Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Pbtje gehad en ik denk niet dat er een meeting in zit: ik moet een uur later...

Misschien vrijdag? Ik laat je wel even weten hoe laat ik vrijdag moet. Grappig, hoor!

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hey dames

Ik heb even de puf niet omoveral op te reageren sorry

Ik wil jullie allemaal heel veel succes wensen

Ik lees het wel af en toe maar reageren komt er niet van

Heel veel sterkte en succes gewenst

Liefs jessica

Geplaatst

Hello,

Ansje ik heb dat ook wel eens gehad, toen moest ik ook verder zijn maar in die cyclus was het begin wat traag, want een paar dagen later waren ze echt veel meer gegroeid. Ik hoop dat je vandaag beter nieuws hebt.

Ik mag morgen testen. Ben echt op van de stress, heb veel uitgeslapen deze week en rustig aan gedaan. Ik heb wel last van mijn borsten, toch heb ik dat ook als ik ongie moet worden en zo af en toe heb ik nog ongie krampen. Dat maakt me wel gek hoor. We zien het wel morgen. Ik doe de test en mijn man kijkt maar wat de uitslag is, want dat lukt mij echt niet.

Minoes en Yvonne voelen jullie nog gekke dingen??? En wanneer mogen jullie testen? Misschien kunnen we hier even een lijstje maken met testdatums.

Dough hoe groot zijn jou follikels nu?

Ansje ik duim voor je vandaag.

Debsie

Geplaatst

Hey Debsie!

Oooohh, wat spannend! En altijd weer die stress he? Maarja, dat gevoel kun je ook niet uitschakelen...

Bij mij is nu dus de eerste wachtweek om en de spanning begint ineens toe te slaan. Echt, ik zou niet weten hoe ik er minder mee bezig kan zijn.

Trouwens ik ga vandaag voor het eerst naar een acupuncturist. Hebben jullie hier ook ervaringen mee? Hier op het forum lees je heel veel positieve dingen over acupunctuur. Nou ,ja, baat het niet, het schaadt ook niet. Ben benieuwd!

Ansje, hoe is het vanmorgen gegaan?? bij mij is het per cyclus toch ook wel erg verschillend hoor. De ene keer ben ik veel vroeger dan de andere keer.

Mijn vorige poging maakte ik helemaal geen blaasje aan. Toen was ik op het laatst al op dag 20 en nog geen blaasje. Ze houden in het ziekenhuis gelukkig niet zomaar op met de fm! Maar er is niks aan want het telde wel als een poging... Je moet je niet laten ontmoedigen van mijn verhaal hoor! Hoop dat er gauw een blaasje voor je komt. De arts vertelde mij dat het 1 keer op de 100 gebeurd dat er eens geen blaasje wordt aangemaakt. Nou, ik hoorde dus bij die 100....

Dough, begint er bij jou nu wat te groeien??

Het lijkt mij ook wel een goed idee om een lijstje te maken. Wordt het wel wat overzichtelijker van. Weet niet hoe het moet....ben nl niet zo goed met computers.

Debsie, heel veeeeel succes!! Duim voor je!!!

Liefs yvonne

Geplaatst

Fm:

Punchtie:

Minoes,8 juni

Terugplaasing:

Minoes, 10 juni

Testen:

Minoes,25 juni

Hoi dames ik heb een lijstje gemaakt en moetje zelf er even bij zetten

Debsie ik heb last ik mijn liezen en mijn onderbuik of het wat is geen idee.

Iedreen heeeel veel succes liefs jessica

Geplaatst

Hier vanmorgen gelijk al een enorm follikel....

Gelijk op het invalidentoilet de eerste prikken gezet, afspraak voor vrijdag. Ben gebeld later op de dag dat ik morgen al moet komen. En dan zaterdag punctie waarschijnlijk.

Als er niks groeit is heel naar, maar nu ben ik bang dat dat ei al eerder springt! Heb vruchtbaar slijm en zeurderig grote follikelpijn onderin de buik...

Hoop dat die Cetrotide zijn werk doet en mijn follikel intact houdt!

Hoe was het bij jou vandaag, Ansje?

Geplaatst

Hoi allemaal,

Nou nog steeds niks hoor vandaag. Ik wordt er toch zo moedeloos van!

Ik ben zo bang dat het hem deze maand niet wordt. Er zijn wel wat kleine eiblaasjes te zien, maar nog niet één die er uit springt zeg maar.

Ik vind het toch zo raar, normaal ben ik altijd zo regelmatig en heb ik mijn eisprong al zo'n beetje op dag 15 of 16.

De arts zei dat het best kan zijn dat mijn eierstokken wat van slag zijn.

Ik hoop wel dat er nog wat gaat groeien.

Maar is je poging dan voorbij wat ik bij jou lees Yvonne?

Da's toch raar? Ik dacht dat een poging pas voorbij was als er een punctie is geweest.

Ik moet vrijdag weer naar het ziekenhuis. Dan zit ik op dag 17.

Debsie, spannend spannend spannend. De duimen draaien hard hoor voor je!

Ik hoop zo dat je morgen twee strepen hebt!

Dough, wat een supersnelle cyclus heb je! Fijn dat je gelijk al kon spuiten. Op welke cyclusdag zit je? Ik duim voor je hoor dat je ei er nog zit voor de punctie.

Minoes, wat vervelend dat je buikpijn hebt. Had ik bij de terugplaatsingen ook last van. Doe maar lekker rustig aan.

Lfs Ansje

Geplaatst

Hee Ansje, wat balen dat er nog niks gebeurt bij jou! Het kan nog, soms hebben mensen een keer een lange cyclus. Ik hoop dat voor jou!

Ik heb dit keer echt een heel snelle cyclus, ik zit vandaag op dag 11.

De vorige keer pas punctie op dag 17. Word wat nerveus of hij niet te vroeg springt.

Jammer gelijk al weer die stress..

Het geldt allemaal als poging bij eigen cyclus behandeling: als er geen eitje groeit, als het eitje te vroeg springt, als het eitje onrijp blijkt, als er geen zaad is etc.

Volgens mij is het bij de gestimuleerde poging inderdaad zo dat er pas bij de punctie sprake is van een poging, maar bij eigen cyclus geldt dat niet op die manier, helaas.

Geplaatst

Ansje wat vervelend zeg dat er nog geen goede eitjes zijn.

Dough voor jou ook spannend.

Ik heb ik eigen cyclus beide gehad, 1x was mijn cyclus zo traag en dat kwam uiteindelijk goed en 1x stond hij echt op springen en was ik bang dat die vroeg tijdig zou springen. Wat gelukkig niet gebeurde.

En wat Dough zegt klopt, als je in eigen cyclus aan de hormonen begint, telt de poging ook gelijk. Ansje vraag het anders gelijk even als je er bent hoe dat bij jou is. Dan heb je in iedergeval zekerheid.

Ik heb de test gedaan en we zijn ZWANGER!! Wat een opluchting en opwinding en blijdschap. Je weet niet wat je overkomt, we zijn helemaal verbijsterd.

Nou hopen dat alles goed mag gaan.

Debsie

Geplaatst

Debsie van harte ik ben zo blij voor je joehoe eindelijk weer een groene regel.

Iedreen heel veel succes en sterkte

liefs jessica

Geplaatst

Joehoe!!!!!!! Van harte gefeliciteerd Debsie! Super hoor! Het is je zo gegund!

Heb mij even op het lijstje gezet:

Fm:

Punchtie:

Minoes,8 juni

Yvonne, 7 juni

Terugplaasing:

Minoes, 10 juni

Yvonne, 9 juni

Testen:

Minoes,25 juni

Yvonne, 24 juni

liefs yvonne

Geplaatst

Debsie, wat leuk!!!!! Gefeliciteerd!!

Wat zullen jullie blij zijn! Het is jullie gegund hoor!

Kan me voorstellen dat het heel onwerkelijk voelt. Ik hoop voor je dat het allemaal goed mag gaan.

Minoes, zodra ik wat meer weet zet ik mezelf op het lijstje. Ik hoop dat dit deze maand nog gaat lukken.

Dough, wanneer heb je de punctie? Zit je eitje er nog? Ik hoop het wel voor je.

Yvonne, nog een paar daagjes volhouden. Je gaat mooi gelijk op met Jessica zag ik. Ik duim voor nog meer groene regels.

Morgen moet ik weer naar het ziekenhuis, ik laat weten hoe het gegaan is.

lfs Ansje

Geplaatst

achhhhhhhhhhhhh ik word gek van mezelf !!!! ik wil nu testen haha mag nog lang niet

haha duurt even en dan gaan we er voor yvonne je loopt een dag op me voor spannend succes

Ansje ik hoop dat je deze maand mag beginnen succes!!!

en de rest ook heel veel geluk en succes

liefs jessica

Geplaatst

Debsie!!! Je droomt niet! Je bent echt zwanger! Wauw......

Dough zucht even vol ontzag!

Hier een ENORM follikel vandaag! Gisteren groot (rond de 17/18 mm) nu rond de 20/22. En volgens de bloedwaardes nog geen voortijdige eisprong in zicht, dus ik zet zo de Pregnyl en dan zaterdag de punctie. Nu vertrouwen op mijn lijf en de artsen dat het enorme follikel blijft zitten tot zaterdag. Ik voel nog steeds follikel-staat-op-knappen-zeurpijntje. En nu is het nog maar 1 follikel. Beetje bang als mijn hele eierstokken vol zitten met follikels die op knappen staan bij de gestimuleerde poging. Maar goed, eerst nog deze poging en de volgende. Dan pas is dat aan de orde.

Succes Ansje morgen, hoop op follikel in actie!

Geplaatst

Fm:

Punctie:

Minoes,8 juni

Yvonne, 7 juni

Dough, 19 juni

Terugplaatsing:

Minoes, 10 juni

Yvonne, 9 juni

Testen:

Minoes,25 juni

Yvonne, 24 juni

Geplaatst

Oooooh wat is dit onwerkelijk. Vanaf dat ik de test gedaan heb loop ik al met een smile op mijn gezicht van oor tot oor. Ook ben ik nog wel bang dat wel. Maar vol op genieten hoor. De naaste fam en vrienden kring die van onze sitautie af weten heb ik het verteld en ze vonden het geweldig!!

Dough dat komt vast goed. Ik heb dat ook een keer gehad, toen stond die echt op springen en dat kwam helemaal goed. Ik reed toen die tijd een keer over een hobbel weg en ik voelde echt die follikel op en neer gaan als een stuiterbal hihiiihhi En inderdaad met de gestimuleerde cyclus zit je helemaal vol met stuiterballen hiihi.

Ansje meid hoe gaat het met jou??? Ik mag hopen dat je goed nieuws nu hebt??

Yvonne en Minoes houden jullie het nog vol, het wachten??? of worden jullie al aardig tot het uiterste gedreven?

Dames ik denk aan jullie........:3some:

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik ben net weer terug van het ziekenhuis. De arts zag dat mijn baarmoederslijmvlies wel wat dikker aan het worden was. Eicel is nu 1 mm geloof ik. Ze hoopt dat die gaat doorgroeien nu. Ik hoop het ook!

Ik was zo chagrijnig(hoe schrijf je dat?) vanmorgen. Het is ook zo'n opbouw van spanningen. dat moet er toch even uit. De verse ontbijtkoek van mijn vriend moest er even aan geloven haha, is niet meer helemaal de oorspronkelijke vorm.

Ach dat vergeeft ie me vast wel.

Dough veel succes zaterdag met de punctie!

Minoes, kan me voorstellen dat je al wilt testen! Maar mag nog niet he door de pregnyl. Het is ook zooo spannend. Nog eventjes geduld, hoe moeilijk het ook is. Heb je nog last van buikpijn?

Debsie, echt super voor je meid! Ben echt zo blij voor je. Wat fijn om iedereen goed nieuws te kunnen brengen he? Na al die teleurstellingen.

Blijf je wel met ons meeschrijven? Zou ik en de andere meiden ook leuk vinden.

Lfs ansje

Geplaatst

hey ansje

ja ik heb buikpijn nu niet zo erg meer als eerst maar zo ongie krampen maar ik hoor van veel mensen op mij heen dat dat er ook zo is als j zwanger bent en je kan van anderen niet uit gaan iedreen ervaart dat op zijn eigen manier.

maar voel me wel goed alleen hoop en angst gaan nu samen nog een week spannend!!!

iedreen heel veel; succes en sterkte toegwenst

liefs jessica

Geplaatst

Ja ik ben ook benieuwd Dough, hoe is het jou vergaan en vond je het mee vallen de punctie?

Ansje wanneer moet jij weer heen?

Minoes ik had ook ongie krampen hoor, elke keer en nu ook en dan kun je dus toch zwanger zijn.

Hier gaat het goed, mijn vrienden en fam die echt dicht bij mij staan weten er van. Ik heb zelfs al allemaal kadootjes gekregen. Ookal is het nog vroeg, toch geniet ik er vollop van! Ik heb zelfs vaderdag kadootjes gekocht voor mijn man. Misschien overdreven volgens sommigen, maar mijn instelling is, dat ik toch niet weet hoe dit verloopt en zolang ik er van kan genieten doe ik het en dan ook gelijk vanaf het begin, we hebben er lang genoeg op moeten wachten toch?

Ik ben benieuwd hoe het jullie allemaal vergaat veel sterkte en liefs.

Debsie:Baby01c:

Geplaatst

De titel zegt het al, weer niks. Ben vanmorgen naar het ziekenhuis geweest. Het eiblaasje die ze eergisteren zagen is inmiddels alweer geslonken.

Moet nu dinsdag nog één keer heen. Als ze dan niks zien is deze poging voorbij.

Ze zagen in mijn bloedwaarden wel dat een of ander hormoon wat normaal onder de 10 moet zitten er bij mij steeds iets boven zit. Dat kan verklaren waarom mijn cyclus deze maand niet goed is.

Ben er erg verdrietig over. Kan ook alleen maar huilen. Waarom toch? Waarom zoveel moeite doen als het toch tot niks leidt. Heb net met mijn vriend gepraat en besloten een maand rust te nemen. Als ik nu weer door zou gaan valt als het allemaal lukt de testdatum net in onze vakantie. Dat willen we allebei niet want als het dan weer mis is verpest dat toch onze vakantie en we hebben onze rust zó hard nodig. Aan de andere kant vind ik het ook wel moeilijk want dit betekent dat we pas weer in augustus van start kunnen gaan maar het is niet anders.

Misschien is wat rust ook wel goed. Er even niet zo intensief mee bezig zijn.

De teleurstellingen vallen me steeds zwaarder. Ik vind het zo moeilijk om er mee om te gaan. Echt alles staat in het teken van zwanger worden.

Ik ben zó moe van alles. Ik doe de dingen die ik moet doen maar daar is alles ook mee gezegd. Mijn sociale leven staat op een heel laag pitje. Zit gewoon niet lekker in mijn vel en weet niet zo goed wat ik daar aan moet doen.

Hebben jullie nog tips dames? Hoe krabbelen jullie weer op na een teleurstelling?

Debsie, je hebt groot gelijk dat je nu geniet. Tuurlijk, je weet ook niet hoe het allemaal verloopt. Dat je wat voor je man hebt gekocht voor vaderdag vind ik helemaal niet overdreven. Ik zou hetzelfde gedaan hebben.

Dat na zolang wachten eindelijk jullie droom uitkomt, dat is toch geweldig?

Ik denk ook dat als je er zo veel moeite voor hebt moeten doen, je er meer en extra van geniet als iemand die makkelijk zwanger wordt.

Yvonne, Dough, Minoes, hoe gaat het met jullie?

Liefs Ansje

Geplaatst

Een hele blije blijknuffel voor Debsie! Je hebt groot gelijk door er lekker zo van te genieten! Je weet idd niet hoe het loopt en verder dan dit ben je niet geweest, dus vieren het 'in verwachtingfeest'! Super dat het je lukt! Gefeliciteerd met de eerste vaderdag van je man!

En een hele dikke troostknuffel voor Ansje. Het helpt geen zak, je gaat je er niet beter van voelen, maar wil zeggen dat ik weet hoe je je voelt.

Elke maand die hoop hebben, maakt dat wanneer het niet lukt, de teleurstelling ook elke keer zo ontzettend groot is. Ik heb dat de afgelopen 4 behandelingen tenminste zo ervaren. Ik vind het een loeizwaar traject.

Eventjes een maand niet behandelen leidt ook niet tot Het Grote Geluk, maar is wel rustiger voor jezelf en ik vind het knap dat je daar nu voor kiest. Ik kon dat (in elk geval tot nu toe) niet.

Ik merkte wel dat ik na de derde poging rustiger werd, dat de dalen minder diep werden, dat ik makkelijker opkrabbelde. Tuurlijk was ik na de afgelopen terugplaatsing ook verdrietig dat ik niet zwanger was, maar ik kan de klappen beter hebben en reken nu wat meer op niet-gelukt dan op wel-gelukt. Het zal wel zelfbescherming zijn. Ik denk: ik ga wel blij worden als die test een keer fatsoenlijk positief kleurt en ik écht geen ongesteldheid tegen kom. Tot die tijd is het survivallen en dat lukt nu het best door niet te veel hoop te hebben. En zelfs een beetje rust te hebben gekregen bij het idee 'straks lukt het niet met ICSI'. Dat was eerder 1 grote angst/verdriet/paniekgedachte.

Ik denk overigens niet dat ze jullie nog een aantal cycli door zullen laten modderen, hoor Ansje. Ze zullen nog 1 cyclus doen, denk ik. Als het dan goed gaat: mooi! Als er dan weer iets met je (FSH?) hormoon aan de hand is, zullen ze je de hypergestimuleerde pogingen in laten gaan. Dan krijg je die hormonen te spuiten en ben je zeker van eitjes :)

Ik zit een beetje met hetzelfde als jij, met de vakantie. Als we de poging na deze poging 5 (pessimistisch als ik ben, o nee, zelfbeschermend als ik ben) gelijk doorgaan en we hebben een embryo, dan zit ik met testdatum in de vakantie... Wil ik dat dan? Hmm, ik vind het een moeilijke...

Eerst afwachten wat deze poging brengt want wel/geen embryo nu, maakt uit voor hoe lang mijn cyclus word omdat ik weer die Utrogestanbolletjes ga gebruiken. Die stelt mijn menstruatie een week uit (dus iets kunnen plannen, ho maar).

Hier is het gisteren uiteindelijk allemaal goed gegaan. We werden wat laat geholpen. Vond het spannend of dat enorme follikel nog intact zou zijn. Maar ik voelde het een paar dagen zeuren, dus ik was er niet al te nerveus om.

De punctie was de pijnlijkste tot nu toe: die arts bleef maar rondroeren, AU!

Ik denk dat degene voor me geen eitje had na de punctie ofzo. Ze zei echt expliciet tegen de vpk: wat denk je, zo goed?

Nou in elk geval bij mij wel een eitje.

Het zaad was weer een puzzel: werden de eerste keer toen we kwamen vragen of er wat was gevonden weggestuurd dat er nog niks gevonden was. Bah, wat weer spannend. Pas na speciale bewerking werden er wat levende zaadjes gevonden. Pfieuw, gelukkig maar!

Morgen worden we gebeld of er een embryo is....

Tjee, lang verhaal geworden!

Geplaatst

jeetje dough haha wat een vehaal gelukkig dat je eitje er nog zat succes morgen.

ik had ook een arts die dacht dat ik een pot soep was auw succes

Ansje doe lekker rustig aan en neem je tijd een teleurstelling verwerken is niet makelijk dat duurt bij mij altijd een paar dagen maar daarna ga je weer met frisse moet aan de slag en helemaal als je even pause neemt dan ga je daarna weer aan de slag en kan je alles aan heel veel sterkte voor jou en je man .

Debsie ik heb zins gister ook last van mijn (.)(.) ik verloor gister bloed ik helmaal in de stress haha was het een adertje die naast mijn ...... licht ik schrok me een hondje en dacht je dat het bloede stopte niet.

en last van mijn buik nog steeds en dikke buik en last van mijn rug ook al lang word gek van die onzekerheid sorry ik schrijf alles door elkaar heen

succes en heel veel geluk en sterkte

liefs jessica

Geplaatst

Ansje ik weet precies hoe je je voelt. In tegenstelling tot Dough vond ik het juist elke keer zwaarder worden, de teleurstellingen minder goed kunnen opvangen en meer en meer frustratie opbouw, waar ik niet goed van werd. Dough goed van jou hoe jij er mee om gaat, je hebt een goede denkwijze om elke keer de klappen op te kunnen vangen, ga zo door.

Ansje lieverd als ik kon was ik bij je gekomen en dan hadden we samen gewoon keihard zitten janken tot dat we niet meer konden. Nu ik dit ook zit te typen krijg ik de tranen in mijn ogen. Wat je schrijft is zo herkenbaar:alles staat in het teken van zwanger worden en alles moet er voor wijken, alles er voor over hebben en de mensen om je heen die er geen zak van snappen. Wel heel goed van je dat je je zelf rust geeft even weer tijd voor jullie tweeen en voor je zelf en leuke dingen doen, is goed. Wel een dubbel gevoel, want je zet de behandeling even stop. Toch denk ik dat het je goed zal doen weer opladen.

Ik heb dat ook gedaan feb en maart van dit jaar. Ik kon niet meer en was op kreeg lichamelijke lachten, trillen, misselijk, hoofdpijn en ontzettend duizelig. Dus ik kon zo niet de gestimuleerde cyclus in vond ik zelf. Ik heb er zelf bewust voor gekozen even rust. En dat heeft me goed gedaan en zie het resultaat. Het is belangrijk dat je lichaam en geest tot rust komen en een zijn. (Makkelijker gezegd dan gedaan ja) Wij zijn zelfs bij de deze laatste terugplaatsing gewoon spontaan er even tussen uit gegaan en helemaal back to basic op de camping en we hebben zo'n lol gehad, de hele camping kon mee genieten van ons geauwhoer en geklier. Het zal je goed doen Ansje!! want juist als je in een andere omgeving bent een tijdje op vakantie, ben je er ietsje minder mee bezig. Andere dingen leiden je af zoals nieuwe indrukken die je op doet en dat je even weer met elkaar bezig kunt zijn. Zo heb ik het tenminste ervaren en was na zo'n klein weekend helemaal weer fris en fruitig. Wij hebben toen ook tegen elkaar gezegd dit hadden we eerder en vaker moeten doen tijdens al die voorgaande behandelingen.

Misschien heb je de behoefte om een psycholoog te raadplegen?, ik heb het gedaan, maar had er niets aan. Wie weet dat jij het wel ziet zitten. Je weet he bij het umcg hebben ze een maatschappelijkwerkster.

Ik hoop dat ik je wat tips heb kunnen geven, ondanks alles blijft het heel zwaar. Voor mij is dit het aller zwaarste (en nog steeds) in mijn leven en de aller grootste uitdaging om het vol te kunnen houden pfffffffffffffffff KUTTTTTTT Ookal ben ik zwanger, je bent het echt niet in 1x kwijt. Het maakt plaats zeker voor GELUK en meer innerlijke rust, maar ook dikke vette onzekerheid, blijft het goed gaan, want we zijn tenslotte al eens eerder zwanger geweest.

Dough ik duim duim duim voor jou dat je een goede tp krijgt.

Minoes jij nog volhouden en hou hem vast dat embryo

En jij ook Yvonne.

Dames heel veel sterkte en ik denk aan jullie.

Debsie:icon_salut:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden