingen !

En ook nog 5 cryo's , wat goed zeg.

Heel veel succes met de wachtweken, ik blijf je volgen.

groetjes

Diane

Geplaatst

Hey meiden!

Heb vandaag de tp gehad. Van de 16 eicellen waren er 10 bevrucht en 6 doorgedeeld. Ik kreeg er 2 terug en 2 zijn ingevroren! Was een beetje teleurgesteld dacht dat er uit 16 eitjes wel meer kon komen! Maar goed ik mag niet klagen, Quik en Flupke zitten er!

@ Myrthe: Ik ben hier ook net en ken nog niemand,denk dat ik de komende dagen gewoon lekker mee lees zo leer ik tenminste wat mensen kennen!

Maar wat een goede scores lees ik van jullie zeg! Janine 10 bevrucht! Het zaad van mijn man komt ook al uit de vriezer,misschien was dat de reden?

En Joske 9 bevrucht en twee terug en dan nog 5 in de vriezer! :toothy9:

Super! Ik had ook gehoopt op veel cryo's dan hoef je die ellendige punctie tenminste niet meer op korte termijn te ondergaan!

Fijne avond allemaal!

Kwisjuh

Geplaatst

Diane,

Ik had je ook al een berichtje gestuurd, maar ik vind

het fijn om te horen dat je mag gaan starten!

En nu maar op naar een hele mooie oogst!

Janine,

Je moet er nu zeker nog van gaan genieten, de 2e week

is altijd het ergste.

Maar het scheelt dat je nu wat meer afleiding hebt, ivm

de vakantie.

Succes en sterkte!

Myrthe,

Ja, slijmverlies kan misschien ook wat te maken hebben

met de innesteling, dus.....

En misschien is het ook een idee voor jou om bij de wachtweken

te kijken op dit forum bij de maand juli.

Daar zitten allemaal dames die een tp hebben gehad en die

net als jou wachten op de testdatum! misschien een tip!

Ik wens jou ook veel succes en sterkte met wachten en

op naar een positieve test!

Kwisjuh,

Super toch, en ja ik ken het gevoel.

De vorige keer had ik er 20 en daar waren er 8 van doorgedeeld.

Maar het waren matige en dus een negatieve test en geen cryo's!

En toch wil het altijd niet wat zeggen, je hebt er in ieder geval

nog 2 in de vriezer, maar hopelijk ben je die nog langgggggggggg

niet nodig!!

voor jou ook succes en sterkte!

Geplaatst

Hallo,

Nou ben vandaag weer voor een echo geweest, zag er

allemaal goed uit.

Ik moet morgen weer komen en dus niet vrijdag maar zaterdag

of zondag de punctie.

Er zaten al wel grote bij, maar ze willen graag dat de kleine

ook nog wat groter worden, vandaar.

Dus morgen meer nieuws, ha ha!

Groetjes Hermien

Geplaatst

Hoi Hermien,

Punctie? wat houd dat in?

doen ze dat ook in de weekend??

oik ben Naar belgie voor intake geweest dus was niks.

ik mag morgen in Nijmegen terecht voor onze intake en ben heel benieuwd wanneer en hoe alles in zijn werk gaat...

Gast Diane180
Geplaatst

Hoi Hermien,

Morgen weer een fm, mooi een extra dag om de kleinere nog wat te laten groeien !

Alles voor het beste resultaat.

Dit weekend dus de punctie..... spannend.

Ben benieuwd naar de fm van morgen.

groetjes, Diane

Geplaatst

ha ha Diane..., ik wilde je al als vermist opgeven :laugh:.

Ja ik ben zeer verrast en blij met deze score's! de gyn. vond ook dat het volgens boekje van een 25 jarige ging. En dan nog 5 cryo toppertjes, daar had ik helemaal niet opgerekend, vooral niet in het UMC.

De stimulatie ging super, en de rest gelukkig ook. Nu moet het nog zitten blijven natuurlijk.

Wat heerlijk voor jou dat ja vrijdag mag beginnen, eindelijk!.

Janine ik voel mijn stokkies toch wel aardig, vooral tijdens mijn werk.

Ik neem aan dat ik toch geen overstimulatie zal hebben, ben daar toch wel te oud voor, toch?

Hermien, jemig aan beide kanten 8!!! dat ziet er al goed uit. Morgen weet je meer, denk ik.

Laten jullie ook dingen (b.v. sport of seks) na de TP???? ik vraag het me af, want als de 2 ukkies zich nog innesstelen moeten....,.

Ik heb het wel gevraagd aan de verpleegkundige, en volgens haar mag je alles. Maar zou dat wel verstandig wezen?

En weet iemand ook wanneer ze ongeveer innestelen bij TP op de derde dag?

liefs Joske :hello:

Geplaatst

hallo joske

ik voel mijn stokjes niet meer gelukkig hahaha,maar te oud voor een overstimulatie ben je nooit volgens mij,het heeft te maken met hoeveel folikkels je hebt laten aanprikken,ik had er 11,en ze hebben mij wel gewaarschuwd voor overstimulatie

je mag alles doen na tp,maar ze hebben mij wel gezegd gedraag je zo dat een zwanger iemand zich gedraagt,maar ja de een doet dit de andere dat,sex is niet goed na tp,de eerste 6 dagen in iedergval niet...zou het ook niet durven hahahah,zwaar tillen is ook niet goed

verder voel ik me op zich wel goed,geen buikpijn of zo,maar wel heel moe sinds vandaag,duizelig,niet lekker op maag,net als of ik tegen een griepje aan hang

moet je een innesteling voelen????bij mijn vorige zwangerschappen heb ik ook niks gevoeld,had ook geen zwangerschaps symptonen..

liefs janine

Geplaatst

Joske,

Ja eigenlijk mag je alles wel doen na een tp, maar natuurlijk

wel met beleid.

Voor mijn eigen gevoel, doe ik niet aan sport en ook niet aan

sex.

M'n mannetje moet er ook maar iets voor over hebben,ha ha!

Het zijn maar 2 weken en ik wil zelf het gevoel hebben, dat

als het mislukt het niet door m'n eigen schuld komt.

Bukken en tillen wordt wel afgeraden.

Maar je moet doen waar jij je goed bij voelt, en dat kan

niemand je vertellen!

Succes!!

Janine,

De innesteling wordt meestal niet gevoeld, er zijn wel vrouwen

die het voelen.

Maar ook ik ken dit gevoel niet!

En zwangerschapssymptomen, die heb ik niet gehad bij m'n

zwangerschap.

Ik heb ze wel gehad bij de vorige 2 tp, maar was toen

niet zwanger, dus zeg het maar!

Je lichaam kan je heel goed voor de gek houden!

T.K.

Een punctie houdt in, dat ze de eicellen gaan aanprikken

en dat ze er uit worden gehaald.

En ja, dit wordt ook in het weekend gedaan.

Als ze eenmaal zo groot zijn dan moeten ze er uit en of dat nou

door de week is of in het weekend, dat kunnen ze niet regelen.

Maar dit geldt soms ook voor de echo's en natuurlijk de tp[ingen]!

Morgen heb jij dus een intake, spannend!!

Veel succes!

Groetjes

Geplaatst

Net terug van de 2de echo, 1 follikel is erg groot, de rest blijft achter.. moet morgen dus weer terug en dan besluiten ze om of toch een punctie in te plannen of om de punctie te cancellen.. wist niet dat dat ook kon.. baal er behoorlijk van en zie op tegen morgen..

Geplaatst

Hey Mikkie,

Dat is wel ff een teleurstelling tot zover! Maar helaas kan het, het is ook zonde om een hele poging af te maken als de oogst minimaal is. Maar goed, dat is natuurlijk wat je ook zelf wilt.

Ik weet niet hoe groot de kleineren zijn, maar ze kunnen ook de grote laten schieten ( overrijp laten worden) en voor de kleinere gaan. Moet je misschien iets langer doorgaan met stimuleren, maar dan heb je misschien wel meerdere follikels.

Heel veel succes morgen !

Groeten Sonja

Gast Diane180
Geplaatst

Haha Joske,

Kon een aantal keren niet op de site, kreeg de melding de server is bezit.... kon er dus niet bij , maar ik ben er weer !!

Super die score en ook nog 5 cryo's ! Top hoor. Ik hoop dat ik ook zo'n score krijg.

Idd vrijdag mag ik eindelijk beginnen.

Hopelijk blijven ze lekker zitten. Ons is verteld na de tp de eerste dagen rustig aan te doen. Ik zou het risico ook niet nemen , je weet maar nooit......

Heel veel sterkte met de wachtdagen en ik ga voor je duimen!

Liefs, Diane

Geplaatst

hee mikky

das gewoon balen,en snap dat je tegen morgen dan opziet,je wilt het zo graag en dan krijg je deze berichten....maar misschien valt het allemaal mee en zoals sonja zegt,misschien de grote laten overrijpen en dan voor de kleinere gaan,kun je morgen ook voorstellen aan de arts

veel succes

janine

Geplaatst

Mikky,

Ik heb ook iets langer door moeten spuiten om de wat kleinere

dus groter te krijgen.

Maar ik snap best dat je baalt, dan ben je eindelijk zover en dan

wordt het afgebroken.

Ik hoop natuurlijk dat je morgen een super bericht krijgt!

Sterkte!

Ik ben vandaag weer voor een echo geweest en heb dus zaterdag

de punctie!!

Dan zal, als alles goed mag gaan woensdag de tp wel zijn!

Tenminste dat denk ik zelf, ha ha!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Bij deze sluit ik me ook bij jullie aan. Ik begin nog nét in juli met ICSI poging 1. Wij staan onder behandeling in Düsseldorf.

Mijn vriend heeft op 22 juni een TESE-operatie ondergaan, met succes!

Er zijn 8 buisjes met bruikbaar materiaal ingevroren.

Vandaag de startecho gehad en het behandelplan besproken bij dr. S in DD.

Echo zag er goed uit. Aan beide zijdes voldoende eitjes.

Volgende week dinsdag is als het goed is dag 1 van m'n cyclus.

Op dag 3 moet ik beginnen met het spuiten van Gonal-f. Gelukkig maar een lage dosering, de eerste 3 dagen 150 en dan 2 dagen 100.

Op dag 8 van m'n cyclus ga ik voor een echo bij dr. N. naar Hengelo. Daar worden de eenheden voor de andere hormonen bepaald. (Cetrotide en Pregnyl). Ook moet ik dan nog een keer bloed laten prikken om te laten onderzoeken of ik Hep. B of HIV heb.

Als alles goed gaat, moet ik op dag 13 terug naar DD voor de punctie.

Ik vond de uitleg over de hormonen die je moet mengen voor het inspuiten een beetje onduidelijk, maar dat komt vast wel goed.

We hebben alle hormonen al in huis, ben er helemaal klaar voor.

We komen steeds een stapje dichterbij.....smile.gif.

Geplaatst

Hoi Sas,

Welkom hier in het juni/juli topic!

Fijn dat de operatie goed is verlopen en dat jullie

nu kunnen starten met de behandeling.

Welke hormonen moet je gaan mengen dan? Cetrotide?

Als dit het geval is, dan kan ik je zeggen dat het heel erg

makkelijk is.

Je moet het even een keer gedaan hebben!

Ik wens jullie veel succes, en op naar dinsdag!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden