Ga naar inhoud

Wie starten er ook in juni/juli ?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo,

Ja ook ik ben gestart in juni zit nu op dag 5 na terugplaatsing ivf.

Heb inmiddels 7 pogingen achter de rug waarvan in 2004 een keer zwanger te zijn geweest. Maar helaas deze eindigde in een miskraam.

Koter

• Reacties 322
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Guusje,

Veel succes morgen met de tp en dan maar duimen voor

een super resultaat!

Ik heb morgen m'n 2e fm, ben wel benieuwd!

We zien het wel.

Liefs Hermien

Geplaatst

hallo dames

nu wel ff zin om wat te schrijven

heb vandaag de punctie gehad,dit viel erg mee,geen pijn op dat moment,maar later thuis wel erg buikpijn.....lig het liefst lekker op bed,en lekker slapen,zal het morgen weer beter zijn

er waren 10 eitjes van de 11 folikels,dus goeie oogst,nu wachten op telefoontje vrijdag morgen en hopen we op een terug plaatsing

alles goed met de rest van de dames

hermien veel succes morgen

geld ook voor de andere dame,maar ben ff de namen kwijt,jij ook veel succes met de tp morgen en dat die maar mag blijven plakken

ga nu weer lekker met een paracetamolletje op bed

liefs janine

Geplaatst

Janine,

Wat fijn dat de punctie goed is verlopen. En 10 eitjes als resultaat, super hoor!

Morgenvroeg al een telefoontje hoeveel embryo's er zijn ontstaan, ik duim voor je!!!

Succes tijdens het zenuwslopende wachten!

Guusje,

Hoop voor je dat de cryo goed ontdooid en dat je een topper terug geplaatst krijgt!!

Toi, toi, toi!!

Hermien,

Succes morgen met de Fm.

Hoop dat de punctiedag wordt afgesproken!

Meiske,

Pffff, dat wachten dat wachten.

Wat is dit frustrerend he!

Geplaatst

hallo

hermien hoe was je tweede fm???

ik voel me vandaag beter na de punctie van gisteren,doe vandaag nog lekker rustig aan,en hopelijk morgen de tp,

vanavond gaan we lekker samen uit eten,even de zinnen op iets anders zetten

Geplaatst

Janine,

Je zou vandaag toch de uitslag krijgen hoeveel embryo's er zijn ontstaan?

Je schrijft telefoontje op vrijdagmorgen, dat is toch vandaag?

Of heb je jezelf 1 dag vergist, dan kan ook.

In ieder geval duim ik op een mooi aantal embryo's en evt. ook cryo's!

Hermien,

Hoe is het bij jou gegaan?

Guusje,

Je hebt 1 toppertje aan boord.

Succes!

Geplaatst

Janine,

Ja, je moet nog lekker even rustig aan doen, en uit eten

gaan is zeker ontspannend en natuurlijk heel lekker.

Als je van een biefstukje houdt, dan kun je er nu nog

even van gaan genieten, ha ha!

Weet je al wat over de tp?

De 2e fm was helemaal goed, ik had er ongeveer 10 follikels en

maandag moet ik terug komen.

Ik hoop dan de punctiedatum door te krijgen.

Voor alle meiden, geniet van het weekend en:aaaflowersmiley:

veel liefs

Geplaatst

hallo hermien

uit eten was heerlijk,heb een heerlijk varkenshaasje genomen,hahaha

ze bellen me morgenochtend tussen 9 en 10 uur,en dan hopelijk dat ze melden dat we kunnen komen

jij had ook een goeie oogst heh,10 stuks,maandag nog een keer dus,mis volgende week dan de punctie

fijn weekend

janine

Geplaatst

Yep,

Toppertje is aan boord :yeswink-1:

Een 8 cellige, op naar een positieve test.

Jullie succes nog......

Guusje

Geplaatst

Wat spannend allemaal voor de meiden die aan het wachten zijn op de tp. Hopelijk voor jullie gaat het snel gebeuren en kunnen jullie over een paar weekjes positief testen!!!

Inmiddels al een paar dagen aan de deca. Spuiten gaat super goed!! Ben alleen erg moe en veel hoofdpijn. Is dit herkenbaar?

Geplaatst

hallo lianne

heel erg herkenbaar,ik had ook veel hoofdpijn en met name savonds....dit komt van de deca hebben ze mij ook verteld

ik ben net gebeld .....wat spannend als je op een telefoontje moet wachten,ik heb om 12 uur de tp yesssssssss

en dan die wacht weken,maar zal proberen om daar van te genieten,we hebben vakantie,gaan leuke dingen doen dus het moet lukken

liefs janine

Geplaatst

Guusje,

Dat is zeker een topper!!

Succes tijdens de wachtdagen!

Lianne,

Hoofdpijn en moeheid zijn bijwerkingen van de Deca.

Hier hebben vrij veel meiden last van. Inclusief mezelf.

Voldoende drinken werkt bij mij het beste. (slik niet zo graag een pilletje tegen pijn)

Janine,

Super dat je straks een tp zult hebben!!!

Weer een stapje dichterbij......

Succes!

Geplaatst

Janine,

Super dat je de terugplaatsing hebt!!

Succes, en op naar een positieve test!!

Wish,

Ben ook niet echt van pilletjes, veel drinken heeft voor mij tot nu toe niet geholpen. Probeer ongeveer 3 liter per dag, erg veel....

Het is allemaal voor het goede doel :).

Geplaatst

hey meiden,

eindelijk weer online...., ha ha heb het gemist om ff te spieken hoe het met iedereen gaat.

Afgelopen woendag om 23.30 mijn pregnyl gezet, en dus vrijdag de punctie gehad.

Depunctie was wel even pijnlijk. Maar had gelukkig helemaal geen napijn en ging in vergelijking met de andere dames "huppelend" de bijkomkamertje uit.

Moest alleen bijna 1 1/2 uur wachten omdat er in het begin iemand onwel was geworden. pfff..., dat is dan lang.

Ik vroeg ook aan de verpleegkundige of dit niet erg was, omdat er niet meer als zoveel uur tussen de pregnyl en de punctie mag zitten.

Maar ze stelde me gerust, en vertelde dat ze een buffer ingecalculeerd hebben. Het mag niet meer als 40 uur zijn.

Ondertussen was de lunch verstreken, en ik dacht dat heb ik weer..., dokters met knorrende magen!

ha ha heb ik dus ook gevraagd of ze honger hadden, waar ze erg om moesten lachen, wat resulteerde in een ontspannen sfeer. Ging eigenlijk harststikke goed, ze vonden me een bikkel, maar misschien zeggen ze dat wel tegen iedereen.

De uitslag was heel goed!! maar liefst 12 eicellen, tjonge voelde me zelfs trots. De zwemmers van mijn man waren ook heel goed, 40 miljoen, wat ook wel eens 6 miljoen is geweest!

En nu maar hopen dat het goed gaat met de bevruchtingen. Als dat zo is dan maandag TP.

Ik moet 3 x pregnyl 5000 zetten, gisteren, zondag en dinsdag.

Weet iemand ook het verschil tussen pregnyl en de bolletjes?

@Janine wat goed 10 eicellen! Als het goed is dan heb je nu de TP.

Bij het UMC wordt de 3e dag teruggeplaatst.

@Hermien, fijn dat je FM goed was. Het lijkt mij dat je maandag dan wel krijgt te horen wanneer je punctie is.

andere meiden heel veel succes!!!!!!!!!!!!!!!

liefs joske

Geplaatst

p.s hoeveel embryo's had je Janine? en vertellen ze ook wat voor kwaltieit ze hebben?

Dat is eigenlijk nog mijn grootste zorg, de kwaliteit van de eitjes en dus ook de embryo's.

liefs joske

Geplaatst

Joske, wauw wat een mooie score zeg! En wat fijn te horen dat het allemaal goedgegaan is.

Nu maar op naar een mooie tp.

Van de 12 zitten er vast en zeker een paar hele mooie tussen. Ik zou je er niet te veel zorgen om maken.

Je mag dus pregnyl spuiten. Dat betekent dat je in ieder geval niet eerder kan testen dan je opgegeven testdatum omdat pregnyl het zwangerschapshormoon bevat, waardoor je test sowieso positief zal uitslaan.

Heel veel succes!!!

Geplaatst

ja dat is een nadeel van de pregnyl.

ik geloof dat er zeker 10 dagen duurt voordat de pregnyl uit je bloed is.

Ik mag als ik het wel heb, 18 dagen na punctie, testen, dat zou dan 2 augustus zijn.

Maar eerst maar zien of er embryo'tjes ontstaan.

Hoe gaat het met jou mart? ik zie dat je 2 emmy's binnenboord hebt.

spannend lijkt me dat.

liefs joske

Geplaatst

Hoi mag ik bij jullie inhaken? Ik was al eerder actief op t forum maar toen verdween iedereen in t topic waar we schreven naar het wachtbankje...toen mijn behandeling werd afgebroken zat ik daar dus nog alleen.

Ik ben Kwis, 31 jaar en sinds april bezig met ICSI.

Heb vandaag punctie gehad in het UMCU en er zijn 16 eicellen uitgehaald. Ik had net als de vorige keer ruim 40 blaasjes wat erg veel is. Mocht er een nieuwe behandeling komen (wat ik niet hoop) dan moet ik nog minder puregon gaan spuiten.

Nu is het afwachten tot dinsdag hoeveel er bevrucht zijn. Ze hopen niet dat ik last krijg van overstimulatie mocht dat wel gebeuren dan vriezen ze alle bevruchte eicellen in en krijg ik pas een terugplaatsing in een nieuwe cyclus. We gaan t zien.

Ik vond de punctie erg pijnlijk maar dat kwam misschien doos de vele blaasjes die aangeprikt moesten worden. K lig nu op de bank en heb nagenoeg geen napijn. Toch nog maar even rustig aan doen.

Ik hoop dat het goed met jullie gaat en dat er volgende week veel terugplaatsingen zijn!

Groetjes Kwisjuh

Geplaatst

hallo joske

ik had tien eicellen en alle tien bevrucht,ze vertelden ons wel over de kwalitiet,we hebben een top embryo terug geplaats gekregen,maar we hadden er meer van die toppers,ws worden er 5 in gevroren,maar daar moet ik maandag over bellen,ze gaan wel kijken hoe ze nog gaan delen deze dagen.....

liefs janine

Geplaatst

Hoi Janine,

Alle 10 eicellen bevrucht!!!Dat is super zeg!! En dan ook nog een top embryo terug geplaats!! Hopelijk gaat het goed, ga voor je duimen!!!

Groetjes Lianne

Geplaatst

hallo lianne

hoe gaat het met je hoofdpijn en moeheid.....wanneer mag je beginnen met het stimulerend hormoon,gebruik je gonal of heb je wat anders voor geschreven

hermien hoe gaat het bij jouw....

joske.....spannend allemaal heh,heb je morgen de tp?????? succes

liefs janine

Geplaatst

Hoi Meiden!!1

Wat een goed nieuws allemaal!!

Wat een mooie scores!!!

Ik kom net uit t ziekenhuis en nog niet ongesteld geworden.

Morgen hoor ik ofdat ik toch die pillen kan krijgen om mijn menstruatatie op te wekken.Nu al 23 dagen niet ongi geweest.En verschrikkelijke rugklachten krijg ik er van.Mijn cyste was gelukkig 1.5 cm kleiner!!

Mocht ik dan volgend weekend ongesteld worden(wat ik Hoop) dan verhuis ik naar de augustus topic.Maar ik wens jullie allemaal heel veel succes!!!

En dat er maar heel veel groene regels van jullie bij mogen komen!!!

Liefs Bianca

Geplaatst

Bianca,

Dat is in ieder geval goed nieuws, toch?

Hopelijk kun je straks als nog gaan starten en dan maar in

de maand augustus.

Meid, ik zal voor je duimen.

Heel veel succes en een dikke knuffel.

Janine,

Dus de tp al achter de rug, en een toppertje nog wel!

Geweldig nieuws en hopelijk morgen ook nog goed

nieuws dat er nog wat ingevroren kunnen worden!

Sterkte met de wachtweken!!

Kwisjuh,

Je moet zeker nog even lekker rustig aan doen, en je

maar lekker laten verwennen.

Hopelijk krijg je geen overstimulatie, je had er echt wel veel zeg!

Nu maar afwachten tot dinsdag, ik hoop dat je goed nieuws hebt!

Joske,

Jij hebt dus de punctie ook al achter de rug en gelukkig

allemaal goed verlopen.

Morgen dus waarschijnlijk de tp, ik hoop het voor je!!

Ik wens je veel succes toe en dan de wachtweken in....

Zijn er trouwens nog cryo's bij?

Guusje,

Ja, op naar die positieve test!

Veel succes en sterkte met wachten!

Lianne,

Balen he', die hoofdpijn!

Ik ken dit verschijnsel ook van de deca, nog even volhouden!

Geplaatst

Hallo meiden

Vanmorgen zijn we gebeld en 9 bevruchtingen van de 12 eitjes!! jippie

Er zijn 2 topemmy's teruggeplaatst, althans zo noemden ze het.

ze hadden het over 2 van 8 cellen, teruggeplaatst op de derde dag.

zijn dat dan toppers???

En dan ook nog 5 cryo's! Van de 5 cryo's zijn er ook vier 8 cellig, en 1 is 7 cellig. Ik had deze score niet verwacht, en we zijn er ook erg blij mee.

Het feit dat er ook cryo's zijn, vindt ik super, ook omdat ik van verscheidene al heb gehoord dat het UMC streng is met invriezen, waarschijnlijk wel terecht.

Ik mag 3 augustus testen, dat is 18 dagen na punctie.

liefs joske

Geplaatst

hallo joske

ik heb er niet heel veel verstand van,maar ik kreeg tp op tweede dag een 4 cellige,en ze zeiden dat die heel erg gaaf was en vandaar een top embryo...elke dag deelt het zich,en omdat jij de tp drie dagen later als de punctie hebt klopt dat delen wel

wij hadden 10 eitjes,alle tien bevrucht,waarvan 5 in de vriezer w.s maar vanmorgen gebeld.. nu 3 cryo,s hele mooie score,de andere twee waren niet goed door gedeeld.

liefs janine

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden