Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi meiden,

MissD, klote voor je meid maar misschien is het wel even goed om je lichaam een maandje rust te gunnen. Hormonen zijn rare dingen en doen veel met je.

Sissy, jij bent nu ook van start. wat spannend he? Zeker zo'n eerste keer.

Ik hoop voor je dat je eitje mooi doorgroeit, maar als ie nu al op 11 zit dan komt dat wel goed!

Minoes je mag woensdag heen. Succes en ik zal aan je denken!

Debsie, voel jij je al weer wat beter?

Yvonne, hoe was het vrijgezellenfeestje?

Met mij gaat het goed. De moeheid is weer wat weggetrokken en ik voel me nu wel weer aardig fit.

Vanmorgen heb ik de punctie gehad en ze hebben gelukkig een eicel gevonden! Het was alsof er een last van me af viel. Ik had namelijk sinds gisterochtend steeds zo'n zeurende buikpijn. De vorige keer had ik dat bij mijn rare cyclus ook en toen was ie inderdaad al gesprongen.

Maar nu gelukkig niet, de arts zei al dat het door het follikel kon komen omdat ie nu wat groter is en tegen je blaas drukt.

Nou in ieder geval liep er een heel blij Ansje het ziekenhuis uit!

Dinsdag wordt ik gebeld of de bevruchting is gelukt en of ik een terugplaatsing krijg.

Liefs Ansje

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hey ansje

ik zal voor je duimen!!!!op een mooie bevruchting.

sissy met je eitje komt het wel goed spannend!!!

missd ja hormonen zijn rare dingen toi toi toi

yvonne hoe was je vrijgezellen feest

iedreen een fijne zondag

liefs jessica

Geplaatst

Jeeeeeeee Ansje top man!!! Nou op naar een top bevruchting en top embyo.

Ik had dat trouwens ook een keer in eigen cyclus toen was dat eitje ook zo groot, toen reden over een klinkerweg (wat echt niet vlak lag) en toen voelde het eitje net als een stuiterbal, dat was echt een vaag gevoel.hihhhihhi

Groetjes dames

Geplaatst

Slecht nieuws hier. Kreeg net telefoon van het ziekenhuis. Bevruchting is niet gelukt. Eicel bleek meerdere kernen te hebben en dan kan er nooit een goede bevruchting plaats vinden.

Geplaatst

Niet te geloven dit wat een k..zooi zeg, zoveel teleurstellingen hier. Ik had zo gehoopt dat er nu eindelijk een keer goed nieuws zou komen......

Ik denk aan je meid en veel sterkte.

Doe het rustig aan, want dit hakt er weer in. Je zult wel denken weer die k hormomen gespoten voor niks. Wij hadden dat toen ook 1x geen bevruchting en een keer eitje verkeer opgezogen en toen was die weg.

Dan ben je zover en dan geen bevruchting!

Liefs van mij.

Debsie

Geplaatst

lieve ansje

heel veel sterkte doe lekker rustig aan en laat je verwenen dat heb je verdiend.

ik denk aan je weet niet zo goed wat ik moet zeggen!!

liefs dikke knuff jessica

Geplaatst

Lieve Ansje,

Wat een slecht nieuws! Zo erg gehoopt en uitgezien naar een nieuwe poging en dan dit bericht. Heel veel sterkte....

Groet Karin

Geplaatst

Lieve Ansje,

Wat erg.... Dat jou nu dit weer moet overkomen! Alles nu voor niks geweest!

Lieverd, ik wou je heel veel sterkte wensen. Ik denk aan je!

Zoveel teleurstelligen steeds hier. Niet te geloven!

Liefs yvonne

Geplaatst

Hai Ansje,

jeetje meid, wat een k..zooi. Ik wou je nog wel succes wensen voor morgen en hopen dat je goed nieuws krijgt en nu lees ik dit al. Wat een teleurstelling zeg! Heel veel sterkte met dit bericht en dat je maar weer moed ergens kunt verzamelen voor een volgende poging.

Wij hebben vanmorgen weer FM gehad. Eitje was nu 14 mm, dus ik mocht beginnen met spuiten. In het UMCG de eerste twee spuiten gezet en dan hebben we woensdag weer FM. Hopelijk dan eind van de week punctie. Heel spannend allemaal. En dan ben ik morgen ook nog jarig... Hopelijk brengt dat geluk deze week.

Liefs,

Sissy

Geplaatst

Hai Ansje,

wat een k...nieuws zeg dat je vandaag hebt gekregen. Echt naar! En ik wilde je nu juist even succes wensen voor morgen en dan lees ik dit berichtje van je. Wat een teleurstelling weer zeg. Veel sterkte en hopelijk kan je weer ergens moed verzamelen voor een volgende poging.

Wij hebben vanmorgen weer FM gehad. Eitje was nu 14 mm en dus mocht ik beginnen met spuiten. In het UMCG direct de eerste twee spuiten gezet. Viel best mee. Woensdag moeten we weer en dan hopelijk eind van de week punctie. Heel erg spannend allemaal. En dan ben ik morgen ook nog jarig... Hopelijk brengt dat een beetje geluk....

Liefs,

sissy

Geplaatst

Ach Ansje, wat een teleurstelling en verdriet weer!

Bah, al die momenten dat het mis kan gaan, al die spanning. Nou, ben er wel over uit, hoor: ICSI eigen cyclus alleen leuk als het lukt. En anders is het alleen maar loeizwaar!

Maar ja, da's misschien wel een open deur...

Geplaatst

Haaay Ansje.. wat een klote nieuws zeg!! Dan heb je er zo hard voor gewerkt en dan stopt het zo abrupt :(

Ik wens je heeeeeel veel succes en sterkte..

ciaoo

Geplaatst

hey iedereen,

ik heb vandaag goed nieuws gekregen vn het ziekenhuis, ik krijg deze cyclus alweer een TP. bij mijn eisprong moet ik het zhuis bellen en dan 4 of 5 dagen later terugplaatsing.. gelukkig hoef ik geen hormonen meer te gebruiken ( die leuke toverballen ..)

Ik ben erg benieuwd hoe het gaat lopen. we hebben nog 3 embryo's in 2 buisjes dus er is een kans dat we er 2 teruggeplaatsgt krijgen..

ik hou jullie op de hoogte..

ciao

Geplaatst

Lieve meiden,

Bedankt voor jullie lieve reacties, doet me goed!

Het gaat hier nog steeds met ups en downs, na iedere poging wordt het toch steeds moeilijker om de draad weer op te pakken. Dat heeft tijd nodig en gelukkig weet ik steeds beter wat ik nodig heb om me weer wat beter te voelen.

Minoes, hoe is het gegaan vandaag? Ben je helemaal schoon?

MissD, wat fijn dat je deze cyclus al weer een terugplaatsing krijgt van een cryo!

Wel lekker dat je de bolletjes niet hoeft te gebruiken, maar waarom is dat eigenlijk? Die bolletjes zijn toch om je baarmoederslijmvlies optimaal te houden zodat embryo zich in kan nestelen? Tenminste dat is wat ik er van weet, maar misschien is het bij een cryo weer een ander verhaal, maar ben wel benieuwd waarom dat is.

Sissy, hoe is het met jou meid? Wat fijn dat je ei zo goed groeit. Hoe gaat het met hormonen spuiten? Valt het mee of heb je last van de hormonen?

Weet je al wanneer je voor een punctie mag?

Dough, je hebt helemaal gelijk w.b. de eigen cyclus, het is ook loeizwaar.

Ik vestig mijn hoop ook steeds meer op de gestimuleerde behandeling.

Zeker nu ik heb ondervonden wat er allemaal fout kan gaan bij de ec.

Dan kun je nog zover komen, op het laatst kan er altijd nog iets fout gaan.

Wanneer ga jij weer van start?

Nieuwe meiden, laat jullie niet ontmoedigen hoor door wat ik aan Dough, schrijf. Voor iedereen is het anders!

Yvonne, hoe is het met wachten? Kun je de dagen wat doorkomen?

Liefs Ansje

Geplaatst

Hai meiden,

we zijn vanmorgen weer in UMCG geweest. Eitje was 18mm! Dus hoefde Gonal-F niet meer te spuiten en mag vanavond om 11 uur al Pregnyl spuiten. Heb dan vrijdagmorgen de punctie. Echt heel erg spannend. Het hormonen spuiten valt me trouwens 100% mee. Heb ook niet echt veel last van bijwerkingen. Merk dat ik af en toe wat snel geirriteerd reageer naar manlief, maar die schat gaat er maar niet echt op in en laat me dan gewoon.

Zie wel een beetje tegen de punctie op. Zal blij zijn als dat moment ook weer voorbij is. Nu eerst maar vanavond de Pregnyl spuiten.

Missd: wat fijn dat je al zo snel een terugplaatsing kan hebben. Hopelijk is het geluk dan wel met je.

Yvonne: houd je het wachten nog vol?

Hopelijk wordt september een goede maand voor iedereen. Durf er zelf niet echt op te hopen omdat het pas onze 1e poging is en je leest zo vaak dat mensen meerdere pogingen nodig hebben. Ach, ik moet het gewoon afwachten.

Liefs,

sissy

Geplaatst

Hoi Sissy,

Wat spannend, allemaal nieuwe ervaringen! Ik hoop voor je dat het in 1x raak is! Ben ook erg benieuwd hoe de punctie is, hoor je ervaringen graag.

Heb vandaag eindelijk gebeld naar umcg om te checken of we niet van tafel waren gevallen. Toevallig lag m brief net klaar met uitnodiging voor de infobijeenkomst, ongeveer over twee weken. Denk dat we dan in oktober starten, voel me gelijk weer wat beter, toeleven naar een nieuwe datum, er gebeurt tenminste weer iets.

De ervaringen zijn zo uiteenlopend over de icsi eigen cyclus. Ik hoop dat we wat positieve ervaringen kunnen toevoegen!

Succes allemaal,

Groet Karin

Geplaatst

hey meiden

hier gaat alles goed ben gister naar het ziekenhuis geweest en ik had een beetje bloed nog in mijn baarmoeder maar dat was wel normaal.

als ik weer ongesteld ben geweest mag ik weer van start op nieuwe en met een schone lei ik krijg weer 6 pogingen in eigen cyclus omdat ik na 9 week een mk heb gehad mag je gewoon weer op nieuw net als een bevalling.

en ik had goed nieuws omdat ik in eigen cyclus na de eerste tp zwanger ben geworden was hij niet bang dat dat niet weer zo gebeuren omdat ik zelf gelukkig heel vruchtbaar ben mijn dag kon niet meer stuk

ben ook weet super.

alle meiden heel veel succes ik zal voor jullie duimen toi toi

ansje heel veel sterkte.

liefs jessica

Geplaatst

Sissy, hoe is het gegaan vandaag? Je hebt als het goed is de punctie achter de rug. Viel het mee of viel het tegen? Doe in elk geval maar lekker rustig aan vandaag als dat lukt!

Wat fijn dat je niet al te veel last hebt van de hormonen. Fijn dat je man er zo goed op reageert als je wat sneller geïrriteerd bent. Je kan er niks aan doen, het zijn de spanningen en de hormonen.

Karin, goed dat je gebeld hebt. Fijn dat er nu wat gaat gebeuren. Dat wachten is ook maar niks als je niet weet wanneer er wat gaat gebeuren.

Met mij gaat het wel weer goed. Heb even flink schoongemaakt in mijn huissie.

Nou ben ik niet zo'n poetsmiep en kan ik leukere dingen bedenken maar het geeft wel rust in mijn hoofd moet ik zeggen. Ach wat je al niet doet he om je beter te voelen haha.

Jessica, dat is wel positief nieuws zeg, dat ze zo hoopvol zijn in het ziekenhuis!

Dat doet je goed en dan kun je ook weer wat meer vertrouwen hebben dat het weer gaat lukken. Fijn ook dat je gewoon weer 6 pogingen krijgt!

Maar waarom is dat dan? Omdat je zwanger bent geweest? Is dat de procedure in het ziekenhuis? Wel mooi weer meer kans!

Liefs Ansje

Geplaatst

hey ansje

dat is omdat ik langer dan 9 week en 3 dagen zwanger ben geweest ik las het op de forum en heb gevraagt ze zien het gewoon als een bavalling dan heb je ook recht op nieuwe pogingen

ja lekker nieuwe pogingen ik zie dat als een schone lei,

ik ben ook bezig in huis alles een grote beurd dat kan niet allemala tegelijk we wonen op een boederij.

het is goed dat je dingen doet we moeten echt eens met zijn allen in grunn afspreken

liefs jessica

Geplaatst

He meiden,

vandaag de punctie gehad en alles ging goed. In het ziekenhuis hebben ze nu een mooie eicel van me. Hoop dat het gecombineerd met het zaad van manlief al wat moois aan het worden is... Zondagmorgen worden we gebeld of er een TP kan plaatsvinden. Punctie viel me trouwens ook erg mee, de pijn was minder erg dan waar ik me op voorbereid had. Daarna voelde ik wel behoorlijk wat pijn, maar met paracetamol en lekker rustig op de bank liggen is dat ook goed gekomen.

Karin: mooi dat je nu een datum hebt voor de bijeenkomst. En dan kan je daarna ook starten dus! Spannend. Bij mij is het nu allemaal heel snel gegaan. Twee weken geleden hadden we de bijeenkomst en nu hebben we de punctie al gehad.

Ansje: fijn dat je je weer iets beter voelt. En schoonmaken geeft inderdaad een lekker opgeruimd gevoel in je hoofd. Doet mij ook vaak goed.

Jessica: mooi om te horen dat de artsen positief zijn over je volgende kansen en goed dat je met een schone lei kan beginnen en weer 'gewoon' 6 pogingen hebt staan. Al hoop ik uiteraard niet dat je die allemaal nodig hebt.

Goed weekend alvast allemaal.

liefs,

sissy

Geplaatst

Hoi meiden,

Nou, hier eigen cyclus poging nr 7 helaas mislukt... Nog niet ongesteld maar wel negatief getest vanmorgen. Wanneer hebben wij nou eens dat geluk?

Geplaatst

Hallo dames,

Minoes lekker al dat positieve nieuws daar waren jullie wel aan toe.

Ik duim voor jullie dat het snel weer raak mag zijn.

Monthe het zit je niet mee bah! Ik denk toch dat je je beter voor kunt bereiden op de gestim c. Maar hoe kan dat de 7de poging? je hebt er toch maar 6 in eigen c? Het is weer een harde tegen slag voor je en denk goed om je zelf.

Sissy gelukkig dit rot stuk heb je weer achter de rug. Nou op naar de tp

daar voel je bijna niets van als ze het terugplaatsen en ik hoop het voor je zon de tp!

Voor iedereen heel veel sterkte en ondanks alles een goed weekend.

KUS Debsie

Geplaatst

Yvonne, wat ontzettend k*t. Iedere keer weer die teleurstelling. Bah.

Mag jij geen gestimuleerde pogingen doen dan?

Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte toe om dit weer te verwerken!

Debsie, heb je al iets gehoord van babyboom?

Sissy, we duimen voor een mooi embryo!

Minoes, wat leuk dat je op een boerderij woont. Al is het wel veel om schoon te houden haha.

Liefs Ansje

Geplaatst

Het is zo'n moeilijke weg wat iedereen hier af moet leggen maar er komt een moment dat we allemaal zwanger zijn..

Wat mijn vraag eigenlijk even is; wat is het verschil tussen in eigen cyclus en een gestimuleerde cyclus..

Ik hoop dat iedereen het beetje geluk gaat krijgen die we nodig hebben. ikzelf moet morgen beginnen met de ovulatietesten, bij positieve test gelijk ziekehuis bellen. er is een mogelijkheid dat we er 2 teruggeplaatst krijgen, hangt ervan af hoe het ontdooien gaat.. pff spannend hoor!!!

Iedereen veel succes en geluk gewenst!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden