Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Sylvie: wat een onzekerheid dus nog voor je. Sorry, ik dacht uit een eerder berichtje van je begrepen te hebben dat de positieve test nog door de pregnyl kon komen. Maar daar is het natuurlijk al te lang voor geleden. Hoop dat je snel duidelijkheid krijgt. Succes maandag met de echo en sterkte.

Mijn cyclus was deze maand idd langer dan normaal. Heb eigenlijk altijd cyclus van 28 dagen, dus vorige maand had ik op dag 14 de punctie. Maar nu heb ik die morgen op dag 20. Veel later dus. Heb de afgelopen 2 jaar ook wel eens gehad dat ik veel later ongesteld dan ik verwachtte. Was dan eerst natuurlijk helemaal blij en dacht dat ik zwanger was, maar werd helaas dan toch na een aantal negatieve testen altijd weer ongesteld. Blijkbaar heb ik er af en toe een wat langere cyclus tussen zitten. Hoop dat mijn eisprong wel goed getimed is zodat wij niet morgen net als ansje het nieuws krijgen dat ik al een eisprong heb gehad. We wachten het maar af....

liefs,

sissy

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hai meiden,

ja, gelukkig, mijn ei zat er nog. Was behoorlijk opgelucht. Vooral door jouw ervaring van de week Ansje, dan word je toch weer wat onzeker. Ze hebben dus weer een mooi ei van me in het UMCG. Hopelijk creeren ze weer iets moois...

Maandag worden we gebeld over een mogelijke TP.

@Ansje: hoe is het met je nu? Beetje over de ergste teleurstelling heen dat het weer te laat was?

Goed weekend allemaal,

liefs,

sissy

Geplaatst

Sissy, wat fijn dat je ei er nog zat. Nu maar hopen op een mooie bevruchting en terugplaatsing morgen!

Vandaag heb ik een mindere dag... Gisteren ben ik op kraamvisite geweest bij m'n vriendin. Ik zag er van te voren heel erg tegenop, maar gelukkig viel het mee en was het gezellig.

Het is alleen net of het nu pas goed binnenkomt bij me en dat ik nu voel hoeveel pijn het eigenlijk doet dat zij iets heeft wat ik ook heel graag wil.

Hetzelfde met kadootjes kopen, ik heb al zo vaak kraamkadootjes, speeltjes, rompertjes, kleertjes en noem het allemaal maar op gekocht voor een ander en ik zou dat zo graag voor mijn eigen kind willen kopen.

Ik ben al zo vaak blij geweest voor een ander...waarom heb ik dat geluk nou niet?

Ik heb alles wat ik me kan wensen, een lieve vriend, familie, vrienden, een huis, baan enz.

Maar waarom voel ik me dan zo leeg? Zo nutteloos?

Soms voelt het alsof ik niet meetel en dat alles in de maatschappij alleen maar om kinderen draait. Je kan geen boek openslaan, tv aanzetten of maar even de stad in of wat dan ook en je ziet ze weer, overal dikke buiken, kinderen enzovoort.

Alsof je op deze manier eens afstand kan nemen, dat lukt op deze manier niet.

Iemand een enkeltje over naar een onbewoond eiland?

Sorry ik moest even m'n verhaal kwijt...

Liefs Ansje

Geplaatst

Sissy goed zeg nou wachten op een bevruchting spannend succes ik ga hard voor je duimen.

Hey ansje ja wat een kut gevoel wat jij beschrijft kan ik me in vinden.

Het is allemaal zo oneerlijk met alles wat je doet staat in teken van baby's dat doet zo'n pijn.

En dan komt er ook nog mij bij dat ik even mocht er even van genieten en dat word het afgepakt.

Ik hoop voor jou en ons allemaal dat we volgend jaar iets moois in handen mogen hebben.

Ik wil je van deze kant een knuffel geven en je sterkte wensen.

Iedereen nog een fijne zondag.

Liefs Jessica

Geplaatst

Hallo lieverds,

Daar ben ik even weer. Na een moeilijke tijd.

We hebben een leuke vakantie gehad in juli/augustus en ik ben weer rustig met werken gestart. Maar onderwijl rommelde mijn cyclus en het vloeien dat ik normaal van het einde van mijn cyclus altijd heb begon nu wel steeds érg vroeg: net na de eisprong.

Ik dacht steeds dat dat iets hormonaal is, want het was alleen maar aan het einde van de cyclus en met de utrogestanbolletjes gebeurde het niet. Maar het ziekenhuis wilde het toch wel even goed uitzoeken of er niks aan de hand was in de baarmoeder, zoals vleesbomen, cystes of poliepjes. Heb een paar onderzoekjes gehad, waaronder een kijkonderzoek (hysteroscopie) in de baarmoeder. Ik zag er erg tegen op. Tegen de pijn en tegen de uitkomst. Bang dat er wat aan de hand zou zijn bij mij. Naast het slechte zaad nog een vruchtbaarheidsprobleem. Ik had het een periode erg moeilijk.

Gelukkig zag het er allemaal prima uit. Het was inderdaad wel een beetje pijnlijk, maar vooral heel interessant om een kijkje in je eigen baarmoeder te kunnen nemen. We konden namelijk meekijken met de camera op een schermpje.

We kunnen door voor de laatste ICSI eigen cyclus behandeling volgende maand. Kan niet zeggen dat ik er veel zin in heb, maar goed. Nu gebeurt er niks en dat levert geen babygeluk op, dus vooruit maar weer.

Ansje, meid, ik herken helemaal wat je schrijft. Ik ben heel gelukkig met mijn drie beste vriendinnen die in juni, augustus en dit weekend hun eerste kindje hebben gekregen. Ik geniet erg van de baby's als ik bij hen ben. Maar thuis is het af en toe huilen, omdat ik dan pas voel dat het pijn doet dat zij de rest van hun leven datgene hebben waar ik bang voor ben nooit te krijgen. Zij praten zo nu en dan over een tweede kindje.. Pfff, wij krijgen 1 nog niet eens voor elkaar...

Au.

Geplaatst

Jeetje dough wat een onzekerheid heb je geleefd gelukkig was alles goed.

En vanaf nu moet alles in deze topic goed gaan het moed en het is jullie allemaal zo gegund.

doe lekker rustig aan en neem de tijd heel veel sterkte.

Liefs Jessica

Geplaatst

@Ansje: wat herken ik je verhaal hoor. Soms lijkt het echt of de hele maatschappij alleen maar draait om zwanger worden en kinderen te krijgen en dan is het zo confronterend als dat niet lukt. Elke keer weer een klap in je gezicht. Dat doet gewoon pijn en dan zijn er weinig mensen die dat echt begrijpen.

Ik merk dat jullie hier op het forum de enigen zijn die echt weten hoe dat voelt. Wij hebben allemaal dezelfde angsten en onzekerheden en voelen hetzelfde verdriet. Ik hoop zo dat ooit die dag voor ons allemaal komt dat we ook zoiets moois in onze armen kunnen houden. Ik gun het jullie (en mijzelf) zo gigantisch! En wat zijn we toch eigenlijk dan stoer met z'n allen dat wij er zoveel voor over hebben. Zoveel teleurstellingen, pijn, vervelende onderzoeken, noem het maar op. En dat allemaal voor iets waarvan we hopen dat we ooit mogen meemaken. Vorige week zei iemand nog tegen me dat ze echt respect heeft voor mij en mijn man, dat we dit maar wel even allemaal doen. En dan denk ik: ja, ze heeft ook eigenlijk wel gelijk. Het is niet niks dat we allemaal staan te doen. Daar mogen we dus best soms wel even best bij stilstaan, dat we gewoon echte stoere dames zijn. En onze partners natuurlijk ook.icon12.gif

@Dough: wat een onzekerheid heb je gehad zeg afgelopen periode. Wat fijn om te horen dat er gelukkig niet nog meer aan de hand was. Veel succes met de laatste eigen cyclus poging.

Liefs,

sissy

Geplaatst

Ansje vervelend dat je zo voelt maar natuurlijk heb je af en toe een dipje en het is natuurlijk ook niet niks allemaal.

Toen wij werden doorverwezen naar het UMCG had ik er nog veel zin in maar gaandeweg word ik steeds verdrietiger dat het op deze manier moet gaan terwijl een ander zo makkelijk zwanger wordt..

Hoi Dough, mooi dat je baarmoeder goed eruit ziet en natuurlijk succes met de volgende eigen cyclus poging, gaan jullie daarna eventueel (hopen natuurlijk dat het niet nodig is) direct verder met de hyper?

Sissy geweldig dat je punctie goed is gegaan, spannend ..vandaag hoor je toch of er een bevruchting heeft plaatsgevonden? Ik duim alvast..

groetjes stiertje

ps..het geluid is nog steeds niet geraden ..bijna 50.000 euro..ik denk dat ik de radio maar uitzet vorrdat ik gek word..:icon_shaking2:

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Fijn weer wat van je te horen Dough! Wat een spannende tijd heb je gehad maar fijn dat er niets ernstigs is gevonden. Op naar de laatste poging eigen cyclus maar volgens mij zie jij al heel lang uit naar de gestimuleerde pogingen, of niet? Heel veel succes.

@Sissy, heb je al bericht gekregen? Ik hoop dat de bevruchting is gelukt. Het is een geweldige zonnige dag voor een mooie terugplaatsing!

@Ansje, vreselijk dat geschommel met die emoties! Soms denk je, ik heb het geaccepteerd, we gaan er voor, ik ga genieten van het geluk van een ander en het ander moment wil je gewoon onderduiken! Ik hoop dat het weer wat beter gaat. Stort hier je hart maar uit hoor, hier snappen we het wel.

Ik ben afgelopen weekend ziek geweest, ben ik nooit!!! vrij hoge koorts en knallende koppijn. Koorts is nu weg maar kijk nog wel scheel. Komt nu natuurlijk helemaal niet uit nu we vlak voor onze eerste behandeling staan. Donderdag pas eerste echo dus dan zal het wel weer over zijn.

Geplaatst

Hai meiden,

ja, we hebben een terugplaatsing! Vanmorgen gebeld door het UMCG en vanmiddag mogen we komen. Viel echt weer een last van me af. Jemig, wat een spanning bouw je dan op zeg.

@Karin: wat vervelend dat je echt zo ziek was van het weekend. Hoop dat je je nu steeds beter gaat voelen en donderdag helemaal fit bent voor de eerste echo.

@Stiertje: oh wat herkenbaar dat je in eerste instantie zin had in de behandeling, want dan komt het misschien toch dichterbij. Maar ook ik voel me vaak verdrietig waarom het op deze manier moet gaan en niet op de 'normale' manier. Waarom het ons zoveel moeite moet kosten en het bij een ander zo gemakkelijk lijkt te gaan.

goede dag allemaal vandaag en geniet van het zonnetje!

liefs,

sissy

Geplaatst

Dough, wat fijn om weer wat van je te horen! Wat heb je een moeilijke periode achter de rug zeg. Ik kan me voorstellen dat je het moeilijk hebt gehad. Al die onzekerheid bah. Gelukkig dat ze niks hebben kunnen vinden. Is je cyclus nu wel weer op orde dan? Want je zou zeggen dat het toch ergens vandaan moet komen. Hebben ze in het ziekenhuis wel een idee wat het kan zijn dan? Zullen het dan toch de hormonen zijn?

Spannende tijd ga je weer tegemoet. De laatste in de eigen cyclus....

Wat zou het mooi zijn als het toch nog mocht lukken. Ik denk aan je hoor meid en ik hoop dat je ons op de hoogte houdt!

Sissy joehoe, wat fijn dat de bevruchting gelukt is! Nu op naar de terugplaatsing en dat ie maar 9 maanden in je buik mag blijven.

Karin, vervelend dat je ziek was. Het gaat wel enorm rond hoor, de griep. Als je je maar weer beter voelt voordat je naar het ziekenhuis moet. Gelukkig heb je nog een paar dagen de tijd om weer op te knappen!

Stiertje, ik snap je gevoel hoor, waarom lukt het bij anderen wel en bij ons allemaal niet vanzelf? Dat is een vraag waar we helaas nooit het antwoord op zullen krijgen...maar kl*te is het wel!

Hier gaat het wel weer gelukkig. Het zijn toch weer ups en downs waar je doorheen moet.

Het fijne van dit forum is dat iedereen je snapt en je weer oppept. Een luisterend oor en troost is er altijd, Hoe vaak het misschien ook eventjes niet gaat.

Ik vind dat echt super!

Liefs Ansje

Geplaatst

Jeee Sissy tp gefeliciteerd zal hart voor je duimen

Karin vervelend man de griep ik hoop dat je voor donderdag snel opknapt

Stiertje ja het is allemaal zo oneerlijk het is in de wereld zo oneerlijk verdeeld.strekte en hier zijn we er voor elkaar.

Ansje ik vind het zo k*t voor je,ik wil even laten weten dat ik aan je denk.

Hier gaat het nu ook wat beter ik werk als huishoudelijk medewerker en hadden ze me ingezet bij een vrouw die zwanger is en een kindje heeft in begin viel het me niet zwaar nu wel we beginnen ook weer en dan word het me teveel, dus heb net gebeld dat ik daar weg wil dus hoef alleen deze week nog en volgende week niet meer,

ik kies nu voor me zelf hadden ze maar beter na moeten denken.

Liefs Jessica

Geplaatst

Jessica je hebt gelijk hoor, zo wordt je constant met je neus op de feiten gedrukt en ik kan me voorstellen dat je daar nu eff geen trek in hebt. Je moet al je positiviteit opbouwen voor je volgende poging toch?:ygg:

groetjes stiertje

Geplaatst

Hoi T.K, ja inderdaad mijn eerste keer...het prille begin dus..

Ik hoop snel te mogen beginnen maar heb geen flauw idee of dat ook gaat gebeuren aangezien er in de maand december (heb ik gelezen) niks gedaan word..

En jij hoe ver ben jij?

Ben eigenlijk stikzenuwachtig..

groetjes stiertje

Geplaatst

Haa,

Ik mag 27 oktober beginnen met prikken.

Spannend.

en 18 november echoscopie...Ik vind het ook eng hoor.

De eerste keer, je leerst her en der heel wat maar omdat je het niet meegemaakt hebt weet je niet hoe en wat..

Geplaatst

Hey meiden,

Bedankt voor jullie lieve mailtjes ik kom nu voor me zelf op en ik moet morgen nog 1 x heen en dan hoef ik niet meer.

Ik voel me nou ook eindelijk weer goed.

Hey stiertje spannend meid dat je mag beginnen je moet het lekker op je aflaten komen, iedereen ervaart het anders ik had nergens last van het komt wel goed!!!

Heel veel succes.

T.K spannend dus jij mag ook beginnen leuk meid weer een stapje verder jij ook heel veel succes en gewoon op je af laten komen

liefs Jessica

Geplaatst

Dag dames,

Het is hier aardig rustig.

Sissy, is de terugplaating goed gegaan?

Ben vandaag voor de eerste echo geweest, nog veel te klein natuurlijk. Zaterdag mag ik weer.

Geplaatst

Hey karin dus je loopt nou ook ziekenhuis in ziekenhuis uit ik wens jou heel veel succes.

Sissy en hoevoel je je.

Hier gaat het goed volgende week ongie worden en dan mag ik ook weer beginnen.

Liefs Jessica

Geplaatst

Hello Ladies,

Karin je bent begonnen..spannend!!!

Jessica, op naar de ongi!

Sissy hoe voel je je?

Ansje hoe is het bij jou?

Morgen eindelijk naar het zkh...ben zooooo benieuwd. (pffff ongeduldig schepsel)

Ben benieuwd of de voorlichting in oktober al geweest is of dat we nog mee kunnen...

liefs stiertje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden