Ga naar inhoud

Gonal F in het buitenland kopen?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hi Babeth,

daar ga ik morgen als een regelrechte speurhond maar eens achteraan! Zou best eens kunnen dat alleen een fertiliteitsarts (lees, Belgische fertiliteitsarts) het recept mag uitschrijven...

The story continues

gr Annejet

(die natuurlijk sponsoren oproept om te doneren... hihi)

Geplaatst

Zo werd het ons wel verteld in het UZ Gent. Dat we een recept van de arts van dat ziekenhuis nodig hadden. Gent is dan met de gonal en deca net ietsje goedkoper. Maar altijd nog een stuk goedkoper dan in Nederland.

Succes, alsof we nog niet genoeg gestraft worden omdat het zwanger raken zo moeizaam gaat worden we dubbel gestraft als we door gaan na poging 3 met hoge kosten.

Geplaatst

Hoop er geen ziekenhuizen mee in de problemen te brengen, maar wellicht is dit ook voor jullie het navragen waard:

Toen bij ons ter sprake kwam dat dit de 4e IVF (ICSI) ging worden en dat we het ondanks dat we zelf moeten betalen toch door wilden zetten gaf onze gyn aan dat ze wellicht wat meds voor ons hadden.

Er zijn vrouwen die hun meds teruggeven aan het ziekenhuis, speciaal met het doel lotgenoten te willen helpen. Het gaat die vrouwen en mijn gyn aan het hart om goede, dure meds te laten vernietigen. Zij bewaren dus meds die ze terugkrijgen, míts de verpakking dicht is natuurlijk. Als er vrouwen komen zoals ik dan kijken ze 'wat er op de plank ligt'. Ik had mazzel; heb voor 2000 euro aan meds gekregen, zomaar.

Dit voelde als een groot kado. Ik heb ze hartelijk bedankt en ben ook die vrouwen dankbaar die ik niet ken, maar die wel aan 'mij' hebben gedacht. Als ik ooit in de positie kom dat ik iets terug kan doen dan zal ik dat zeker niet laten!

Vraag het eens bij jullie gyn.

Nee heb je, ja kun je krijgen en zoals je ziet kan het duizenden eurootjes schelen. Toch alvast mooi meegenomen voor de baby uitzet (zucht, droom...).

Geplaatst

Hoi,

Wij hebben onze eerste icsi poging in Belgie gedaan en aldaar ook medicijnen gehaald, dit scheelde een flink stuk met Nederland maar ik had wel een Belgisch recept. Weet niet of je met een Nederlands recept in Belgie terecht kunt?

Wellicht werkt het ziekenhuis samen met Belgie?

Groetjes, Astrid

Geplaatst

Hi Moon,

denk niet dat jij, door dit te melden, ziekenhuizen in de problemen brengt. Vind het een supermooi gebaar. Het is toch echt vreselijk jammer dat anders de meds worden weggegooid.

Ik ga het maar eens vragen aan mijn gyn, weliswaar met bibbers in mijn benen, ben niet zo'n held wat dat betreft.

Weet iemand of je ECHT Gonal-f niet meer mag gebruiken als het een maand over de houdbaarheidsdatum heen is? Of is dit een slimme commerciële zet? Een pak melk is 2 dagen nà de uiterste houdbaarheidsdatum echt nog wel drinkbaar... (beetje een vreemde vergelijking, maar goed!)

Geplaatst

Ik geloof dat als er iets mis gaat met de medicijnen (bijwerkingen etc.) dan is de arts of de fabrikant niet meer aansprakelijk voor de gevolgen. Zou het zelf dus nooit doen.

Wij hebben bij ons in de (dierenartsen)praktijk ook regelmatig medicijnen die over de datum zijn. Die mogen we absoluut niet meer verkopen. Maar omdat ze nog prima werken doneren we ze vaak aan een asiel of opvang. Die zijn er heel blij mee!

Geplaatst

@ Wannabemom, maar ze "werken" dus nog wel naar behoren? Snap natuurlijk wel dat de fabrikant dan niet meer aansprakelijk gesteld kan worden en weet echt niet of ik het zou durven maar vind het wel interessant om te weten of het middel eigenlijk nog gewoon goed is. Heb mijn gyn al een mailtje met deze vraag gestuurd.

Zal morgen wel wat horen.

gr Annejet

Geplaatst
Hoop er geen ziekenhuizen mee in de problemen te brengen, maar wellicht is dit ook voor jullie het navragen waard:

Vraag het eens bij jullie gyn.

Nee heb je, ja kun je krijgen en zoals je ziet kan het duizenden eurootjes schelen. Toch alvast mooi meegenomen voor de baby uitzet (zucht, droom...).

Hallo Moon,

fijn te horen dat jij gebruik hebt kunnen maken van deze gedoneerde medicatie, ik weet dat het MMC te Veldhoven hetzelfde doet.

Ik ben blij dat het ziekenhuis dit doet en op deze manier mensen toch in de gelegenheid stelt een eigen behandling zelf te "bekostigen".

groetjes

Babeth

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden