Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi dames,

Ik dacht weer eens even hier kijken hoe het met de dames is.

Ansje als het goed is mag je morgen testen toch??? Hoe voel je je nu??

(Kan het wel raden natuuuuuuurlijk) Ik duim voor je.

Dough meid sleep jij je er wat door heen en ben je de klap een klein beetje te boven?? Ga je gelijk door met de 6de poging of neem je even rust /of vakantie?

Heel veel sterkte voor jullie en een dikke knuffel.

Debsie

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey ansje

ik wou je heel veel succes wensen morgen mijn duimen draaien.

Iedreen toitoi met dit warme weer en succes

knuf liefs x jessica

Geplaatst

Hoi Meiden,

Hier is weer geen goed nieuws te melden helaas. Ik had bij het opstaan al wat bruinverlies en daar begint het bij mij altijd mee. Ik heb dus ook niet meer getest. Ik hoef niet de bevestiging van wat ik eigenlijk zo ook al wel weet, dat het wéér niks is. Ondanks dat ik het wel een beetje verwachtte dat het kansloos was met de IUI is het toch wel weer een klap.

Ik was behoorlijk zenuwachtig en kon vannacht ook echt niet in slaap komen. Om 3 uur lag ik nog wakker van de zenuwen en er spoken dan zoveel dingen door je hoofd. Nou dan lukt slapen echt niet meer.

Bah, ik zou willen dat het anders was, dat deze nachtmerrie eindelijk eens ophoudt. Waarom toch??:sad2:

Liefs Ansje

Geplaatst

Ansje wat klote voor je meid. Kan het me zo goed voorstellen, wanneer houdt die nachtmerrie inderdaad eindelijk een keer op voor jullie en de andere dames. Dit gun je niemand zelf je ergste vijand niet.

Ik hoop dat je er een beetje goed door heen komt deze keer en dat de mensen om je heen je opvangen en lief voor je zijn.

Sterkte dames en ik denk aan jullie.

Dikke kus.

Debsie

Geplaatst

Oh, Ansje, wat weer akelig herkenbaar. Overal om je heen (zwangere forummeiden niet schuldig voelen!) 'lukt' het anderen wel om zwanger te worden en ik kan het blijkbaar niet. Anderen krijgen wel 'het grote geluk' en wij moeten jarenlang in onzekerheid leven of het voor ons misschien ook een keer gaat gebeuren. En je kunt er niet bij waarom het zo moet gaan. Ik wil het mijn hele leven al... Ik zou zo'n goede, lieve moeder zijn. Waarom kan ik het nu toch niet laten gebeuren? Ik wil zo graag van mijn kinderen genieten, waar ik mijn hele leven al naar uit kijk! Komen ze? Komen ze niet?

Mijn leven staat in de wacht.

Dikke knuffel voor jou, Ansje. Wat akelig zo'n stressnacht vlak voor het testen, bah. Waar we allemaal niet doorheen moeten...

Lief dat je naar me vraagt Debsie! Hier zoals je hierboven leest niet de meest blije Dough op aarde. Maar dat is al een poosje zo. Ik krijg iedere poging minder hoop dat het gaat lukken. Gaat vanzelf. Het zal zelfbescherming zijn. Maar tegelijkertijd ben ik bang dat ik daardoor de slagingskans verklein, hoewel ik rationeel weet dat dat flauwekul is.

Ik ben blij dat ik (lang!) vakantie heb. Duurt nog even voor we weg gaan. Vakantie is lekker, maar is ook minder afleiding van deze shitzooi, deze nachtmerrie (zo omschrijf ik het ook vaak, Ansje: elke ochtend ontdekken dat de nachtmerrie nog steeds niet voorbij is).

We slaan inderdaad nu vanwege de vakantie een cyclus over. Half augustus hopelijk op tijd terug voor de 1e fm van de laatste eigen cycluspoging.

Even niet behandelen voelt inderdaad rustiger: geen stress over wel/geen ei, wel/geen embryo, wel/geen zwangerschap. Maar tegelijkertijd voelt het als lege, nutteloze tijd. Het neemt het ongelukkig zijn niet weg. Er is geen uitzicht op kindje, dat heb je wel met de hoop tijdens de behandeling. Ondertussen zijn mijn vriendinnen allemaal dikbuikig of pas bevallen. En ik moet nu in mijn vakantie een paar kilo zien af te vallen die ik de afgelopen maanden in alle ellende erbij gesnoept heb om toch maar es iets leuks te ervaren (lekkers in de mond).

Geplaatst

Hoi Dough,

Wat jij beschrijft had ik ook. Mijn humeur en optimistme werd steeds minder, bij elke mislukking zakte het tot een nul punt. Ook ik had het gevoel dat mijn leven On hold stond. Ik was ook zo gefrustreerd en wist soms echt niet wat ik met me zelf aan moest. De hoop die ik nog had, had ik op de gestimuleerde behandeling gezet en dat hield mij op de been.

Je weet gewoon niet wanneer het voor je raak mag zijn en dat is het ergste het niet weten of je ooit wel een eigen kindje krijgt.

Zelfs nu ik zwanger ben, denk ik wel eens (vaak) hoop dat alles goed mag gaan, want anders trek ik het echt niet. Ik heb hier zolang op gewacht en alles voor aan de kant gezet.

Rust zal je goed doen Dough echt en waarom zeg ik dat?? elke keer als ik even geen werk had en mijn volledige rust nam en leuke dingen deed/afleiding/ontspanning, ben ik zwanger geweest. Dat was in nov vorig jaar en nu dus. Ik ben er dus echt van overtuigd, geef (als dat mogelijk is)

je lichaam en geest rust.

Wij ervaren dagelijks wat een GROOT wonder het is om kinderen te KUNNEN krijgen (bij anderen). Mensen mogen van geluk spreken als ze deze hel niet mee hoeven te maken. Bij de psyg was dat ook altijd zo debiel, ja je hebt een kans dat het lukt of niet lukt, maar je moet er niet teveel mee bezig zijn !!! Jeeeeeeezus en hoe krijg je dat voor elkaar???. Overal wordt je er aan herinnert en hoevaak wordt je wel niet door anderen op je tenen getrapt met, he wordt het niet eens tijd voor kinderen??? Lekker net nu je eens een rustig moment had. Ik vond dat ook het moeilijkste voor me zelf, hoe moet je ergens naar toe werken of iets verwerken?? want je weet niet wanneer dit stopt of wanneer je ooit zwanger wordt. Dat maakt dit zo moeilijk.

Ik denk aan jullie en veel sterkte dames

Geplaatst

hey dames ik had ene lang verhaal gemaakt is de server bezet grrrrr.

Ik wou even zeggen dat ik ik snap hoe jullie je voelen en dat je moed moet houden hoe moelijk dat ook is eens komt je tijd ik zal voor je lullie duimen en leef met jullie mee.

Ik ben ook nog heel bang morgen eerste echo zo spannend!!! ik weet dat het goed zit maar toch ik heb last van mijn rug en buik heb vanacht verkeerd gelegen.

Dames heel veel sterkte en toi toi toi dikke knuf x denk aan jullie jessica

Geplaatst

Hey dames

heb vamorgen het hartje zien kloppen supper ben niet 4 maart maar 1 maart uitgeteld

wou ik even kwijt

Sterkte liefs jessica

Geplaatst

Hoi meiden,

Minoes, wat fijn dat het hartje klopte! Wat een opluchting zal dat voor je zijn.

Wat een wonder he? Geniet maar lekker, je hebt het verdiend.

Dough en Debsie, wat herkenbaar weer wat jullie zo over en weer schrijven.

Het is zo'n zwaar traject waar we doorheen moeten. Dat moet je zelf meemaken om te kunnen voelen hoe het is. En inderdaad, dat gun je niemand.

Wat ik het ergste vind is de onzekerheid of het ooit wel gaat lukken. Kijk als je weet dat je gegarandeerd een kindje krijgt door de behandelingen, dan weet je waar je het voor doet. Nu doe je alles en hoop je maar dat je wens ooit uitkomt.

Dit is zo ontzettend zwaar. Gisteravond had ik zo'n wanhopig gevoel en kon ik niet meer stoppen met huilen. Echt alsof je uit elkaar barst van de emoties.

Echt verschrikkelijk. Dan vliegt het je zo aan.

Het is zo oneerlijk allemaal. Mensen die het eigenlijk niet verdienen, die krijgen zo maar kinderen. Vorige week nog met die vrouw die gewoon haar kindje in een snikhete auto achterlaat om te gaan winkelen. Oh, als ik dat dan hoor dan wordt ik zo boos he en zou ik haar wel door elkaar willen rammelen. En wat de slechte voorbeelden betreft kan ik nog wel even doorgaan, maar dat doe ik niet. Jullie begrijpen het wel.

Dough, wat jij hebt heb ik ook, ik wist ook al van jongs af aan dat ik graag moeder wilde worden. Ik ben zó dol op kinderen dat ik er zelfs mijn beroep van heb gemaakt. Gelukkig kan ik heel wat liefde bij de kindjes op mijn groep kwijt. Toch is het anders, ik heb nog zoveel meer liefde te geven.

Ik hoop zo dat het ons ooit gegeven is...

Veel liefs voor jullie allemaal!

Ansje

Geplaatst

Hey meiden

Jullie zijn kanjers ik vertel mijn verhaal iets wat jullie zo graag willen en dan zo met mij mee leven ik ben jullie er zo dankbaar voor ik kan de hele dag wel huilen.

mensen die kinderen verwaarlozen word er dan zo boos om.

Ik hoop dat jullie allemaal een mooie baby krijgen dat verdienen jullie net zo als iedreen op deze site.

Heel veel liefs dikke knuf jessica

Geplaatst

Klopt als een bus Ansje, ik weet dat de mensen hier weten wat het inhoud om kinderen te mogen krijgen. Jaren verlang je er naar, kijk je er naar uit en heb je er pijn en verdriet van. Als je dan voor het eerst je wondertje mag zien, heb je het er allemaal voor over gehad. Ik hoop en duim ook voor jullie en gun het jullie van harte, dat jullie wens uit komt. Ik weet dat jullie heel veel liefde hebben om te kunnen geven aan jullie kindje. Wat is er mooier dan dat een kindje zo gewenst is bij een koppel, het kindje kan zich geen beter thuis wensen, denk ik.

Minoes ik ben blij voor je. Heerlijk he om die kleine rond te zien dobberen.

Ik ben 20 feb uitgerekend dus we zitten dicht bij elkaar, leuk man!

Sterkte voor jullie dames en blijf de hoop houden......

KUS DEBS

Geplaatst

Hoi meiden,

Minoes, tuurlijk leven we met je mee! Ik vind het juist hardstikke leuk voor je dat je zwanger bent en dat het allemaal goed is. We weten allemaal dat de weg er naar toe niet makkelijk is en dan gun je het elkaar als geen ander.

Dit geldt ook voor jou hoor Debsie! Ik vind het fijn dat je zo'n grote steun voor ons bent en dat je nog steeds met ons meeschrijft nu je zwanger bent.

Met mij gaat het langzamerhand weer wat de goede kant op. Ik merk wel dat het voor mij steeds langer duurt om uit de put te komen. Maar ben nu erg blij dat ik weer wat kan genieten. Dat ik een vakantie in het vooruitzicht hebt helpt natuurlijk ook mee.

Ik vind het toch wel even lekker, even een maandje geen polonaise aan mijn lijf en weken vol onzekerheden.

Ik probeer mijn rust te nemen, was al weer van alles van plan om te doen, maar dan loop ik mezelf weer voorbij. Doe ik dus niet, ik leer het nog wel haha.

Debsie, hoe deed jij dat? Je rust nemen? Zette je dan alles op een wat lager pitje?

Ik heb wel mijn werk. Ik had al eens gedacht dat als het toch aankomt op hyperstimulatie ik voor een paar weken onbetaald verlof neem ofzo.

Nu ga ik altijd direct na een terugplaatsing weer werken. Ze zeggen allemaal dat je alles weer kan doen maar we zien bij jou Debsie dat rust je goed heeft gedaan.

Dough, geniet je al van je vakantie? Gaan jullie nog weg? Ik hoop dat je je weer wat beter voelt. Leuke dingen doen helpt daar altijd wel bij.

Yvonne, hoe is het met jou?

Liefs van Ansje

Geplaatst

Hoi Dames,

Hier ben ik alweer. Ging het net zo goed vandaag, wordt er net aangebeld. Krijg ik een postpakketje voor de buren. Welja laat het dan ook gelijk maar een kraampakket zijn. Ja hoor waarom ook niet. Wat was dat confronterend zeg. :BangHead:

Wat doet dat toch weer verrekte pijn. Waarom toch weer, voel ik me nu toch weer #@#$%$%$^%$. Ik wil ook een kraampakket nodig zijn.

Ze doen het gewoon expres allemaal om mij te pesten. Weet je dat het wel eens zo voelt? (Geldt niet voor de zwangeren onder ons hoor, laat dat duidelijk zijn)

Sorry hoor, ik moet even van me afschrijven anders wordt ik gek.

Liefs

Geplaatst

Nou jeeeesz.. Ansje kan me helemaal voorstellen dan heb je het toch echt wel gehad ja ppfffffffffffffff. Hoe zwaar wordt je soms op de proef gesteld, het is gewoon niet leuk meer en moet stoppen maar ja..... zucht.

Ik had trouwens een heeeeeel verhaal aan je getikt Ansje en ik zie dat het nergens meer te vinden is uhmmmm???? ikke niet snappe.

Dus nog maar een keertje voor jou Ansje.

Ik zelf ging maar door en ging maar door. 5 verschillende banen in korte tijd en dit klote traject en uit eindelijk kwam de druppel en die sloeg in als een bom. Jan laatste eigen cyclus en een nieuwe baan. En het liefst alles tegelijk doen. Mensen hadden me al gewaarschuwd, je neemt teveel hooi op je vork. Toch wou ik het gewoon proberen omdat ik voor mijn gevoel al zoveel op moest geven en laten voor dit traject. Ik ben geknapt en ben toen ook met alles gestopt. Binnen een paar maanden kwam ik tot rust en heb ik me op het stimul traject geconcentreerd. Lichaam en geest kwamen meer tot rust omdat ik nu ook meer tijd had voor leuke dingen. En zie het resultaat, we zijn zwanger. Wel zwanger maar dus geen baan. Soms vind ik dat jammer, want ook ik wou een stabiele carriere, maar dat is me door deze afgelopen ellende niet gegund. Het maakt me ook niet meer uit, want dit is nu het aller belangrijkste voor mij en ik ben blij dat ik alles stop heb gezet.

Ansje je moet bij je zelf nagaan en dan weet je wel wat voor stappen je moet ondernemen, doen waar jij je goed bij voelt. Wel belangrijk is dat als het op bepaalde gebieden te hectisch bij je is (buiten dit traject om) moet je keuzes maken. Het hoeft misschien niet eens drastisch bij jou. Bekijk je opties als je bijvoorbeeld minder wil gaan werken om je rust te pakken of bekijk en bespreek ,als dat mogelijk is, dat je minder of helemaal niet werkt tijdens de behandeling bv 2 dagen of een week na een tp niet werken????

Concentreer je gewoon op je zelf en denk aan/om je zelf. Je mag best egocentrisch zijn (ik wil het niet eens zo noemen egocentrisch) want er komt elke keer zo veel op je af en een ander hoeft het niet te doen hoor!! Die hebben makkelijk oordelen. GEWOON VOOR JE ZELF GAAN EN JE PARTNER NATUURLIJK. Samen sta je sterk en weet je wat je door moet maken.

Lekker met vakantie gaan en ik weet dat het voelt als nutteloze en verspilde tijd, dat vond ik ook altijd, maar breng je lichaam en geest tot rust. Gun je zelf dat deze vakantie.

Doe je dat?????

Dikke kus Debs

Geplaatst

Hey ansje

jeetje krijg je ook nog zo'n k*t pakket ik vin het echt zo sneu volgens mij had ik hem niet eens aan genomen.

Ik denk dat je gewoon even tijd voor je zelf moet maken jeetje dat gaat zo niet goed met jou ga vaker naar het bos strand dat je evn je hoofd leeg kan maken en je kan op je werk het natuurlijk ook uit leggen dat snappen ze vast wel.

EN JIJ BENT BELANGRIJK JE WERK NIET VOOR HUN 10 ANDEREN!!!

Yvonne hoest met jou??

Ik ben het helemaal eens met debsie.

Liefs en toitoitoi dikke knuf jessica

Geplaatst

Hoi meiden,

Bedankt voor jullie steun en lieve woorden. Doet me goed!

Het gaat hier al weer wat beter. Het gaat toch een beetje met vallen en opstaan, maar gelukkig voel ik me op dit moment wel goed.

Ik kan me gelukkig ook met andere dingen bezighouden nu. Gisteren op internet gekeken wat er allemaal is te doen in de buurt van waar wij op vakantie gaan. Helemaal leuk, heb er ook echt zin in. Ik moet nu nog twee weken werken en dan heb ik al vakantie!

Hoe is het met jullie? Lekker aan het genieten van jullie zwangerschappen?

Minoes, hou je het werken wat vol nu je zwanger bent?

Debsie, je hebt groot gelijk dat je zegt dat zwanger zijn nu even het allerbelangrijkste is.

Dat werken dat komt wel weer. Eerst lekker genieten. Mijn schoonzus had ook geen werk toen ze zwanger was, met een dikke buik nemen ze je toch nergens aan. Tot een jaar na haar bevalling is ze thuis geweest. Zij was er heel blij mee, want je maakt alles wel heel bewust mee van je kleintje.

Dames fijne dag vandaag!

Liefs Ansje

Geplaatst

Hoi ansje

Javhoor het werken gaat redelijk ik ben huishoudelijk medewerker het word zo nu en dan best zwar dat komt ook omdat ik een zwake rug heb moet er gewoon heel erg mee op passen maar ik ben het werken nu wel beu haha.

nog 4 week dan heb ik vakantie lekker.

Ik blijf wel werken ik werk niet zo veel maar ik heb een vast contackt en het is makelijk te combineren ik werk 10 uur dus dat valt wel mee.

Maar denk jij goed om jezelf ga lekker op vakantie en nergens aan denken mischien ben je zo wel zwanger hoor je wel meer.

Ps ik kreeg zonet slecht nieuws mijn man zijn oma overleden echt sneu dus deze week ook nog crematie wou ik nog even kwijt.

Iedereen een fijne week

liefs jessica

Geplaatst

Hee meiden :hello:

Hier een Dough die vakantie heeft. Die geniet van de rust, uitslapen, het weer, mijn lief, uitstapjes en lieve zwangere vriendinnen en superlieve schattige kindjes om haar heen. Maar écht er helemaal tussenuit, echt helemaal weg van kinderloos zijn gaat natuurlijk niet: ik ben het elke dag.

We gaan over een paar dagen lekker weg en hoop uitgerust over een paar weekjes weer terug te komen. Ik hoop dat dat mij, mijn lijf goed doet en wie weet ook de eerstvolgende poging. Maar ik hoop niet dat dat werkelijk invloed heeft op de zwangerschapskans (wat jij zei Debsie), want dan zou het mijn eigen schuld zijn dat het tot nu toe nog niet is gelukt. Ik hou het liever op falende biologische componenten.

Meiden, een dikke knuffel voor jullie, jullie weten wat ik meemaak. Of je nou zelf zwanger bent geraakt, of het nog heel hard hoopt te worden: jullie snappen hoe het is. En dat is goud waard.

Tot na m' n vakantie!

Geplaatst

Hey dough

mooi gezegt en geniet lekker van je vakantie heb je verdient.

Ik heb net moeders voor moeders gehad zo leuk en ben zo blij dat ik wat terug kan doen ik heb een foto lijsje gekregen en nacht lampje en een vet mooi boek en nog wat andere dingetjes supper hopen dat met mijn urine heeeeeeeeeel veel vrouwen ook zwanger zullen raken.

hier gaat alles lekker rustig zijn gangetje ben morgen al weer 8 weken heen de tijd vliegt moet ook haha normaal niet nu wel.

Iedreen een fijne vakantie of nog wat wekjes zwoegen

liefs jessica

Geplaatst

Dough, ik wens jou en je man een hele fijne vakantie toe!

Geniet er maar lekker van, je hebt het verdiend!

Minoes, wat goed van je dat je mee doet met moeders voor moeders!

Liefs Ansje

Geplaatst

hey ansje

ja ik wou zo graag iets terug doen en dat kan nu zo leuk en zo vies haha.

ik ben al zo moe volgens mij ben ik toe aan vakantie nog 3 week en 1 dag dan heb ik vakantie joehoe.

ga jullie nog op vakantie.

liefs jessica

Geplaatst

Hoi Dames,

Ja ik heb al bijna vakantie, ik moet nog een weekje werken en dan kan het grote genieten gaan beginnen. Ik heb er zin in en ben er nu echt aan toe.

De moeheid overvalt me ook een beetje. Het is net nu ik een pauze heb van de behandelingen, mijn moeheid van de afgelopen tijd er uit komt. Ik doe dus ook rustig aan en hoop dat ik dan straks weer fris en opgeladen ben voor de volgende ronde.

Ga jij nog op vakantie Minoes en jij Debsie?

Fijne dag vandaag

Liefs Ansje

Geplaatst

hey ansje

ja ik ga zoiezo mee als leidster naar schiermonikoog.en daarna gaan wij nog weg waar heen weten we nog niet laste minute.

ik ben blij dat je nu wat kan genieten is heel belangrijk fijne vakantie toe gewenst.

liefs jessica

Geplaatst

Hoi dames,

Alles goed met jullie? Lekker aan het genieten van de vakantie?

Ik ben de komende weken niet online want sinds vandaag heb ik eindelijk vakantie en we vertrekken morgen al!!

Tot snel!

Liefs Ansje:toothy4:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden