Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo dames,

Ik ben vandaag ongie geworden dus volgende week vrijdag naar umcg spannend.

Als alles gaat zo als het gaat dat word ik de dag voor onze trouwdag de punctie en de dag erna tp zal wel een leuk kado zijn.

Heel veel succes met de test woensdag

veel liefs Jessica

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Spannend Minoes, de IVF gaat beginnen!

Ansje, ik voel niet zo heel veel. Sinds gisteren een klein beetje kramp in baarmoederregionen...

En ik bestudeer mijn borsten wat beter nu, ze lijken wat groter/voller.

Wachten, wachten, wachten....

Geplaatst

hey hey,

ik ben 2 weken geleden met icsi begonnen, geen pijntjes enzo voelde best goed eigelijk. wel misselijk en hoofdpijn maarverder top.

tot ik vandaag ging voor 3de echo..... alles word gestopt ik heb te weinig en ze zijn te klein..:( dus nu ongesteld worden en dan weer wachten op eigen cycles

zo man ik ben er best wel boos om maar vooral verdrietig. baal gn doe enorm me best ben nu al 14 afgevallen voor dit alles en dan krijg je dit.....

weer wachten wachten wachten...

maar volgens een vriendinnetje van me die net een kleine heeft gekregen door icsi is deze site super dus ik ben benieuwd.

ik heb er namelijk al een hele middag over gedaan om uberhaubt iets te kunnen schrijven :)

liefs, mij

Geplaatst

Hoi dames,

Candy welkom hier.

Wat erg zeg voor je! Ben je er zo mee bezig en hormonen spuiten en alles en dan gaat het mis. Knap van je dat je 14 kilo bent afgevallen, das mooi meegenomen toch? Ik doe het je niet na. Door al die jaren (3,5 jaar) van hormonen spuiten ben ik toch echt wel aangekomen.

Wat spannend dames dat jullie woe al kunnen testen.

Ik had soms wel dagen en vooral in de wachtweken (ook in de niet wachtweken!) Dat je er zo vaak aan denkt op een dag, dat ik er horens dol van werd. Je staat ermee op en je gaat er mee naar bed.

Vind ik ook zo vreemd, hebben jullie dat ook? Dat mensen zwanger worden en dan zeggen: ik heb het je maar niet verteld dat ik zwanger ben, vind het zo vervelend voor jullie???

Hoezo denk ik dan????? Dat ik niet zwanger wordt (snel, zwanger kan worden) Wil nog niet zeggen dat ik het een ander niet gun. Kan me voorstellen dat mensen het wel lastig vinden om te vertellen. Maar om het vervolgens helemaal niet te zeggen, vind ik vreemd, toch?

Goed Minoes dat je nu kunt beginnen, weer hoop op bouwen.

Succes dames en een fijn weekend.

Debsie

Geplaatst

hoi dames,

@Candy k*t man dat is echt @#$%sterkte.

@debsie ja dat heb ik ook aldoor ik heb het niet vertelt rot op ik ben niet van steen als ik het van iemand anders moet horen dat is veel erger en ik kan ook blij zijn voor ieman die wel gewoon zwanger kan worden(ik door er een moord voor geintje)

ze moeten niet voor me gaan denken maar iedereen doet dat wel vervelend snap je vol komen.

Ja ik mag weer beginnen spannend ik heb het nu best moeilijk valt me zwaar ben ook heel emotioneel raar heb nog niks gehad hoop en angs gaan door elkaar word gek van me zelf.

Allemaal heel veel succes!!

Veel liefs Jessica

ps Fijn weekend

Geplaatst

Hoi Dames,

Minoes, wat fijn dat je bijna weer van start mag! Fijn he dat er eindelijk weer wat gaat gebeuren! Begrijp het wel hoor dat je het zwaar hebt. Je gaat toch weer een hele spannende tijd tegemoet.

Candy, welkom en gezellig dat je met ons mee wilt kletsen.

Wat rot voor je dat de behandeling is afgebroken..al die hormonen voor niks.

Kan me voorstellen dat je verdrietig bent.

Wel goed van je dat je 14 kilo bent afgevallen zeg.

Dat wat je vriendin zei over deze site klopt helemaal. Ik zit er zelf ook nog niet zo lang bij, maar het is zo fijn om even je verhaal kwijt te kunnen.

De meiden hier begrijpen je als geen ander. Voor iemand die zoiets nooit meegemaakt heeft is het heel moeilijk om te begrijpen waar je doorheen gaat.

Ik wens je heel veel succes bij de volgende behandeling. Krijg je nog een evaluatiegesprek over de afgelopen behandeling?

Dat mensen het voor zich houden dat ze zwanger zijn, dat snap ik ook niet.

Je komt er vroeg of laat toch wel achter. Waarom het dan niet meteen vertellen? 't Is inderdaad niet leuk om er via via achter te komen. Net of je niet serieus genomen wordt.

Waar ik me ook zo aan kan ergeren is het geklaag van mensen die zwanger zijn. Over dat ze zo veel kwaaltjes hebben en zooooo moe zijn. Nou al zou ik 9 maanden ziek, zwak en misselijk zijn, ik zou het er graag voor over hebben.

Een oud collega van mij bleef gewoon vrolijk doorgaan met roken. Dat vond ik ook zo erg. Daar heb ik toen wat van gezegd. Dat vond ik zoo niet kunnen.

Mensen die makkelijk zwanger worden beseffen vaak niet wat een wonder het is om zwanger te kunnen worden.

Ik wens jullie een fijn weekend!

Liefs Ansje

Geplaatst

Ja Ansje breek me de bek niet open over mensen die zwanger zijn en gewoon stug door blijven roken. Ik heb ze zat op dit moment en ook gehad in mijn familie en vriendenkring. Ik zeg er niets over, omdat wij dan de gefrusteerde lui zijn die geen kinderen kunnen krijgen. Dus ieder moet het voor zich weten ben ik van mening. Toch maakt het mee heeeeel erg boos, omdat het kindje zelf geen keus heeft en er misschien aan dood kan gaan of later er iets aan over kan houden zoals benauwdheid. Lekker ma maar door roken en dat kind heeft het elke dag benauwd. Ik heb ze wel gezien, krijgen ze wee remmers, omdat het kind anders te vroeg komt, vervolgens wel gewoon stug door roken. Ja wat moet je ermee.

Oja nu we toch bezig zijn. Verjaardagen kunnen voor mij een grote irritatiebron zijn. Zwangere vrouwen en stellen met kinderen en het gaat dan alleen maar over zwanger zijn en over hun kinderen en voor de rest zijn er geen onderwerpen meer. Ik vind het wel leuk, maar dan niet de hele tijd. Ik snap het enigzins ook wel, trots zijn op je kinderen, maar er zijn ook nog andere onderwerpen. En waar het dan vaak op uit draait is, NEEM er een broertje of zusje bij. Ja joh neem er anders 2 als alles toch zo makkelijk gaat??

Of zoals laatst gingen we met zijn tweeën naar een speeltuin waar mijn neefjes waren. Werd er ineens door een ander stel gezegd: wat doen die hier, die hebben tch geen kinderen??? WAT?... Godv........ Hoe kortzichtig kun je zijn! Daar kwets je mensen echt mee! Ook stellen zonder kinderen tellen mee en hebben iets toe te voegen. Sorry hoor niet de hele wereld draait alleen om kinderen toch?? Tenminste dat lijkt me niet echt slim. Tuurlijk draait ons wereldje nu vooral om kinderen kunnen krijgen, maar dat is iets anders, daar heb ik het ook niet de hele tijd over toch?

Sorry moest even mijn frustratie kwijt van de afgelopen tijd geloof ik.

:misc_expressions-wh

Debsie

Geplaatst

Hoi Debsie,

Geeft niks dat je je frustraties even kwijt wil. Is alleen maar goed, want je moet het af en toe toch even kwijt. Het lucht mij in ieder geval altijd enorm op.

Je loopt in het dagelijkse leven zo vaak tegen dingen aan die je dan wel naast je neer probeert te leggen, maar toch ergens in je hoofd blijft hangen..dat moet er af en toe toch even uit.

Het valt inderdaad niet mee om om te gaan met mensen die kwetsende dingen zeggen, wat een rotopmerking van die mensen in de speeltuin zeg. Mensen denken niet na voor dat ze wat zeggen.

Zo sprak ik op een feestje een keer met iemand die vond dat mensen ook steeds later aan kinderen beginnen. Dat vond ze maar vreemd. Oh toen had ik het alweer helemaal gehad. Heb me ingehouden maar van binnen kookte ik. AAArrgggh! Alsof je altijd een keus hebt.

Ik heb het ook wel moeilijk met verjaardagen. Het gaat inderdaad vaak alleen maar over kinderen. Dan proberen mensen er op hun manier wel rekening mee te houden door te zeggen dat als het te veel over kinderen gaat, we het maar moeten zeggen, om vervolgens weer doodleuk door te kleppen over jawel...kinderen. Tja dan ga je niet zeggen van hou eens op.

Waar ik ook wel eens tegen aan loop is dat als ik iemand vertel dat kinderen krijgen bij ons niet zo makkelijk gaat, ze altijd wel een succes story weten van iemand die dat ook had maar als een wonder toch zomaar zwanger werd na 10 jaar ofzo zonder behandelingen.

Ja fijn denk ik dan, maar wat heb ik daar aan?

Of dat als je het maar wat meer los kunt laten en er niet zo mee bezig bent het dan misschien wel lukt Yeah right!

Herken jij dat ook?

Lfs Ansje

Geplaatst

Ja Ansje soms denk je ook dat je het naast je neer hebt gelegd, die rot opmerkingen, dan toch ineens borrelen ze weer op. Het is gewoon kwetsend.

De voorbeelden die jij op noemt: van dat iedereen zo laat aan kinderen begint, die zit ook in mijn geheugen gegrift. Inderdaad net of heb je de keus. Als ik de keus had was ik op mijn 26ste al zwanger geweest. Ook de succes story's heb ik zeer vaak moeten aan horen pfffffffffffff zeer vermoeiend wordt dat op een gegeven moment. Mensen proberen je dan moed in te praten, ze hebben dan niet door (weten niet) dat ze dan al nummer 20 zijn die dat tegen je zegt. Ook erg vermoeiend.

Je hebt al veel stress en verdriet en mijn man en ik snappen elkaar daar in, vooral van andere mensen in mijn omgeving die maken het met zulk soort opmerkingen extra moeilijk. Hier kan ik dan soms ook erg pissig om worden, want dit kun je er niet bij hebben. Ik mijd ook veel mensen nu, dat is gewoon mijn keus, laat me niet onnodig kwetsen door kortzichtige, ego trippende mensen.

Het ergst vond ik nog wel mijn eigen ouders. Toen iui mislukt was, zei mijn eigen moeder: misschien is het voor jullie niet weg gelegd en moet je je er bij neer leggen, bij een kinderloos leven. Ja wat moet je daar nou mee he? Ook zo lekker kortzichtig. Misschien zijn er nog meerdere manieren om kinderen te kunnen krijgen???? pFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF en wat is er mis met wat doorzettingsvermogen, als je iets heel graag wilt?

Ansje zulk soort mensen en opmerkingen zullen we nog vaker aan moeten horen. Het zij zo, maar wel erg vervelend. Ik weet dat dit voor mij op dit moment het belangrijkste is in mijn leven, proberen kinderen te krijgen. En er is niemand die mij daar van kan weerhouden.

Debsie

Geplaatst

Hoi dames,

Ja ik snap hoe jullie je boelen ik heb ook altijd dat soort dingen.

ooo heb jij nog geen kinderen 10000 maal dat dat gevraagd word nee bij ons gaat dat niet zo MAKELIJK!moet je ze dan zien kijken.

Mensen moet niet voor ons denken achhhhhh?

En iedreen mag toch naar de speeltuin waar bemoeien ze zich mee.

Ja ik wou ook wel 9 maanden broerd willen zijn voor mij part moet ik al die maanden op bed moeten liggen ik hen er echt alles voor over mensen die zwanger zo worden moeten op houden te zeuren.

wat erg als je ouders zeggen leg je er mij bij neer dat GAAT niet SNAP dat dan sorry hoor maar ik vind dat zo erg.

En toch iedreen nog een fijne zondag

gr jessica

Ps laten mensen waar zeggen bah als wij maar weten hoe het zit

Geplaatst

Hoi meiden,

@Debsie

Je hebt groot gelijk hoor, laat je door niets of niemand weerhouden om je dromen waar te maken. Ik vind het wel erg voor je dat je ouders zo reageerden. Juist de mensen die zo dicht bij je staan zouden je door dik en dun moeten steunen. Daar helpen deze opmerkingen niet echt aan mee.

Weet je al wat meer over wanneer je weer naar het ziekenhuis moet?

@Minoes

Je hebt helemaal gelijk. Mensen weten soms niet beter. We laten ze maar kletsen haha.

Fijne dag vandaag!

lfs Ansje

Geplaatst

hhahaha Zo te lezen laat iedereen zich lekker gaan hier. Heerlijk al je gal er eens uit kunnen gooien bij mensen die je snappen.

De punctie heb ik gehad. Ik heb 1000 x liever eigen cyclus dat vond ik makkelijk te doen vergeleken met dit. Via een infuus kreeg ik een roesje, dat voelde de eerste seconden heerlijk. Daarna begon ik ontzettend te zweten (wat ik normaal gesproken en zonder hormonen weinig doe) Ik was echt drijf nat. De rechter eierstok door de baarmoederwand heen geprikt 2 omdat ze er moeilijk bij kon, had ik absoluut geen moeite mee en weinig pijn. Toen begon de ellende, ik voelde me al niet lekker door het roesje en toen begon ze met de linker, die echt prop vol zat en pijnlijker was dan rechts. Daar moest ze ookal 2x door de baarmoederwand prikken en het duurde lang voordat alles opgezogen was, toen deed het dus echt pijn. De naald raakte toen ook nog eens verstopt, dus hup een nieuwe naald. Vandaar dat er links ook 2x geprikt moest worden. Gelukkig bleef de zuster en de gyn heel rustig en de verzoging, ook de na verzorging was echt top. Na de behandeling kon ik niet goed bijkomen. En ik was heel misselijk, 2x over moeten geven, wat bij een op de 20 mensen maar voorkomt. Jammer dat ik dat dan weer ben hahhahah.

Wil jullie niet bang maken hoor, dat is nergens voor nodig. Want zelf denk ik dat ik een pech dag had en als het zo gegaan was als het zou moeten gaan en wat makkelijker, zou het echt prima te doen zijn hoor.

Na pijn is daarom ook hevig, toch met paracetamol en op bed liggen prima te doen. Ik hou me nog wel even rustig deze week.

Er waren 13 eitjes maar er zijn 8 van over gebleven verteldde iemand van het lab. Dat viel me wel wat tegen, toch is 8 ook goed, vinden jullie ook niet?

Ansje en Minoes over die uitspraken van mensen??? Ik hou het gewoon op kortzichtigheid en onwettendheid. Wij maken heel veel mee, ook buiten dit traject om in ons prive leven. Mensen die zelf weinig of tot niets mee maken, kunnen zich zelf SOMS ook moeilijk verplaatsen of mee leven met anderen. Mijn man en ik zitten in alles op 1 lijn en houden zielsveel van elkaar. Zelfs door dit alles zijn we hechter geworden en maken we ons niet meer druk om kleine dingen. Zijn mening vind ik het belangrijkst en van mensen die weten wat we meemaken. De rest doet er niet of minder toe.

Ansje voel je ook al wat?? en hoe voel je je psychisch?

Dames nog een goede maandag

Debsie

Geplaatst

Debsie ik had al op je gereageerd maar doe het nog een x echt rot man ja dat soort dingen heb ikook altijd het gebeurd amper en dan gebeurd mij het wel haha.

ja dat heb ik ook hoor een ander kan mijn rug op en enige wat man man heeft dat is een binnen veter maar we zijn wel naar elkaar toegegroeit.

Ik had vandaag echt een k*t dag dan ga je weer eens op hyves en die is zwanger en die ja dan word je wel even gek dat je denkt van he ben ik dan de enige maar dan kom ik hier weer dan denk oo nee toch niet maar soms doet het pijn en kan ik er niet mee over weg terwijl ik het andere ook echt wel gun.

of mensen die vroeger zeiden wij willen geen kinderen die zijn ineens zwanger dan denk ik wat doe ik verkeerd verdien ik het niet om moeder te worden aggggggggggg word er dan zo verdrietig van sorry maar moest even kwijt.

Hoop en angst zijn bij mij op dit momend dicht bij elkaar.

Vrijdag weer naar umcg kan niet wachten.

Fijne dag nog veel liefs Jessica

Geplaatst

Hoi Dames,

@ Minoes

Geeft niks hoor, je kan hier alles kwijt. Ook als het even niet zo lekker gaat. Iets dat we allemaal wel herkennen denk ik. Soms heb je inderdaad periodes dat iedereen wel zwanger lijkt te zijn en het ene na het andere geboortekaartje in de bus valt. Dat valt inderdaad niet altijd mee, zeker als het bij jou allemaal niet zo makkelijk gaat.

Gelukkig mag je vrijdag al naar het ziekenhuis toe en gebeurt er weer iets!

@ Debsie

Pff heftig hoor van de punctie die je gehad hebt. Maar goed dat je dat soort dingen niet van te voren weet. 8 eitjes is best een mooie score toch? Ik heb wel eens ergens gelezen dat meer eicellen niet altijd beter hoeft te betekenen. Nu maar hopen dat ze allemaal bevrucht gaan worden! Ik ga in ieder geval voor je duimen!

Wanneer heb je dan een terugplaatsing? Net als bij eigen cyclus na twee dagen? Mag je dan ook zelf kiezen of ze één of twee embryo's terug laten plaatsen?

Doe maar lekker rustig aan deze week en laat je maar flink verwennen, dat heb je wel verdiend hoor!

Met mij gaat het redelijk. Ben er constant mee bezig moet ik zeggen. Het is geen moment uit mijn gedachten. Ik heb op dit moment ook vrij veel last van buikpijn, heb ik trouwens al vanaf vorige week donderdag. Ik heb constant het gevoel alsof ik ongesteld moet worden. Echt heel vervelend en het helpt ook niet echt mee het even uit mijn hoofd te zetten. Af en toe maar even een warme kruik, want ik wil absoluut geen pijnstillers gebruiken, want stel je toch voor dat....weet ook niet eens of het wel mag of niet?

Ben ook veel op internet en natuurlijk op dit forum aan het speuren.

Het lastige is dat zwangerschapsverschijnselen zo veel lijken op de tekenen dat de menstruatie er aan zit te komen. Oh dan kan ik mezelf al weer helemaal gek maken. Dan neem ik mezelf voor om niet te veel op internet te kijken en dan doe ik het toch weer, elke keer weer die zelfde valkuil waar ik in trap.

Nou gelukkig nog maar twee dagen en dan weet ik het! Oh wat zou ik gelukkig zijn als het toch raak is, maar probeer niet te veel hoop te hebben. Beetje zelfbescherming denk ik.

Fijne avond nog dames!

Liefs Ansje

Geplaatst

Hey Ansje,

Dat is toch ook logies dat het in je gedachten zit jeetje man ik zou ook een gat in de lucht springen als ik zwanger zou zijn.

Ik keek ook steeds op die site maakte me ook helemaal gek.

Heel veel succes en hopen op het beste dan heb ik heeeeeeeeeeeeel veel hoop voor je!!!!!!

veel liefs jessica

Geplaatst

Minoes: ja raar he dat wij dat dan weer moeten hebben 1 op de zoveel en dat zijn wij dan weer. Voor het ongeluk geboren denk ik ??? hahhaha Hoop het niet hoor. We gaan er weer voor een nieuwe poging, nieuwe kansen en proberen (hoe moeilijk dat ook is soms) om postitief te blijven en afleiding te zoeken.

En wat jij met hyves hebt, heb ik ook, soms echt klote. Al die leuke foto's van kinderen en echo's er op heavy hoor. Helemaal als een poging net weer mislukt is. Het snijdt dan echt in je hart!

Ansje kan me goed voorstellen dat je er zo mee bezig bent. Echt dag en nacht was ik er mee bezig. En inderdaad door de hormonen krijg je ook verschijnselen die er op lijken en ook de ongi klachten lijken er weer op.

Die ene keer dat ik een keer zwanger bleek, had ik echt ongi krampen zo vaaaaaaaag. Dus het zegt allemaal niets meid, kop op en nog even doorzetten. Ik ga zeker duimen heeeeeeeeeeeeel hard!!!!

Dough hoe gaat het met jou? voel jij iets?

Candy hoe voel jij je? Kun je de laatste grote verdrietige teleustelling wat te boven komen?

Sterkte dames

Debsie

Geplaatst

Ansje je mag trouwens paracetamol nemen hoor, is mij verteld. Bel anders even voor de zekerheid met de ivf receptie van umcg.

debsie

Geplaatst

Bedankt voor de tip Debsie! Ik had inderdaad wel eens gehoord dat je wel pijnstillers mocht gebruiken, maar wist niet welke. Ik bel anders nog wel even het ziekenhuis.

Nog één dagje en dan eindelijk testen. Jullie horen wel wat de uitslag is.

Lfs Ansje

Geplaatst

Ansje en dough ik duim heeeeeel hard voor jullie.

Ik hoop op veel goed nieuws morgen voor ons en voor jullie. Wij krijgen morgen te horen hoeveel er bevrucht zijn en of we morgen een terug plaatsing hebben.

Debsie

Geplaatst

Hallo dames,

Ik heb even een leuk verhaal ik wil al jaren een hond nou die is er nu hoor moet je niet vragen hoe mijn vader weer haha maar nou heb ik dikke rusie in de keet mijn man wil hem niet en nu moet die weer weg echt heel zielig het is zo"n schatje.

Zal ook wel goed voor mij zijn maar helaas echa wil niet,

Succes met testen ansje ik duim voor je!

En debsie heel veel sterkte moren,

ik nog twee dagen dan mag ik ook naar het umcg spannend weer.

Veel lied en luck van Jessica

Geplaatst

Hee meiden,

Hier weer negatief getest, zondag ook al (manlief wilde liever in 't weekend testen en ach je weet het nooit, als het goed zit heb je misschien al een streepje...). We zagen zondag in de loop van de dag nog wel een tweede streepje verschijnen, maar heeeeel licht.

Beetje hoop kreeg ik wel weer: allemaal zwangerschapsklachtjes, nog geen menstruatie. Gisteren weer getest, maar echt witter dan witte test.

Hele dag op het werk tranen weg zitten duwen, af en toe kwam er wel even 1 uit (niet handig als je met cliënten werkt...)

Vandaag even een dagje thuisgebleven met mijn man. Even bijkomen.

Ik hoop dat de menstruatie snel komt. Heb utrogestanbolletjes gebruikt, volgens mij houden die de menstruatie tegen.

Zucht... onze nachtmerrie is nog steeds niet voorbij...

Wat zitten jullie fijn al je ergernissen op te schrijven, zeg! Zo herkenbaar om te lezen!

Wat vervelend Debsie dat de punctie zo akelig was. BEn benieuwd naar de bevruchtingen.

Ansje, hoe loop het bij jou af? Vandaag getest?

Geplaatst

Dough lees net je verhaal. Je bent nog niet ongesteld dus hoop houden hoor. Want ook als het HCG hormoon niet heel snel door je lichaam gaat kun je later nog een positieve test krijgen. En misschien was dat eerste lichte streepje nog wel omdat er nog wat hormoon in zit van de behandeling (te vroeg getest) of van die ustrogeen bolletjes? Ik weet het niet hoor?!

Ik had toen ik wel zwanger was de zondag getest en daar was niets op te zien op de test datum. 3 dagen later was ik nog niet ongi en toen heb ik nog maar een test gedaan en toen was er maar een heeeeel licht streepje te zien.

Wie weet joh, maar snap je verdriet wel. Ik vond dat ook zo klote een test doen op de test dag, negatief en dan nog dagen blijft je ongi uit. KUTzooi hoe gek wil je een mens krijgen!!!!!! Zo dus.

Leef met je mee meid en duim nog steeds voor jou en Ansje ook hoor.

Wij zijn net weer heen geweest en er was een vers top embryo 4 delig en die is teruggeplaats. Door de telefoon zeiden ze dat we 5 goeie hadden maar toen we daar kwamen werd het anders. 1 verse wordt terug geplaatst en waarschijnlijk zijn er maar 2 goed om ingevroren te worden. Maar dat horen we morgen of we uberhaupt nog 2 kansen hebben met cryo's. Vond het erg vaag allemaal. Want als dat niet kan dan hebben we alleen maar dit top embryo. Ik vind dat erg weinig. Waarvoor dan al die pijn en moeite als je er maar 1 hebt.

Toch denk ik dat dit echt een toppertje is hoor hahhahhahahha

Ik maak altijd het grapje, dit is onze kleine blonde meid met lang haar en blauwe ogen hahahhah en mijn vriendin dan echt ja joh?, weet je dat al?? NEEEE MUTS dat kan niet hahahahh:la:

Ansje ben zo benieuwd hoe het jou is vergaan vandaag.

Leef echt met jullie mee dames.

Debsie

Geplaatst

Hoi meiden,

De titel zegt het al. Ik ben niet zwanger. Een test was niet eens meer nodig.

Ik ben vanmorgen ongesteld geworden en wel gelijk zo veel dat ik nu wel zeker weet dat het niet gelukt is.:cry2:

Ik moest vanmorgen gewoon aan het werk, echt niet leuk want ik voelde me gewoon k** en was het liefste thuis gebleven.

Gelukkig kon ik de knop omzetten en ben ik de ochtend zonder tranen doorgekomen.

Nu ik weer thuis ben en mag huilen, lukt het niet. Ben wel heel verdrietig maar het wil er nog niet echt uit.

Dough, wat ontzettend jammer dat het bij jou ook niet gelukt is. Ik weet hoe je je moet voelen nu...echt niet leuk. Ik wens je heel veel sterkte.

Fijn dat je vandaag een dagje thuis kon blijven om even tot rust te komen.

Ik vind het ook een rare gewaarwording, de wereld draait gewoon door met al z'n verplichtingen, terwijl jouw wereld op z'n kop staat na de zoveelste teleurstelling en toch moet je steeds maar weer door en door en een knop omzetten.

Ik merk wel dat ik dat best moeilijk vind, soms moet je de energie van ver halen om weer door te kunnen gaan .

Ik las trouwens dat jij utrogestan gebruikt na een terugplaatsing? Ben wel benieuwd waarom. Heeft utrogestan dezelfde werking als pregnyl?

Zelf moet ik altijd als ik een terugplaatsing heb gehad nog 3x pregnyl spuiten.

Debsie, wat fijn dat je nu weer een embryootje in je buik hebt zitten!

Ik ga voor je duimen hoor, dat hij 9 maanden mag blijven zitten.

Ik hoop dat de embryo's die je over hebt ingevroren kunnen worden. Het zijn toch weer extra kansen. Wel jammer dat het er niet wat meer zijn, maar we gaan gewoon heeeeel hard duimen dat het met deze poging mag lukken!

Meiden, bedankt voor jullie steun, het doet me echt goed.

Liefs Ansje

Geplaatst

Ansje wat erg voor je meid. Ik had het zo gehoopt voor jou en Dough een goede uitslag, maar helaas.

Ik leef met jullie mee en wens jullie sterkte.

Ik weet precies hoe je je voelt. Ook dat de energie en doorzetting weer van ver moet komen. Elke keer had ik het gevoel dat er een stukje van mij zelf afbrak, bij elke teleurstelling. Het snijd zo diep in je!

En toch ga je door en moet je door, want je aller grootste wens is nog niet vervult, daarom ga je door en probeer je er alles uit te halen wat erin zit.

Probeer eerst deze teleustelling weer te verweken, waar ik jullie veel sterkte bij toe wens.

Knuffel van mij Debsie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden