Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hey dames

er zit nog maar heel weinig wat wel kan maar ik vind niet normaal dat ze daar nu achter komen.

ik moet gewoon menstru afwachten maar ik verlies nog veel dus dat is alleen maar goed en op de derde dag van mijn ongie moet ik bloed prikken het is zo ook wel normaal dat mijn lichaam in de war is maar voel me echt kut heb er geen andere woorden voor.

voor jou ook allemaal kut ansje ik weet niet wat ik zeggen moet maar ooit komt onze tijd

elke x als je denkt het gaat niet meer.schijnt telkens het zonlicht weer, die moet komt geven voor nu en je verdere leven.

Liefs knuf mij

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jessica, wat vreselijk shit voor je meid! Ik hoopte zo dat je weer kon beginnen, en dat lukt het niet om een nog shittere reden die je zowiezo al verdrietig maakte! Bah! een digitale knuffel voor jou! Moet je nu nog een maand wachten of gaan ze dat stukje nog weghalen?

Brutalen hebben de halve wereld hihi want...ik mag dus nu al beginnen:icon_flower: donderdag de voorlichting en maandag de 1e echo om 08:20, sjezus ik begin nu zelfs zenuwachtig te worden aaargh!

Sissy...waar ben je...heb je al...getest?

Karin nu ben je bezig met de punctie..spannend ik hoop dat het meeviel..

liefs en een fijen dag allemaal.

stiertje

Geplaatst

Hé meiden,

positief nieuws! We kunnen het eigenlijk nog niet geloven, maar we hebben positief getest! :icon_smile: Het was eerst nog onzeker, want de eerste test die ik deed, gaf geen tweede streepje. Balen dus. Voor de zekerheid nog een digitale CB gedaan (die had ik vorige maand ook gebruikt) en die gaf toch echt aan dat ik zwanger ben! Toen was de verwarring compleet.

Heb het ziekenhuis ook gebeld en daar zei ze dat ik er voor nu gewoon van moet uitgaan dat het positief is en ze hebben me gefeliciteerd. Echt heel onwerkelijk allemaal. Over 2 weken heb ik een echo, heel spannend dus.

Ga zo maar naar mijn werk, kijken of ik me kan concentreren (en tig keer per dag naar de wc om toch ff te controleren voor de zekerheid).

Dank jullie wel meiden dat jullie weer zo meegeleefd hebben in de wachtweken en ik hoop zo dat jullie ook een positieve test in handen krijgen.

veel liefs,

sissy

Geplaatst

Karin: hoe is het met je gegaan? Hebben ze een goed ei te pakken gekregen? Heb veel aan je gedacht. Ik denk dat we allebei vannacht niet al te best hebben geslapen, of viel het bij jou mee? Hoe is het nu? Pijn? Doe maar lekker rustig aan hoor, als het kan uiteraard met je werk.

Stiertje: wat goed dat je gebeld hebt en dat je nu maandag kunt beginnen. Spannend! Ga voor je duimen!

Jessica: jeetje meis, dit is niet waar we op gehoopt hadden. Nu kan je nog niet beginnen. Kan me voorstellen dat je er even doorheen zit en lekker vrij neemt. Hoop dat je idd beetje afleiding kan vinden bij Popstars en daarvan kan genieten. Veel sterkte meid nu en hopelijk kan je straks als je lijf er weer helemaal klaar voor is, gaan beginnen en gaat ook voor jou de zon weer schijnen!

Voor alle meiden een dikke knuffel van mij!

liefs,

sissy

Geplaatst

joehoe sissy is zwanger van harte meid en geniet er lekker van.

Stierte je mag beginnen SUPER joehoe.

ze gaan jet stukje niet weg halen het is zo klein maar goed het is wel weer een klap.

ik had het ook wel verwacht ben nooit met mijn cyclus in de war dus vond dat al raar.

maar ja mijn lichaam kan nog wel even tot rust komen.

hele dikke knuffel terug.

liefs jessica

Geplaatst

Dag dames!

Sissy, wat fantastisch! Gefeliciteerd! Moet je nu ook nog bloedprikken voor de zekerheid of alleen over 2 wk echo? Heb je weer spannende weken! Komt vast helemaal goed, geweldig.

Stiertje, super dat je gelijk mag starten!

Vanochtend punctie gehad. Misschien dat de pijn wat meeviel maar alle emoties kwamen er uit. Druk gehad de laatste tijd dus was niet heel erg zenuwachtig maar toen ik met de benen de lucht in ging, gingen de tranen stilletjes rollen. Je weet gewoon niet wat je moet verwachten zo'n eerste keer. Maar... het resultaat is goed, een dikke vette ei!!! Super en toen dat in beeld kwam kwamen er weer tranen. hmmm misschien toch last van de hormonen? Ben vandaag wel lekker thuis gebleven even bijkomen.

Oh er komt een bezorgde vader aan, tot snel....

Geplaatst

Hé Karin: heel herkenbaar hoor al die emoties. Al die spanningen die je hebt opgebouwd moeten er gewoon een keer uit. En het is ook niet niks zo'n punctie. Niet zozeer de pijn, maar gewoon het feit dat je dit er allemaal voor over moet hebben en dat dit moet gebeuren. Dat besef vond ik zelf af en toe best heftig. Wel super om te horen dat ze een goed ei hadden! Dat geeft in elk geval vertrouwen. Nu op naar een mooie bevruchting. Ik ga voor je duimen!!!

Verstandig dat je vandaag lekker thuis bent gebleven, even bijkomen van alles.

Hier gaat het goed, vind het allemaal heel onwerkelijk en kan het eigenlijk niet echt geloven. Denk elke keer dat er iemand komt vertellen dat het heus niet waar is en dat we 'gewoon' weer een volgende poging gaan doen. Verwacht ook elke bloed te zien bij het naar de wc gaan, maar het gaat goed. Hoef overigens geen bloedtest te doen. Het mag wel als ik erg twijfel en onzeker ben, maar anders heb ik idd over 2 weken echo. Weer wachten dus... Maar het voelt nu wel anders, dat wachten. Ik mag nu wachten op iets leuks!

liefs,

sissy

Geplaatst

Joehoe Sissy, wat geweldig!!! Gefeliciteerd! Wat fijn voor je zeg! Ik ben blij voor je en ik hoop dat alles goed gaat.

Liefs Ansje

Geplaatst

Hé meiden,

helaas geen positief nieuws meer. Ik gaf gisteren al aan dat ik 's morgens twee testen had gedaan, waarvan 1 negatief en 1 positief. Omdat ik toch meer zekerheid wilde, heb ik vanmorgen weer een test gedaan. En die was negatief. Toen sloeg de onzekerheid toe. Heb het ziekenhuis gebeld en mocht komen voor een bloedtest.

Ben net teruggebeld over de uitslag. Mijn HCG waarde is 25 en dat duidt op een beginnende zwangerschap die niet goed gaat. Ze verwacht dan ook dat er een miskraam komt. Ik moet volgende week nog wel nog een keer mijn HCG laten testen om te vergelijken. Ook moet ik mezelf in de gaten houden wat betreft buikpijn en bloedverlies.

Weet even niet zo goed wat ik ervan moet denken. Ben heel verdrietig. Blijkbaar heeft de innesteling wel plaatsgevonden, maar mocht het niet verder gaan. Het is nu even afwachten wat mijn lijf verder doet en wanneer ik een volgende poging kan doen. Dat zal denk ik dit jaar niet meer lukken....

liefs,

sissy

Geplaatst

Sissy, wat shit zeg! Ik had zo'n goede hoop. Snap dat je verdrietig bent, sterkte en een dikke knuffel.

Karin, kan me voorstellen dat je emotioneel was tijdens de punctie tis ook allemaal niet niks!!

Maar tof dat er een goed ei uitgehaald is! Wanneer hoor je of ie bevrucht is?

liefs stiertje

Geplaatst

Hee meiden,

Sissy, dit heb ik precies zo gehad bij mijn eerste ICSI eigen cyclus. Twee dagen een heel vaag 2e streepje en daarna blanco test. Bloedprikken: wel hCG, maar erg weinig. Ook een vroege miskraam. Had nooit het idee dat ik zwanger was, of dat het goed zou gaan, ik had al snel veel buikpijn.

Hele dikke knuffel voor jou. Shitzooi.

Karin, laat maar lekker lopen die tranen! Het is niet niks allemaal, al die hoop en vrees en het onbekende. Hoop dat ze morgen bellen dat je ei een embryo is geworden!

Ansje, ik denk aan je. Even twee maandjes rust en dan weer aan de bak, pfff. We hebben geen keuze, het blijft wachten, wachten, wachten.

Stiertje! Lekker hè, dat er geen wachttijden zijn in 't UMCG. Jij kan dus net nog voor de decembersluiting een eigen cyclus poging doen.

Ik heb volgende week de eerste follikelmeting van onze laatste eigen cyclusbehandeling. 6e keer, weet helemaal wat ik kan verwachten, zie er niet tegen op. Maar toch weet je weer niks: zal er een eitje gevonden worden? Hoe staat het met het zaad nu, zit daar wat leven in? Komt er een embryo? Gaan we daarna door naar de hyperstimulatie of komt er een einde aan onze kinderloze hel deze laatste eigen cycluspoging?

Over een maand weten we het.

Ondertussen geniet ik heeeeel erg van de baby's van al onze vrienden die wél geluk hebben. Dit weekend logé's gehad, lekker met een bijna 1 -jarig kereltje in bad geweest. We zijn veel bij onze beste vrienden die net een kindje hebben. M'n man en ik mochten hem in badje doen. Zo leuk! Ben zo blij dat ik daar van kan genieten, is heel vaak anders bij mmm-meisjes.

Geplaatst

Sissy, wat erg dit! Wat een klap zal dat voor je zijn! Nou was je er zó dichtbij en dan wordt het je weer afgenomen. Meid ik denk aan je en wens je alle sterkte toe! Dikke troostknuffel voor jou!

Dough, dat wordt weer spannend voor je volgende week. Ik hoop toch zo voor je dat deze behandeling gewoon gaat lukken , het móet gewoon!!!!:icon_thumright: duim duim duim!

Ik denk aan je hoor!

Karin wat fijn dat je een ei had. We duimen voor een mooie bevruchting. Dat je zo verdrietig was komt vast door alle spanningen, ze moeten er toch even uit. Zo'n eerste keer alles meemaken is altijd erg indrukwekkend en wat je al schreef, je weet niet wat je moet verwachten. Ik ben blij voor je dat de punctie mee viel. Nu hopen op een terugplaatsing morgen!

Jessica, hoe gaat het? Kun je de teleurstelling wat verwerken?

Meiden jullie zijn allemaal toppers, een hele dikke knuffel voor jullie allemaal!

Liefs Ansje

Geplaatst

gvd kut zooi nee man wat is het allemaal oneerlijk sissy heel veel sterkte ik weet niet wat ik zeggen moet maar de haren staan me overeind zo oneerlijk

lieve schat heel veel sterkte.

karin ik ga hard voor je duimen op naar een mooie bevruchting

dough het moet gewoon lukken ga heeeeeeeel hard voor je duimen.

ansje hier gaat het nu wel weer goed maar en heel boos waarom controleren ze niet eerder je hebt al zoveel spanning

maar ben er van overtuigd dat het ooit goed komt voor ons allemaal.

hier een dikke knuffel terug

liefs jessica

Geplaatst

Lieve meiden,

bedankt voor jullie berichtjes. Dat doet me goed. Mijn lijf is nu nog rustig, dus ik wacht het maar af. Gisteravond bij mijn beste vriendin geweest die in juli een zoontje heeft gekregen. Lekker met dat kleine mannetje op schoot gezeten, heerlijk. Dat voelt dan weer goed.

Karin: hoe is het? Mag je naar het UMCG? Ik hoop het! Op naar een goede TP.

liefs,

sissy

Geplaatst

Dag dames,

Sissy, schrik van het nieuws, wat erg voor jullie! Nu al twee keer de hoop en de teleurstelling.

Dough, fijn dat je hier weer terug bent. Ik hoop dat de laatste poging lukt en dat je geen stimulatiepoging hoeft te starten. Heerlijk dat je kan genieten van andere kinderen.

Ansje, je had idd al eerder verteld waarom je in januari ging starten, sorry. Geniet van de pauze ;-)

Jessica, het gaat zeker goed komen met ons allemaal. Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt over wanneer je weer mag beginnen.

Stiertje, had jij vandaag geen info bijeenkomst? Hoe vond je het?

Nou, wij hebben een topper teruggeplaatst vandaag! YOEHOE!!! Ben nog helemaal hieperdepieper, zo opgelucht dat het tot nu toe schijnt te werken. Dat er een eitje is en dat er een goed zaadje is en dat ze elkaar lief vinden! Vanaf morgen zal de spanning van het wachten wel toeslaan.

Dikke knuffel voor jullie allen

Geplaatst

Jeeeh Karin, super dat je een TP hebt gehad! Goed gevoel geeft dat he? En dat die nu maar heel lekker lang mag blijven zitten. Ik duim voor je!

Stiertje: hoe vond je de bijeenkomst vandaag? En het leren prikken? Viel het mee?

liefs,

sissy

Geplaatst

Goedemorgen dames!

Heeeey Karin, super dat je al bij de 1e keer een terugplaatsing hebt gehad zeg! Wanneer mag je testen?

Sissy het lerenprikken viel me reuze mee, was niet bang en had er geen moeite mee.

De bijeenkomst was heel interresant maar het meeste wist ik al wel, het prikken en mengen van de medicijnen was even goed opletten maar gelukkig staat ook alles op papier.

Er waren 5 stellen (waaronder wij) dus volgens mij is het helemaal niet druk. De meeste dames hadden vreselijk veel moeite met het prikken en werden er ook behoorlijk gestrest van.

Ook mijn groentela licht vol haha. even een vraagje trouwens, bewaren jullie de spuiten ook in de koeling? Misschien dat het minder pijn doet als ook de naald koel is...???

Maandagochtend heb ik de eerste echo en kan dus al gelijk beginnen...:toppie:

Jessica wanneer moet jij weer heen?

liefs stiertje

Geplaatst

Goedmorgen dames,

Fijn dat je de bijeenkomst hebt gehad Stiertje en super dat je snel mag starten! Ik heb de spuiten niet in de koeling bewaart, en het is goed gegaan. Van een vriendin kreeg ik de tip de pregnyl 5 a 10 minuten van te voren wat warmer te maken zodat het mat makkelijker ging.

Ik wil jullie nog iets vragen:

Ik moet straks nog 3 x pregnyl spuiten maar de arts heeft hier geen tijdstip bij gezet. Klopt dit? Hoe laat prikten jullie deze? Als het niet klopt bel ik vanmiddag nog even met de verpleegkundige moet namenlijk zondag de 1e zetten.

fijn weekend alvast,

Geplaatst

Karin, je kunt zelf kiezen op welk tijdstip. Maar als je eenmaal de eerste 's ochtends zet, dan moet je de daaropvolgende keren ook 's ochtends doen, zodat er steeds ongeveer dezelfde tijd tussen zit.

Mooi dat je gelijk de eerste poging al een topper te pakken hebt, super! Dat is een mooi begin en geeft vertrouwen!

Ik bewaar de naalden nooit in de koelkast. Vind het fijner de Pregnyl een uurtje van tevoren al uit de koeling te halen, dan is ie meer op kamertemperatuur en is het verschil van de temp van de vloeistof en je lichaam minder groot.

Geplaatst

Stiertje, je mag nog starten deze maand. Wat fijn! :clap2:Ik bewaar de naalden nooit in de koelkast. Hoeft ook niet hoor, ik denk dat het voor de gevoeligheid bij prikken niets uitmaakt.

De naalden voel je als het goed is niet bij het prikken, de hormonen die je inspuit wel.

De gonal f pen met de spuitjes bewaar ik trouwens wel in de koelkast, maar dat is ook makkelijker omdat alles in één verpakkking zit. Cetrotide hoeft sowieso al niet in de koelkast.

Karin, jippie een terugplaatsing! :clap2:Goede tip van je vriendin om de pregnyl even iets op te warmen, koude vloeistof prikt/brandt altijd zo en als ie iets warmer is heb je dat minder.(je kan hem bv. 10 minuten voor je gaat spuiten alvast uit de koelkast halen zodat de ergste kou er af is)

Het maakt niet uit hoe laat je de pregnyl spuit hoor. Ik vroeg het toen ook na in het ziekenhuis en zij zeiden dat de tijd niet zo veel uitmaakt, als je je maar aan je spuitschema houdt. Ik kijk altijd wat logistiek het beste uitkomt voor mij. Ik hou er nooit zo van om spuiten mee te nemen als ik op visite ben of op het werk ga dus spoot ik gewoon 's ochtends en als het 's ochtends niet uitkomt met je werk ofzo kun je 's avonds of 's middags spuiten.

Sissy, hoe is het nu meis? Kun je de klap wat te boven komen?

Jessica, ik kan me voorstellen dat je boos bent/was. Ik hoop dat het weer wat beter gaat met je.

Met mij gaat het eigenlijk wel goed, ik kom wel aardig tot rust. Gelukkig maar want met mijn vriend gaat het minder. Die gaat even niet zo lekker op het moment door wat hem te wachten staat. Maar goed dat ik nu even geen behandeling doe want dat is op dit moment even iets te veel van het goede....

Liefs Ansje

Geplaatst

Ansje, Cetrotide niet in de koelkast? ow die ligt er wel in zou dat schadelijk zijn? weet je eigenlijk hebben ze niks verteld over wel of niet in de koelkast, ik heb het op het forum gelezen dat iedereen dat deed dus heb ik het ook maar gedaan:huh1:

Sterkte trouwens met/voor je vriend.

Dough bedankt voor de tip van het uit de koelkast halen een uurtje van te voren!

ben vanochtend door mijn rug gegaan...auw:ohno: dus ik baal als een stekker, kan nauwelijkd de ene voet voor de andere zetten..hoop maar dat het maandag over is anders wordt het moeilijk met de benen omhoog..

Geplaatst

Stiertje, de cetrotide hoeft niet in de koelkast. De gonal f en pregnyl wél. Het zal geen kwaad kunnen hoor denk ik wat betreft de cetrotide. Ik heb net even op de verpakking gekeken en daar staat op bewaren beneden de 25 graden. Dus kan gewoon op kamertemperatuur.

Jessica hoe was popstars?

Liefs Ansje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden