Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja, vind ik ook hoor: een kansje voor Ansje!! Is inderdaad beter dan niks doen en ook beter dan na de punctie geen eitje vinden. Nu is ie zelf gesprongen en is er een groepje zaadjes achteraan gestuurd!

Wat leuk Yvonne, de kalfjes voeren, boerderij dus?

Hier lekker de stad in vandaag, zit nu op een terrasje dingen te bestellen die zwangeren mogen eten :-)

voel ik al wat... Ik voelde de afgelopen pogingen de hele tijd van alles, van pijntjes, krampjes, zere borsten, misselijk en tot nu toe geen resultaat dus daar let ik maar niet op.

Van de Ubollen met progesteron wel 2 dagen na tp al erg grote en pijnlijke borsten. Erg vervelend, vooral in bed ligt het op mijn zij en buik. De vorige poging had ik het 2 dagen voor testdatum pas en betekende het niks. Dus ik ga maar niet uit van symptomen en wacht op mijn testdatum.

De vakantie lonkt in elk geval, heb straks 7 weken vrij (onderwijs)!

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Goede instelling Dough! Altijd heerlijk op een terrasje, vooral met dit weer!

Heerlijk zeg 7 weken vakantie! Gaan jullie ook nog weg?

We wonen inderdaad op een boerderij. Ik verzorg altijd de kalfjes en het andere jongvee. Erg leuk!!

Geplaatst

Heerlijk Yvon een boerderij, daar heb je handen vol aan en genoeg afleiding lijkt mij hahah.

Dough ik had dat ook gelijk na de tp last van de borsten. Tuurlijk bij ons is het raak, maar ik had erg snel last van de borsten, van die U bolletjes denk ik ja. Staat ook ik de bijsluiter volgens mij van die U bolletjes.

Ansje ik blijf duimen hoor en voor jou ook Dough.

Minoes ben jij ook misselijk. Ik heb echt vlagen van misselijkheid, leuk als je boodschappen gaat doen hihihiihi kokholzend de boodschappen in laden en snel naar huis.

Dames fijn weekend

Geplaatst

Dough ik had dat ook gelijk na de tp last van de borsten. Tuurlijk bij ons is het raak, maar ik had erg snel last van de borsten, van die U bolletjes denk ik ja. Staat ook ik de bijsluiter volgens mij van die U bolletjes.

ja, ik had het de vorige keer pas 2 dagen voor het testen, toen dacht ik dus echt zwanger te zijn.... Dat was niet zo.

Vind het bijzonder dat het nu al bijna meteen na de tp gebeurt.

Geplaatst

Dough ik weet niet hoe het bij jou zit maar ik heb het ook altijd net voor mijn ongesteldheid, last van de borsten. De laatste keer dat wij dus raak getest hebben, had ik dus al eerder last van de borsten en heel snel al. Ik heb toen op die bijsluiter van de u bolletjes gekeken en zag dat dat ook een bijwerking van die bolletjes kon zijn. Erg vaag allemaal he? Ik maakte me zelf niet helemaal gek ermee en dacht gewoon dat ligt aan die bolletjes. Die bolletjes heb ik dus ook maar 1x gebruikt en dat was met deze gestimuleerde cyclus. Vieze prut vind ik het bah!!!

Ik heb net het ontbijt er weer uitgekotst de borsten zijn al gegroeid en mijn schaamlippen zijn al gegroeid (giga dingen ineens, schrik!!! hihhihih)door dat er extra doorbloeding is daar beneden. Je weet niet wat je mee maakt allemaal zo'n eerste keer. Het is zo bijzonder als je je lichaam ziet veranderen, ik sta er echt versteld van hoor en probeer het heel bewust mee te maken en dingen op te schrijven. Hier hebben we zo lang naar uit gekeken dus wil alles mee maken. Ben al wezen kijken naar zwangerschaps kleding enzzzzzzz ja eindelijk mag en kun je dat doen. Heb nog niets gekocht, nog een beetje te vroeg. Je merkt ook dat je zelf veranderd kwa denken. Heb een giga rust over me heen heerlijk! en ben nu al wat minder onzeker dan vorige week. Als ik nu een kramp voel denk ik ohhh dat zal erij horen vorige week kon ik bij elk gevoel of kramp wel vol schieten dat ik dacht oohh nee het gaat toch niet mis!? Ben nu rustiger en kan genieten.

Doei dames tot de volgende keer en geniet lekker van dit heerlijke weertje.

Kus Deb

Geplaatst

Hoi allemaal,

Vandaag heb ik samen met mijn mannetje even heerlijk even van het zonnetje genoten en maar weinig over alle ziekenhuisperikelen nagedacht. Heerlijk even die rust in mijn hoofd.

Het is ook een beetje raar maar deze weken voelen niet echt als wachtweken, in vergelijking met als ik een terugplaatsing gehad heb.

Misschien heeft het er ook wel mee te maken dat ik van deze poging niet zoveel verwacht. De telling van het zaad was maar 250.000. dit lijkt veel maar om de kans op een succesvolle IUI groter te maken moeten het er minstens een miljoen zijn zeggen ze in het ziekenhuis.

Dough, wat heerlijk dat je straks 7 weken vakantie hebt! Heerlijk om naar uit te kijken. Wat leuk dat je in het onderwijs werkt. Ik werk zelf ook met kinderen.

Wat een spannende periode is dit weer voor je. Helaas kun je niks anders doen dan afwachten. Bleh niks aan.

Debsie, wat een zwangerschap symptomen heb je al. Wat een apart gevoel zal dat zijn dat je lichaam helemaal verandert. Een prettige bevestiging van je zwangerschap toch? Wanneer mogen jullie eigenlijk naar het ziekenhuis voor de eerste echo??

Wel fijn dat je wat geruster bent nu. Het is ook allemaal nieuw en ik kan me voorstellen dat je af en toe wat onzeker kan zijn.

Minoes lekker aan het genieten nu je zwanger bent?

Yvonne, wat leuk dat je op een boerderij woont! Wat lijkt me dat heerlijk rustgevend, tussen al die lieve schattige dieren!

Liefs Ansje

Geplaatst

dag dames,

debsie lekker he zo ik ben snot verkouden en keel pijn voel me heel zielig haha

heb last van mijn rug en buik en afscheiding sorry moest er even bij haha (.)(.) zijn ook een beetje gevoelig.

voel me ondanks alles heel goed en rustig lekker wezen wandelen vandaag.

Ansje heel veel succes in de wacht weken en ik zal voor je duimen.

alle ander dames heel veel sterkte

liefs jessica

Geplaatst

ja dat doe ik ook wel ik denk dat nu de spanning er af is en dat ik daarom ook ziek ben geworden zijn de dokter ook al lekker een neus druppels gekregen.

lekker al even op de bank of buiten liggen en heb de ramen schoon gemaakt die zagen er niet uit haha

liefs jessica

Geplaatst

Hoi meiden,

Wat is het rustig hier haha, zal wel door de warmte komen:sunny:

Met mij gaat het gelukkig wel weer aardig goed. Heb niet echt het gevoel dat ik in de wachtweken zit en dat geeft me wel een stukje rust.

Van de week had ik wel een dipje, bah dan heb ik ook nergens zin in.

Het kwam omdat er alwéér een buurvrouw zwanger is. Ik vind het zo vervelend dat ik dan zo snel weer uit balans ben.

Dough, hoe is het meid? Nog 4 dagen he? Spannend weer.

Yvonne, ben je al weer wat tot rust gekomen?

Debsie, ondanks de warmte nog steeds aan het genieten van je zwangerschap? Wanneer is je eerste echo?

Minoes hoe gaat het met jou?

Fijne warme dag allemaal vandaag en hopelijk gaat Nederland winnen vanmiddag!

Liefs Ansje

Geplaatst

Joh wat is het heet!!!

Vanmorgen al weer overgegeven. Maar geeft niets ik zorg dat ik genoeg drink met dit weer en het vocht op peil hou. En eet op andere tijden weer wat meer als ik niet misselijk ben. We hebben afgelopen week de eerste echo gehad en het hartje al zien kloppen. OOhhh je weet niet wat je ziet en het is nog steeds zo onvoorstelbaar dat er zo''n kleintje in je zit. Het was niet leuk al die jaren van frustratie en pijn, maar wat je nu allemaal mee maakt is ongelovelijk en je maakt het heel anders mee dan sommige andere zwangeren. Sommigen doen er zo makkelijk en onverschillig over, nou ik niet, absoluut niet!

Ansje kan het me heel goed voorstellen. Ik had op een gegeven moment ook zo veel zwangeren om me heen. Het maakte me erg verdrietig en als een klap in je gezicht "waarom hun wel en wij niet" Wat een frustratie he? Ik kon op een gegeven moment soms ook niet meer op brengen om heel uitbundig te reageren zoals iedereen altijd van mij gewend was.

Sterkte meid.

En hoest met de rest van de dames?????

Fijn weekend alvast.

Debsie

Geplaatst

ja het gaat hier goed ben even flink uit mijn bol gegaan met voetbal haha ik zie staks ons smurfje met een bal grapje.

ik heb alleen nog wat last van mijn rug en soms last van mijn buik maar ja dat is logies voelt wel onwerkelijk ik heb soms ook van die rare gedachtens maar dat komt ook dat ik de griep heb gehad van de week gaat nu wel weer goed.

ansje ja dat is logied dat had ikok heel erg die uitbundig heid komt wel weer heel veel sterkte.

de rest van de mieden heel veel succes en sterkte

liefs jessica

Geplaatst

Van de week had ik wel een dipje, bah dan heb ik ook nergens zin in.

Het kwam omdat er alwéér een buurvrouw zwanger is. Ik vind het zo vervelend dat ik dan zo snel weer uit balans ben.

Dough, hoe is het meid? Nog 4 dagen he? Spannend weer.

Fijne warme dag allemaal vandaag en hopelijk gaat Nederland winnen vanmiddag!

Liefs Ansje

Hee Ansje,

Ja, hier al mijn beste vriendinnen zwanger, er is er net vorig weekend 1 bevallen. Gelukkkig ben ik dol op mijn vriendinnen en gek op kindjes, dus het komt allemaal wel goed. Daar kan ik erg van genieten zelfs. Maar toen ze 1 voor 1 zwanger raakten was het bron van groot, groot verdriet over deze oneerlijkheid.

Minder bekende mensen om me heen gun ik minder dat ze zwanger zijn. Dat vind ik dan gewoon stom. Vooral als ze al een kind/ kinderen hebben. Ik ben verdorie aan de beurt!!

Met mij gaat het wel. Ik ga netjes wachten tot de testdatum. Heb een extra dag gewerkt en kan dus vrij zijn die dag. Is het mis, dan ben ik een hopeloos huilende waterval. Is het goed, dan is vrij zijn vast geen straf :-)

Jaaaaaa, 'we' hebben gewonnen!! Op naar de halve finale. We kunnen wel op tegen die Uruguanen, eh Uruguayanen, wattes?? Nou, ja, verslaan zullen we ze!!

Geplaatst

Hoi hoi,

Debsie, wat fijn dat de echo goed was! wat een opluchting zal dat voor je zijn!

En wat speciaal dat je het hartje hebt zien kloppen.

Mag je nu je via ICSI zwanger bent geworden ook vaker voor een echo komen?

Dough, wat zal de spanning voor jou oplopen zeg! Ik denk aan je hoor!

Voel je je ook anders in vergelijking met de vorige keren of niet?

Voetbal was leuk he? ik volg het ook op de voet. Ik hoop dat ze kampioen worden!

Minoes wanneer heb jij je eerste echo?

Lfs Ansje

Geplaatst

oooohh, sorry Debsie, helemaal vergeten te zeggen: geweldig dat het hartje klopte!!

Wat een opluchting en wat een geluk! Nu veeeeeel meer kans dat het goed blijft gaan de komende spannende weekjes!

Geplaatst

hoi debsie

wat goed zeg dat het hartje klopte geniet er lekker van

Ansje ik heb 13 juli echo spannend heb er nu wel een god gevoel over was aldoor zo bang kon het zo moeilijk geloven.

maar ik voel me prima

iedreen heel veel succes en sterkte gewenst

liefs jessica

Geplaatst

Hay,

Ja Ansje wij mogen over 2 weken weer komen voor een echo.

Je krijgt dus vaker een echo dan als je natuurlijk zwanger bent geworden.

Ik heb ook gevraagd of ik nu bij het UMCG moet blijven lopen tijdens de hele zwangerschap. Dit is niet het geval, ze zeggen ik ben gezond zwanger geen complicaties/ziektes dus mag ik zelf bepalen of ik een zh dichterbij neem, wat dus veel handiger is voor ons om bijvoorbeeld voor Assen te kiezen.

Spannend hoor Dough het komt nu wel heel erg dichtbij, het zit bij ons ook nog zo vers in het geheugen bah!!! Ik zal aan je denken en heeeel hard voor je hopen dat het deze keer eindelijk raak mag zijn.

Minoes heb jij geen last van deze warmte?

Fijne avond nog.

Doei

Geplaatst

Hey debsie

ja wie heeft geen last van de warmte haha nee ik heb het ook heel warm en ben niet zo warm aangelegt hoop ook dat ik straks van winter het ook warm heb ik lig ook al te zweten in bed bah ik slaap wel veel

wel fijn dat je naar een anders ziekenhuis mag

Dough ook heel veel succes en de andere dames ook

heel veel liefs jessica

Geplaatst

Dag dames,

Debsie, fijn dat je vaker een echo mag laten doen. vind je vast helemaaaaal niet erg? haha. En een ziekenhuis wat dichter bij huis is ook wel fijn toch?

Hier begint de spanning toch wel wat op te lopen ondanks dat de kans dat het raak is heel erg klein is. Over precies een week mag ik testen. Het rare is dat ik normaal rond deze tijd al veel meer last heb van menstuatieklachten. Mijn borsten doen niet zeer en van mijn buik heb ik ook weinig last. Wel af en toe een felle kramp gevoeld maar dat was het dan ook.

Ja hoor het hoe maak ik mezelf gek ritueel is weer begonnen.:toothy4:

Pff last van de warmte heb ik ook, slaap de laatste nachten erg slecht en ik droom veel.

Dough, ben heel benieuwd hoe het met je is???!!!

Liefs Ansje

Geplaatst

Ansje ik wil je niet nog gekker maken dus neem dit van mij even met een korrel zout oke?

Die steken kunnen innestelingssteken zijn en ik droomde ook heel veel in het begin, van die rare vage dromen.

Maar ja ik snap je wel hoor je zit je zelf weer helemaal in een knoop te denken. Toch hoop is er nog!!!!!!!

Ja ik zit nu al weer naar de volgende echo uit te kijken. Het is zo fijn om zo'n extra bevestiging te krijgen en natuurlijk heel bijzonder om je kindje wat vaker te kunnen zien. Het is een groot nadeel om zo zwanger te moeten of ooit te kunnen worden. Toch is dit een van de voordelen. Je maakt alles mee vanaf het aller eerste prille begin en je krijgt dus veel vaker een echo. Dit maakt alles de moeite waard.

En ik duim en hoop dat dit voor jullie dames ook zeer snel mag gebeuren, dat jullie dit mee mogen maken. Ik gun het jullie als geen ander ook al ken ik jullie niet!

Dough hoe gaat het met jou. Ben jij al je verstand verloren de afgelopen dagen van stress en al je nagels er af gekluifd? zoals het mij altijd verging???

Groupe Hugggggggghhh hihiiihi sterkte meiden.

Geplaatst

Hee meiden,

Wat lief hoe jullie vragen hoe het met me is.

Hier een Dough die niet echt (zeg maar, echt niet) lekker in d'r vel zit. Heb nog niet getest, ik kon me prima inhouden vanwege vrees voor een negatieve test. Morgenochtend mag/moet ik. Maar goed, heb al wat bruine drupjes en licht menstr.krampje dus ik vrees voor weer een negatieve test. Morgen meer....

Geplaatst

Dough verschrikkelijk voor jullie, woorden schieten weer tekort.

Niets kan dit klote gevoel omschrijven. Het snijt in je hart.

Dikke knuffel van mij en ik denk aan je............

Ik hoop je hier nog te spreken en dat wij je tot steun kunnen zijn.

Sterkte

X

Geplaatst

Hey Dough

Wat erg voor jullie zeg en leven is ook niet eerlijk.

Maar geef de moet niet op he.

Heeeeeeeeeeeel veel sterkte ik denk aan jullie

liefs x jessica

Geplaatst

Dough, wat ontzettend klote voor jou en je man! Bah, waarom toch?!

Ik kan niks anders doen dan je heel veel sterkte toe te wensen en je een dikke troostknuffel geven!

Liefs Ansje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden