Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey dames,

Er was nog niet veel te zien haha ook wel logies zit op dag 7 en half haha zondag weer heen dat is wat minder haha.

Vind het wel weer spannend allemaal maar ben heeeeel positief.

Sissy het is ook wel even fijn dat je een maandje rust inlast en vooral in december dan is het al zo druk.

Stiertje en hebben ze al gebelt? spannend zeg toi toi toi denk aan je en natuurlijk aan de anderen.

Dough onwerkelijk he droom maar lekker verder en geniet.

De andere dames lekker aan het genieten?

Liefs jessica

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dag dames,

Sissy, goed dat je de keuze hebt gemaakt en wat knap van je dat je een gesprek hebt aangevraagd en dat dat goed is bevallen. Heel wijs! Geniet even van de rust, wij denken ook aan jou en zien je vanzelf weer verschijnen. Denk dat Ansje ook even geniet van de rust?

Dough, gewoon los gaan! Heerlijk lijkt me dat, denk dat het ons faillisement wordt! Groot gelijk. We houden jou als voorbeeld aan.

Stiertje, vandaag niets gehoord? Zo spannend voor morgen, hoop op goed nieuws, zal morgenvroeg nog even spieken. Ging het ook goed bij de huisarts?

Jessica, je bent weer gestart, gefeliciteerd!

Mijn follikels groeien zeer gestaag, net als vorige keer, zit nu op 12. Denk vanaf zondag of maandag starten met spuiten, we zullen zien.

Vannacht is er weer een kindje geboren in onze naaste omgeving na 8 jaar icsi behandelingen! Wat een volhouders he. Ben zo ontzettend blij, na zoveel ellende hebben ze eindelijk hun wonder in handen. Ze wonen in het westen en zondag gaan we op visite, heel veel zin in. Heb er geen moeite mee maar er zullen wel wat tranen rollen van alle emoties, zo dubbel, zij weten ook dat wij bezig zijn en ze zijn een grote steun voor ons.

Fijn weekend allemaal,

Geplaatst

Hey karin

Ja ik denk dat ik zondag ook begin er zaten al wel wat eitjes luister maar met een half oor volgens mij zaten er meer hahaha maar in een begin stadion beter luisteren zegt mijn man dan haha.

dan gaan we mooi gelijk op leuk zeg toch.

jij heel veel succes.

Ja als je iemand hoord die in de zelfde mm zit en dan een kindje krijgen dat is dan super het gevoel is gewoon anders die weten wat je mee maakt.

Iedreen een fijn weekend

Liefs Jessica

Geplaatst

Dough: jaaaah, eindelijk, wat super! Gefeliciteerd meid! En nu lekker genieten van dit gevoel en je kindje mooi 8 maanden bij je houden.

Stiertje: ik duim voor je dat je zo gebeld wordt en een TP krijgt!

Karin en Jessica: succes zondag weer met de echo, hoop dat er mooie eieren zitten...

Ik ga lekker van het weekend genieten.

liefs,

sissy

Geplaatst

Hoi Dames,

Lief dat jullie naar me vragen...

Dough!! Wat een goed nieuws lees ik! Gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat zul je blij zijn. Het is je van harte gegund hoor meid. Na al die teleurstellingen verdien je dit!

Het kan dus toch met de eigen cyclus! Geniet er van hoor meid, je hebt groot gelijk, het is nu nog wel pril maar waarom zou je er niet van genieten? Dit pakken ze je niet meer af en hoe heerlijk is het dat je nu eindelijk iets voor je éigen kindje kan kopen in plaats van voor een ander?

Jessica en Stiertje, jullie weer volop in de race. Jessica succes deze week en hopen op een goed ei! Stiertje ik neem aan dat je vandaag terugplaatsing hebt? Ik hoop het voor je!

Sissy fijn dat je een besluit hebt kunnen nemen. Het zal je vast goed doen om even een maandje rust te hebben.Geniet er maar lekker van. Als Minoes en Stiertje nu dit jaar nog zwanger af sluiten dan volgen wij gewoon samen in februari. Kunnen we een nieuw topic starten met z'n allen. Dat zou toch mooi zijn? haha.

Zoals jullie gemerkt hebben probeer ik even iets meer afstand van het forum te nemen om tot rust te komen. Het helpt niet echt, ik dacht dat de rust goed zou zijn en dat is het ook wel maar toch denk ik regelmatig aan het kinderloos zijn en wat voor impact dat heeft. Voel me af en toe zó down dat ik het gevoel heb er zelf niet uit te komen.

Ik denk dat het tijd is geworden om toch wat hulp te zoeken. Een aantal van jullie heeft gesprekken met maatschappelijk werk, hoe is jullie ervaring hier mee?

Dames fijne dag!

Liefs Ansje

Geplaatst

Hey ansje

Ja dat down ken ik ik denk dat je er goed aan doet om er over te praten.

Je moed goed om je zelf denken ook al is dat zo moeilijk.

En moed houden ook al is dat zo moeilijk maar het werkt wel.

En ga genieten van niet naar het ziekenhuis hoeven.

Ik wens je heel veel sterkte

Iereen een fijn weekend liefs jessica

Geplaatst

Dank je Sissy en Ansje! Inderdaad heel gaaf dat het ook nog de laatste eigen cyclus poging kan lukken, hè?!

Succes morgen Minoes en Karin!

Ansje, meis, jij lijkt het allemaal net zo te beleven als ik. We ervaren het op de zelfde manier, zo lijkt het. Ik gooi even een dikke knuffel naar je toe en adviseer je van harte om een afspraak bij de maatsch.werkster van 't UMCG te maken. Ik vond het een heel prettige vrouw. Luistert goed (ook naar mijn man! Die wordt nog weel eens gepasseerd) en als je advies nodig hebt hoe er mee om te gaan, denkt ze met je mee. Probeer maar eens, het zit bij de behandeling in, kost lekker niks (in tegenstelling tot andere therapeuten die je misschien zou kunnen bezoeken).

Geplaatst

nou waar ik zo bang voor was is dus inderdaag gebeurd...weer geen terugplaatsing:cry2::cry2:.. heeft zich niet gedeeld...zucht...heb zin om de handdoek in de ring te gooien. 2 keer achter elkaar nog niet eens een kansje..

xxx

Geplaatst

Vreselijk k*t, Stiertje! Zo heb je voor je gevoel nog helemaal geen kans, inderdaad!!!

Stamp, stamp, gil, mopper, huil het er maar uit. Dat moet. Je bent hartstikke teleurgesteld en da's logisch. Gelukkig zeggen deze pogingen helemaal niks over de pogingen die nog gaan komen, al voelt dat natuurlijk nu niet zo. Je moet nu gewoon flink balen!!

Geplaatst

Stiertje, he bah, gadverdamme, weer geen bevruchting! Wat ontzettend kut is dit voor je zeg. Dit is toch ook geen kans zo. Ik kan me voorstellen dat je het even hebt gehad. Wat zeiden ze er in het ziekenhuis over dan dat het weer niet is gelukt?

Ik wens je veel sterkte en vanuit hier een dikke digitale troostknuffel!

Dough, bedankt, ik ga haar zeker bellen. Ik kan wel wat tips gebruiken.

Lekker aan het genieten nu? Wat lijkt me dat heerlijk dat je kan vertellen aan je omgeving dat je zwanger bent. Al die blije gezichten, heerlijk!

Minoes, hoe was het in het ziekenhuis?

Liefs Ansje

Geplaatst

Hey dames,

Stiertje gvd kut zeg bah niks aan maar lieve schat geef de moed niet op hoe moeilijk het ook is,

Neem bijvoorbeeld dough hou je daar aan vast.

Ik geef je een dikke digitale knuffel heel veel sterkte.

Ik ben begonnen joehoe 1 eitje van 14 en nog een paar kleinen aan de andere kant.

Ik ben ook zo'n sukkel ik moest gonal-f spuiten en wist het even niet meer haha deed ik 75 ie haha dus maar 2 x gedaan haha but dat ik ben maar goed het is gelukt dinsdag weer heen ik ben ook heel relaxt voel me goed.

Morgen mijn man weer werken spannend en zo leuk ben zo blij eindelijk licht aan het einde van de tunnel.

Karin volgens mij heb jou gezien vanmorgen haha jij was als ene laatste ik laatste ?

Mag je ook beginnen zou wel leuk zijn?

Dough heb je al klachten haha ben zo blij voor je gek eigenlijk voelt goed wel weer 1 erbij leuk geniet er van

Ansje je bent een schat,

Ik zou echt gaan praten heel veel succes en hopelijk kan je met frisse moed van start.

Alle andere dames nog een fijne zondag.

Liefs jessica

Geplaatst

Hee meiden,

Minoes, hè lekker, weer een ei onderweg. Je voelt je goed dus, nu op naar mooie poging! Fijn je man morgen naar 't werk.

Karin, hoe was het bij jou?

Ansje, ben benieuwd hoe jij (gaan jullie ook samen?) het vindt bij die vrouw.

Stiertje, knuffel voor jou, gaat het wat?

Ik snap het wel dat jullie ook wel weer hoop halen uit mijn succesvolle poging, dat eigen cyclus ook kan lukken (net als bij Minoes natuurlijk). We schrijven al best een poos samen, dan is het wel even weer een mooie bevestiging dat het ook lukken kan. Ik vind het ook heel bijzonder dat het net de laatste eigen cyclus is gebeurd.

Of ik er wat van voel. Al een dag of 5 voor de testdatum begon het erg te rommelen onder in de buik. Soms beetje menstr.krampen (heb ik nooit voor de testdatum) en darmen rommelen. Veel steken in de lies. Dus had de hele tijd letterlijk het gevoel dat er wat gebeurde daar beneden. Dat voelde heel goed. En had een extreem goed voorgevoel, dat het vast een zwangerschap zou zijn. Liep ook rond op t werk met het idee: 'jullie kunnen allemaal wel zo naar mij kijken, maar ik ben lekker zwanger en jullie weten het niet'. Raar, hoor. Want ik was de laatste week voor de testdatum altijd heel pessimistisch en down (ook door de hormonen) en dacht nooit dat het goed zou zijn. Bijzonder dat dat nu wel zo was en klopte. Mijn man dacht ook daarom dat het goed zou zijn: ik deed zo anders dan anders. Maar hel onwerkelijk dat je al die tijd zooooo graag een positieve test wilt zien en het gebeurt nooit en dan ineens...... waaaaaaaaaaah. Moeilijk te geloven.

Het is heel bizar dat ik gewoon echt helemaal geen veegjes bruin/rood tegen bij wc-gaan. Had ik wel verwacht, ook bij zwangerschap, omdat het bij de vroege miskraam wel zo was, al voor de testdatum. Nu helemaal niks.

Mijn borsten zijn een klein beetje gevoelig, maar eigenlijk net als tijdens utrogestangebruik. En die menstr. achtige krampen heb ik nog steeds af en toe, voelt wel een beetje eng, maar het is niet zo erg als bij een echte menstruatie en trekt heel snel weg. Of het worden darmkrampjes (alsof die er door geprikkeld worden).

14 december hebben we de eerste echo. Dan ben ik ongeveer 7 wk zwanger.

Geplaatst

Hey Dough.

Ja die menstruatie krampen hoor er bij dat had ik ook dus niks om je zorgen over te maken en het word alleen maar erger haha je baarmoeder rekt op dus vandaar die pijn.

Last van mijn borsten had ik ook maar een heel klein beetje.

Ik voelde het van te voren ook dat het aan het rommelen waren en mijn tante zei dat kan helemaal niet echt wel!!!! en ik had zo'n last van mijn rug heel apart.

Liefs Jessica

Geplaatst

Dag lieve meiden,

Stiertje wat een vreselijk kut nieuws. Kan me voorstellen dat de moed je in de schoenen zakt! Ben benieuwd of ze er een verklaring voor hebben.

Dough, lekker aan het genieten. Hoop dat je niet teveel gaat twijfelen en dat het snel 14 dec. is. Weer iets nieuws om nagelbijtende op te wachten, we blijven ook bezig!

Ansje, zou inderdaad een afspraak maken, het was Sissy toch ook goed bevallen. Baat het niet....

Jessica, nee dat was ik niet. Ik lag om 8 uur al met de benen omhoog! Omdat we op kraamvisite gingen wilde ik graag vroeg.

Het schiet voor geen meter op. Zit nu op dag 18! en ze zijn amper 12 groot. Vorige keer had ik met dag 20 punctie. Moet dinsdag weer. Het kon geen kwaad maar als het niet hard doorgroeide moesten we misschien toch deze ronde aan onze neus voorbij laten gaan. Ben benieuwd.

Kraamvisite was bijzonder, wat een wonder en wat een geluk voor hun. Na de eerste traantjes van geluk en het wonder was ik natuurlijk over de drempel en daar gingen de tranen. Zo dubbel allemaal, en zij begrijpen het zo goed. Zit met dikke ogen hier achter de laptop, zal wel slapen als een roos. Dacht dat de tranen wel op zouden zijn maar toch nog niet.

Geplaatst

oke jammer ik dacht het.

He bah wat vervelend zeg ik hoop dat het dinsdag heel veel eitjes zijn toi toi toi.

Ik weet niet zo goed wat ik zeggen moet vind het zo rot voor je heel veel sterkte.

Liefs Jessica

Geplaatst

Stiertje: wat verschrikkelijk klote zeg weer voor je. Dan heb je even hoop en dan direct de klap weer dat er geeneens een bevruchting is gelukt. Kan me goed voorstelen dat je op zo'n moment er klaar mee bent. Ik hoop wel dat je de moed weer kunt verzamelen en voor een volgende poging gaan. Maar nu even rust denk ik? Is misschien ook wel even goed. Hoewel het heel dubbel voelt, dat weet ik. In elk geval een dikke knuffel voor jou!!!

Karin: jemig meis, dat schiet inderdaad niet op. Daar word je toch gek van? Ik werd daar vorige keer ook heel onrustig van toen het zo lang duurde, maar bij jou duurt het nog langer. En nu dinsdag weer. En als je nu moet stoppen met deze poging, telt die dan wel mee? Of niet omdat je nog geen hormonen hebt gebruikt? Hoop in elk geval dat je ei nu een groeispurt maakt en morgen een mooie grootte heeft.

Dough: wat goed om te horen dat je ervan geniet en fijn al iets hebt gekocht. Echt gewoon doen wat goed voelt, eindelijk iets kopen voor je eigen kindje. En wat mooi dat jij toch het bewijs bent dat het kan in eigen cyclus. Van Minoes wisten we het natuurlijk ook al, dat zwanger worden kan. En ik heb zelf ook een beetje dat bewijs gehad vorige maand. Maar altijd fijn als er meer bewijzen komen... Geniet lekker meid!

Minoes: wat goed dat je bent begonnen met spuiten. Op naar een hele mooie bevruchting en TP in 2010! Dan sluit jij het jaar op een mooie manier voor ons af! Ik vind het een goed plan van Ansje dat wij dan gewoon in februari volgen...

Ansje: meid, ik herken heel erg wat je schrijft. Ook ik voelde me de laatste tijd heel down, was heel verdrietig en kon het hele ziekenhuisgebeuren absoluut niet loslaten, ondanks de rustpauze. Juist misschien wel door de rustpauze. Ik ging daardoor beseffen wat er allemaal was gebeurd en hoe ik me daar eigenlijk bij voelde. Het gesprek met de medisch maatschappelijk werkster heeft me dan ook heel goed gegaan. We hebben nu twee keer een gesprek met haar gehad en allebei was erg prettig. Ook omdat ze inderdaad zoals Dough ook schrijft, ook dingen aan mijn man vroeg. Die wordt toch wat vaker 'vergeten'. Maar ook als je alleen heen zou willen gaan, zou ik het aanraden. Zij herkent echt wat je voelt en kan je goede adviezen geven. Ik zou zeker even bellen voor een afspraak. Ik hoop dat je je dan een beetje beter gaat voelen. Van mij in elk geval een grote, digitale knuffel!!!

Met mij gaat het gelukkig weer wat beter. Voel me veel rustiger in mijn hoofd nu ik de beslissing heb genomen voor de pauze en dat voelt ook gewoon goed. Ik ben net weer ongesteld geworden, maar ook daar ben ik niet echt verdrietig om. Het is gewoon een teken dat mijn lijf gelukkig ook na de vroege miskraam 'gewoon' functioneert. Richt me nu veel meer op de andere dingen in mijn leventje en dan zien we over een tijdje wel wanneer we weer een poging doen. Waarschijnlijk februari, maar ik kijk dan gewoon hoe ik me voel. Dat is voor mij het belangrijkste!!!

Liefs,

sissy

Geplaatst

He bah, Karin, wat vervelend dat het zo lang duurt. Ik hoop dat je ei nu een groeispurt maakt en dinsdag een stukje groter is. Duim duim duim! Ze stoppen gelukkig niet zo snel met de fm. Ik heb het nu ook twee keer gehad en uiteindelijk toch een gegroeid ei. Soms moet je wel véél geduld hebben......moeilijk. Ik hoop in ieder geval dat je deze poging wel gewoon af kan maken. Heb jij trouwens ook wel vaker een lange cyclus?

Stiertje, hoe is het meid? Kan je de teleurstelling wat verwerken?

Minoes, dat spuiten haha gelukkig had je niet een te hoge dosering gonal f en kon je bijspuiten. Het is ook even weer goed nadenken en inkomen als je een tijdje niet behandeld bent. Ik had met de gonal f pen een keer een te hoge dosering. Ja en dat kan je met die pen niet meer ongedaan maken. Zo even een paar honderd euro door de gootsteen gespoeld. Dat vond ik toen wel heel erg.

Sissy, dan heb je toch de goede beslissing genomen door rust te nemen. Ik hoop dat je tot rust komt en lekker kan genieten van alle feestdagen. Fijn dat jij ook zoveel hebt gehad aan de maatschappelijk werkster. Ik ga haar deze week bellen. Na jullie positieve ervaringen durf ik het wel aan. Het voelt toch even als een drempel die je over moet maar ik ga het doen hoor!

Dough, spannend, 14 december echo! Iets om naar uit te kijken maar toch ook spannend. Hoe voel je je verder? Voel je je al echt zwanger? Ik vind het trouwens wel bijzonder dat je al zo'n voorgevoel had dat deze poging gelukt was.

Liefs Ansje

Geplaatst

oke, poging 3 ..ik heb al twee keer een volledig bericht geypt die vervolgens verdwijnt...zucht..ik druk steeds op het verkeerde knopje..dombo!

Nou, ik ben nog steeds een beetje depri en heb niet het gevoel dat het ooit goed komt met die kinderwens..komt ook omdat ik met veel pijn op de bank lig, zware oorontsteking en heftige antibiotica kuur.

De gyn vertelde dat we gewoon voor de tweede keer pech hadden, dit keer was het iets anders dan de eerste keer en het gebeurt ook bij iedereen wel...bij ons twee keer meteen achter elkaar..

Jessica, 14mm is al super toch? morgen is ie vast al 18..ik duim vorr een punctie voor jou deze week.

Dough, heb je al zwangerschapkwaaltjes? over 2 weken al een echo wauw..spannend!!

Willen jullie op den duur ook weten wat het wordt?

Karin, meid houdt moed want een snelle rijping is geen formule voor succes, dat zie je wel aan mij,...ik kom steeds niet verder dan ee geweldig gerijpt ei. Ik duim ook voor jou dat er morgen een joekel van het scherm afspat..haha..ga je samen met Jessica deze week met de benen hopsa in de stoel!!

Anjse en Sissy, ik heb de ivf poli gebeld vanochtend omdat ik 9 december ongesteld moet worden en of ik dan nog een poging kan doen of niet, als het niet zo is dan is het ook prima maar ik wil het wel graag weten waar ik me op moet instellen, mag morgen terugbellen voor het antwoord. Misschien moet ik jullie voorbeeld maar volgen en in 2011 verder gaan maar ik heb het gevoel dat ik nog niet echt begonnen ben omdat ik nog geen terugplaatsing heb meegemaakt...zucht ik weet het niet.

Ook zit ik al te denken over wat er na de 6 pogingen eigen cyclus moet gebeuren, ik zie een gestimuleerde poging al helemaaaal niet zitten..hoe staan jullie hier allemaal tegenover??

Verder bedankt allemaal voor jullie medeleven en vreselijk lieve woorden, daar heb ik echt serieus wat aan..wij maken met elkaar in dit groepje allemaal precies hetzelfde mee en het is zooo fijn om ervaringen en emoties te kunnen delen ook al hebben we elkaar nog nooit ontmoet!!! Heel erg bedankt daarvoor!!

heel veel liefs en knuffel van jullie digivriendin Stiertje

Geplaatst

Hey dames.

Sissy en Ansje ik hoop dat jullie de rust vinden en de moed weer te verzammelen om door te gaan heel veel sterkte en kop er voor.

Stiertje ik hoop dat je weer mag beginnen ik zal duimen.

En karin we gaan morgen met de bennen in de lucht en hopa ik hoop dat er een heeeeeeel groot ei zit zal aan je denken morgen.

Ik voel me goed en ben heel positief ben benieuwd morgen.

Touwens hebben jullie ook zo'n plek van cetrotide en jeuk het zakt wel weer maar jeetje zeg.

Moed wel even weer wenen haha maar de gonal-f is vandaag wel gelukt haha.

En mijn man is net terug van zijn nieuwe baan hij is kapot haha maar we gaan een goed 2011 tegemoed dat voel ik.

En meiden ik hoop voor jullie het zelfde.

Liefs en een hele dikke digitale knuffel jessica

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Wat ben je lekker positief Jessica, hartstikke goed. Wordt vast een geweldig 2011!

Stiertje, wat shit dat je je depri voelt. Hoop dat jullie nu alle pech hebben gehad en vanaf nu alleen succes bevruchtingen krijgen. Bij de voorlichting zeiden ze idd dat het in de 6 x altijd wel een keer niet lukt. Nou, jullie hebben je portie gehad. Ben benieuwd of je nog een keer kan, op zicht met je snelle cyclus misschien wel. Staat je hoofd er wel naar om direct nog een poging te doen?

Ansje, heb je al gebeld voor een afspraak? Ben benieuwd of het je goed gaat doen.

Sissy, even een cyclus geen gedoe aan je lijf en is het weer helemaal op krachten voor 2011.

En Dough, gaat het nog goed?

Vanochtend weer geweest en jawel, zit op 14! we kunnen toch nog door. Op 't werk net de eerste spuiten weer gezet, voelde met net een junkie stiekum op een kantoor. De cetrotide irriteert idd een tijdje. Ik vind nog meer dan de pregnyl. Ze hoopt dat we donderdag een afspraak kunnen maken voor de punctie maar de vorige ronde heb ik ook 4 dagen moeten spuiten voordat ik op 18 zat. We zullen zien.

Fijne dag allemaal,

Geplaatst

Hey dames

Joehoe donderdag de puchtie spannend weer.

Ik had even uitgerekend als ik zaterdag bevrucht word wanneer mag ik dan testen ja 18 dec mijn verjaardag.

Eitje was 18 mm.

Karin ja ik heb ook last van de cetrotide is normaal denk ik.

Super dat je nog mag beginnen toi toi toi .

Alle andere dames dikke knuffel

Liefs Jessica

Geplaatst

Hee meiden,

Stiertje, goed om te lezen dat je wat hebt aan onze berichtjes. Het is inderdaad ook bijzonder dat we weten wat de ander doormaakt. Je hebt superpech, dat het twee keer na elkaar gebeurd, maar het hoort ook heel erg bij eigen cyclus behandeling. Er is elke cyclus maar een klein kansje op terugplaatsing. Ken ook mensen die 2 keer geen eitje hadden na de punctie, of inderdaad ansje waarbij het eitje was gesprongen. Kan op allerlei momenten mis gaan. De kansen zijn klein, veel teleurstellingen. Een loeizwaar rottraject. Met maar 30% kans op succes na die 6 keer. Echt, als we een wens voor een tweede zouden krijgen (ooit, maar ik denk het niet eerlijk gezegd), zou ik niet twijfelen: gelijk een gestimuleerde poging. Veel meer kans op veel embryo's. Lijkt me voor mijn lijf wel iets zwaarder, maar veel betere kans dan dit slopende traject.... Sorry, ik doe wat negatief. Maar na 6 keer ben je er wel klaaaaaaar mee! En het is het allemaal alleen maar waard als het lukt.

Mocht het allemaal goed gaan bij ons en ik word moeder, dan ga ik serieus nadenken of ik eicellen wil doneren. Sinds we in dit traject zitten heb ik die gedachte al en volgens mij zelfs voor die tijd al. Ik vond het zo'n grote hel en als ik iemand zou kunnen helpen door zoiets te doen, dan graag. Wij hadden misschien donorzaad nodig gehad. Als er iemand is rond de 30 die al in de overgang zit met zo'n enorme kinderwens als ik, dan zou ik graag willen helpen. Zie niet op tegen de behandeling, want emotionele pijn is veel erger gebleken dan lichamelijke.

Niet twijfelen of drempels voelen, Ansje. Bellen die vrouw. Je hebt er vast wat aan, iets verliezen kun je niet. Je zit in 1 van de zwaarste en meest traumatische tijden die een mens mee kan maken (want dat is een onvervulde kinderwens) en dan is het van je af praten bij een professional niet te veel gevraagd!

Mooie berichten van Karin en Minoes! Fijn Karin, dat het nu toch op gang komt. Je kunt er zoooo onzeker van worden als het allemaal weer anders loopt en je niet weet wat te verwachten.

En jij klinkt zo lekker positief, Minoes! Mag ook wel, na de mk ellende. Nu weer de neus omhoog en de decembermaand met feestdagen, verjaardag en hopelijk mooie test in het vooruitzicht!

Sissy, even een dikke knuffel voor jou!

Hier gaat het goed. Morgen Moeders voor Moeders over de vloer. Weer een hCGtestje doen. Blijft toch spannend!

Ik heb steeds krampjes in de baarmoeder en dat vind ik eng. Het kan inderdaad oprekken van de baarmoeder zijn, maar voelt net als menstruatiekramp, maar dan veel minder erg. Nog twee weekjes tot de echo... hoop maar dat 't goed is....

Lijkt me geweldig, een goede echo, wat een mooie droom zou dat zijn......

We willen inderdaad graag weten welk geslacht het kindje heeft. Een meisjesnaam ligt al jaren klaar (twee zelfs!), jongensnaam is moeilijk. Bijzonder dat ik inderdaad zo'n goed voorgevoel had. Liep vorige week al voor testdatum al in voornamenboekje te bladeren. Dat durf ik al anderhalf jaar niet te doen!

Knuffel voor allen, we zijn een bijzonder groepje, schrijven al best lang met zijn zessen!

Geplaatst

Hey Dough

Ik voel me super ben net gebeld moet donderdag kwart over 10 de puchtie en vanaf kwart over 12 pregnyl spuiten.

We hebben een heel speciaal clubje en dat blijft zo.

En wat je zegt over eicel donatie dat zou ik ook graag willen als we zelf een kindje krijgen om ander vrouwen ook hun droom in vervulling laten gaan,

En die menstru krampen had ik ook werd daar ook heel onzeker van maar het hoort echt zoo op naar een mooie echo toi toi toi

Liefs jessica

Geplaatst

Jessica, wat spannend meid, morgen om 10:15 de punctie. Is bij jou ook best snel gegaan met je ei toch? Ik duim voor je dat het niet zo'n pijn doet en dat er een mooi ei geoogst wordt!!

Kaarin hoe staat het met jouw ei?

Dough, ik vind helemaal niet dat je negatief doet over het traject, ik vind het namelijk ook erg zwaar en dan heb ik nog maar twee poginigen gehad. Weet jij hoe het ziet met die 6 keer,..moet je die afmaken voordat je een gestimuleerde poging mag doen? Ik vind de kansen inderdaad minimaal in eigen cyclus.

Een knuffel voor iedereen!!

Liefs stiertje

Geplaatst

Hey stiertje

Ja het is gelukkig nog wel snel gegaan ik zat gister op dag 12 dus gaat wel redelijk snel.

Oo en ik had last van de pregnyl maar goed hij zit er in haha.

Ja het is ook wel zo die 6 pogingen en ze zijn zo minimaal maar ik denk als je positief blijft doet wonderen.

Alle andere meiden toi toi toi.

Liefs knuff Jessica

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden